Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oksanen
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 700
    • Nokia

    #31
    Originally posted by Tonton View Post
    mikä se toinen anturi on kampuran asentotunnistimen vieressä?
    autona m535


    molemmissa 3napainen urosliitin
    Vanhassa motikassa luetaan vauhtipyörältä startin hammaskehää ja toinen anturi lukee vauhtipyörässä olevaa tappia jolta saa aina home-tiedon.
    E28 535 1985 (S38B36+K31)

    E36 323 1996

    E46 Compact 2001

    Comment

    • Fahrenheit
      Bimmer Rookie
      • Dec 2012
      • 58
      • TKU

      #32
      Tällainen löytyi ratin takaa eikä itselläni tarkkaa tietoa mitä se tekee.
      Näyttäisi aikoinaan olleen jossain kiinni?

      sigpic

      Comment

      • Guest's Avatar

        #33
        Originally posted by Fahrenheit View Post
        Tällainen löytyi ratin takaa eikä itselläni tarkkaa tietoa mitä se tekee.
        Näyttäisi aikoinaan olleen jossain kiinni?
        Kuuluisi olla ratin alla olevassa pahvissa kiinni, ja letku mikä tuosta lähtee, menee minulla ainakin imusarjaan, joku alipaine juttu? Ja johdot menee jonnekkin ilmanvaihdon ohjaimiin, kait se jotenkin liittyy lämmönsäätöön.

        Comment

        • jakeluvesimies
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2010
          • 2726
          • On the road @ Laplandia

          #34
          Originally posted by Fahrenheit View Post
          Tällainen löytyi ratin takaa eikä itselläni tarkkaa tietoa mitä se tekee.
          Näyttäisi aikoinaan olleen jossain kiinni?

          Ohjaamon lämpötila-anturi ts. cabin air temperature sensor: http://hiperformancestore.com/Motronic.htm
          Last edited by jakeluvesimies; 27-06-2013, 22:39.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #35
            Originally posted by jakeluvesimies View Post
            Ohjaamon lämpötila-anturi.
            Mitä se tekee moottorin alipaineella?

            Comment

            • Fahrenheit
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 58
              • TKU

              #36
              Originally posted by isoR View Post
              Mitä se tekee moottorin alipaineella?
              Huomasin myös, että imusarjaan menee ja samaa kyllä ihmettelen. Mahtaakohan olla sama missä se roikkuu vai pitääkö sille etsiä paikkansa?
              sigpic

              Comment

              • jakeluvesimies
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2010
                • 2726
                • On the road @ Laplandia

                #37
                Originally posted by isoR View Post
                Mitä se tekee moottorin alipaineella?
                Imee ilmaa aistittavaksi anturiin - aikansa "high-end-automaatti-ilmastointi", vaikkei ilmastointia olisikaan

                Tuota jenkki-artikkelia lainaten, niin se on ainut hallittu imuvuoto e28:ssa. Jos sen tukkii, niin moottori ei toimi oikein
                Last edited by jakeluvesimies; 27-06-2013, 23:17.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #38
                  Originally posted by Fahrenheit View Post
                  Huomasin myös, että imusarjaan menee ja samaa kyllä ihmettelen. Mahtaakohan olla sama missä se roikkuu vai pitääkö sille etsiä paikkansa?
                  Eikö sille ole paikka siinä ratin alla pahvissa? Siilain napsahtaa kiinni väkäsiin? Siellä ihan vasemman etukaiuttimen kohdalla, kaiuttimesta ylös ja hieman jalkatilaa kohti.

                  Kyllähän se saisi olla yhteydessä matkustamon ilmaan, eikä missään pahvien takana, meinaan että siitä on hyöty mihin se on suunniteltu.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #39
                    Originally posted by jakeluvesimies View Post
                    Imee ilmaa aistittavaksi anturiin - aikansa "high-end-automaatti-ilmastointi", vaikkei ilmastointia olisikaan
                    Aijaa, taitaa olla ainut High-End suomimallin e28:ssa

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      #40
                      Originally posted by isoR View Post
                      Aijaa, taitaa olla ainut High-End suomimallin e28:ssa
                      Korkeintaan, jos vastusarvot täsmää lämpötiloissa:

                      40C = 4700-5400 ohmia
                      30C = 7500-8400 ohmia
                      25C =8599-10500 ohmia
                      20C = 12000-13300 ohmia
                      15C = 15100-17200 ohmia
                      10C = 19400-22100 ohmia
                      0C = 32400-37700 ohmia

                      Ei muuta kuin tarkistamaan

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #41
                        Originally posted by jakeluvesimies View Post
                        Korkeintaan, jos vastusarvot täsmää lämpötiloissa:

                        40C = 4700-5400 ohmia
                        30C = 7500-8400 ohmia
                        25C =8599-10500 ohmia
                        20C = 12000-13300 ohmia
                        15C = 15100-17200 ohmia
                        10C = 19400-22100 ohmia
                        0C = 32400-37700 ohmia

                        Ei muuta kuin tarkistamaan
                        Joo, tuotahan pitää mittailla kun sais aikaseksi, Kun meinaa muutenki olla lämmityslaitteen kanssa vähän helisemässä. Väliin tulee kuumaa (vaikka säädöt kylmälle) ja yleensä kylmällä kelillä ei saa tulemaan sitte kuumaa, Ja kun tulee lämmintä niin neste haisee ja vetää tuulilasin huuruun. Uusi viron kennokin jo oottaa tuossa, vaan ei ole kehannut vielä alkaa niin isolle remontille.

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          #42
                          Originally posted by isoR View Post
                          Joo, tuotahan pitää mittailla kun sais aikaseksi, Kun meinaa muutenki olla lämmityslaitteen kanssa vähän helisemässä. Väliin tulee kuumaa (vaikka säädöt kylmälle) ja yleensä kylmällä kelillä ei saa tulemaan sitte kuumaa, Ja kun tulee lämmintä niin neste haisee ja vetää tuulilasin huuruun. Uusi viron kennokin jo oottaa tuossa, vaan ei ole kehannut vielä alkaa niin isolle remontille.

                          Vetäiset kuumalla kelillä ylä- ja ala säädöt nollille - keskeltä sitten raitista ilmaa. Kylmällä taasen avaat ylä- ja alalämpöjä... Niin minä olen ainakin toiminut... Voi olla vähän säätimet tai venttiilit jumissa...

                          Kuumalla olen sitten lisäksi painanut "huurteista" nappia, jotta viilenee niin että paleltaa

                          Ps. Mulla kun noita ylä-, keski- ja alalämpöjä valkkaa, niin tuntuu viiveellä läpät kääntyvän.. Eli siellä on jotain elektroniikkaa ja moottoreita, eikös juu?

                          Comment

                          • leksii
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 1034
                            • Turku

                            #43
                            Kuinkas helposti e34 sisustan sais laitettua tohon e28:iin, etupenkit ei varmaan iso ongelma oo mut mites takapenkki. Ois musta nahkasisusta tiedossa ja miettiny vähä et pitäiskö laittaa, vaik taitaa kyl helveti hiki tulla sen kans sit kesäl
                            e28 535i Touring
                            e28 m535i + s38
                            e34 535i --> ?


                            Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                            Comment

                            • Jyke koo
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 399
                              • Tampere/Hämeenlinna

                              #44
                              Originally posted by leksii View Post
                              Kuinkas helposti e34 sisustan sais laitettua tohon e28:iin, etupenkit ei varmaan iso ongelma oo mut mites takapenkki. Ois musta nahkasisusta tiedossa ja miettiny vähä et pitäiskö laittaa, vaik taitaa kyl helveti hiki tulla sen kans sit kesäl
                              Mulla on e34 m5 sisusta e28:ssa. Projekti topicissa juttua.

                              Mistäs noi sähkölasien releet ottaa herätteensä? Toinen tulee vissiin etuovien valokatkasialta mutta mistäs toinen? vihreevalkonen piuha?
                              Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                              Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                              Comment

                              • Fahrenheit
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 58
                                • TKU

                                #45
                                Onko kenelläkään kokemuksia apusimpukan helan uusimisesta kun katsastuksessa ilmeni väljyyttä?
                                Joutuuko muutakin purkamaan ja paljon voi viedä aikaa?
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎