Eihän toi bilteman kepukka mikää huono oo? Ite ainaki meinasin sellasen laittaa omaan.
Uskottelin itelle aluksi että on hyvä, mutta ihan paska se on näin jälkeen päin aateltuna. Ei siinä kestä oem nuppi kunnolla kiinni, vaatii jotain teippiä, tms. väliin että pysyy ripeemmissä vaihdoissa ja korinläpivientikumikaan ei tiivisty kunnolla siihen kepukan varteen. Jotain resonansseja tulee kabiiniin tuolla kepillä, tai äänet puskee sen kumin välistä, tms.
Lisäksi vaihdevälit tulee tosi lyhyet tuolla (ainakin getragin 6v lootaan), alkuun oli ihan hauska, tms., mutta syksyllä jo kaipaili normaalimpaa tilalle.
Tilasin Z3 1.9 kepin, josko tuo olisi hyvä uusilla vaihdevivuston osilla.
Uskottelin itelle aluksi että on hyvä, mutta ihan paska se on näin jälkeen päin aateltuna. Ei siinä kestä oem nuppi kunnolla kiinni, vaatii jotain teippiä, tms. väliin että pysyy ripeemmissä vaihdoissa ja korinläpivientikumikaan ei tiivisty kunnolla siihen kepukan varteen. Jotain resonansseja tulee kabiiniin tuolla kepillä, tai äänet puskee sen kumin välistä, tms.
Lisäksi vaihdevälit tulee tosi lyhyet tuolla (ainakin getragin 6v lootaan), alkuun oli ihan hauska, tms., mutta syksyllä jo kaipaili normaalimpaa tilalle.
Tilasin Z3 1.9 kepin, josko tuo olisi hyvä uusilla vaihdevivuston osilla.
Minäkin tuommosta bilteman hämmennintä käytin paikallaan ja lähti palautukseen jo ilman koeajoa
Pitäs itekkin tilata uudet hilut tuohon vivustoon kun kytkimen vaihto on kohta edessä, mitkä osat siihen kannattaa uusia?
Laita kaikki muu uutta, paitsi tuota vartta jossa keppi/laakeri kiinni (kuvassa osa 1). Taitaa olla, ettei enää tarvii noita rikkoja (osa 10), kun itelle tuli tuo osa nro 12 ja oli rikkojen verran leveempi kuin vanha. Sama taitaa olla kepissäkin, uudet kepit holkin kohdalta paksumpia.
Laitoin 1, 9l Z3 kepin. Huomattava parannus alkuperäiseen e36 keppiin. Vaihdevälit on sopivat, ei tarvii olla yhtään lyhempi. Tuo keppi tulee nykyään uudella osanumerolla ja himpun kalliimpi kuin vanha. Vajaa 70€ maksaa posteineen saksasta. KL:ssä oli 75€ hinta.
Täällä on varmaan ollut puhetta puolesta ja vastaan. Omakohtainen kokemus on, että lyhyemmät vaihdevälit lisäävät ajonautintoa, mutta nyt seuraakin kysymys palstan insinööreille.
Omat säätöni kyseiselle kepille olivat verrattain maltilliset. Pallon alapuolelle pituutta tuli lisää vajaa senttimetri. Kepin korkeus pysyi kutakuinkin samana.
Onko mahdollista, että vaihdevälin lyhennys voi rasittaa vaihdelaatikon sisäisiä komponentteja siinä määrin, että paikat alkavat mennä rikki?
Täällä on varmaan ollut puhetta puolesta ja vastaan. Omakohtainen kokemus on, että lyhyemmät vaihdevälit lisäävät ajonautintoa, mutta nyt seuraakin kysymys palstan insinööreille.
Omat säätöni kyseiselle kepille olivat verrattain maltilliset. Pallon alapuolelle pituutta tuli lisää vajaa senttimetri. Kepin korkeus pysyi kutakuinkin samana.
Onko mahdollista, että vaihdevälin lyhennys voi rasittaa vaihdelaatikon sisäisiä komponentteja siinä määrin, että paikat alkavat mennä rikki?
Kiinnostaa myös itseä.
Puslat on todella väljät ja keppi vatkaa kyllä reilusti
Olisi pientä upgradea vailla :think
Puslat on todella väljät ja keppi vatkaa kyllä reilusti
Olisi pientä upgradea vailla :think
Tuttua tuo väljyys. Itse aloitin vaihtamalla kaikki vaihteensiirron osat laatikon ulkopuolelta. Keppi muuttui napakammaksi, mutta otti edelleen kiinni keskikonsoliin pakille vaihtaessa. Tähän ratkaisuksi tietenkin short shifter. Ja heti perään napsahtaa laatikon sisältä putkisokka. Pitäisiköhän vain sittenkin luottaa tylsään orkkiskeppiin...
Comment