Originally posted by Muppe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jope88 View PostSiinä on useampi vaihtoehto kyseiselle osalle erikokoisia. Sitä mietin et minähän koko saksan autossa on.
Lopullisen varmuuden saat kun otan mitan käteen ja mittaat tuon leveyden kuvan osoittamasta kohdasta. Syyläristä siis.Last edited by Purtsi123; 13-08-2015, 22:45.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostSiinähän lukee, että ilmastoidussa versiossa tuo isompi ja ei ilmastoidussa pienempi.
Lopullisen varmuuden saat kun otan mitan käteen ja mittaat tuon leveyden kuvan osoittamasta kohdasta. Syyläristä siis.
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostNii auton sisältä lyömällä vai kontin puolta? Aattelin vaa et siihen sais hienosti jonku lisäkajarisysteeminLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Jahas nyt se öljypohja sitten päätti antautua kyntöhommissa Ilmeisesti vaihdossa pitäis saada konetta vähän ylöspäin, että saa öljypohjan irti?
Yläpuolella ei taida olla mitään koukkua mistä nostaa, joten vaihteistokeventimellä moottoria ylös, kun kannatinkumit löysällä ja jotain sitten kumityynyjen ja kannattimen väliin, jotta pysyy ylhäällä?
Vai saako ylhäältä nostettua moottoripalkilla? Olis ainakin ehkä fixumpiVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Originally posted by Läbä View PostJahas nyt se öljypohja sitten päätti antautua kyntöhommissa Ilmeisesti vaihdossa pitäis saada konetta vähän ylöspäin, että saa öljypohjan irti?
Yläpuolella ei taida olla mitään koukkua mistä nostaa, joten vaihteistokeventimellä moottoria ylös, kun kannatinkumit löysällä ja jotain sitten kumityynyjen ja kannattimen väliin, jotta pysyy ylhäällä?
Vai saako ylhäältä nostettua moottoripalkilla? Olis ainakin ehkä fixumpiVW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
-
Seuraava ongelma autossa. Eli ilmastointi ei puhalla kylmää. Huollettu n. 1 kuukausi takaperin jolloin toimi normaalisti eli puhalsi todella kylmää ilmaa. Ilmastoinnin nappia painettaessa moottorin kierrosluku muuttuu eli kompressori lähtee päälle ja valo palaa napissa ei siis sammu hetken kuluttua. Kylmää ilmaa ei kuitenkaan ohjaamoon tule. Tarkistin sulakkeet sulakeboksista, kaikki ok. Kompressorin magneettikytkin pyörii vapaasti kun sitä käsin pyörittää.
Testeri ei havainnut vuotoja järjestelmässä kun se huollettiin.
Ilmastoinnista ei kuulu sitä tuttua "suhinaa" joka kuuluu kun järjestelmä toimii.
Välillä haisee palaneelta kun ilmastoinnin laittaa päälle. Tämä on jatkunut vuosia muistaakseni jo silloin kun auton ostin. Lehdet ja muut on putsattu raitisilmasuodattimen vaihdon yhteydessä. Nyt kun ilmastointi ei toimi on käry pahentunut.
:thinkLast edited by Dankova; 17-08-2015, 10:27.BMW X3 E83 2.5i Automatic
Comment
-
-
Originally posted by Dankova View PostSeuraava ongelma autossa. Eli ilmastointi ei puhalla kylmää. Huollettu n. 1 kuukausi takaperin jolloin toimi normaalisti eli puhalsi todella kylmää ilmaa. Ilmastoinnin nappia painettaessa moottorin kierrosluku muuttuu eli kompressori lähtee päälle ja valo palaa napissa ei siis sammu hetken kuluttua. Kylmää ilmaa ei kuitenkaan ohjaamoon tule. Tarkistin sulakkeet sulakeboksista, kaikki ok. Kompressorin magneettikytkin pyörii vapaasti kun sitä käsin pyörittää.
Testeri ei havainnut vuotoja järjestelmässä kun se huollettiin.
Ilmastoinnista ei kuulu sitä tuttua "suhinaa" joka kuuluu kun järjestelmä toimii.
Välillä haisee palaneelta kun ilmastoinnin laittaa päälle. Tämä on jatkunut vuosia muistaakseni jo silloin kun auton ostin. Lehdet ja muut on putsattu raitisilmasuodattimen vaihdon yhteydessä. Nyt kun ilmastointi ei toimi on käry pahentunut.
:think
Moottorinohjaus nostaa kierroksia kun napista painaa vaikka kompura ei pyörisikään.
Otitko kuskinpuolelta vastuksen ulos? Siellä voi olla vieläkin vähän lehtiä mukana.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostPyöriikö se kompura oikeasti vai muuttuuko vain koneen kierrosluku?
Moottorinohjaus nostaa kierroksia kun napista painaa vaikka kompura ei pyörisikään.
Otitko kuskinpuolelta vastuksen ulos? Siellä voi olla vieläkin vähän lehtiä mukana.
Nyt kun muistelen niin myös se kompuran "naksahtava" ääni myös puuttuu kun ilmastoinnin laittaa päälle. Onko tuolle kompressorille oma releensä vai meneekö moottorinohjauksen kautta?
Olisiko hajonnut samalla kun oli tuo akunkenkä murtunut?BMW X3 E83 2.5i Automatic
Comment
-
-
Originally posted by Dankova View PostVastusta en ole ottanut kuskinpuolelta ulos. Pitää tarkistaa tuo.
Nyt kun muistelen niin myös se kompuran "naksahtava" ääni myös puuttuu kun ilmastoinnin laittaa päälle. Onko tuolle kompressorille oma releensä vai meneekö moottorinohjauksen kautta?
Olisiko hajonnut samalla kun oli tuo akunkenkä murtunut?
Omega osasi vuotaa tavarat ulos parinviikon aikana vaikka huollossa ei vuotoa havaittu ja onhan sekin mahdollista että kenno on saanut esim. kivestä.
Comment
-
-
Riippuu miten tutkitkaan järjestelmän vuodot.
Aikoinaan omassa tehtiin alipaineella testi, eikä vuotanut. Lyötiin aineet sisälle ja kuivaimen yksi antureista oli halki ja suhisi erittäin hiljaa ja vähän. Suurinpiirtein kuukauden toimi ja sitten lakkas toimimasta. Eli työpaineella se järjestelmä kuuluisi tutkia.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Pitäisi löytää nyt käypänen kytkinpaketti tohon m50 koneiseen lolvoon. Kone on siis m50b25 nv, jonka perässä m50b20:in kova vauhtipyörä. Monessa paikkaa mitä noita kytkinpaketteja kattelin niin aina näky olevan teksti perässä että käypäsiä ovat ILMASTOITUUN m50b20:iin, mikä ero noissa ilmastoiduissa ja ilmastoimattomissa 520:issä on? Onko ilmastoidut mallis aina kaksoismassalla sitten vai? Tarkoitus etsiä mahdollisimman halpa kytkinpaketti, pitää sisältää siis levy, asetelma ja painelaakeri ja merkiltään kuitenkin joku järkevä, sachs, luk, valeo tai joku muu oikea merkki, aina ei kiinalainen vakuuta. Työpaikan kautta koitin katella mutta kaikki tosiaan oli ilmastoituihin malleihin ja hinnat alkaen 250e ebaystä näky saavan satasen pintaan noita niin tollasen hintaeron takia voin odotellakkin jonkun päivän pitempään.
Käykös noi 525tds:ien kytkinpaketit tonne m50:in perään kuinka suoraan? Ja tosiaan tarkennetaan vaikka sen verran että jos noissa kaksoismassallisten ja kovien vauhtipyörien kytkimissä ei ole muuta eroa kuin se kytkinlevy niin huomin kyllä tonne tilalle myös jousittamattoman levyn.Last edited by Bansku; 17-08-2015, 18:09.
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostRiippuu miten tutkitkaan järjestelmän vuodot.
Aikoinaan omassa tehtiin alipaineella testi, eikä vuotanut. Lyötiin aineet sisälle ja kuivaimen yksi antureista oli halki ja suhisi erittäin hiljaa ja vähän. Suurinpiirtein kuukauden toimi ja sitten lakkas toimimasta. Eli työpaineella se järjestelmä kuuluisi tutkia.
Harvemmin sellainen halpa täyttöhuolto vain sisältää testiä paineen alla.
Comment
-
Comment