Onko hinta noussu KL:llä vai mitä? Z3 1,9l kepukka ois ollu reilusti yli 70€. Aikaisemmissa postauksissa puhetta ollu n. 50€ kepukoista KL:llä.
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Uskottelin itelle aluksi että on hyvä, mutta ihan paska se on näin jälkeen päin aateltuna.Originally posted by leksii View PostEihän toi bilteman kepukka mikää huono oo? Ite ainaki meinasin sellasen laittaa omaan.
Ei siinä kestä oem nuppi kunnolla kiinni, vaatii jotain teippiä, tms. väliin että pysyy ripeemmissä vaihdoissa ja korinläpivientikumikaan ei tiivisty kunnolla siihen kepukan varteen. Jotain resonansseja tulee kabiiniin tuolla kepillä, tai äänet puskee sen kumin välistä, tms.
Lisäksi vaihdevälit tulee tosi lyhyet tuolla (ainakin getragin 6v lootaan), alkuun oli ihan hauska, tms., mutta syksyllä jo kaipaili normaalimpaa tilalle.
Tilasin Z3 1.9 kepin, josko tuo olisi hyvä uusilla vaihdevivuston osilla.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Minäkin tuommosta bilteman hämmennintä käytin paikallaan ja lähti palautukseen jo ilman koeajoaOriginally posted by bemmeri View PostUskottelin itelle aluksi että on hyvä, mutta ihan paska se on näin jälkeen päin aateltuna.
Ei siinä kestä oem nuppi kunnolla kiinni, vaatii jotain teippiä, tms. väliin että pysyy ripeemmissä vaihdoissa ja korinläpivientikumikaan ei tiivisty kunnolla siihen kepukan varteen. Jotain resonansseja tulee kabiiniin tuolla kepillä, tai äänet puskee sen kumin välistä, tms.
Lisäksi vaihdevälit tulee tosi lyhyet tuolla (ainakin getragin 6v lootaan), alkuun oli ihan hauska, tms., mutta syksyllä jo kaipaili normaalimpaa tilalle.
Tilasin Z3 1.9 kepin, josko tuo olisi hyvä uusilla vaihdevivuston osilla.
Pitäs itekkin tilata uudet hilut tuohon vivustoon kun kytkimen vaihto on kohta edessä, mitkä osat siihen kannattaa uusia?E30 325 M-tech II DCT
9.97s/238kmh
Comment
-
Laita kaikki muu uutta, paitsi tuota vartta jossa keppi/laakeri kiinni (kuvassa osa 1). Taitaa olla, ettei enää tarvii noita rikkoja (osa 10), kun itelle tuli tuo osa nro 12 ja oli rikkojen verran leveempi kuin vanha. Sama taitaa olla kepissäkin, uudet kepit holkin kohdalta paksumpia.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Laitoin 1, 9l Z3 kepin. Huomattava parannus alkuperäiseen e36 keppiin. Vaihdevälit on sopivat, ei tarvii olla yhtään lyhempi. Tuo keppi tulee nykyään uudella osanumerolla ja himpun kalliimpi kuin vanha. Vajaa 70€ maksaa posteineen saksasta. KL:ssä oli 75€ hinta.
Last edited by bemmeri; 14-02-2015, 11:11.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Vaihdevälin lyhennyksen haittapuolet
Täällä on varmaan ollut puhetta puolesta ja vastaan. Omakohtainen kokemus on, että lyhyemmät vaihdevälit lisäävät ajonautintoa, mutta nyt seuraakin kysymys palstan insinööreille.
Vaihdelaatikkoni vaihteensiirtotangon putkisokka meni ZF S5-16:ssa poikki. Kuukautta aiemmin asensin tällaisen shortshifterin: https://old.schmiedmann.fi/fi/bmw-e2...tuote=SCMSHIFT
Omat säätöni kyseiselle kepille olivat verrattain maltilliset. Pallon alapuolelle pituutta tuli lisää vajaa senttimetri. Kepin korkeus pysyi kutakuinkin samana.
Onko mahdollista, että vaihdevälin lyhennys voi rasittaa vaihdelaatikon sisäisiä komponentteja siinä määrin, että paikat alkavat mennä rikki?
Comment
-
Kiinnostaa myös itseä.Originally posted by Konkelokoipi View PostTäällä on varmaan ollut puhetta puolesta ja vastaan. Omakohtainen kokemus on, että lyhyemmät vaihdevälit lisäävät ajonautintoa, mutta nyt seuraakin kysymys palstan insinööreille.
Vaihdelaatikkoni vaihteensiirtotangon putkisokka meni ZF S5-16:ssa poikki. Kuukautta aiemmin asensin tällaisen shortshifterin: https://old.schmiedmann.fi/fi/bmw-e2...tuote=SCMSHIFT
Omat säätöni kyseiselle kepille olivat verrattain maltilliset. Pallon alapuolelle pituutta tuli lisää vajaa senttimetri. Kepin korkeus pysyi kutakuinkin samana.
Onko mahdollista, että vaihdevälin lyhennys voi rasittaa vaihdelaatikon sisäisiä komponentteja siinä määrin, että paikat alkavat mennä rikki?
Puslat on todella väljät ja keppi vatkaa kyllä reilusti
Olisi pientä upgradea vailla :think
Kertokaas tietäjät tarkemminE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
Tuttua tuo väljyys. Itse aloitin vaihtamalla kaikki vaihteensiirron osat laatikon ulkopuolelta. Keppi muuttui napakammaksi, mutta otti edelleen kiinni keskikonsoliin pakille vaihtaessa. Tähän ratkaisuksi tietenkin short shifter. Ja heti perään napsahtaa laatikon sisältä putkisokka. Pitäisiköhän vain sittenkin luottaa tylsään orkkiskeppiin...Originally posted by Lördagskorv View PostPuslat on todella väljät ja keppi vatkaa kyllä reilusti
Olisi pientä upgradea vailla :think
Comment
Comment