Originally posted by Klasu-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostÖljyt on vaihdettu viime syksynä, ei kovin monta tuhatta km sitten. Auto ON kyllä käynyt huonosti ja rikkaalla syystä X, ja ajan päivittäin 5-8 km pätkäajoa töihin ja kotiin. Siinä lienee selitys...
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostBensassa taitaa olla kuitenkin se hyvä puoli että haihtuu öljystä huomattavasti tehokkaammin, kuin esim etanoli. :think
Comment
-
-
Kyllä. Bensiini höyrystyy helpommin kautta (normaalisti koetun) lämpltila-alueen.
Tästä samasta syystä öljyn laimenema on suurempi ongelma etanolikäyttöisissä.
Kylmästartissa erityisesti etanoli höyrystyy imusarjassa heikommin. Osa ei aina höyrysty, päätyy pisaroina sylinteriin, ja sieltä öljyyn.
Tätä tapahtuu myös bensalla, mutta vähemmän.
Moottorin/imusarjan lämmettyä höyrystyminen huomattavasti paranee.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEtanolia myös lykätään kylmästartissa aika tukevasti sylinteriin jolloin sitä päätyy enemmän öljyn joukkoon mutta paljonko siitä jää öljyihin kun ne pyörivät tunninkin verran lämpiminä?
Anyway ei ole hyvä on sitten kumpaa tahansa öljyjen joukossa.
Onpas muuten positiivista että tämä E34 osiokin on vähän kuin herännyt eloon. Välillä on näyttänyt ettei täällä kukaan kirjoittele ja kaikki E34:t on laitettu puristimeen.
Comment
-
-
OT:Olen koittanut miettiä mikä se oli nimeltään..
Joskus sotien aikana hävittäjistä laskettiin ilmeisesti talvella öljyt moottoreista pois ja ne laitettiin lämmitettyinä moottoreihin aamulla. Mutta muistan että öljyihin lisättiin polttoainetta ja näin saatiin notkistettua öljyä.
Valitettavasti en nyt muista tuon tekniikan nimeä, jolla olisin voinut etsiä tuloksia internetistä.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostOT:Olen koittanut miettiä mikä se oli nimeltään..
Joskus sotien aikana hävittäjistä laskettiin ilmeisesti talvella öljyt moottoreista pois ja ne laitettiin lämmitettyinä moottoreihin aamulla. Mutta muistan että öljyihin lisättiin polttoainetta ja näin saatiin notkistettua öljyä.
Valitettavasti en nyt muista tuon tekniikan nimeä, jolla olisin voinut etsiä tuloksia internetistä.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostVälillä on näyttänyt ettei täällä kukaan kirjoittele ja kaikki E34:t on laitettu puristimeen.
Kysytääs nyt sitten.
Pyyhkijänmekanismia ei saa enää uutena. Mitenkäs tuo vanha saadaan fiksuiten korjattua?
Comment
-
-
Originally posted by Kal.ju View PostÄläs nyt. Just laitoin saksaan karvan vajaa 3k€ varaosatilauksen, jotta ton oman sais siihen kuntoon, mitä olen tämän 10v omistamisen aikana haaveillut.
Kysytääs nyt sitten.
Pyyhkijänmekanismia ei saa enää uutena. Mitenkäs tuo vanha saadaan fiksuiten korjattua?
Luulis tosin että neteistä tollasen vielä löytää uuden koska kyllä niitä varmasti josain varastoissa on. Samalla sit ostaa uudet varret ja ne muovit myös.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostPurkamalla osiin ja sorvaamalla sopivat holkit taisivat tuolla M5 ryhmässä suunitella tekevänsä. :think
Luulis tosin että neteistä tollasen vielä löytää uuden koska kyllä niitä varmasti josain varastoissa on. Samalla sit ostaa uudet varret ja ne muovit myös.
Mulla on se sun tekemä osalistaus tallessa, minkä postasit vuosia sitten.
Comment
-
Comment