Saa laitettua väärinpäin,joskus kävi näin ja lämmöt nousi!
No näin oli asia. Helvetti kun pelästyin kun ilmasin koko höskän ja ohjeitten mukaan lämmöt kaakossa ja pysy normaalissa. Kylmälle iskin ajossa ja meinas käydä ohrasesti... Onneks äkkäsin ja nupit taas lämmöstä täysille nii laski normaaliin
Nyt seuraa niinkin jäätävä kysymys että saako termostaatin m30 koneeseen väärinpäin laitettua kun toissapäivänä pelas mainiosti ja nyt nousee lämmöt vaarallisesti melkein heti kun laittaa kylmälle? Eli laitoinko nyt sit kiireessä sen suatanan väärinpäin ?
Saa laitettua väärinpäin,joskus kävi näin ja lämmöt nousi!
Nyt seuraa niinkin jäätävä kysymys että saako termostaatin m30 koneeseen väärinpäin laitettua kun toissapäivänä pelas mainiosti ja nyt nousee lämmöt vaarallisesti melkein heti kun laittaa kylmälle? Eli laitoinko nyt sit kiireessä sen suatanan väärinpäin ?
Hieman ruvennut kiinnostamaan tuommoinen 525iX -malli. Mitä pikaisella silmäilyllä lueskellut niin jakolaatikon visko ja etukardaanin boorit mahdollisia ongelmakohtia. Niistä tieten selviää kunnossa olevilla käytetyillä tai sitten tehdasuusilla (€€€€?) osilla? Onko jotain muuta huomioitavaa vrt. perusmalliin? Jotain eroavaisuuksia muussa tekniikassa jne. Kulutus ilmeisesti nousee reilulla litralla pysyykö ajo-ominaisuudet kesällä hyvänä? Onko tuota mallia saanut automaattivaihteistolla?
Hieman ruvennut kiinnostamaan tuommoinen 525iX -malli. Mitä pikaisella silmäilyllä lueskellut niin jakolaatikon visko ja etukardaanin boorit mahdollisia ongelmakohtia. Niistä tieten selviää kunnossa olevilla käytetyillä tai sitten tehdasuusilla (€€€€?) osilla? Onko jotain muuta huomioitavaa vrt. perusmalliin? Jotain eroavaisuuksia muussa tekniikassa jne. Kulutus ilmeisesti nousee reilulla litralla pysyykö ajo-ominaisuudet kesällä hyvänä? Onko tuota mallia saanut automaattivaihteistolla?
Nopeusanturi tuottaa pulssia nopeuden mukaan, aina kun diffin runkoon kiinnitetyn hammaskehän hammas kulkee sensorin ohi, syntyy pulssi.
Testaaminen vaatii näinollen käytännössä oskiloskoopin.
Pikkuperälliseen (typ188) tuo sensori on halpa, ison murikan (210) sensorista saa pulittaa reilun satkun.
Eli antura löytyy perämurikan takareunalta, ylhäällä, kahdella pultilla kiinni.
Pultit on hiukan hankalassa paikassa "napsuton" räikkälenkki on hyvä ystävä, tavanomaisella lenkillä saa pultteja käännettyä ehkä kuudesosakierroksen kerralla, joka on tietysti hiukan turhauttavaa.
Mikäli muistan oikein, pultit ovat M6, ja kanta näinollen 10mm....
Miten e34 etupalkki lähtee pois?? Olen irrottanut ne kolme pulttia mitkä molemmilla puolilla on ja tuntuu että taka osasta ahdistaa. Pitäskö sen lähteä alaspäin vai onko siinä joku jippo?
Miten e34 etupalkki lähtee pois?? Olen irrottanut ne kolme pulttia mitkä molemmilla puolilla on ja tuntuu että taka osasta ahdistaa. Pitäskö sen lähteä alaspäin vai onko siinä joku jippo?
Leave a comment: