Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crom
    BTCF Member
    • May 2013
    • 71
    • Satakunta

    Joo. Siis vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja nyt olin vaihtamassa kampiakselin asentotunnistinta. Vanha anturi melkein poikki ja ihan paskanen. Itseäni nyt askarruttaa vaan kun tämä uusi on tämän näköinen. Samannäköinen kuin nokka-akseli. Kellään tietoa mistä saa halvalla alkuperäisosana kampura anturia? Koitin schmiedmanilta ja kl katsoa jo mutta ei löytynyt.

    Uutta akkua en ole vielä hakenut. Päätin ekana vaihtaa tuon anturin kun pääsi näkemään juuri flektin välistä missä kunnossa se oli niin aattelin sen ekana vaihtaa

    Last edited by crom; 15-06-2015, 21:15.
    E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

    ex. E38 740iA (95)
    ex. E34 535i (91)
    ex. E34 530i Touring (94)
    ex. E46 320i (01)
    ex. E30 325i (90)
    ex. E32 730i (92)

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2881
      • Akaa / Toijala

      Tässä kuvat omista antureista kun ne vaihdoin.



      Takana TPS, vasemmalla nokan anturi ja oikealla kammenanturi. Erillaisethan nuo nyt on. Kaikki 3 anturia tuli uusittua OEM osilla. Kallein oli tuo kammen anturi (~100€). Tilasin saksasta marmoritiskiltä.

      KL-varaosista näyttäisi saavan 170€ hintaan...
      Schmiedmanilta 133,29€

      Muuta en sinne itse ainakaan laittaisi kuin orkkista. Voihan se olla että tuo sinun ostama anturi toimii ihan hyvin.

      E: Toi sun nokananturi näyttää kyllä todella hassulta. Ihan kuin olisi väärinpäin asennettu. :think:
      Last edited by Kal.ju; 16-06-2015, 12:24.

      Comment

      • crom
        BTCF Member
        • May 2013
        • 71
        • Satakunta

        En sitten tiedä. Tuollain tuo nokka anturi paikalleen meni. : D Kampiakselin anturin palautan koska ei todellakaan mene paikalleen ja tuossa verrattuna alkuperäseen minkä irti otin niin on kiinnike ihan eri näköinen. Vien takaisin liikkeeseen. Ei jaksa heti kk päästä ottaa pois jos tuo tarvike romu leviää. Sen takia kyselinkin, että mistä tuohon S38B38 koneeseen löytyisi kohtuuhintaan alkuperäinen eikä tuollaista muovilelua.
        E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

        ex. E38 740iA (95)
        ex. E34 535i (91)
        ex. E34 530i Touring (94)
        ex. E46 320i (01)
        ex. E30 325i (90)
        ex. E32 730i (92)

        Comment

        • braig
          Newbiemmer
          • Jun 2015
          • 22
          • Kouvola



          Onko tämä normaalia valojen kontrollointi boksille? Ku netissäkin kuvissa tollasta töfnää mut toi vaikuttais palaneelta?
          Bmw e34 535 -91

          Ex:Honda Civic -91 1.6
          Ex:Honda Accord -90 2.0
          Ex:Honda Accord -95 2.0
          Ex:Ford Escort -89 1.6
          Ex:Honda Prelude -93 2.0
          Ex:Bmw 525 -92 2.5

          Comment

          • sesku
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 90
            • Muurame

            Originally posted by braig View Post


            Onko tämä normaalia valojen kontrollointi boksille? Ku netissäkin kuvissa tollasta töfnää mut toi vaikuttais palaneelta?
            Jos se on palanu sen pitäis haista sähkölle.
            E34 525iA -92

            Comment

            • jonip86
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2014
              • 581
              • lieksa

              mistä löytäsin tarkat ohjeet tohon m50b25ei vanos koneen hyd.venttiili nostajien vaihtoon,
              Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


              ex:e39 523iA sedan -97
              ex:e39 523 sedan -98
              ex:e34 535 sedan -88
              ex:e39 523 sedan -97
              ex:e36 325 (taxi) -95
              ex:e36 325 coupe -93
              ex:e34 525 m50 -90
              ex:e34 520 m50 -90
              ex:e34 520 m20 -89

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5258
                • Pirkkala

                Originally posted by crom View Post
                Joo. Siis vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja nyt olin vaihtamassa kampiakselin asentotunnistinta. Vanha anturi melkein poikki ja ihan paskanen. Itseäni nyt askarruttaa vaan kun tämä uusi on tämän näköinen. Samannäköinen kuin nokka-akseli. Kellään tietoa mistä saa halvalla alkuperäisosana kampura anturia? Koitin schmiedmanilta ja kl katsoa jo mutta ei löytynyt.

                Uutta akkua en ole vielä hakenut. Päätin ekana vaihtaa tuon anturin kun pääsi näkemään juuri flektin välistä missä kunnossa se oli niin aattelin sen ekana vaihtaa


                Näyttää että kiinnike onnanturissa yhä paikallaan?? Paskaa on aika reippaasti ni varmaksi en mene sanomaan.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Näyttää että kiinnike onnanturissa yhä paikallaan?? Paskaa on aika reippaasti ni varmaksi en mene sanomaan.
                  Niin muuten onkin.
                  Kun tuon putsaa niin näkee pultin kiinnitykseen ja voi vaihtaa tuon kiinnike raudan uuteen anturiin.

                  Comment

                  • kossusukka
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 72
                    • Tuusula

                    Ohan se nokan ja kampuran anturi aikalailla samanlaiset, omassa M50 koneessa molemmat on käytännössä identtiset, johtojen pituudet vaan eri.

                    braig: Näyttää piirilevylle tarkotetulta suojalakalta/kumilta. Tommosia tököttejä elektroniikassa näkee aika usein. Ei se edes näytä palaneelta, vaan juuri joltain kumimaiselta suojalakalta. Jos se haisee palaneelle, asia on eri, mutta kuvasta arvioituna mömmö siinä kuuluu olla. Voi olla, että joku on sen joskus itse korjannut ja lyönyt mustaa suojalakkaa.
                    E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
                    Kuvia tallielämästä

                    Comment

                    • Zetz
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 3230
                      • Joensuu

                      Originally posted by kossusukka View Post
                      Ohan se nokan ja kampuran anturi aikalailla samanlaiset, omassa M50 koneessa molemmat on käytännössä identtiset, johtojen pituudet vaan eri.

                      braig: Näyttää piirilevylle tarkotetulta suojalakalta/kumilta. Tommosia tököttejä elektroniikassa näkee aika usein. Ei se edes näytä palaneelta, vaan juuri joltain kumimaiselta suojalakalta. Jos se haisee palaneelle, asia on eri, mutta kuvasta arvioituna mömmö siinä kuuluu olla. Voi olla, että joku on sen joskus itse korjannut ja lyönyt mustaa suojalakkaa.
                      sullon m50, siin on nokalle ja kampuralle vastaavat anturit, muissapa ei olekkaan (viisaat korjatkoon)
                      puh/txt/whatsapp: 0452673541
                      näillä mennään talvella:
                      e39 523ia arctic silver
                      e87 116i Japanrot
                      ja näillä kesällä:
                      e30 328i *Rot m50b28

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                      Comment

                      • Elementti
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 222
                        • Helsinki

                        Hoii, mikä olis helpoin tapa saada ilmastoinnin flekti pyörimään napista? Autossa on ollut uutena ilmastointi, mutta hihna ja kompura purettu pois.

                        Vedänkö suoraan akulta virran flektille ja välissä nappi, vai saisiko sen jotenkin huijattua käyttäen alkuperäisiä releitä ym? Olisi näppärä, kun sähköinen flekti valmiina paikallaan jo
                        e38 740d '99 Sahara-beige
                        e65 730d ’07 Black-sapphire
                        f01 730d '09 sophisto-grau

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Elementti View Post
                          Hoii, mikä olis helpoin tapa saada ilmastoinnin flekti pyörimään napista? Autossa on ollut uutena ilmastointi, mutta hihna ja kompura purettu pois.

                          Vedänkö suoraan akulta virran flektille ja välissä nappi, vai saisiko sen jotenkin huijattua käyttäen alkuperäisiä releitä ym? Olisi näppärä, kun sähköinen flekti valmiina paikallaan jo
                          Se lähtee ihan automaattisesti päälle kun jäähyttimen lämpö kohoaa turhan korkeaksi. Ootkos huomannu että siellä jäähdyttimen apparin puoleisessa päädyssä on "ylimääräinen" anturi?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Se lähtee ihan automaattisesti päälle kun jäähyttimen lämpö kohoaa turhan korkeaksi. Ootkos huomannu että siellä jäähdyttimen apparin puoleisessa päädyssä on "ylimääräinen" anturi?
                            Vaihdat sen anturin tilalle 80/88 anturin niin toimii normaali ajossa. Voit kokeilla hyppyjohdoilla anturin liittimestä, että ropelli lähtee päälle. Hidas ja nopea nopeus.

                            Comment

                            • Wangel436
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1029
                              • Ylöjärvi

                              Nyt alkoi oman kulkimen m50 525vanos naputteleen venttiileistään. Mistäs tuohon sais järkihintaan nostimet(laadukkaat) vai auttaiskohan asiaan vaan niiden purku ja putsaus,kun eikös ne ollut purettavissakin,jos oikein olen ymmärtänyt? Vai uskaltaakohan noita forten litkuja testata tuollaiseen vaivaan. Ihan kylmänä ei naputa,mut lämpimänä ajoittain ropisee,kuin jokin vanha diiselikone konsanaan.
                              Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                              E61 530D ///M-sport




                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Wangel436 View Post
                                Nyt alkoi oman kulkimen m50 525vanos naputteleen venttiileistään. Mistäs tuohon sais järkihintaan nostimet(laadukkaat) vai auttaiskohan asiaan vaan niiden purku ja putsaus,kun eikös ne ollut purettavissakin,jos oikein olen ymmärtänyt? Vai uskaltaakohan noita forten litkuja testata tuollaiseen vaivaan. Ihan kylmänä ei naputa,mut lämpimänä ajoittain ropisee,kuin jokin vanha diiselikone konsanaan.
                                Mitenkäs öljyt?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎