Ihan varmistukseksi, että tulee oikeat osat tilattua, kun tarttisi e30 325 kepukka palauttaa entiseen loistoonsa ja ehkä jopa parempaan pidemmän kepin muodossa.
2 (vieläkös joku vääntää itse parempia?)
3
4
7
10 x4
11 x2
Jossakin postauksessa oli nuo listattu ja varmasti parantuu jo noilla huomattavasti, mutta entäs osat 12 ja 9? Vaihdosta todellista hyötyä vai pelkkää hifistelyä? Keppi valinta vielä auki, joko z3 1,9 tai m3/328. Onko tuolla m3 hepillä kuinka lyhyt liike jo? En mtn äärimmäisyyksiä hae vaan lähinnä "kisasta mukavuutta"
Ihan varmistukseksi, että tulee oikeat osat tilattua, kun tarttisi e30 325 kepukka palauttaa entiseen loistoonsa ja ehkä jopa parempaan pidemmän kepin muodossa.
2 (vieläkös joku vääntää itse parempia?)
3
4
7
10 x4
11 x2
Jossakin postauksessa oli nuo listattu ja varmasti parantuu jo noilla huomattavasti, mutta entäs osat 12 ja 9? Vaihdosta todellista hyötyä vai pelkkää hifistelyä? Keppi valinta vielä auki, joko z3 1,9 tai m3/328. Onko tuolla m3 hepillä kuinka lyhyt liike jo? En mtn äärimmäisyyksiä hae vaan lähinnä "kisasta mukavuutta"
kyllähän se nuilla jo paranee mutta ei haittaisi jos vaihtaisi myös 12 ja 9 ja vielä vaihdekepin samalla. aika paljon nämä vaikuttavat myös.
Nostetaas vanhaa. Mites nämä OEM-lyhentimet nyt oikein menee kun ketjun alkupään osanumerot ei tunnu täsmäävän nykytodellisuuden kanssa yhtään? Hakusessa olisi E36 328:aan hieman lyhemmät vaihdevälit.
Tässä ketjussa on kerrottu moneen kertaan, että E36:een hyvä keppi olisi Z3 1.9:n keppi. Päteekö tämä myös 328:aan? (tuon vanhan kuvan perusteella näyttäisi, että vaihdeväli vain pitenisi)
Myös sitä en tajua, että miksi RealOEM antaa kaikkiin E36 sedaneihin ja coupeihin saman kepin (25117527247) kun tuon mukaan pitäisi löytyä ainakin kahta eri mittaa.
Nostetaas vanhaa. Mites nämä OEM-lyhentimet nyt oikein menee kun ketjun alkupään osanumerot ei tunnu täsmäävän nykytodellisuuden kanssa yhtään? Hakusessa olisi E36 328:aan hieman lyhemmät vaihdevälit.
Tässä ketjussa on kerrottu moneen kertaan, että E36:een hyvä keppi olisi Z3 1.9:n keppi. Päteekö tämä myös 328:aan? (tuon vanhan kuvan perusteella näyttäisi, että vaihdeväli vain pitenisi)
Myös sitä en tajua, että miksi RealOEM antaa kaikkiin E36 sedaneihin ja coupeihin saman kepin (25117527247) kun tuon mukaan pitäisi löytyä ainakin kahta eri mittaa.
Kuvan perusteella tosiaan vaihdeväli pitenee vrt. 328 -> Z3 1,9. Osta tuo Z3 2,8:n keppi niin lyhenee hieman, tosin sitä ilmeisesti joutuu taivuttamaan.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Kuvan perusteella tosiaan vaihdeväli pitenee vrt. 328 -> Z3 1,9. Osta tuo Z3 2,8:n keppi niin lyhenee hieman, tosin sitä ilmeisesti joutuu taivuttamaan.
Lootaa vaihettaessa E39:ssä tuli mukana tuo keskimmäinen keppi ja käytön perusteella en lähtisi kikkailemaan kuvassa alempien keppien kanssa voin sanoa
kokemuksella kultainen keskitie on hyvä muuten vaihteiden siirto menee liiän jäykäksi liikeradan lyhyyden jäädessä toissijaiseksi asiaksi koska ne pitää olla balanssissa keskenään.
Kyseinen keppi oli ZF lootassa E46 3.0L 330i Coupe mallissa,
siirtäjä tankoja käytin e39:n 528i mallista.
RealOEM:n mukaan 328:ssa on osa 25117527247 ja sama osa on seuraavissa malleissa:
E36 318i Sedan
E36 318i Convertible
E36 318is Coupe
E36 320i Sedan
E36 323i Convertible
E36 323i Coupe
E36 325i Convertible
E36 325i Sedan
E36 325is Coupe
E36 328i Sedan
E36 328i Convertible
E36 328i Coupe
E36 M3 Convertible
E36 M3 Coupe
E36 M3 Sedan
Minulla on ollut aikaisemmin E36 325 ja en kyllä muista mitään eroa 328:n vaihdeväleihin kun taas tuon aiemman kuvan mukaan 328:ssa pitäisi olla dramaattisesti lyhemmät välit kuin 325:ssä.
Voisiko joku, jolla on E36 ja joku Z3:n keppi asennettu, käydä mittaamassa vaihdekepin pään siirtymän esim. kytkettässä vaihde 3-->4? (vakionupilla). Voisin sitten tehdä pienen vertailun
RealOEM:n mukaan 328:ssa on osa 25117527247 ja sama osa on seuraavissa malleissa:
E36 318i Sedan
E36 318i Convertible
E36 318is Coupe
E36 320i Sedan
E36 323i Convertible
E36 323i Coupe
E36 325i Convertible
E36 325i Sedan
E36 325is Coupe
E36 328i Sedan
E36 328i Convertible
E36 328i Coupe
E36 M3 Convertible
E36 M3 Coupe
E36 M3 Sedan
Minulla on ollut aikaisemmin E36 325 ja en kyllä muista mitään eroa 328:n vaihdeväleihin kun taas tuon aiemman kuvan mukaan 328:ssa pitäisi olla dramaattisesti lyhemmät välit kuin 325:ssä.
Voisiko joku, jolla on E36 ja joku Z3:n keppi asennettu, käydä mittaamassa vaihdekepin pään siirtymän esim. kytkettässä vaihde 3-->4? (vakionupilla). Voisin sitten tehdä pienen vertailun
Ainakin 323 keppi oli ihan tynkä, pallo oli siis kii alalaakeroinnissa. Nyt on kiinni 1.9 Z3 keppi jossa on noin arviolta 2cm matkaa pallosta alas. Liikerata on ihan ok mutta nyt haluisin eroon tuosta kepissä olevasta kumista, enemmä tuntumaa ja värinöitä läpi siis
Myös uuc:n dssr:n tapanen siirtotanko ois suunitteil mahollisesti eliminoimaan viimesetki välykset. Vaikka kaikki on kasattu uusilla osilla ei tuntuma oo niin "race" kun toivois
Mutta makuja on monia...
Ehdotuksia otetaan vastaan edullisista "kovista" kepakoista suunilleen em. välityksellä tai vähä lyhyemmälläki viel.
Comment