memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D//Power02
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 55
    • Vaasa

    Tulipahan tässä mieleen, että olisi varmaan kannattavaa kaataa bensaa suoraan pumpun sisuksiin siitä linjasta, mistä se menee konehuoneeseen päin... Ainakin pumppu tuntui olevan kunnolla paikallaan, kun viimeksi katsoin.

    Tämä voisi hyvinkin auttaa, jotta se pumppu sitten jaksaa imeä menovettä tankista.. Joo, en ole vieläkään hakenut lisää bensaa, mutta jos se tuolla lähtee tulille, niin ajan suorinta tietä huoltsikalle tankkaamaan sen toiset 20L tankkiin, et siel on sit about puoli tankillista.
    -91 518i E34

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by D//Power02 View Post
      Tulipahan tässä mieleen, että olisi varmaan kannattavaa kaataa bensaa suoraan pumpun sisuksiin siitä linjasta, mistä se menee konehuoneeseen päin... Ainakin pumppu tuntui olevan kunnolla paikallaan, kun viimeksi katsoin.

      Tämä voisi hyvinkin auttaa, jotta se pumppu sitten jaksaa imeä menovettä tankista.. Joo, en ole vieläkään hakenut lisää bensaa, mutta jos se tuolla lähtee tulille, niin ajan suorinta tietä huoltsikalle tankkaamaan sen toiset 20L tankkiin, et siel on sit about puoli tankillista.
      Se pumppu on aikalailla upoksissa tankissa niin ei taida tuo paljon auttaa.
      Tai siis ainakin se imusihti pitäisi olla pinnan alla tai muuten ei voi mitenkään toimiakkaan.

      Comment

      • D//Power02
        Bimmer Rookie
        • Nov 2014
        • 55
        • Vaasa

        Asiaksi on varmistunut polttoaineen saanti ongelma, ainakin pullotestillä.

        Eli liitin ulostuloon 30cm letkun pätkän ja toisen pään tuikkasin vaa puolen litran kokis pulloon ja sitten vain hypytin pumpun käyntiin.

        Käytin sitä noin 25 sek, ja pulloon ei tullut tippaakaan bensaa ja pumppu on n. 2cm bensapinnan alapuolella, eli sihdin pitäisi hyvin olla upoksissa. Tutkin huomenissa lisää asiaa, mikäli jotakin selviää.
        Last edited by D//Power02; 15-05-2017, 17:52.
        -91 518i E34

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3232
          • Joensuu

          Originally posted by D//Power02 View Post
          Asiaksi on varmistunut polttoaineen saanti ongelma, ainakin pullotestillä.

          Eli liitin ulostuloon 30cm letkun pätkän ja toisen pään tuikkasin vaa puolen litran kokis pulloon ja sitten vain hypytin pumpun käyntiin.

          Käytin sitä noin 25 sek, ja pulloon ei tullut tippaakaan bensaa ja pumppu on n. 2cm bensapinnan alapuolella, eli sihdin pitäisi hyvin olla upoksissa. Tutkin huomenissa lisää asiaa, mikäli jotakin selviää.
          pumpun akseli poikki, moottori pyörii mutta ei pumppaa
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • D//Power02
            Bimmer Rookie
            • Nov 2014
            • 55
            • Vaasa

            Originally posted by Zetz View Post
            pumpun akseli poikki, moottori pyörii mutta ei pumppaa
            Ja mitenköhän tämä mahdollista, koska olen juuri vaihtanut uunituoreen pumpun? Ja oli asianmukaisesti pakattu..
            -91 518i E34

            Comment

            • Klasu-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 546
              • Helsinki

              Koita nyt vielä lisätä sitä bensiiniä tankkiin, siten, että ainakin puolet pumpusta on kokonaan polttoaineen peitossa.

              2cm pohjalla on tosi vähän, ja ehkäpä tuore, täysin kuiva pumppu ei saa imua aikaiseksi.

              Nämä kun on uppopumppuja, niin mitään "siemenvesiä" ei tarvita, vaan riittävä upotussyvyys on yksinomaan riittävä pumppauksen käynnistymiseen, tai pumppu on yksiselitteisesti viallinen.

              Tälläisellä järjestelmällä varustetusta autosta kun ajaa bensan loppuun, saa auton taas käyntiin vain riittävän määrän polttoainetta lisäämällä.

              Riittävä määrä ei välttämättä ole 5l, vaikka se nostaakin polttoaineen tasoa sen pisteen yli, jolloin pumppu lopetti pumppaamisen, ja auto sammui.

              Comment

              • D//Power02
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 55
                • Vaasa

                Siis kyllä se pumppu on upoksissa siellä... ja syvyyttä pohjalle löytyy vielä monta senttiä...

                Josko huomenna hakisin bensaa niin päästään puusta hieman pidrmmälle tän asian kanssa
                -91 518i E34

                Comment

                • D//Power02
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2014
                  • 55
                  • Vaasa

                  Noniin, huomasin, että uuden pumpun päällä oli kumikortonki...

                  Poistin sen, asetin uudelleen tankkiin ja hypytin käyntiin niin vinkaisu kuului, joten ainkain bensaa taisi tulla jakotukille, mutta ei käynnistynyt, koska olin jo aiemmin sahannut akun tyhjäksi...
                  Last edited by D//Power02; 17-05-2017, 08:20.
                  -91 518i E34

                  Comment

                  • D//Power02
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2014
                    • 55
                    • Vaasa

                    Pahoittelen multipostaamista mutta on edelleen ongelmia.

                    Nyt kun bensaa tulee ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa niin ei lyö kipinää... onko vika uudessa asentotunnistimessa vai virranjakajassa vai missä? Tarkoitus.olis tänään saada rönttä liikkeelle
                    -91 518i E34

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8282
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by D//Power02 View Post
                      Pahoittelen multipostaamista mutta on edelleen ongelmia.

                      Nyt kun bensaa tulee ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa niin ei lyö kipinää... onko vika uudessa asentotunnistimessa vai virranjakajassa vai missä? Tarkoitus.olis tänään saada rönttä liikkeelle
                      Onko siitä vikakoodeja luettu? kipinän ja bensan puuttuminen viittaa vahvasti kampiakselin tunnistimeen.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • D//Power02
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2014
                        • 55
                        • Vaasa

                        Kipinä puuttuu mut bensaa tulee ja olen vaihtanut sinne uuden tunnistimen
                        -91 518i E34

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8282
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by D//Power02 View Post
                          Kipinä puuttuu mut bensaa tulee ja olen vaihtanut sinne uuden tunnistimen
                          Niin pyöriikö se pumppu hyppyjohdolla vai moottorinohjauksen ohjaamana?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • D//Power02
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 55
                            • Vaasa

                            Toimii molemmilla
                            -91 518i E34

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4339
                              • Turku

                              Onko kellään tietoa mikä M50B20 mahtaisi olla kun joskys tyhjäkäynnillä ollessa kierrokset tippuu hetkeksi mittarin mukaan jonnekin 500rpm tienoille, niin että kone meinaa sammua, mutta samantien kierrokset nousee normaaliksi. Tuota tapahtuu harvoin, yleensä valoissa ollessa.

                              Tyhjäkäyntimoottori myös käyttäytyy oudosti. Moottorin sammuttaessa icv pitää jonkun sekunnin enemmän tai vähemmän voimakasta surinaa. Syytä en tiedä, johtuisiko vaihdetusta ecusta vai mistä. Huomasin sen joskus korjaamoreissun jälkeen kun ruiskujen johtosarjan oikkari oli hajottanut ecun ja ilmamassamittarin ja ne vaihdettiin vaihto-osiin.

                              Voihan se olla jättänyt jonkun vikakoodinkin, josta voisi löytyä johtolankaa?!

                              Tuolla ei kellään näkynyt ratkaisua tuohon tyhjäkäyntiongelmaan.
                              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

                              Comment

                              • D//Power02
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 55
                                • Vaasa

                                Kiitän kaikkia vastanneita ja minua auttaneita.

                                Vaihdoin vanhan kampiakselin asentotunnistimen ja tämähän hörähti heti tulille. Ongelma ratkaistu, syyllinen todennäkösesti bensapumppu.
                                -91 518i E34

                                Comment

                                Working...
                                X