Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1342
    • pks

    Onkos kellään kokemusta sellaisesta, että tulpan kärjet on katkenneet sylinteriin.
    Pitääkö olla huolissaan, eli tuleeko vaurioita kuinka todnäk? Todnäk autolla on ajettu satoja tai tuhansia km tämän jälkeen. 4 kärkinen tulppa eli 2 kärkeä oli vielä jäljellä.



    M50B25
    sigpic

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      Ensimmäisenä mittaisin puristus paineet ja miettisin vasta sitten.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Jesse93
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 940
        • Mustio

        Originally posted by jj5 View Post
        Onkos kellään kokemusta sellaisesta, että tulpan kärjet on katkenneet sylinteriin.
        Pitääkö olla huolissaan, eli tuleeko vaurioita kuinka todnäk? Todnäk autolla on ajettu satoja tai tuhansia km tämän jälkeen. 4 kärkinen tulppa eli 2 kärkeä oli vielä jäljellä.



        M50B25
        Erimerkkisestä kokemusta meni koko 4.4 v8 mylly vaihtoon
        E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

        Comment

        • mapa
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 518
          • Turku

          Originally posted by jj5 View Post
          Onkos kellään kokemusta sellaisesta, että tulpan kärjet on katkenneet sylinteriin.
          Pitääkö olla huolissaan, eli tuleeko vaurioita kuinka todnäk? Todnäk autolla on ajettu satoja tai tuhansia km tämän jälkeen. 4 kärkinen tulppa eli 2 kärkeä oli vielä jäljellä.



          M50B25
          Click image for larger version

Name:	27072011302.jpg
Views:	1
Size:	213.2 KB
ID:	4837179

          Joo
          Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
          Tig hitsausta, myös alumiini

          Comment

          • jj5
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1342
            • pks

            Kiitos rohkaisevista kokemuksista.
            Täytyy kattoa puristukset ja endoskoopilla vähän miltä pytyssä näyytää kun kerkiää.

            Kävikös nämä esimerkkien autot hyvin? Oletan että ei. Minun M50 pelaa ihan normaalisti

            E: jaa onkos tuossa kuvassa venttiilikin männän päällä pysäköitynä
            Last edited by jj5; 17-04-2019, 21:56.
            sigpic

            Comment

            • mapa
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 518
              • Turku

              Originally posted by jj5 View Post
              Kiitos rohkaisevista kokemuksista.
              Täytyy kattoa puristukset ja endoskoopilla vähän miltä pytyssä näyytää kun kerkiää.

              Kävikös nämä esimerkkien autot hyvin? Oletan että ei. Minun M50 pelaa ihan normaalisti

              E: jaa onkos tuossa kuvassa venttiilikin männän päällä pysäköitynä
              Ei käyny hyvin. On, tai siis pelkkä lautanen siitä.
              Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
              Tig hitsausta, myös alumiini

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by mapa View Post
                [ATTACH]153278[/ATTACH]

                Joo
                Näyttää aika samalta kun emännän ix:n M20B25, tosin siinä meni lautanen mäntään pystyyn ja tulpasta oli kadonnut se ainokainenkin kärki

                Originally posted by jj5 View Post
                Kiitos rohkaisevista kokemuksista.
                Täytyy kattoa puristukset ja endoskoopilla vähän miltä pytyssä näyytää kun kerkiää.

                Kävikös nämä esimerkkien autot hyvin? Oletan että ei. Minun M50 pelaa ihan normaalisti

                E: jaa onkos tuossa kuvassa venttiilikin männän päällä pysäköitynä
                Mittaat puristukset ja kovaa ajoa jos ei näy mitään ihmeitä rutuissa.

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  Suurella todennäköisyydellä onnea ollut matkassa jo silläkin perusteella, että tulpassa oli vielä ne kaksi kärkeä jäljellä.

                  Jos männänlaki/kansi olisivat kuin kuun pinta, ei siinä tulpassakaan enää niitä kahta kärkeä olisi jäljellä.

                  Tulppa olisi yhtälailla turpaansa saaneen näköinen.

                  Comment

                  • Kv1984
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 584
                    • Jyväskylä

                    Onko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?

                    E34 518i Jet Black (ex)
                    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                    E38 M52B28 Oxfordgrün

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Kv1984 View Post
                      Onko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?
                      On. Kävi liian paksulla ja hukkasi paineet linjasta about 15min aikana.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Kv1984 View Post
                        Onko kenenkään kulkineessa pettänyt bensanpaineensäädin jakotukin päästä? Millaiset oli oireet?
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        On. Kävi liian paksulla ja hukkasi paineet linjasta about 15min aikana.

                        Oikeastaan kolme skenaariota tulee mieleen.



                        1. Kalvo rikki -> Bensa menee alipaineletkuja pitkin imusarjaan. Vuodon koosta riippuen käy rikkaalla tai tulvii niin ettei edes käy.


                        2. Päästää kaiken läpi paluulinjaan -> Ei käy ilman bensanpainetta.


                        3. Ei päästä paluulinjaan mitään -> Käy rikkaalla bensapaineet taivaissa.



                        :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Oikeastaan kolme skenaariota tulee mieleen.



                          1. Kalvo rikki -> Bensa menee alipaineletkuja pitkin imusarjaan. Vuodon koosta riippuen käy rikkaalla tai tulvii niin ettei edes käy.


                          2. Päästää kaiken läpi paluulinjaan -> Ei käy ilman bensanpainetta.


                          3. Ei päästä paluulinjaan mitään -> Käy rikkaalla bensapaineet taivaissa.



                          :think
                          Jep minulla tuo ensimmäinen. Hauskasti vaikutti enemmän kuskinpuolen sylintereihin.

                          Comment

                          • Kv1984
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2013
                            • 584
                            • Jyväskylä

                            ^ Kiitos infosta. Selvisi jo: vika ei ollutkaan itse paineensäätimessä, vaan alipaineletkussa, joka menee säätimeltä imusarjaan. Siinä oli semmoinen nuppineulanpään kokoinen reikä. Kumma juttu että kävi vähän miten sattuu ja bensankulutus oli tapissaan

                            E34 518i Jet Black (ex)
                            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                            E38 M52B28 Oxfordgrün

                            Comment

                            • Haggis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1570
                              • Wackyland

                              Kuuluuko M50b25:ssa jäähdyttimen tuulettimen pyöriä koko ajan? Silloinkin kun kone on kylmä?
                              Käyttis:Kia Optima TF

                              Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 698
                                • Tuusula

                                Jos kyse siis viskosta niin se pyörii aina koneen mukana, kylmällä koneella se pitäisi pystyä pysäyttämään käsin(koita vaikka ruuvarilla varovasti) ja kone sammuksissa sen pitäisi pyöriä vapaasti(kylmänä siis).
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎