Aika normaalille tuo kuulostaa. Kun tarpeeksi pakkasta niin ei anna edes valita tuota max e drive vaan ilmoittaa akun olevan liian kylmä. Mittaristoon ilmestyy se valkoinen kolmio joka häipyy kun akku lämmennyt.
F30 330e part 2
Collapse
X
-
Vieläköhän tälläisen ostamisessa olisi vuonna 2025 järkeä? Hyvin varusteltuja m sportteja nettiautossa pilvin pimein verrattuna 20i/20d malleihin ja hinnatkin halvempia. Vai alkavatko olla jo tulevaisuuden ongelmajätettä jota ei kukaan halua? Tällä hetkellä kotona lataus mahdollista mutta muutto varmaan puolen vuoden sisään edessä ja sen jälkeen kotipihassa latailu on kysymysmerkki.
Comment
-
Samaa mietintämyssyä täälläkin ollut päässä. Yllättävän halvalla lähtisi noita m-sportteja nyt. Osaako täällä raati kertoa missä kohtaa nämä alkaa akun osalta oireilemaan ja kuinka tarkasti olisi hyvä tutkia miten akkua on ylipäätään käytetty. Mittaukset toki hyvä tehdä. Plugareissa kuitenkin akun kunto paljon siitä kiinni onko sitä käytetty oikein.Originally posted by Suorakuus View PostVieläköhän tälläisen ostamisessa olisi vuonna 2025 järkeä? Hyvin varusteltuja m sportteja nettiautossa pilvin pimein verrattuna 20i/20d malleihin ja hinnatkin halvempia. Vai alkavatko olla jo tulevaisuuden ongelmajätettä jota ei kukaan halua? Tällä hetkellä kotona lataus mahdollista mutta muutto varmaan puolen vuoden sisään edessä ja sen jälkeen kotipihassa latailu on kysymysmerkki.
Comment
-
Minkä verran näihin on maksanut vaihtaa hybridiakkuun uudet kennot? Varmaan jo useammalla tullut vastaan että ainakin yksi kenno on lopussa jolloin vaihettu varmaan kaikki muutkin kennot.Mietin että mihin pitää varautua jos ostaa tollasen 2017 150 000 km ajetun. Noita saa aika naurettavan halvalla nykyään tosi hyvillä varusteilla. Vastaava 320d maksaisi about 3k€ enemmän.E92 335d & F31 318d
Ex:
E30 316, E81 116d, E91 320d
Comment
-
Kaverin 330e reistailee. Alkuun herjasi ihan kaikesta, vikakoodit viittasi pikkuakkuun ja evap venttiiliin, nämä vaihdettu ja akku koodattu. Iso 12V akku testattu testerillä, soh 98%, soc 80%. Tankin paine-anturista jäi vikakoodi aktiiviseksi. Moottorin vikavalo syyttyy edelleen noin parin päivän ajon jälkeen, vikakoodit 21B000 tankin paine-anturin kommunikaatiovirhe ja 118002 Fuel-air mixture too rich
Livedatan perusteella mixture adaptation tapissa (0.79). Temperature in fuel tank ja fuel temperature näyttää noin puolen tunnin ajon jälkeen lähes 90C, tulevatko nämä kanavat eri antureilta, ja onko arvo looginen? Tankki öbaut 3/4 täynnä. Henk.koht olettaisin että tankin lämpätila voisi olla ehkä pari astetta ulkolämpötilaa korkeampi. Tankin lämpötila-anturi on samassa mötikässä paine-anturin kanssa tankin sisällä käsittääkseni. Ja jos anturin arvo on nyt pielessä ja ilmoittaa polttoaineen todellisuutta reilusti lämpimäksi, niin voiko tämä aiheuttaa rikkaalla käymisen?
Ex.
F20 LCI M140i
E91 LCI 335dA
E91 LCI 335iA xDrive
F31 328iA
E39 530dA
Comment
-
Joo, näin ajattelimme tehdä. Nappi kiukuttelee välillä tässäkin.Originally posted by pyroz View PostTankin paineanturithan näissä muistaakseni reistailee lähes jokaisessa (kiukuttelee tankin avausnappia painaessa), joten kannattas ehkä alottaa siitä?Ex.
F20 LCI M140i
E91 LCI 335dA
E91 LCI 335iA xDrive
F31 328iA
E39 530dA
Comment
Comment