Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KarkkainenL
    replied
    Lämpimänä "yhtäpuuta" vesipumpun kanssa ja kylmänä pitäis pyöriä ilman, että vesipumpun siivapyörä pyörii.

    Leave a comment:


  • IBI-88
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kyllä se pyörii aika tahtia vaikka olisi rikkikin.

    Rullaa sanomalehteä ja koita saako sen pysäytettyä.
    No joo. Kyllähän tuo tarkemmin tutkiessa pysähtyi kuin pysähtyikin ohuella pahvilirpakkeella. Kummastutti vain kun aiemmin, jos ollut visko rikki niin on lämmöt ruvenneet kohoamaan kesäisin jo parissa minuutissa. Pitikös tuon olla lämpösellä koneella jäykkä pyörittää käsin ja kylmänä kevyt vai miten se meni, jos siis ehjä visko?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by IBI-88 View Post
    Tuo tuli ekana itselläkin mieleen, mutta tosiaan tuo visko kyllä pyörii ihan semmosta tahtia, ettei se paperilla pysähdy. Ja tosiaan esim. eilen n.30 asteen helteessä käyttelin parkkipaikalla ilmastointi päällä n. 10-15min, niin ei viisari värähtänytkään. Sitten siirryin n. 100m jonottamaan tankille, niin siinä rupesi lämmöt nousemaan heti.
    Kyllä se pyörii aika tahtia vaikka olisi rikkikin.

    Rullaa sanomalehteä ja koita saako sen pysäytettyä.

    Leave a comment:


  • IBI-88
    replied
    Originally posted by sesku View Post
    Itellä oli samoja oireita edellisessä 525sessa eli tyhjäkäynnillä meinasi välillä nostella lämpöjä mutta ajossa lämmöt ei noussu normaalin yläpuolelle vaikka kuinka polki. Flektin visko sieltä oli antautunu ja eikös sen huomaa siitä että flektin saa pysäytettyä paperilla tai sormin...
    Tuo tuli ekana itselläkin mieleen, mutta tosiaan tuo visko kyllä pyörii ihan semmosta tahtia, ettei se paperilla pysähdy. Ja tosiaan esim. eilen n.30 asteen helteessä käyttelin parkkipaikalla ilmastointi päällä n. 10-15min, niin ei viisari värähtänytkään. Sitten siirryin n. 100m jonottamaan tankille, niin siinä rupesi lämmöt nousemaan heti.

    Leave a comment:


  • sesku
    replied
    Originally posted by IBI-88 View Post
    Kyseessä 525ia vm 94. Mahtaako alla mainitun ongelman aiheuttaja olla vesipumppu vai visko? Eli tyhjäkäynnillä saattaa yhtäkkiä ruveta joskus nostamaan lämpöjä. Voi olla että käy esim 10min ilman mitään ongelmaa (ajon jälkeen, eli siis lämpimällä koneella), mutta joskus saattaa ruveta lämmöt kohoamaan lyhyemmänkin käynnin aikana tai sitten ei. Laskevat, kun lähtee ajamaan. Ajossa (40km/h - 120km/h) ei missään vaiheessa ole lämmöt nousseet yli puolen välin. Myöskään liikennevaloissa ei ole lämmöt nousseet. Viskoa heilutellessa tuntuu pientä klappia. Vesipumppu löytyy kaapista, mutta jos ongelma on jossain muualla, niin ei joutaisi ruveta vaihteleen. Vai voisiko visko oireilla noin satunnaisesti?
    Itellä oli samoja oireita edellisessä 525sessa eli tyhjäkäynnillä meinasi välillä nostella lämpöjä mutta ajossa lämmöt ei noussu normaalin yläpuolelle vaikka kuinka polki. Flektin visko sieltä oli antautunu ja eikös sen huomaa siitä että flektin saa pysäytettyä paperilla tai sormin...

    Leave a comment:


  • IBI-88
    replied
    Kyseessä 525ia vm 94. Mahtaako alla mainitun ongelman aiheuttaja olla vesipumppu vai visko? Eli tyhjäkäynnillä saattaa yhtäkkiä ruveta joskus nostamaan lämpöjä. Voi olla että käy esim 10min ilman mitään ongelmaa (ajon jälkeen, eli siis lämpimällä koneella), mutta joskus saattaa ruveta lämmöt kohoamaan lyhyemmänkin käynnin aikana tai sitten ei. Laskevat, kun lähtee ajamaan. Ajossa (40km/h - 120km/h) ei missään vaiheessa ole lämmöt nousseet yli puolen välin. Myöskään liikennevaloissa ei ole lämmöt nousseet. Viskoa heilutellessa tuntuu pientä klappia. Vesipumppu löytyy kaapista, mutta jos ongelma on jossain muualla, niin ei joutaisi ruveta vaihteleen. Vai voisiko visko oireilla noin satunnaisesti?

    Leave a comment:


  • robbe518
    replied
    heelp

    mitä kävi kun 518 keitti yli tossa pari päivää sitten ja tiiän että kansipahvi meni mutta ihmetyttää ku ei lähe ollenkaan käyntiin:think

    Leave a comment:


  • Dalglish
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Jollain tietoo et mikä boksi toi on tos pissapojan nestesäiliön ja niinku iskarin yläpään "välissä"? Katoin kerran nii oli kolme relettä ja sulaketta:think
    Tuolta kaikki löytyy.


    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Jollain tietoo et mikä boksi toi on tos pissapojan nestesäiliön ja niinku iskarin yläpään "välissä"? Katoin kerran nii oli kolme relettä ja sulaketta:think

    Leave a comment:


  • Merkki
    replied
    Millanen (se oikeaoppinen) homma vaihtaa tukivarren helat e34:seen? osa nro 2: http://www.realoem.com/bmw/showparts...21&hg=33&fg=30
    Eikös tommoset sinne passaa: http://www.mister-auto.fi/fi/tukivar...161JBU390.html TRW:n pitäis olla kelpokamaa..?
    Last edited by Merkki; 03-08-2014, 12:29.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Originally posted by Worldfuture View Post
    Ysiykkönen 2 litranen itel, harvemmin varmaa on konehuonees tollases ainaka mis on m50 kone. Mullaki 90ah akku nii olis aika möhkäle tuol mutta, en oo akunpuolel nähny mitää boksia? Vasemman takapenkin alla on kylläkin jotai mut oikeen alla ei oo ku akku.
    Koita katsoa vielä kaikki piuhat takapenkin alla läpi, jotka + navasta lähtee.
    Voihan se pääsulake olla laitettu vaikka jonkun kutistesukan sisään.

    Tollanen sen pitäisi olla



    Ja jos ja kun se löytyy, niin tarkistaaksesi sulakkeen kunnon, sun pitää irrottaa se mutterien alta, koska murtunut kohta voi olla mutterin alla piilossa, jolloin sitä ei näe jos sen tarkistaa vain päällisin puolin.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Mutta asiasta kukkaruukkuun. Jännä ettei kellään muulla sit oo tollast vikaa tehny:think se ei aina tee sitä. Tuntuu et just sillon ku ei tosiaan tarvis alkaa nykimään nii sit se sen tekee

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    No minulla oli ainakin M50 koneisessa 520 akku konehuoneessa.
    Mulla taas takapenkin alla, -92 520.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    No minulla oli ainakin M50 koneisessa 520 akku konehuoneessa.
    Sama täällä ja auto 10/90 eli '91.

    Leave a comment:


  • Worldfuture
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla ei ollut kummassaakaan, tosin ne oli molemmat vanoksella.
    Se voi kyl olla et sen paikan on saanu valita varusteena joskus.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎