Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihdeväli lyhennys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Onko hinta noussu KL:llä vai mitä? Z3 1,9l kepukka ois ollu reilusti yli 70€. Aikaisemmissa postauksissa puhetta ollu n. 50€ kepukoista KL:llä.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • anteroro
      BTCF Member
      • Jan 2009
      • 434
      • oulu

      Kävin marmorilta kyseleen Z3 2.8 keppiä ja hinta oli n.110e. Jäi ostamatta.
      E30 325 M-tech II DCT
      9.97s/238kmh

      Comment

      • leksii
        BTCF Member
        • May 2012
        • 1034
        • Turku

        Eihän toi bilteman kepukka mikää huono oo? Ite ainaki meinasin sellasen laittaa omaan.
        e28 535i Touring
        e28 m535i + s38
        e34 535i --> ?


        Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by leksii View Post
          Eihän toi bilteman kepukka mikää huono oo? Ite ainaki meinasin sellasen laittaa omaan.
          Uskottelin itelle aluksi että on hyvä, mutta ihan paska se on näin jälkeen päin aateltuna. Ei siinä kestä oem nuppi kunnolla kiinni, vaatii jotain teippiä, tms. väliin että pysyy ripeemmissä vaihdoissa ja korinläpivientikumikaan ei tiivisty kunnolla siihen kepukan varteen. Jotain resonansseja tulee kabiiniin tuolla kepillä, tai äänet puskee sen kumin välistä, tms.
          Lisäksi vaihdevälit tulee tosi lyhyet tuolla (ainakin getragin 6v lootaan), alkuun oli ihan hauska, tms., mutta syksyllä jo kaipaili normaalimpaa tilalle.
          Tilasin Z3 1.9 kepin, josko tuo olisi hyvä uusilla vaihdevivuston osilla.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • anteroro
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 434
            • oulu

            Originally posted by bemmeri View Post
            Uskottelin itelle aluksi että on hyvä, mutta ihan paska se on näin jälkeen päin aateltuna. Ei siinä kestä oem nuppi kunnolla kiinni, vaatii jotain teippiä, tms. väliin että pysyy ripeemmissä vaihdoissa ja korinläpivientikumikaan ei tiivisty kunnolla siihen kepukan varteen. Jotain resonansseja tulee kabiiniin tuolla kepillä, tai äänet puskee sen kumin välistä, tms.
            Lisäksi vaihdevälit tulee tosi lyhyet tuolla (ainakin getragin 6v lootaan), alkuun oli ihan hauska, tms., mutta syksyllä jo kaipaili normaalimpaa tilalle.
            Tilasin Z3 1.9 kepin, josko tuo olisi hyvä uusilla vaihdevivuston osilla.
            Minäkin tuommosta bilteman hämmennintä käytin paikallaan ja lähti palautukseen jo ilman koeajoa

            Pitäs itekkin tilata uudet hilut tuohon vivustoon kun kytkimen vaihto on kohta edessä, mitkä osat siihen kannattaa uusia?
            E30 325 M-tech II DCT
            9.97s/238kmh

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Laita kaikki muu uutta, paitsi tuota vartta jossa keppi/laakeri kiinni (kuvassa osa 1). Taitaa olla, ettei enää tarvii noita rikkoja (osa 10), kun itelle tuli tuo osa nro 12 ja oli rikkojen verran leveempi kuin vanha. Sama taitaa olla kepissäkin, uudet kepit holkin kohdalta paksumpia.

              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Laitoin 1, 9l Z3 kepin. Huomattava parannus alkuperäiseen e36 keppiin. Vaihdevälit on sopivat, ei tarvii olla yhtään lyhempi. Tuo keppi tulee nykyään uudella osanumerolla ja himpun kalliimpi kuin vanha. Vajaa 70€ maksaa posteineen saksasta. KL:ssä oli 75€ hinta.

                Last edited by bemmeri; 14-02-2015, 11:11.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Konkelokoipi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 38
                  • Vantaa

                  Vaihdevälin lyhennyksen haittapuolet

                  Täällä on varmaan ollut puhetta puolesta ja vastaan. Omakohtainen kokemus on, että lyhyemmät vaihdevälit lisäävät ajonautintoa, mutta nyt seuraakin kysymys palstan insinööreille.

                  Vaihdelaatikkoni vaihteensiirtotangon putkisokka meni ZF S5-16:ssa poikki. Kuukautta aiemmin asensin tällaisen shortshifterin: https://old.schmiedmann.fi/fi/bmw-e2...tuote=SCMSHIFT

                  Omat säätöni kyseiselle kepille olivat verrattain maltilliset. Pallon alapuolelle pituutta tuli lisää vajaa senttimetri. Kepin korkeus pysyi kutakuinkin samana.
                  Onko mahdollista, että vaihdevälin lyhennys voi rasittaa vaihdelaatikon sisäisiä komponentteja siinä määrin, että paikat alkavat mennä rikki?

                  Comment

                  • Lördagskorv
                    Aluevastaava
                    • Nov 2016
                    • 2097
                    • Lohja city

                    Originally posted by Konkelokoipi View Post
                    Täällä on varmaan ollut puhetta puolesta ja vastaan. Omakohtainen kokemus on, että lyhyemmät vaihdevälit lisäävät ajonautintoa, mutta nyt seuraakin kysymys palstan insinööreille.

                    Vaihdelaatikkoni vaihteensiirtotangon putkisokka meni ZF S5-16:ssa poikki. Kuukautta aiemmin asensin tällaisen shortshifterin: https://old.schmiedmann.fi/fi/bmw-e2...tuote=SCMSHIFT

                    Omat säätöni kyseiselle kepille olivat verrattain maltilliset. Pallon alapuolelle pituutta tuli lisää vajaa senttimetri. Kepin korkeus pysyi kutakuinkin samana.
                    Onko mahdollista, että vaihdevälin lyhennys voi rasittaa vaihdelaatikon sisäisiä komponentteja siinä määrin, että paikat alkavat mennä rikki?
                    Kiinnostaa myös itseä.
                    Puslat on todella väljät ja keppi vatkaa kyllä reilusti
                    Olisi pientä upgradea vailla :think

                    Kertokaas tietäjät tarkemmin
                    E92 M3 -10 Jerezschwarz
                    E28 528i -84 Diamantschwarz
                    G20 320e -22 Sunset Orange
                    Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                    E92 M3 -08 Silverstone 2
                    E38 740i -00 Imolarot 2
                    E46 320d -02 Orientblau

                    Comment

                    • Konkelokoipi
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 38
                      • Vantaa

                      Originally posted by Lördagskorv View Post
                      Puslat on todella väljät ja keppi vatkaa kyllä reilusti
                      Olisi pientä upgradea vailla :think
                      Tuttua tuo väljyys. Itse aloitin vaihtamalla kaikki vaihteensiirron osat laatikon ulkopuolelta. Keppi muuttui napakammaksi, mutta otti edelleen kiinni keskikonsoliin pakille vaihtaessa. Tähän ratkaisuksi tietenkin short shifter. Ja heti perään napsahtaa laatikon sisältä putkisokka. Pitäisiköhän vain sittenkin luottaa tylsään orkkiskeppiin...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎