Originally posted by prh'
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G20/G21 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Onko oikean sivupeilit tilt-toiminnon astelukua (kääntymiskulmaa peruutettaessa) mahdollista muuttaa muutoin kuin huollossa? Kääntyy omassa aivan liian alas... Eikä ole säädettävissä kuten F-sarjalaisissa ja vaikkapa VAG-konsernin autoissa.BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08
Comment
-
-
Originally posted by Jasca View PostOnko oikean sivupeilit tilt-toiminnon astelukua (kääntymiskulmaa peruutettaessa) mahdollista muuttaa muutoin kuin huollossa? Kääntyy omassa aivan liian alas... Eikä ole säädettävissä kuten F-sarjalaisissa ja vaikkapa VAG-konsernin autoissa.BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by TJK View Post
Kyllä sen saa esim, BimmerCode:lla säädettyä. Tarvit siis OBD Wifi mokkulan ja jonkun softan koodaamiseen. Helpoin vaihtoehto on varmaan jos löydät vaikka tätä kautta jonkun lähistöllä asuvan kellä on vehkeet ja haluaa auttaa.
Sitten seuraava kysymys... Autossa on Comfort Access, jonka kanssa menee sormi suuhun. Loin tietysti oman ID:n, ja liitin siihen avaimen. Huomasin, että auto sulki ovet kun sen luota poistui, mutta ei avannut niitä lähestyttäessä. Takaluukku aukesi jalalla. Asetukset kaikki näyttivät olevan ok. Patterit kaukosäätimissä ok.
Kokeilin toisella kakella, niin kappas - ovet alkoivat auetakin. Mutta vastavuoroisesti auto alkoi aina liikkeelle lähtiessä vinkumaan PIN-koodia - eli avaimet ovat käyttäjäkohtaisia, ja nyt meni ilmeisesti Vierailija -tilaan. Siihen viittasi sekin, että ajotiedot eivät enää siirtyneet My BMW -appiin.
Menin ehkä mutkan kautta, kun seuraavaksi poistin auton järjestelmästä vanhan ID:n ja loin uuden, mutta sillä ongelma korjaantui. Tai no... nyt vaikuttaisi siltä, että takaluukkua ei saa enää jalalla auki. Kakea kuitenkin tottelee.
EDIT: Ei aukea takaluukku enää jalalla lainkaan - ei kumpaakaan kakea käytettäessä. Yritetty tehdä jos vaikka mitä, mutta ei tottele.
EDIT: Ongelma ratkaistu! Seisoin liian lähellä autoa. Ohjeen mukaan pitää seistä noin käsivarren mitan päässä autosta. Kun otin hieman etäisyyttä, alkoi aukeamaan jalallakin.BMW 330e xDrive M-Sport Touring MY23
Ex: Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08
Comment
-
-
Hybridiä pitäisin vain täystakuun ollessa voimassa. Kaksi teknologiaa yksissä kuorissa mikä voi vikaantua, enemmän portti kohti sähköautoilua tai päästä kokeilemaan onko oma juttu. Oikea kysymys on joko polttomoottori tai sähkötekniikka. Vuosi sitten pohdin vastaavaa 545e ja 540i välillä, ja päädyin bensaan. Maksoin bensasta jopa hieman enemmän - rariteettilisää - enkä ole katunut valintaa.
G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View PostHybridiä pitäisin vain täystakuun ollessa voimassa. Kaksi teknologiaa yksissä kuorissa mikä voi vikaantua, enemmän portti kohti sähköautoilua tai päästä kokeilemaan onko oma juttu. Oikea kysymys on joko polttomoottori tai sähkötekniikka. Vuosi sitten pohdin vastaavaa 545e ja 540i välillä, ja päädyin bensaan. Maksoin bensasta jopa hieman enemmän - rariteettilisää - enkä ole katunut valintaa.BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by TJK View Post
Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by TJK View Post
Höpö höpöä. Jos hybridi vain sopii omaan käyttöön ja ajoprofiiliin, niin kyllä se on huomattavasti halvempi ajella kuin polttis. Hinta ei todellakaan romahdan takuun päättymisen jälkeen ja todella vähän mitään hybridi tekniikkaan liityviä ongelmia näissä on ollut. G2X koppasissa latausluukku lienee ainut mikä jossain kohtaa menee vaihtoon melko varmuudella. Ja jos hinnan romahdus akkutakuun jälkeen jännittää, niin osta sitten se "hintaromahdus malli" niin säästät rahaa ja ei tarvi jännittää..
Omalla kohdalla jos olisi varaa (=vähemmän a-lainaa), niin seuraavakin olisi todennäköisesti hybridi. Se n. 50km käyttösäde kattaa päivittäiset tarpeet - jos pääsee lataamaan kotona ja töissä. Kerran kuussa suoritettu n. 1100-1300km ajolenkki taas menee suoraan bensalla. Säästöä? Tuskin, mutta kyllähän tuossa pari tankkausta kuussa välttää. Kaupunki- ja taajama-ajo on näillä paljon mukavampi kokemus kuin polttomoottorilla. Kannattaa ehdottomasti harkita ainakin?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Jacques View Post
Meillä on selvästi eri preferenssit, puhuin omasta kokemuksestani, en maininnut mitään halpuudesta. Höpöhöpö itsellesi.
BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Täälä vuosi ja 20tkm ajeltu 330e hybridillä, nyt 113tkm taulussa ja ei mitää ongelmia ollut. 50km sähkörangella ajelee arkiajot ja muut ajot bensalla, bensaa palaa maantiellä 4,3l/100km. Halpa vehe laskee ja akkujakin pystyy tarvittaessa korjailee, vaikka ei näistä ihan liikoja moduuleja ole tainnut mennä. Lahden autosalpa ei ole vaihtanut ainakaa yhtää g korin bemarin moduulia tai akkua.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTäällä 9kk ja 16 tkm ei mitään vikaa 90 pyörähti just.
Todella edullinen auto ajaa,vaimon käytössä ja sillä työmatka 55 km päivässä joten tankilla ajaa pitkään..laskin joskus että puolet halvempi ajaa kun ex m550d
Pyh sanon minä.
Tämän kuvan jälkeen tankkiin mahtui bensaa:
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
tupla...Last edited by Tommix; 17-08-2024, 13:56.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
tripla
jotain errorua pukkaa eika postaus etee mutta silti näköjään menee läpi...Last edited by Tommix; 17-08-2024, 13:57.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment