edellinen meni lukkoon, suuren suosion saattelemana, tai siis siitä johtuen
Tässä alkuperäinen threadi : https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343640 missä paljon asiaa.
Suuria ongelmia ei ole, akun lisääntyneestä kulutuksesta tuli kovilla pakkasilla piippaus mittaristoon ja keyless go ei päästänyt autoon sisälle - otin auton talliin ja sulamisen jälkeen no proplem. Luulen että kyseessä oli joku kahvassa ollut kosteus tms. Ei vikakoodeja.
Lempäälä Hyvinkää Lempäälä väli meni pakotettuna polttomoottorikäyttöön (eli se akunlatausmoodi päällä ajoa) keskikulutuksella 6.1l/100km, keskinopeudella 100km/h. Pidän aika pienenä -1C keleillä suoritetuksi siirtymäksi.
Lisä-akuston laitto hautoo vielä päässä - hankaluutena on 80S kytkentää tukevan BMS:n hinnoittelu. Pitää olla melko varma että homma toimii jos rupeaa tälläistä tekemään - pelkkä BMS maksaa puolentoista tonnia. Haudon vielä...
Lukkoon menneessä ketjussa oli viimeisinä viesteinä pohdintaa että kannattaako päivitellä autoa :
Kannattaa, seuraavista syistä :
Autot tulevat jollain FW ja SW tasolla pihalle tehtaalta.
Mitä lähempänä alkusarjan autoja - sitä enemmän siitä on hyötyä että korin sähköjärjestelmä saa uutta bittiä.
Valitettavan usein SW puolella on jotain pikkukäpyä, joka tulee esille vasta kun laitteistoa on tarpeeksi paljon kentällä ja eri käyttöolosuhteissa... tai on haluttu julkaista jotain lisäfeaturea tms -> ohjaa SW päivitykseen.
FW tasolla taas kanssa voi tapahtua päivityksiä, esim joku flexray-kommunikoinnin väärien kehyksien ajoitusvika saattaa tulla kyseeseen kun FW vielä käynnistelee ja muut onkin jo menossa aivan muualla abstraktiotasossaan.
toisinsanoen : en koe mitenkään haitalliseksi, että sitä päivittää - vaikka vanha sanonta meneekin että "if it ain't broken don't fix it".
Tässä alkuperäinen threadi : https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343640 missä paljon asiaa.
Suuria ongelmia ei ole, akun lisääntyneestä kulutuksesta tuli kovilla pakkasilla piippaus mittaristoon ja keyless go ei päästänyt autoon sisälle - otin auton talliin ja sulamisen jälkeen no proplem. Luulen että kyseessä oli joku kahvassa ollut kosteus tms. Ei vikakoodeja.
Lempäälä Hyvinkää Lempäälä väli meni pakotettuna polttomoottorikäyttöön (eli se akunlatausmoodi päällä ajoa) keskikulutuksella 6.1l/100km, keskinopeudella 100km/h. Pidän aika pienenä -1C keleillä suoritetuksi siirtymäksi.
Lisä-akuston laitto hautoo vielä päässä - hankaluutena on 80S kytkentää tukevan BMS:n hinnoittelu. Pitää olla melko varma että homma toimii jos rupeaa tälläistä tekemään - pelkkä BMS maksaa puolentoista tonnia. Haudon vielä...
Lukkoon menneessä ketjussa oli viimeisinä viesteinä pohdintaa että kannattaako päivitellä autoa :
Kannattaa, seuraavista syistä :
Autot tulevat jollain FW ja SW tasolla pihalle tehtaalta.
Mitä lähempänä alkusarjan autoja - sitä enemmän siitä on hyötyä että korin sähköjärjestelmä saa uutta bittiä.
Valitettavan usein SW puolella on jotain pikkukäpyä, joka tulee esille vasta kun laitteistoa on tarpeeksi paljon kentällä ja eri käyttöolosuhteissa... tai on haluttu julkaista jotain lisäfeaturea tms -> ohjaa SW päivitykseen.
FW tasolla taas kanssa voi tapahtua päivityksiä, esim joku flexray-kommunikoinnin väärien kehyksien ajoitusvika saattaa tulla kyseeseen kun FW vielä käynnistelee ja muut onkin jo menossa aivan muualla abstraktiotasossaan.
toisinsanoen : en koe mitenkään haitalliseksi, että sitä päivittää - vaikka vanha sanonta meneekin että "if it ain't broken don't fix it".
Comment