Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Touringin takakontti ei aukea avaimella, eli lukosta ei mekaanista yhteyttä. Jos muistan oikein.
    Tuosta keskustelusta vois olla myös apua:

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta:

      Onko vika vai ominaisuus, kun vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee/kolahtaa? Tämä on ilmennyt nyt aika vasta, etenkin kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Ainahan tuo rotjake on ollut tarkka kytkimen käytön kanssa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ihan överiksi: kytkimen saa nostaa äärimmäisen varovasti, ettei tuota nykäystä tule. Ja onko vika/ominaisuus kytkimessä, vaihdelaatikossa vaiko kenties kaasupolkimessa?

      Auto on 525i M50-koneella. Kytkin on vaihdettu muistaakseni 2006-2008 tienoilla, ja vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu puolisen vuotta sitten.

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • Skunkki^
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 688
        • Espoo

        Originally posted by Kv1984 View Post
        Tää on nyt vähän tyhmä kysymys, mutta:

        Onko vika vai ominaisuus, kun vaihdetta vaihtaessa auto nykäisee/kolahtaa? Tämä on ilmennyt nyt aika vasta, etenkin kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Ainahan tuo rotjake on ollut tarkka kytkimen käytön kanssa, mutta nyt tuntuu että se on mennyt ihan överiksi: kytkimen saa nostaa äärimmäisen varovasti, ettei tuota nykäystä tule. Ja onko vika/ominaisuus kytkimessä, vaihdelaatikossa vaiko kenties kaasupolkimessa?

        Auto on 525i M50-koneella. Kytkin on vaihdettu muistaakseni 2006-2008 tienoilla, ja vaihdelaatikon öljyt on vaihdettu puolisen vuotta sitten.
        Villi veikkaus takakelkan puslille. Mistä kohti kolahtaa?
        KIA Optima PHEV

        Exät:
        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          Originally posted by Skunkki^ View Post
          Villi veikkaus takakelkan puslille. Mistä kohti kolahtaa?
          Takakelkan puslat on vaihdettu viime keväänä, joten en usko että ongelma olis siellä. Mutta toisaalta pohjaa on hitsattu kasaan tuolta apurungon pulttien alta ihan vasta, joten periaatteessa voisi olla, että pultit on jääneet löysälle. :think

          Toisaalta taas tuo nytkähdys ei tunnu samalta kuin silloin, kun vanhat puslat oli vielä paikallaan. Silloin vaan kuului kolahdus kiihdyttäessä, mutta mitään nykimistä ei ollut. Nyt taas tulee ihan selvä nykäys, välillä aika rajukin, ja se tuntuu liittyvän kytkimen tai vaihteiston toimintaan (tai toimimattomuuteen).

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • Merkki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 452
            • Uusikaupunki

            Samaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
            e32 730i
            e34 m5
            e34 525i

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Merkki View Post
              Samaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
              Läpät ei ohjaa lämpötilaa, ainoastaan vesiventtiili. Mulla oli IHKR mallissa hapettunut ohjausboksista (lämmityslaitteen ja tulipellin välissä) pinnejä poikki jolloin vesiventtiilit ei saaneet virtaa eivätkä siten menneet lainkaan kiinni.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Originally posted by Merkki View Post
                Samaa vikaa täällä kun tuossa vähän aikasemmalla, eli puhaltaa vain kuumaa kuskin puolelle. Vesiventtiili vaihdettu ja koitettu toisella (ihka) lämmönsäätö paneelilla.. Onkohan sieltä joku läppä irronnut jostain?
                Oisko mahdollisesti servo tipahtanu paikaltaan pois? Ota se ritilä kojetaulun päältä pois ja katso liikkuuko läpät loogisesti.

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • Merkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 452
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by -Markus- View Post
                  Oisko mahdollisesti servo tipahtanu paikaltaan pois? Ota se ritilä kojetaulun päältä pois ja katso liikkuuko läpät loogisesti.
                  Tosiaan, eipä se kuskinpuolen alempi läppä liikkunut laisinkaan, onkohan helpoin tapa irrottaa mittari ja sitäkautta päästä servoon käsiksi?
                  Last edited by Merkki; 30-08-2015, 20:44.
                  e32 730i
                  e34 m5
                  e34 525i

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    Originally posted by Merkki View Post
                    Tosiaan, eipä se kuskinpuolen alempi läppä liikkunut laisinkaan, onkohan helpoin tapa irrottaa mittari ja sitäkautta päästä servoon käsiksi?
                    Taitaa päästä käsiks kun purkaa ne verhoilut missä kongikin kiinni ja sitä kautta.

                    e: Mut joo, kyllähän se mittaristokin lähtee aika kätevästi kyllä. Itsellä vaan nuo verhoilut auki toistaiseksi niin tuli se ekana mieleen...
                    Last edited by -Markus-; 31-08-2015, 10:08.

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • Merkki
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2012
                      • 452
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by -Markus- View Post
                      Taitaa päästä käsiks kun purkaa ne verhoilut missä kongikin kiinni ja sitä kautta.

                      e: Mut joo, kyllähän se mittaristokin lähtee aika kätevästi kyllä. Itsellä vaan nuo verhoilut auki toistaiseksi niin tuli se ekana mieleen...

                      Pieni muovinen klipsu sieltä oli rikki ja tanko ei pysynyt paikoillaan, nyt uusi klipsu paikalle ja taas toimii! Helpoin tapa oli irroittaa mittaristo ja radio niin pääsi hyvin käsiksi servoon. Kiitokset neuvoista.
                      e32 730i
                      e34 m5
                      e34 525i

                      Comment

                      • beemkeemo
                        Bimmer Rookie
                        • May 2015
                        • 52
                        • suomi

                        Mikäköhän mahtaa olla vikana kun e34 525i 1991 bemaristani kuuluu kolinaa tjs sieltä vaihdelaatikon seudulta tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella? Kalkatus häviää jos kytkimen painaa pohjaan. Edellinen e36 316 bemarini teki myös samaa

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3264
                          • Siuntio

                          Originally posted by beemkeemo View Post
                          Mikäköhän mahtaa olla vikana kun e34 525i 1991 bemaristani kuuluu kolinaa tjs sieltä vaihdelaatikon seudulta tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella? Kalkatus häviää jos kytkimen painaa pohjaan. Edellinen e36 316 bemarini teki myös samaa
                          Mulla ainakin kalkattaa vaihteisto. Tosin mulla se ääntää myös kylmänä ja ulisee ajaessa
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • rgaweer
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 1670
                            • Vantaa

                            Originally posted by MPV View Post
                            En tiedä onko helpoin, mutta ainakin ite tehtiin niin, että kontin verhoiluun reikä (esim 10-12mm) sopivaan kohtaan, niin saa sen tangon/aktuaattorin näkyviin, joka menee siihen lukolle. Osa nro 7.


                            Tuota tankoa liikuttamalla saa sitten luukun auki. Sitä en kyllä pysty muistamaan että mikä olisi sopivin kohta tuolle reiälle. Muistelisin että se aktuaattori on korin keskilinjan oikealla puolelle, joten reikä tulisi sen työkalukotelon taakse hieman keskilinjasta oikealle puolelle (auton kulkusuuntaan katsottuna). Ite kun tehtiin niin pystyttiin kattomaan toisesta autosta mallia ja saatiin reikä kerralla oikeaan kohti ja ruuvarilla sai lukon auki.

                            Tämä tietenkin sillä oletuksella että luukku ei aukea siitä "kahvasta".
                            Vipu löydetty, ei tarvinnut edes tehdä verhoiluun reikää kun kesti muovi taipua senverran auki että sai kädellä painettua vipua
                            E34 x2, E12 x2, E30
                            E28 520i -82 & 520iA -86
                            Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Jatketaan uudessa topikissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....97#post3604997
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎