Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta:
Onko vika vai ominaisuus, kun vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee/kolahtaa? Tämä on ilmennyt nyt aika vasta, etenkin kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Ainahan tuo rotjake on ollut tarkka kytkimen käytön kanssa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ihan överiksi: kytkimen saa nostaa äärimmäisen varovasti, ettei tuota nykäystä tule. Ja onko vika/ominaisuus kytkimessä, vaihdelaatikossa vaiko kenties kaasupolkimessa?
Auto on 525i M50-koneella. Kytkin on vaihdettu muistaakseni 2006-2008 tienoilla, ja vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu puolisen vuotta sitten.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostTää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta:
Onko vika vai ominaisuus, kun vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee/kolahtaa? Tämä on ilmennyt nyt aika vasta, etenkin kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Ainahan tuo rotjake on ollut tarkka kytkimen käytön kanssa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ihan överiksi: kytkimen saa nostaa äärimmäisen varovasti, ettei tuota nykäystä tule. Ja onko vika/ominaisuus kytkimessä, vaihdelaatikossa vaiko kenties kaasupolkimessa?
Auto on 525i M50-koneella. Kytkin on vaihdettu muistaakseni 2006-2008 tienoilla, ja vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu puolisen vuotta sitten.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Skunkki^ View PostVilli veikkaus takakelkan puslille. Mistä kohti kolahtaa?
Toisaalta taas tuo nytkähdys ei tunnu samalta kuin silloin, kun vanhat puslat oli vielä paikallaan. Silloin vaan kuului kolahdus kiihdyttäessä, mutta mitään nykimistä ei ollut. Nyt taas tulee ihan selvä nykäys, välillä aika rajukin, ja se tuntuu liittyvän kytkimen tai vaihteiston toimintaan (tai toimimattomuuteen).
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostSamaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostSamaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostOisko mahdollisesti servo tipahtanu paikaltaan pois? Ota se ritilä kojetaulun päältä pois ja katso liikkuuko läpät loogisesti.Last edited by Merkki; 30-08-2015, 20:44.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Merkki View PostTosiaan, eipä se kuskinpuolen alempi läppä liikkunut laisinkaan, onkohan helpoin tapa irrottaa mittari ja sitäkautta päästä servoon käsiksi?
e: Mut joo, kyllähän se mittaristokin lähtee aika kätevästi kyllä. Itsellä vaan nuo verhoilut auki toistaiseksi niin tuli se ekana mieleen...Last edited by -Markus-; 31-08-2015, 10:08.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostTaitaa päästä käsiks kun purkaa ne verhoilut missä kongikin kiinni ja sitä kautta.
e: Mut joo, kyllähän se mittaristokin lähtee aika kätevästi kyllä. Itsellä vaan nuo verhoilut auki toistaiseksi niin tuli se ekana mieleen...
Pieni muovinen klipsu sieltä oli rikki ja tanko ei pysynyt paikoillaan, nyt uusi klipsu paikalle ja taas toimii! Helpoin tapa oli irroittaa mittaristo ja radio niin pääsi hyvin käsiksi servoon. Kiitokset neuvoista.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by beemkeemo View PostMikäköhän mahtaa olla vikana kun e34 525i 1991 bemaristani kuuluu kolinaa tjs sieltä vaihdelaatikon seudulta tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella? Kalkatus häviää jos kytkimen painaa pohjaan. Edellinen e36 316 bemarini teki myös samaaBMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostEn tiedä onko helpoin, mutta ainakin ite tehtiin niin, että kontin verhoiluun reikä (esim 10-12mm) sopivaan kohtaan, niin saa sen tangon/aktuaattorin näkyviin, joka menee siihen lukolle. Osa nro 7.
Tuota tankoa liikuttamalla saa sitten luukun auki. Sitä en kyllä pysty muistamaan että mikä olisi sopivin kohta tuolle reiälle. Muistelisin että se aktuaattori on korin keskilinjan oikealla puolelle, joten reikä tulisi sen työkalukotelon taakse hieman keskilinjasta oikealle puolelle (auton kulkusuuntaan katsottuna). Ite kun tehtiin niin pystyttiin kattomaan toisesta autosta mallia ja saatiin reikä kerralla oikeaan kohti ja ruuvarilla sai lukon auki.
Tämä tietenkin sillä oletuksella että luukku ei aukea siitä "kahvasta".
Comment
-
-
Jatketaan uudessa topikissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....97#post3604997LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment