Announcement

Collapse
No announcement yet.

G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2701
    • Tampere

    Originally posted by prh' View Post
    Onko 2019 3-sarjalaiseen mahdollista koodata Apple CarPlay, vaikka valmius siihen puuttuu? (SA6CP)
    Kyllä on, ja voin tarvittaessa auttaa asiassa.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Jasca
      Newbiemmer
      • May 2024
      • 4
      • Janakkala

      Onko oikean sivupeilit tilt-toiminnon astelukua (kääntymiskulmaa peruutettaessa) mahdollista muuttaa muutoin kuin huollossa? Kääntyy omassa aivan liian alas... Eikä ole säädettävissä kuten F-sarjalaisissa ja vaikkapa VAG-konsernin autoissa.
      BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
      Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
      Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
      Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
      Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
      Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08​

      Comment

      • TJK
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 260
        • Kotka

        Originally posted by Jasca View Post
        Onko oikean sivupeilit tilt-toiminnon astelukua (kääntymiskulmaa peruutettaessa) mahdollista muuttaa muutoin kuin huollossa? Kääntyy omassa aivan liian alas... Eikä ole säädettävissä kuten F-sarjalaisissa ja vaikkapa VAG-konsernin autoissa.
        Kyllä sen saa esim, BimmerCode:lla säädettyä. Tarvit siis OBD Wifi mokkulan ja jonkun softan koodaamiseen. Helpoin vaihtoehto on varmaan jos löydät vaikka tätä kautta jonkun lähistöllä asuvan kellä on vehkeet ja haluaa auttaa.
        BMW G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Jasca
          Newbiemmer
          • May 2024
          • 4
          • Janakkala

          Originally posted by TJK View Post

          Kyllä sen saa esim, BimmerCode:lla säädettyä. Tarvit siis OBD Wifi mokkulan ja jonkun softan koodaamiseen. Helpoin vaihtoehto on varmaan jos löydät vaikka tätä kautta jonkun lähistöllä asuvan kellä on vehkeet ja haluaa auttaa.
          Ok, kiitoksia tiedosta. Kanta-Hämeen tai pk-seudun alueelta joku kykeneväinen voisi halutessaan nostaa kättä pystyyn, kiitos!

          Sitten seuraava kysymys... Autossa on Comfort Access, jonka kanssa menee sormi suuhun. Loin tietysti oman ID:n, ja liitin siihen avaimen. Huomasin, että auto sulki ovet kun sen luota poistui, mutta ei avannut niitä lähestyttäessä. Takaluukku aukesi jalalla. Asetukset kaikki näyttivät olevan ok. Patterit kaukosäätimissä ok.

          Kokeilin toisella kakella, niin kappas - ovet alkoivat auetakin. Mutta vastavuoroisesti auto alkoi aina liikkeelle lähtiessä vinkumaan PIN-koodia - eli avaimet ovat käyttäjäkohtaisia, ja nyt meni ilmeisesti Vierailija -tilaan. Siihen viittasi sekin, että ajotiedot eivät enää siirtyneet My BMW -appiin.

          Menin ehkä mutkan kautta, kun seuraavaksi poistin auton järjestelmästä vanhan ID:n ja loin uuden, mutta sillä ongelma korjaantui. Tai no... nyt vaikuttaisi siltä, että takaluukkua ei saa enää jalalla auki. Kakea kuitenkin tottelee.

          EDIT: Ei aukea takaluukku enää jalalla lainkaan - ei kumpaakaan kakea käytettäessä. Yritetty tehdä jos vaikka mitä, mutta ei tottele.
          EDIT: Ongelma ratkaistu! Seisoin liian lähellä autoa. Ohjeen mukaan pitää seistä noin käsivarren mitan päässä autosta. Kun otin hieman etäisyyttä, alkoi aukeamaan jalallakin.
          BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
          Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
          Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
          Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
          Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
          Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08​

          Comment

          • 523i
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 319
            • Iisalmi

            Kumpaa suositte - 21/20 vuoden hybridi vai bensa? Säästääkö sillä hybridillä mitään jos 100tkm kohdalla hinta romahtaa kun takuu loppuu?

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              Hybridiä pitäisin vain täystakuun ollessa voimassa. Kaksi teknologiaa yksissä kuorissa mikä voi vikaantua, enemmän portti kohti sähköautoilua tai päästä kokeilemaan onko oma juttu. Oikea kysymys on joko polttomoottori tai sähkötekniikka. Vuosi sitten pohdin vastaavaa 545e ja 540i välillä, ja päädyin bensaan. Maksoin bensasta jopa hieman enemmän - rariteettilisää - enkä ole katunut valintaa.
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • TJK
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 260
                • Kotka

                Originally posted by Jacques View Post
                Hybridiä pitäisin vain täystakuun ollessa voimassa. Kaksi teknologiaa yksissä kuorissa mikä voi vikaantua, enemmän portti kohti sähköautoilua tai päästä kokeilemaan onko oma juttu. Oikea kysymys on joko polttomoottori tai sähkötekniikka. Vuosi sitten pohdin vastaavaa 545e ja 540i välillä, ja päädyin bensaan. Maksoin bensasta jopa hieman enemmän - rariteettilisää - enkä ole katunut valintaa.
                Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..
                BMW G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Jacques
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 573
                  • pk

                  Originally posted by TJK View Post

                  Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..
                  Meillä on selvästi eri preferenssit, puhuin omasta kokemuksestani, en maininnut mitään halpuudesta. Höpöhöpö itsellesi.
                  G30 540i
                  F32 435d

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2542
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by TJK View Post

                    Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..
                    +1. Jos hybridi tukee omaa ajosuoritetta, niin 100tkm huolimatta kannattaa harkita. Mainittu latausluukku lienee pakkovaihdettavien listalla 2-3v. välein, omassa on nyt 3. luukku. Mitä jäännösarvoon tulee, niin kyllähän se on aika hyvää syöksyä ollut, nyt tuskin saisi enää puoliakaan siitä, mitä 3v. sitten maksoi mutta hei, eikös tämä ole baijerilais-syndroomaa syvimmillään..? Skoda Octavia ja Toyota Yaris ovat varmempia vaihtoehtoja, olleet tätä jo varmasti kymmenen vuotta.

                    Omalla kohdalla jos olisi varaa (=vähemmän a-lainaa), niin seuraavakin olisi todennäköisesti hybridi. Se n. 50km käyttösäde kattaa päivittäiset tarpeet - jos pääsee lataamaan kotona ja töissä. Kerran kuussa suoritettu n. 1100-1300km ajolenkki taas menee suoraan bensalla. Säästöä? Tuskin, mutta kyllähän tuossa pari tankkausta kuussa välttää. Kaupunki- ja taajama-ajo on näillä paljon mukavampi kokemus kuin polttomoottorilla. Kannattaa ehdottomasti harkita ainakin?
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • TJK
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 260
                      • Kotka

                      Originally posted by Jacques View Post

                      Meillä on selvästi eri preferenssit, puhuin omasta kokemuksestani, en maininnut mitään halpuudesta. Höpöhöpö itsellesi.
                      No kerro toki niistä kokemuksista? Halpuus viittaukset oli lähinnä tarkoitettu alkuperäiselle kysyjälle.

                      BMW G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        Täälä vuosi ja 20tkm ajeltu 330e hybridillä, nyt 113tkm taulussa ja ei mitää ongelmia ollut. 50km sähkörangella ajelee arkiajot ja muut ajot bensalla, bensaa palaa maantiellä 4,3l/100km. Halpa vehe laskee ja akkujakin pystyy tarvittaessa korjailee, vaikka ei näistä ihan liikoja moduuleja ole tainnut mennä. Lahden autosalpa ei ole vaihtanut ainakaa yhtää g korin bemarin moduulia tai akkua.
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          Täällä 9kk ja 16 tkm ei mitään vikaa 90 pyörähti just.
                          Todella edullinen auto ajaa,vaimon käytössä ja sillä työmatka 55 km päivässä joten tankilla ajaa pitkään..laskin joskus että puolet halvempi ajaa kun ex m550d
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5407
                            • S:t Karins

                            Originally posted by veku View Post
                            Täällä 9kk ja 16 tkm ei mitään vikaa 90 pyörähti just.
                            Todella edullinen auto ajaa,vaimon käytössä ja sillä työmatka 55 km päivässä joten tankilla ajaa pitkään..laskin joskus että puolet halvempi ajaa kun ex m550d
                            Totta, ja huvittaa kun pöllö-öljymiehet välillä hehkuttaa kun tankillisella pääsee 100 km.

                            Pyh sanon minä.




                            Tämän kuvan jälkeen tankkiin mahtui bensaa:

                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5407
                              • S:t Karins

                              tupla...
                              Last edited by Tommix; 17-08-2024, 13:56.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5407
                                • S:t Karins

                                tripla
                                jotain errorua pukkaa eika postaus etee mutta silti näköjään menee läpi...​
                                Last edited by Tommix; 17-08-2024, 13:57.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎