memebuy23buy

F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ritariässä
    replied
    Turha
    Last edited by ritariässä; 31-07-2023, 20:36.

    Leave a comment:


  • t1hu
    replied
    -18vm 330e ei anna ajaa sähköllä vaikka akut täynnä. Eboost toimii kumminkin kun akuissa virtaa.

    Idriveen tuloo herja " Täysi sähköinen voimansiirtoteho on jälleen käytettävissä, kun korkeajänniteakku on lämmennyt/jäähtynyt. "

    Alkaako akut olla kömöt? Autolla 105tkm ajettu.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Minulla oli 740e josta meni lämppäri mykäksi, autossa oli fragus takuu joka aluksi kieltäytyi korvaamasti sen, mutta bmwltä asti tuli lappu jonka jälkeen fragus sen hyväksyi ja korvasi. Laskua tuli 2400e ja kaikki meni fragukselle.

    Tännekkin asiasta kirjoittelin juttua...

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by Jami00 View Post
    Autoliikkeen kanssa tappelua, mitä mieltä muut sillä oston jälkeen huomattu perinteinen että lämppäri ei toimi, arvio 1200e ja autoliike sanoo et oivoi normaalia kulumaa�� Vertaili johkin ptc lämppäreihin ja niiden elinaikaan. Luin et eihän tossa pitäs ees olla perinteistä ptc lämppäriä vaan 330e käyttääsähköistä virtauslämmitintä lämmitykseen, kun moottori on pois päältä?
    Autossa tulee olla toimiva lämppäri kyllä oli sitten jonkun elektroniikkaosan normaali elinikä mikä tahansa. Kuulostaa melko hataralta liikkeen puolelta. Aika oleellinen osa auton toimintaa kuitenkin. Ainakin jos siis yrittävät väittää, että heille kuuluu 0% kuluista?

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Ajo tuskin littyy enää mitenkään lisätehojen hakuun vaan siihen ettei syty vikavaloja ja auto toimii moitteettomasti.

    Voihan se olla noinkin... mutta jos noita videoita katselee niin kyllä ne siellä puhuu, että ei oikein pitoa ole talvirenkailla ja kylmällä asvaltilla. :think Ja sanovat, selkeästi, että loggailee autoa ennen softausta, softan jälkeen ja tekevät säätöjä sen mukaan. Kadulla. Yhdessä diesel versiossa puhuu vielä lassen kanssa livenä, että kannattaako enää tässä jatkaa. Toki se onkin aika velho noiden kanssa. En itse jaksa tästä enempää vääntää. Jokainen voi tosiaan valita paikan missä autoa softailee.
    Last edited by torx; 26-05-2023, 17:46.

    Leave a comment:


  • Jami00
    replied
    Autoliikkeen kanssa tappelua, mitä mieltä muut sillä oston jälkeen huomattu perinteinen että lämppäri ei toimi, arvio 1200e ja autoliike sanoo et oivoi normaalia kulumaa😅 Vertaili johkin ptc lämppäreihin ja niiden elinaikaan. Luin et eihän tossa pitäs ees olla perinteistä ptc lämppäriä vaan 330e käyttääsähköistä virtauslämmitintä lämmitykseen, kun moottori on pois päältä?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by torx View Post
    Aivan. Eli nastarenkailla kylmässä kelissä kiskotaan jossain teollisuus alueen pikkuteillä, sekä isommilla teillä ja valitetaan kun ei ole pitoa niin tulos nyt on tälläinen. Sekö on sitä tarkkaa säätämistä?
    Ajo tuskin littyy enää mitenkään lisätehojen hakuun vaan siihen ettei syty vikavaloja ja auto toimii moitteettomasti.

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Mun N53 softattiin juurikin QT:lla eikä sitä missään kadulla poljettu. Ihan livenä vierestä seurasin alusta loppuun, eli youtuben puolelle ei tässä kohtaa tarvinnut hakeutua kokemuksia hakemaan.

    Penkitys ennen ja jälkeen softauksen ei liity mitenkään siihen itse säätötyöhön. Sehän olisi vain nice to know, mutta ei muuta miten bitit juoksee ecussa. 100% custom softa olisi tarpeen toki säätää dynossa lakien ja turvallisuudenkin vuoksi, mutta nämä isojen talojen jo valmiiksi hierotut bulkkisoftat menee kyllä ihan obd-portista tuuppaamalla hallissa parkissa.


    "Ilman vikoja tai vikoineen, karstaista imusarjaa, dpf/katti tukossa, suuttimet, yms" Ei kai kukaan toivo autoonsa custom softaa, jolla kompensoidaan mekaanisia / sähköisiä vikoja? Tämähän käytännössä tarkoittaisi ettei ehjäksi korjattu auto enää toimisi. Kyllä softa tulee olla mekaanisesti ja sähköisesti ehjään autoon tehty kuten on vakiotkin.

    No sitten se on juurikin näin. Siinä tulee nuo asiat varmasti esille kenties? Jos sen softan sinne vain ampuu ja sanoo, että hyvää matkaa niin ne ongelmat voi tulla myöhemmin. Itse en toki mikään ammattilainen näissä ole. Mutta varsinkin tämänhintaisissa laitteissa itse ainakin haluaisi sen hyvän softan customina, hyvällä palvelulla ja ne laputkin.
    Last edited by torx; 26-05-2023, 14:16.

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Mun N53 softattiin juurikin QT:lla eikä sitä missään kadulla poljettu. Ihan livenä vierestä seurasin alusta loppuun, eli youtuben puolelle ei tässä kohtaa tarvinnut hakeutua kokemuksia hakemaan.

    Penkitys ennen ja jälkeen softauksen ei liity mitenkään siihen itse säätötyöhön. Sehän olisi vain nice to know, mutta ei muuta miten bitit juoksee ecussa. 100% custom softa olisi tarpeen toki säätää dynossa lakien ja turvallisuudenkin vuoksi, mutta nämä isojen talojen jo valmiiksi hierotut bulkkisoftat menee kyllä ihan obd-portista tuuppaamalla hallissa parkissa.

    Ja penkissä? Kuten ylempänä sanoin ja toinenkin kertoi, pitää sitä autoa vähä logatakkin eikä vaan puskea sitä softaa sisään.

    Joskus audin A4 1.8T otin softan Revolta, niin hieman alkoi ihmetyttää kun piti kehällä tehdä 3 vaihteen täyskiihdytyksiä samalla kun softaaja loggaili mitä autossa tapahtuu. Jokainen varmaan ymmärtää, nopeuden noissa kohtaa. Edelleenkin kaikki saa tehdä mitenkä itse parhaaksi näkee. Koitin vain tuoda omaa kantaani tähän esille.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Mun N53 softattiin juurikin QT:lla eikä sitä missään kadulla poljettu. Ihan livenä vierestä seurasin alusta loppuun, eli youtuben puolelle ei tässä kohtaa tarvinnut hakeutua kokemuksia hakemaan.

    Penkitys ennen ja jälkeen softauksen ei liity mitenkään siihen itse säätötyöhön. Sehän olisi vain nice to know, mutta ei muuta miten bitit juoksee ecussa. 100% custom softa olisi tarpeen toki säätää dynossa lakien ja turvallisuudenkin vuoksi, mutta nämä isojen talojen jo valmiiksi hierotut bulkkisoftat menee kyllä ihan obd-portista tuuppaamalla hallissa parkissa.


    "Ilman vikoja tai vikoineen, karstaista imusarjaa, dpf/katti tukossa, suuttimet, yms" Ei kai kukaan toivo autoonsa custom softaa, jolla kompensoidaan mekaanisia / sähköisiä vikoja? Tämähän käytännössä tarkoittaisi ettei ehjäksi korjattu auto enää toimisi. Kyllä softa tulee olla mekaanisesti ja sähköisesti ehjään autoon tehty kuten on vakiotkin.
    Last edited by e36coupe; 26-05-2023, 14:00.

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Eiköhän se vain tarkista autenttisessa ajotilanteessa että kaikki arvot on ohjelmoinnin jälkeen kohdillaan ja jos tarvetta hieno säätää sitten.

    Aivan. Eli nastarenkailla kylmässä kelissä kiskotaan jossain teollisuus alueen pikkuteillä, sekä isommilla teillä ja valitetaan kun ei ole pitoa niin tulos nyt on tälläinen. Sekö on sitä tarkkaa säätämistä?

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Kuten sanoin jokainen saa tehdä miten haluaa. Jos siitä penkistä joutuu maksamaan esim +80e lisää (osalla saa samaan hintaan softan ja penkin kuin bulkki softan), että saa ennen / jälkeen tulokset niin mielestäni se ei ole paha. Autoa ajetaan kesärenkailla penkissä, eikä yleisillä teillä poljeta ja samalla kännykällä / läppärillä katsota arvoja. Tälläkin foorumilla on noita softaajia monenlaisia ja niilläkin lienee oma kantansa tähän.

    Jokainen auto on kuitenkin yksilö. Ilman vikoja tai vikoineen, karstaista imusarjaa, dpf/katti tukossa, suuttimet, yms. En minä tarkoittanut, että sen 6hp takia pitäisi penkkilapulla kilpailla. Celtikin softalla just näitä motteja silloin aluksi rikottiin. Nehän korjasi sen softan sitten ja pyysi autot takaisin ja ilmaiseksi sai sitten korvaavan softan.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Jos kuvittelee saavansa customoidun kartaston autoon, siten että se on käyty täydellisesti läpi dynossa juuri sille custom-setupille, niin siinä leikissä on parempi unohtaa muut kun alustadynopaikat. Ei se säätämisleikki oikein tieliikenteeseen kuulu.

    Mutta, kun on kyseessä vakioautojen ohjelmointi, niin mihin sitä penkkiä siinä hommassa tarttee. Ei yhtään mihinkään.
    Vai vieläkö joku kuvittelee, että siitä omasta yksilöstä saa 6hp enemmän kuin kaverin samanlaisesta /identtisestä autosta ?

    Ja jos saisikin, eli kaverilla olisi paperille 360hp, ja itselle 366hp, niin olisiko tuo lisä 6hp ihan sen kaiken vaivan ja penkissä piiskaamisen arvoista ? Ei ole.

    Mutta käytännössä näissä ei ole eroja. Pientä varianssia näillä tuotantomäärillä BMW:llä on varmasti, mutta onko niin paljon että joku custom-lastu on jotenkin järkisyillä perusteltavissa, tuskin.

    Kannattaa suosia isoja tekijöitä, joilla on jo ne oppirahat maksettu. Mulla oli Celticin lastu f30 330e:ssä, ja en näe mitään syytä miksen voisi laittaa myös tuohon 530e:n nyt kun se on kokonaan oma. Ei mitään negatiivista sanomista.
    Muitten vehkeitä ei viitti hajottaa jos jotain sattuskin käymään.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by torx View Post
    Katoppas niiden youtube kanavaa.
    Eiköhän se vain tarkista autenttisessa ajotilanteessa että kaikki arvot on ohjelmoinnin jälkeen kohdillaan ja jos tarvetta hieno säätää sitten.

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Täh? Eihän ne nyt asiakkaan autoja kadulla säädä. Hallissa virtalähteeseen kytkettynä tuuppaa softan sisään. Softan jonka joku joskus jossain kehitellyt toivottavasti logeja ottaen.

    Katoppas niiden youtube kanavaa.

    Leave a comment:

Working...
X