F30 330e part 2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e36coupe
    replied
    Originally posted by torx View Post
    Joku joka ajaa sen penkissä ja on osaaminen siihen säätöön! Ennen / jälkeen tehot sitten lapulla. Noita "kuja kiihdyttely" paikkoja en itse ainakaan ottaisi, esim: QT Performance.

    Toki kaikki saa paikkansa valita, mutta ennemmin annan auton siihen penkkiin säädettäväksi, kuin että sillä kadulla kiskotaan asiakkaan autolla nastarenkailla tuloksia... :think
    Täh? Eihän ne nyt asiakkaan autoja kadulla säädä. Hallissa virtalähteeseen kytkettynä tuuppaa softan sisään. Softan jonka joku joskus jossain kehitellyt toivottavasti logeja ottaen.

    Leave a comment:


  • janner
    replied
    Rangen kans ei vielä ongelmia, ja nytkin vaikka ei päästä sähköajolle niin antaa range ennusteen 25km, ja ennen ongelmia todellisuus oli aika lähellä ennustetta.
    Nyt on jokatapauksessa maanantaille varattu akun vaihto. Hirvittää tuo bensankulutus, keskikulutus 7,5 sen jälkeen kun ongelmat alkoi 😬

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kyllä, mutta keskityit enemmänkin starttaamisiin. Ongelmahan noissa on se, että jos auto tulkitsee 12V akun olevan heikossa hapessa (softa viritetty niin tiukaksi, että voi tulkita liiankin herkästi vaikka akku kunnossa) niin auto päättää varotoimenpiteenä rajoitella ison akun varassakin tehtäviä asioita kuten sähköajo.

    Tuo sisältää mutua mutta muiden kokemusten perusteella tuolta se vaikuttaa. Summa summarum: ei kannata siis säästellä sen 12V akun kanssa. Jos venyttää sen vaihtamista pitkään niin todennäköisesti bensalasku kasvaa kun sähkörange tippuu ja tulee maksaneeksi kahteen kertaan sen akun ajan myötä

    Juurikin näin. Eikös noista aux akun huonon kunnon + sähkörangen tippumisistakin ole ollut juttua.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by torx View Post
    Koitin samaa myös sanoa?
    Kyllä, mutta keskityit enemmänkin starttaamisiin. Ongelmahan noissa on se, että jos auto tulkitsee 12V akun olevan heikossa hapessa (softa viritetty niin tiukaksi, että voi tulkita liiankin herkästi vaikka akku kunnossa) niin auto päättää varotoimenpiteenä rajoitella ison akun varassakin tehtäviä asioita kuten sähköajo.

    Tuo sisältää mutua mutta muiden kokemusten perusteella tuolta se vaikuttaa. Summa summarum: ei kannata siis säästellä sen 12V akun kanssa. Jos venyttää sen vaihtamista pitkään niin todennäköisesti bensalasku kasvaa kun sähkörange tippuu ja tulee maksaneeksi kahteen kertaan sen akun ajan myötä

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    12V akun ongelmat voivat nimenomaan heijastua laajemminkin sähköajoon.

    Koitin samaa myös sanoa?

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by Nallu View Post
    Bm3/mg/qtperf/geevoimaa... Kenen softa kannattais hakee?

    Joku joka ajaa sen penkissä ja on osaaminen siihen säätöön! Ennen / jälkeen tehot sitten lapulla. Noita "kuja kiihdyttely" paikkoja en itse ainakaan ottaisi, esim: QT Performance.

    Toki kaikki saa paikkansa valita, mutta ennemmin annan auton siihen penkkiin säädettäväksi, kuin että sillä kadulla kiskotaan asiakkaan autolla nastarenkailla tuloksia... :think

    Leave a comment:


  • janner
    replied
    Kiitokset, vähän itekkin tuota 12v akkua epäilin, pitänee suosiolla vaihtaa samantien niin ei tarvi wetterille maksella vianetsinnästä. Se jokatapauksessa kohta pitää vaihtaa.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by janner View Post
    Pari viikkoa sitten oli niitä herjoja sovelluksessa pikkuakusta ja kriittisestä jarru huollosta, somen mukaan näitä oli joka puolella. Sillon meni pari pv ettei antanu laittaa max edriveä, sitten se palautu hetkeksi kunnes herjat käväs uudestaan, ja sen jälkeen ei oo max edrive onnistunut. Akkua voi ladata, auto edrivessä ei kuluta akkua juurikaan, tehoa kun tarvii niin sähkö tulee kyllä avuksi.
    Auto ei herjaa mitään eikä sovelluskaan enään.
    Onko ideaa mikä vikana, auto menossa tarkistukseen 8.6, huollon mukaan etänä ei voi aiheuttaa nuita ongelmia. Onko nyt vain käyny niin että 12v akku sattu just tuolla hetkellä väsähtään?
    12V akun ongelmat voivat nimenomaan heijastua laajemminkin sähköajoon.

    Leave a comment:


  • torx
    replied
    Originally posted by janner View Post
    Pari viikkoa sitten oli niitä herjoja sovelluksessa pikkuakusta ja kriittisestä jarru huollosta, somen mukaan näitä oli joka puolella. Sillon meni pari pv ettei antanu laittaa max edriveä, sitten se palautu hetkeksi kunnes herjat käväs uudestaan, ja sen jälkeen ei oo max edrive onnistunut. Akkua voi ladata, auto edrivessä ei kuluta akkua juurikaan, tehoa kun tarvii niin sähkö tulee kyllä avuksi.
    Auto ei herjaa mitään eikä sovelluskaan enään.
    Onko ideaa mikä vikana, auto menossa tarkistukseen 8.6, huollon mukaan etänä ei voi aiheuttaa nuita ongelmia. Onko nyt vain käyny niin että 12v akku sattu just tuolla hetkellä väsähtään?

    Jos tarkoitat sitä kännykän etä sovellusta, mihin pamautti ne herjat? Varmaan se 12v käynnistys akku menossa huonoksi. Korkeajännite akulla käynnistelee kun siellä on virtaa ja jos se lopussa niin sitten sillä 12v akulla. Taisi olla myös jos liikaa pakkasta niin sillä 12v haluaa käynnistää, tai joku muu ehto täyttyy. Sitten vielä se pienempi akku varattu muille hommille. Ainakin 530e.

    Leave a comment:


  • janner
    replied
    Pari viikkoa sitten oli niitä herjoja sovelluksessa pikkuakusta ja kriittisestä jarru huollosta, somen mukaan näitä oli joka puolella. Sillon meni pari pv ettei antanu laittaa max edriveä, sitten se palautu hetkeksi kunnes herjat käväs uudestaan, ja sen jälkeen ei oo max edrive onnistunut. Akkua voi ladata, auto edrivessä ei kuluta akkua juurikaan, tehoa kun tarvii niin sähkö tulee kyllä avuksi.
    Auto ei herjaa mitään eikä sovelluskaan enään.
    Onko ideaa mikä vikana, auto menossa tarkistukseen 8.6, huollon mukaan etänä ei voi aiheuttaa nuita ongelmia. Onko nyt vain käyny niin että 12v akku sattu just tuolla hetkellä väsähtään?

    Leave a comment:


  • Nallu
    replied
    Bm3/mg/qtperf/geevoimaa... Kenen softa kannattais hakee?

    Leave a comment:


  • 599gtb
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Maksaa se polttomoottorikin tehdasuutena viittä vaille paljon. Miksi pitäisi koko akku sinne vaihtaa?
    Volvossa marmori ainakin vaihtaa aina koko akun.
    Mut tässä ei sit kai tarvii?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    Kiinnostaa hinta taso koska mietin toiseksi autoksi tätä bemaria yksi tesla löytyy jo pihasta.
    Mietin vaan että jos tässä on sama kuin Volvossa että akku maksaa 10000e töineen niin paljon järkeä ole.
    Maksaa se polttomoottorikin tehdasuutena viittä vaille paljon. Miksi pitäisi koko akku sinne vaihtaa?

    Leave a comment:


  • 599gtb
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Kysy merkkiliikkeeltä. Mutta tässäkin kysymyksessä haiskahtaa niin vahva asenteellisuus että voi olla vaikea asia omaksua.

    Ei ne ajoakut hajoa kokonaan kerralla koskaan. Huonolla tuurilla yksi tai kaksi moduulia sieltä jotka voi vaihtaa erikseen. Älä sinä osta sähköistettyä mallia kun voi joutua miettimään että mitä maksaa jos kuu putoaa taivaalta.


    Nämä mallit alkavat myös olla jo 7 vuotta vanhoja. Käytettyjäkin akkuja löytynee.

    Kiinnostaa hinta taso koska mietin toiseksi autoksi tätä bemaria yksi tesla löytyy jo pihasta.
    Mietin vaan että jos tässä on sama kuin Volvossa että akku maksaa 10000e töineen niin paljon järkeä ole.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by 599gtb View Post
    Ajoakkua.
    Kysy merkkiliikkeeltä. Mutta tässäkin kysymyksessä haiskahtaa niin vahva asenteellisuus että voi olla vaikea asia omaksua.

    Ei ne ajoakut hajoa kokonaan kerralla koskaan. Huonolla tuurilla yksi tai kaksi moduulia sieltä jotka voi vaihtaa erikseen. Älä sinä osta sähköistettyä mallia kun voi joutua miettimään että mitä maksaa jos kuu putoaa taivaalta.

    Nämä mallit alkavat myös olla jo 7 vuotta vanhoja. Käytettyjäkin akkuja löytynee.

    Leave a comment:

Working...
X