Originally posted by pyroz
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by pyroz View Posto.
On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.
Itsellä oli F31 LCI:ssä pro navi ja mieluummin tuollaisen Androidin ottaisin. Mutta toki sitä pro navia tuskin lähtee tuohon vaihtamaan, mutta pikkunäytön ehdottomasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MiniTomppa View PostMoro,
Kiitokset kattavista vastauksista!
Yksi juttu jäi kaivelemaan. Tosiaan suurin osa näitä 330e vaihtoautoista näyttäisi olevan jotain tuonteja, monesti ruotsista. Mitä tarkoittaa tuo "Niissä on järjestäen puutteellinen infotainment osasto"? Puuttuuko niistä siis tyypillisesti jotain oleellista?
Toimiikohan muuten tuo 100tkm/6v akkutakuu juurikin niin, että kun jompikumpi menee umpeen, niin takuu raukeaa. Eli vaikka kilsoja olisi maltillisesti, mutta 2016 vuosimallien akkutakuu raukeaa ensi vuonna.
/ Tomppa
On tässäkin toki eri mielipiteitä, jotkut sanovat, että "En tarvitse navia ollenkaan kun navigoin puhelimella". Ja sitten ollaan kuitenkin auton oston jälkeen kyselemässä "paljonko maksaa oikean järjestelmän jälkiasennus?" ja sehän maksaa. jopa 1500€. Jokainen ostaa tietysti itselle sopivan auton, mutta itse ainakin huomioisin tuon huomattavan summan kun katselisin sellaista Ruotsin unelmaa josta nuo puuttuu.
Akkutakuu toimii juuri noin, eli kumpi ensin tulee vastaan, aika tai kilometrit niin takuu siihen päättyy
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View Post1) Vuosimallit 2016-2018 on sama auto. F30 330e on aina LCI eli facelift.
2) Itse kelpuutan vain ja ainoastaan M-sport mallit. 330e kohdalla noita onkin aika hyvin tarjolla
3) 3-sarjassa on aina ehdottomasti oltava sport penkit. Tavalliset "lättänät" ovat vaan yksinkertaisesti kauheat katsoa ja istua
4) 330e on kohtalaisesti perusvarusteltu ja jos lähtökohtana on M-sport niin ollaan jo hyvällä mallilla. Itselle valikoisin vielä vain pro-navillisen, eli isompi näyttöisen yksilön ja hifipaketti on hyvä olla (tai jopa Harman Kardon)
5) Epäilen, että autotohtori näiden päälle mitään ymmärtää. Tyyppivikoja on oikeastaan kaksi. Bensatankin luukun paineistus antureineen (ei aukea aina kun painaa kabiinista nappia, korjaus vajaa 500€). Ja auton oma latausyksikkö, eli "KLE". Tuo onkin jo muutaman tuhannen euron homma.
6) Lähtökohtaisesti katsoisin tarkkaan mitä Sakalta ja Kamuxilta ostan. Noille on tyypillistä kaksi sudenkuoppaa: Ottavat yksityisiltä vaihdossa tai suoraan ne vialliset yksilöt josta ihmiset haluaa eroon. Ja sitten tuovat esim. Ruotsista paljon autoja, joissa on lähes järjestään erittäin puutteellinen infotainment osasto. Molemmilla on toki sitten myös hyviäkin yksilöitä. Maksaisin lisätakuusta, jos olisi varmuus että se kattaa myös tuollaiset "muutaman tonnin KLE remontit" kokonaisuudessaan, tai sitten -->
7) En ostaisi 100tkm ajettua tuon yo. asian vuoksi, sekä niissä on BMW:n akkutakuu ummessa
Kiitokset kattavista vastauksista!
Yksi juttu jäi kaivelemaan. Tosiaan suurin osa näitä 330e vaihtoautoista näyttäisi olevan jotain tuonteja, monesti ruotsista. Mitä tarkoittaa tuo "Niissä on järjestäen puutteellinen infotainment osasto"? Puuttuuko niistä siis tyypillisesti jotain oleellista?
Toimiikohan muuten tuo 100tkm/6v akkutakuu juurikin niin, että kun jompikumpi menee umpeen, niin takuu raukeaa. Eli vaikka kilsoja olisi maltillisesti, mutta 2016 vuosimallien akkutakuu raukeaa ensi vuonna.
/ Tomppa
Leave a comment:
-
-
hybridin varusteiteihin en tarkkaan ole perehtynyt.
edellä mainittujen lisäksi minulla ehdoton varuste on kaukovaloavustin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: