Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1300
    • pks

    Originally posted by jani73 View Post
    Ei ole heittää suoraa ratkaisua, kytkiksiä tutkimalla voisi joku liitin tai pinni löytyä. Onko tuo konehuoneen sulakerasialta veto nyt niin paha loppujen lopuksi...
    Olisiko tulipellin oikeassa reunassa jotain läpivientejä, jos veisi kaapelin sitä kautta, voisi olla suht helppo. Mulla taitaa ainakin sisätilan lämppärin johto mennä sieltä.
    Kyllähän siellä jossain läpivienti on varmasti, mutta tosiaan työläältä vaikutti pikaisella vilkaisulla. Sulakerasialta johto pitäisi viedä alkup johtosarjan mukana alakautta ulos tuulilasin alle, mistä se kulkee johonkin jne.. Ihan tehtävissä varmasti, mutta ei jaksaisi nyt räjäyttää kaikkea tuulilasin etu ja takapuolelta auki.

    Originally posted by MPV View Post
    Voisko sen toteuttaa niin, että otat virran siitä taskulampulle tulevalta joholta releelle, jonka ohjaus esimerkiksi radiolle tulevalta herätejohdolta.
    Ehkäpä tutustumisen arvoinen idea tämäkin, tosin tuosta taskulampun liittimestä mulla on jo toinen 12v ulosotto valmiilla adapterilla. Nykymaailmassa näitä tarvitaan enemmän, kuin vuonna -92

    Paitsi että eihän tämä toimikaan, en ole varma onko radiossani herätelähtö, mutta jos on niin sittenhän se toimis radion mukana joka ei ole hyvä. Jos sitten joutuu radion virransyötöltä varastamaan, niin sama se on oikeastaan varmaan ottaa virta suoraan siitä. Tätä voiskin harkita, kun välissä on kuitenkin ISO adapteri niin ei tarttis auton alkup johtosarjaa rikkoa vaan ainoastaan adapterin joka olis hyväksyttävää. Pitääpä tutkia saisko siihen riittävän kestävän liitoksen tehtyä, että ei tule ongelma vaikka johdot on kasassa radion takana. Onneksi ei ole CD tai kasetti asemaa niin radio on aika pieni.


    Mutta onko niin että E34 sisätiloista ei lyödy sulakkeita mistään muualta kun ne parit takapenkin alta. :think
    sigpic

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5134
      • Pirkkala

      Originally posted by jj5 View Post
      Kyllähän siellä jossain läpivienti on varmasti, mutta tosiaan työläältä vaikutti pikaisella vilkaisulla. Sulakerasialta johto pitäisi viedä alkup johtosarjan mukana alakautta ulos tuulilasin alle, mistä se kulkee johonkin jne.. Ihan tehtävissä varmasti, mutta ei jaksaisi nyt räjäyttää kaikkea tuulilasin etu ja takapuolelta auki.



      Ehkäpä tutustumisen arvoinen idea tämäkin, tosin tuosta taskulampun liittimestä mulla on jo toinen 12v ulosotto valmiilla adapterilla. Nykymaailmassa näitä tarvitaan enemmän, kuin vuonna -92

      Paitsi että eihän tämä toimikaan, en ole varma onko radiossani herätelähtö, mutta jos on niin sittenhän se toimis radion mukana joka ei ole hyvä. Jos sitten joutuu radion virransyötöltä varastamaan, niin sama se on oikeastaan varmaan ottaa virta suoraan siitä. Tätä voiskin harkita, kun välissä on kuitenkin ISO adapteri niin ei tarttis auton alkup johtosarjaa rikkoa vaan ainoastaan adapterin joka olis hyväksyttävää. Pitääpä tutkia saisko siihen riittävän kestävän liitoksen tehtyä, että ei tule ongelma vaikka johdot on kasassa radion takana. Onneksi ei ole CD tai kasetti asemaa niin radio on aika pieni.


      Mutta onko niin että E34 sisätiloista ei lyödy sulakkeita mistään muualta kun ne parit takapenkin alta. :think
      Laita takapenkin alta joltakin sulakkeelta semmosella sulakeadapterilla. Sitten piuhan viet eteen apukuskin puolen kynnyskotelossa missä on muitakin piuhoja. Se on näppärä ja helppo homma. Jos akku on penkin alla, laita virta suoraan akulta sulakkeen kautta ja releellä siten että kun joku alkuperäisistä sulakkeista virroittuu se kytkee releen. Näin et kuormita turhaan sitä sulaketta ja sen takana olevia laitteita.
      Saattaa siellä joku tyhjäkin sulakkeen paikka olla mene ja tiedä.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • MPV
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1189
        • Muhos

        Originally posted by jj5 View Post
        Kyllähän siellä jossain läpivienti on varmasti, mutta tosiaan työläältä vaikutti pikaisella vilkaisulla. Sulakerasialta johto pitäisi viedä alkup johtosarjan mukana alakautta ulos tuulilasin alle, mistä se kulkee johonkin jne.. Ihan tehtävissä varmasti, mutta ei jaksaisi nyt räjäyttää kaikkea tuulilasin etu ja takapuolelta auki.



        Ehkäpä tutustumisen arvoinen idea tämäkin, tosin tuosta taskulampun liittimestä mulla on jo toinen 12v ulosotto valmiilla adapterilla. Nykymaailmassa näitä tarvitaan enemmän, kuin vuonna -92

        Paitsi että eihän tämä toimikaan, en ole varma onko radiossani herätelähtö, mutta jos on niin sittenhän se toimis radion mukana joka ei ole hyvä. Jos sitten joutuu radion virransyötöltä varastamaan, niin sama se on oikeastaan varmaan ottaa virta suoraan siitä. Tätä voiskin harkita, kun välissä on kuitenkin ISO adapteri niin ei tarttis auton alkup johtosarjaa rikkoa vaan ainoastaan adapterin joka olis hyväksyttävää. Pitääpä tutkia saisko siihen riittävän kestävän liitoksen tehtyä, että ei tule ongelma vaikka johdot on kasassa radion takana. Onneksi ei ole CD tai kasetti asemaa niin radio on aika pieni.


        Mutta onko niin että E34 sisätiloista ei lyödy sulakkeita mistään muualta kun ne parit takapenkin alta. :think
        Ei muuta kuin ISO adapterista se heräte. Jos tuntuu, että se hansikaslokeron taskulampun piuha ei riitä, niin voihan sen virran releelle tuoda takapenkin alta omalla johdollakin.

        Comment

        • Jondis
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 697
          • Tuusula

          Ei ole paha homma vetää johtoa sielä konehuoneestakaan, pyyhkijät ja niiden alusmuovi veks ja sieltä sulakerasian takaa löytyy läpivientikumi. Pienemmällä purkamisella melkein pääsee kuin helmassa menevän johtokourun esille kaivuussa.
          MB E55 AMG -05
          E36 318TiA -96
          E34 535i -89 imolarot
          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

          Comment

          • jj5
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1300
            • pks

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Laita takapenkin alta joltakin sulakkeelta semmosella sulakeadapterilla. Sitten piuhan viet eteen apukuskin puolen kynnyskotelossa missä on muitakin piuhoja. Se on näppärä ja helppo homma. Jos akku on penkin alla, laita virta suoraan akulta sulakkeen kautta ja releellä siten että kun joku alkuperäisistä sulakkeista virroittuu se kytkee releen. Näin et kuormita turhaan sitä sulaketta ja sen takana olevia laitteita.
            Saattaa siellä joku tyhjäkin sulakkeen paikka olla mene ja tiedä.
            Näin oli tosiaan aluksi tarkoitus, mutta sitten yllätykseksi näissä sulakkeissa on virta päällä virtalukon asennosta riippumatta.

            Sulakeadapterilla tosiaan on tarkoitus tehdä, niin ei tarvitse rikkoa mitään.

            Originally posted by Jondis View Post
            Ei ole paha homma vetää johtoa sielä konehuoneestakaan, pyyhkijät ja niiden alusmuovi veks ja sieltä sulakerasian takaa löytyy läpivientikumi. Pienemmällä purkamisella melkein pääsee kuin helmassa menevän johtokourun esille kaivuussa.

            Täytynee tätä vaihtoehtoa sitten tutkia, sieltä löytyy sulakkeita joihin tulee virta virtalukon kautta.

            Kiitos vinkeistä!
            sigpic

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6688
              • .......

              Originally posted by Mo1st View Post
              Yritin saada selvää että onko mahdollista porauttaa m20b20 (80mm porauksesta) tuohon 85mm poraukseen, vai meneeko lohkopilalle?
              Taitaa ainakin mennä sylinterien seinämä paksuus aika ohueksi.

              (Tiedän että kuuluu ylikoko topicille mutta juuri tähän en löytänyt suoraa vastausta).

              Kiitos
              B20 lohko on sylinterien väliltä "auki" toisinkuin B25 tai B27. Tuskin kannattaa porata 84mm saati 85.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4310
                • Turku

                Mä luulen että tuo tulipellin oikea reuna on helpoin. Vetää piuhat sulakeboksilta niiden muiden kaapeleiden mukana oikeaan laitaan. Mun autossa sisälämppärin johto menee moottorinohjausboksin takana lähes vaakatasossa olevan läpiviennin kautta. Hälytttimen yms johdot taas muovisen moottorinohjausboksikotelon alla pystyssä olevan läpiviennin kautta. Tuolta lie aika lyhyt ja helppo yhteys hansikaslokeroon.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8531
                  • Karhe

                  Tässäkin topikissa on tonnin raja paukkunut ajat sitten. Saa avata uuden.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎