Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jope88
    BTCF Member
    • Mar 2015
    • 137
    • Siilinjärvi, pohjois-savo

    Originally posted by Muppe View Post
    Siis eikö kuvassa oleva 17111712684 riitä vai mitä haet takaa?
    Siinä on useampi vaihtoehto kyseiselle osalle erikokoisia. Sitä mietin et minähän koko saksan autossa on.
    [email protected]
    523i m52b25tu Schwarz 2 -99
    316i m40b16 Schwarz -88

    Comment

    • Purtsi123
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1011
      • Kuopio

      Originally posted by jope88 View Post
      Siinä on useampi vaihtoehto kyseiselle osalle erikokoisia. Sitä mietin et minähän koko saksan autossa on.
      Siinähän lukee, että ilmastoidussa versiossa tuo isompi ja ei ilmastoidussa pienempi.
      Lopullisen varmuuden saat kun otan mitan käteen ja mittaat tuon leveyden kuvan osoittamasta kohdasta. Syyläristä siis.
      Last edited by Purtsi123; 13-08-2015, 22:45.
      E61 525xda -08

      Comment

      • jope88
        BTCF Member
        • Mar 2015
        • 137
        • Siilinjärvi, pohjois-savo

        Originally posted by Purtsi123 View Post
        Siinähän lukee, että ilmastoidussa versiossa tuo isompi ja ei ilmastoidussa pienempi.
        Lopullisen varmuuden saat kun otan mitan käteen ja mittaat tuon leveyden kuvan osoittamasta kohdasta. Syyläristä siis.
        jep. Tarkemmin jos puhelimella ois katellu niin ois varmaan tajunna et tos kuvas on toi a:n selitys kuvassa. Eikun mittoomaan
        [email protected]
        523i m52b25tu Schwarz 2 -99
        316i m40b16 Schwarz -88

        Comment

        • Worldfuture
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 324
          • Forssa

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Eikös se lähde lyömällä? Mulla olis muuten suksipussi siihen....
          Nii auton sisältä lyömällä vai kontin puolta? Aattelin vaa et siihen sais hienosti jonku lisäkajarisysteemin

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            Originally posted by Worldfuture View Post
            Nii auton sisältä lyömällä vai kontin puolta? Aattelin vaa et siihen sais hienosti jonku lisäkajarisysteemin
            Ei ole väliä kummastako suunnasta. Minkä koet helpoimmaksi.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • KarkkainenL
              Aluevastaava
              • Sep 2013
              • 767
              • Tampere

              Jahas nyt se öljypohja sitten päätti antautua kyntöhommissa Ilmeisesti vaihdossa pitäis saada konetta vähän ylöspäin, että saa öljypohjan irti?

              Yläpuolella ei taida olla mitään koukkua mistä nostaa, joten vaihteistokeventimellä moottoria ylös, kun kannatinkumit löysällä ja jotain sitten kumityynyjen ja kannattimen väliin, jotta pysyy ylhäällä?

              Vai saako ylhäältä nostettua moottoripalkilla? Olis ainakin ehkä fixumpi
              Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

              E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

              EX E36 320iA -98
              EX E39 520i -01
              EX E34 525 Tds -95

              Comment

              • Agee-
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 594
                • Jns

                Originally posted by Läbä View Post
                Jahas nyt se öljypohja sitten päätti antautua kyntöhommissa Ilmeisesti vaihdossa pitäis saada konetta vähän ylöspäin, että saa öljypohjan irti?

                Yläpuolella ei taida olla mitään koukkua mistä nostaa, joten vaihteistokeventimellä moottoria ylös, kun kannatinkumit löysällä ja jotain sitten kumityynyjen ja kannattimen väliin, jotta pysyy ylhäällä?

                Vai saako ylhäältä nostettua moottoripalkilla? Olis ainakin ehkä fixumpi
                Nosta imusarjasta? Luulis M51 imusarjan kestävän, kun kesti M50 muovinen imusarjakin nostaa koko paketin ilmaan.
                VW T5 -08
                XC70 -05
                Superb -11

                Comment

                • Worldfuture
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 324
                  • Forssa

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Ei ole väliä kummastako suunnasta. Minkä koet helpoimmaksi.
                  Mites tota kun kattoo kontin puolta nii on yhtä ja samaa verhoilua niinku ton vasemman sivupenkin kans et tarviiko se leikata jotenki?

                  Comment

                  • Dankova
                    BTCF Member
                    • May 2011
                    • 211
                    • Kuortane

                    Seuraava ongelma autossa. Eli ilmastointi ei puhalla kylmää. Huollettu n. 1 kuukausi takaperin jolloin toimi normaalisti eli puhalsi todella kylmää ilmaa. Ilmastoinnin nappia painettaessa moottorin kierrosluku muuttuu eli kompressori lähtee päälle ja valo palaa napissa ei siis sammu hetken kuluttua. Kylmää ilmaa ei kuitenkaan ohjaamoon tule. Tarkistin sulakkeet sulakeboksista, kaikki ok. Kompressorin magneettikytkin pyörii vapaasti kun sitä käsin pyörittää.
                    Testeri ei havainnut vuotoja järjestelmässä kun se huollettiin.
                    Ilmastoinnista ei kuulu sitä tuttua "suhinaa" joka kuuluu kun järjestelmä toimii.
                    Välillä haisee palaneelta kun ilmastoinnin laittaa päälle. Tämä on jatkunut vuosia muistaakseni jo silloin kun auton ostin. Lehdet ja muut on putsattu raitisilmasuodattimen vaihdon yhteydessä. Nyt kun ilmastointi ei toimi on käry pahentunut.

                    :think
                    Last edited by Dankova; 17-08-2015, 10:27.
                    BMW X3 E83 2.5i Automatic

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Dankova View Post
                      Seuraava ongelma autossa. Eli ilmastointi ei puhalla kylmää. Huollettu n. 1 kuukausi takaperin jolloin toimi normaalisti eli puhalsi todella kylmää ilmaa. Ilmastoinnin nappia painettaessa moottorin kierrosluku muuttuu eli kompressori lähtee päälle ja valo palaa napissa ei siis sammu hetken kuluttua. Kylmää ilmaa ei kuitenkaan ohjaamoon tule. Tarkistin sulakkeet sulakeboksista, kaikki ok. Kompressorin magneettikytkin pyörii vapaasti kun sitä käsin pyörittää.
                      Testeri ei havainnut vuotoja järjestelmässä kun se huollettiin.
                      Ilmastoinnista ei kuulu sitä tuttua "suhinaa" joka kuuluu kun järjestelmä toimii.
                      Välillä haisee palaneelta kun ilmastoinnin laittaa päälle. Tämä on jatkunut vuosia muistaakseni jo silloin kun auton ostin. Lehdet ja muut on putsattu raitisilmasuodattimen vaihdon yhteydessä. Nyt kun ilmastointi ei toimi on käry pahentunut.

                      :think
                      Pyöriikö se kompura oikeasti vai muuttuuko vain koneen kierrosluku?
                      Moottorinohjaus nostaa kierroksia kun napista painaa vaikka kompura ei pyörisikään.

                      Otitko kuskinpuolelta vastuksen ulos? Siellä voi olla vieläkin vähän lehtiä mukana.

                      Comment

                      • Dankova
                        BTCF Member
                        • May 2011
                        • 211
                        • Kuortane

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Pyöriikö se kompura oikeasti vai muuttuuko vain koneen kierrosluku?
                        Moottorinohjaus nostaa kierroksia kun napista painaa vaikka kompura ei pyörisikään.

                        Otitko kuskinpuolelta vastuksen ulos? Siellä voi olla vieläkin vähän lehtiä mukana.
                        Vastusta en ole ottanut kuskinpuolelta ulos. Pitää tarkistaa tuo.
                        Nyt kun muistelen niin myös se kompuran "naksahtava" ääni myös puuttuu kun ilmastoinnin laittaa päälle. Onko tuolle kompressorille oma releensä vai meneekö moottorinohjauksen kautta?
                        Olisiko hajonnut samalla kun oli tuo akunkenkä murtunut?
                        BMW X3 E83 2.5i Automatic

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Dankova View Post
                          Vastusta en ole ottanut kuskinpuolelta ulos. Pitää tarkistaa tuo.
                          Nyt kun muistelen niin myös se kompuran "naksahtava" ääni myös puuttuu kun ilmastoinnin laittaa päälle. Onko tuolle kompressorille oma releensä vai meneekö moottorinohjauksen kautta?
                          Olisiko hajonnut samalla kun oli tuo akunkenkä murtunut?
                          Tarkistappa kuitenkin se että järjestelmässä on ainetta.
                          Omega osasi vuotaa tavarat ulos parinviikon aikana vaikka huollossa ei vuotoa havaittu ja onhan sekin mahdollista että kenno on saanut esim. kivestä.

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            Riippuu miten tutkitkaan järjestelmän vuodot.
                            Aikoinaan omassa tehtiin alipaineella testi, eikä vuotanut. Lyötiin aineet sisälle ja kuivaimen yksi antureista oli halki ja suhisi erittäin hiljaa ja vähän. Suurinpiirtein kuukauden toimi ja sitten lakkas toimimasta. Eli työpaineella se järjestelmä kuuluisi tutkia.
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Pitäisi löytää nyt käypänen kytkinpaketti tohon m50 koneiseen lolvoon. Kone on siis m50b25 nv, jonka perässä m50b20:in kova vauhtipyörä. Monessa paikkaa mitä noita kytkinpaketteja kattelin niin aina näky olevan teksti perässä että käypäsiä ovat ILMASTOITUUN m50b20:iin, mikä ero noissa ilmastoiduissa ja ilmastoimattomissa 520:issä on? Onko ilmastoidut mallis aina kaksoismassalla sitten vai? Tarkoitus etsiä mahdollisimman halpa kytkinpaketti, pitää sisältää siis levy, asetelma ja painelaakeri ja merkiltään kuitenkin joku järkevä, sachs, luk, valeo tai joku muu oikea merkki, aina ei kiinalainen vakuuta. Työpaikan kautta koitin katella mutta kaikki tosiaan oli ilmastoituihin malleihin ja hinnat alkaen 250e ebaystä näky saavan satasen pintaan noita niin tollasen hintaeron takia voin odotellakkin jonkun päivän pitempään.
                              Käykös noi 525tds:ien kytkinpaketit tonne m50:in perään kuinka suoraan? Ja tosiaan tarkennetaan vaikka sen verran että jos noissa kaksoismassallisten ja kovien vauhtipyörien kytkimissä ei ole muuta eroa kuin se kytkinlevy niin huomin kyllä tonne tilalle myös jousittamattoman levyn.
                              Last edited by Bansku; 17-08-2015, 18:09.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by |foder| View Post
                                Riippuu miten tutkitkaan järjestelmän vuodot.
                                Aikoinaan omassa tehtiin alipaineella testi, eikä vuotanut. Lyötiin aineet sisälle ja kuivaimen yksi antureista oli halki ja suhisi erittäin hiljaa ja vähän. Suurinpiirtein kuukauden toimi ja sitten lakkas toimimasta. Eli työpaineella se järjestelmä kuuluisi tutkia.
                                Joo näin on. Se ilmastointi "huoltokone" sen tekee alipaineella ja silloin esim. vuotava tiiviste voi pitää ja paineen alla suhisee tavarat ulos.

                                Harvemmin sellainen halpa täyttöhuolto vain sisältää testiä paineen alla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎