Originally posted by torx
View Post
F30 330e part 2
Collapse
X
-
-
Rangen kans ei vielä ongelmia, ja nytkin vaikka ei päästä sähköajolle niin antaa range ennusteen 25km, ja ennen ongelmia todellisuus oli aika lähellä ennustetta.
Nyt on jokatapauksessa maanantaille varattu akun vaihto. Hirvittää tuo bensankulutus, keskikulutus 7,5 sen jälkeen kun ongelmat alkoi 😬
Leave a comment:
-
Originally posted by pyroz View PostKyllä, mutta keskityit enemmänkin starttaamisiin. Ongelmahan noissa on se, että jos auto tulkitsee 12V akun olevan heikossa hapessa (softa viritetty niin tiukaksi, että voi tulkita liiankin herkästi vaikka akku kunnossa) niin auto päättää varotoimenpiteenä rajoitella ison akun varassakin tehtäviä asioita kuten sähköajo.
Tuo sisältää mutua mutta muiden kokemusten perusteella tuolta se vaikuttaa. Summa summarum: ei kannata siis säästellä sen 12V akun kanssa. Jos venyttää sen vaihtamista pitkään niin todennäköisesti bensalasku kasvaa kun sähkörange tippuu ja tulee maksaneeksi kahteen kertaan sen akun ajan myötä
Juurikin näin. Eikös noista aux akun huonon kunnon + sähkörangen tippumisistakin ole ollut juttua.
Leave a comment:
-
Originally posted by torx View PostKoitin samaa myös sanoa?
Tuo sisältää mutua mutta muiden kokemusten perusteella tuolta se vaikuttaa. Summa summarum: ei kannata siis säästellä sen 12V akun kanssa. Jos venyttää sen vaihtamista pitkään niin todennäköisesti bensalasku kasvaa kun sähkörange tippuu ja tulee maksaneeksi kahteen kertaan sen akun ajan myötä
Leave a comment:
-
Originally posted by Nallu View PostBm3/mg/qtperf/geevoimaa... Kenen softa kannattais hakee?
Joku joka ajaa sen penkissä ja on osaaminen siihen säätöön! Ennen / jälkeen tehot sitten lapulla. Noita "kuja kiihdyttely" paikkoja en itse ainakaan ottaisi, esim: QT Performance.
Toki kaikki saa paikkansa valita, mutta ennemmin annan auton siihen penkkiin säädettäväksi, kuin että sillä kadulla kiskotaan asiakkaan autolla nastarenkailla tuloksia... :think
Leave a comment:
-
Kiitokset, vähän itekkin tuota 12v akkua epäilin, pitänee suosiolla vaihtaa samantien niin ei tarvi wetterille maksella vianetsinnästä. Se jokatapauksessa kohta pitää vaihtaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by janner View PostPari viikkoa sitten oli niitä herjoja sovelluksessa pikkuakusta ja kriittisestä jarru huollosta, somen mukaan näitä oli joka puolella. Sillon meni pari pv ettei antanu laittaa max edriveä, sitten se palautu hetkeksi kunnes herjat käväs uudestaan, ja sen jälkeen ei oo max edrive onnistunut. Akkua voi ladata, auto edrivessä ei kuluta akkua juurikaan, tehoa kun tarvii niin sähkö tulee kyllä avuksi.
Auto ei herjaa mitään eikä sovelluskaan enään.
Onko ideaa mikä vikana, auto menossa tarkistukseen 8.6, huollon mukaan etänä ei voi aiheuttaa nuita ongelmia. Onko nyt vain käyny niin että 12v akku sattu just tuolla hetkellä väsähtään?
Leave a comment:
-
Originally posted by janner View PostPari viikkoa sitten oli niitä herjoja sovelluksessa pikkuakusta ja kriittisestä jarru huollosta, somen mukaan näitä oli joka puolella. Sillon meni pari pv ettei antanu laittaa max edriveä, sitten se palautu hetkeksi kunnes herjat käväs uudestaan, ja sen jälkeen ei oo max edrive onnistunut. Akkua voi ladata, auto edrivessä ei kuluta akkua juurikaan, tehoa kun tarvii niin sähkö tulee kyllä avuksi.
Auto ei herjaa mitään eikä sovelluskaan enään.
Onko ideaa mikä vikana, auto menossa tarkistukseen 8.6, huollon mukaan etänä ei voi aiheuttaa nuita ongelmia. Onko nyt vain käyny niin että 12v akku sattu just tuolla hetkellä väsähtään?
Jos tarkoitat sitä kännykän etä sovellusta, mihin pamautti ne herjat? Varmaan se 12v käynnistys akku menossa huonoksi. Korkeajännite akulla käynnistelee kun siellä on virtaa ja jos se lopussa niin sitten sillä 12v akulla. Taisi olla myös jos liikaa pakkasta niin sillä 12v haluaa käynnistää, tai joku muu ehto täyttyy. Sitten vielä se pienempi akku varattu muille hommille. Ainakin 530e.
Leave a comment:
-
Pari viikkoa sitten oli niitä herjoja sovelluksessa pikkuakusta ja kriittisestä jarru huollosta, somen mukaan näitä oli joka puolella. Sillon meni pari pv ettei antanu laittaa max edriveä, sitten se palautu hetkeksi kunnes herjat käväs uudestaan, ja sen jälkeen ei oo max edrive onnistunut. Akkua voi ladata, auto edrivessä ei kuluta akkua juurikaan, tehoa kun tarvii niin sähkö tulee kyllä avuksi.
Auto ei herjaa mitään eikä sovelluskaan enään.
Onko ideaa mikä vikana, auto menossa tarkistukseen 8.6, huollon mukaan etänä ei voi aiheuttaa nuita ongelmia. Onko nyt vain käyny niin että 12v akku sattu just tuolla hetkellä väsähtään?
Leave a comment:
-
Originally posted by 599gtb View PostKiinnostaa hinta taso koska mietin toiseksi autoksi tätä bemaria yksi tesla löytyy jo pihasta.
Mietin vaan että jos tässä on sama kuin Volvossa että akku maksaa 10000e töineen niin paljon järkeä ole.
Leave a comment:
-
Originally posted by pyroz View PostKysy merkkiliikkeeltä. Mutta tässäkin kysymyksessä haiskahtaa niin vahva asenteellisuus että voi olla vaikea asia omaksua.
Ei ne ajoakut hajoa kokonaan kerralla koskaan. Huonolla tuurilla yksi tai kaksi moduulia sieltä jotka voi vaihtaa erikseen. Älä sinä osta sähköistettyä mallia kun voi joutua miettimään että mitä maksaa jos kuu putoaa taivaalta.
Nämä mallit alkavat myös olla jo 7 vuotta vanhoja. Käytettyjäkin akkuja löytynee.
Kiinnostaa hinta taso koska mietin toiseksi autoksi tätä bemaria yksi tesla löytyy jo pihasta.
Mietin vaan että jos tässä on sama kuin Volvossa että akku maksaa 10000e töineen niin paljon järkeä ole.
Leave a comment:
-
Originally posted by 599gtb View PostAjoakkua.
Ei ne ajoakut hajoa kokonaan kerralla koskaan. Huonolla tuurilla yksi tai kaksi moduulia sieltä jotka voi vaihtaa erikseen. Älä sinä osta sähköistettyä mallia kun voi joutua miettimään että mitä maksaa jos kuu putoaa taivaalta.
Nämä mallit alkavat myös olla jo 7 vuotta vanhoja. Käytettyjäkin akkuja löytynee.
Leave a comment:
Leave a comment: