Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lehtafi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 151
    • Helsinki

    tankissa paine

    Venttiili joka aukasee aktiivihiilipönttöön väylän. virta päällä ilma ei kulje läpi ja virta kiinni taas kulkee. Onko se aina kiinni virta päällä vai aukaseeko se sitä tietyin ajoin vaan?
    aktiivihiilipöntöstä kulkee myös ilma läpi ongelmitta. Ongelma on se että tankkissa paljon painetta kun korkin avaa, nyt ajettu ilman korkin tiivistettä kun tuntuu että jotain sieltä kohta hajoaa paineesta.

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4328
      • Turku

      Originally posted by Lehtafi View Post
      Venttiili joka aukasee aktiivihiilipönttöön väylän. virta päällä ilma ei kulje läpi ja virta kiinni taas kulkee. Onko se aina kiinni virta päällä vai aukaseeko se sitä tietyin ajoin vaan?
      aktiivihiilipöntöstä kulkee myös ilma läpi ongelmitta. Ongelma on se että tankkissa paljon painetta kun korkin avaa, nyt ajettu ilman korkin tiivistettä kun tuntuu että jotain sieltä kohta hajoaa paineesta.

      En tunne aktiivihiilipöntön sielunelämää.
      Missähän kunnossa se oikean takapyörän takana oleva paisuntasäiliö ja sen letkut on?
      Eikös sieltä johda uloskin joku huohotinletku.

      Comment

      • jj5
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1340
        • pks

        E34 tukivarsien kiinnityspisteet apurungossa

        Huomasin tässä työstäessäni, että Näillehän on apurungossa kahdet kiinnitysreiät. Tai siltä ainakin näyttää, että ne voi kiinnittää sisempiin reikiin joissa ne olikin kiinni, tai sitten hieman ulommas toisiin reikiin.

        Onko jollakulla jotain havaintoa näistä? Tietysti negatiivinen camber tuli heti mieleen. Olisiko sellaista mahdollista saavuttaa siirtämällä tukivarren sisäpää ulompaan kiinnityskohtaan apurungossa, vai meneekö kaikki pieleen kun reaktiotangon kiinnitykseen ei taida useampia mahdollisuuksia olla. Vai onko nuo reiät ylipäätään tarkoitettu johonkin ihan muuhun? :think
        sigpic

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by jj5 View Post
          Huomasin tässä työstäessäni, että Näillehän on apurungossa kahdet kiinnitysreiät. Tai siltä ainakin näyttää, että ne voi kiinnittää sisempiin reikiin joissa ne olikin kiinni, tai sitten hieman ulommas toisiin reikiin.

          Onko jollakulla jotain havaintoa näistä? Tietysti negatiivinen camber tuli heti mieleen. Olisiko sellaista mahdollista saavuttaa siirtämällä tukivarren sisäpää ulompaan kiinnityskohtaan apurungossa, vai meneekö kaikki pieleen kun reaktiotangon kiinnitykseen ei taida useampia mahdollisuuksia olla. Vai onko nuo reiät ylipäätään tarkoitettu johonkin ihan muuhun? :think
          Ne uloimmat reiät ovat E32:sta varten. Mikäli oikein muistan niin sellaisessa tukivarret ovat noissa ulommissa kiinni.

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5266
            • Pirkkala

            Originally posted by jj5 View Post
            Huomasin tässä työstäessäni, että Näillehän on apurungossa kahdet kiinnitysreiät. Tai siltä ainakin näyttää, että ne voi kiinnittää sisempiin reikiin joissa ne olikin kiinni, tai sitten hieman ulommas toisiin reikiin.

            Onko jollakulla jotain havaintoa näistä? Tietysti negatiivinen camber tuli heti mieleen. Olisiko sellaista mahdollista saavuttaa siirtämällä tukivarren sisäpää ulompaan kiinnityskohtaan apurungossa, vai meneekö kaikki pieleen kun reaktiotangon kiinnitykseen ei taida useampia mahdollisuuksia olla. Vai onko nuo reiät ylipäätään tarkoitettu johonkin ihan muuhun? :think
            Ne reiät on e32 varten. Palkki on sama.

            Asentamalla ulompiin reikiin ja käyttämällä e32 reaktiotankoja pyörät kääntyvät enemmän
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              Ehdotuksia millä takaluukku auki? Eli lukkopesä perinteisesti jumissa, avain ei käänny siinä ollenkaan ja keskuslukolla ei aukea.. Hytin kautta ei pääse konttiin. Vai jatkanko vaan lukkopesän uittamista rasvassa ja toivon että joskus alkaa liikkua
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1340
                • pks

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Ne reiät on e32 varten. Palkki on sama.

                Asentamalla ulompiin reikiin ja käyttämällä e32 reaktiotankoja pyörät kääntyvät enemmän
                Kiitos kommenteista. Tämä oli mulle uus juttu. Onko tuosta kokemuksia tehdä tuo asennus E32 tyylillä ja reaktiotangoilla, ajattelisin että se toisi lisää -camber kääntyvyyden sijaan (?), jos vain nuo reaktiotangot sopivat. :think
                sigpic

                Comment

                • Merkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 453
                  • Uusikaupunki

                  E34 vm92 mittariston check control välkkyy silloin tällöin kun mikäkin disco. Onko se nyt sitten kuuluisissa kondensaattoreissa vika? Myös saa laittaa linkkiä mistä tilata uudet
                  e32 730i
                  e34 m5
                  e34 525i

                  Comment

                  • mrrk
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 515
                    • Satakunta.

                    Originally posted by jj5 View Post
                    Kiitos kommenteista. Tämä oli mulle uus juttu. Onko tuosta kokemuksia tehdä tuo asennus E32 tyylillä ja reaktiotangoilla, ajattelisin että se toisi lisää -camber kääntyvyyden sijaan (?), jos vain nuo reaktiotangot sopivat. :think
                    Juu mulla ollut jo jokusen vuoden ja tyytyväinen.
                    Urpo_rotan topicissa käsiteltiin juttua ja myös bump steer spacereita

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1340
                      • pks

                      kiitos, olipa hyvä että tuli puheeksi. Tämähän vaikuttaa siltä että joutuukin nuo E32 reaktiotangot tilaamaan.

                      Onko kukaan mitannut minkälaisen eron tämä modaus tekee, siis camberiin? Ilmeisesti alkuperäisellä raidetangolla ja sen päillä pärjää kuitenkin? :think
                      sigpic

                      Comment

                      • Jondis
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 698
                        • Tuusula

                        mrrk:lta aiheesta joskus kyselin, niin säädettävillä yläpäillä kuulemma sai arvoihin vielä. Itselläkin nuo suunnitteilla jossain vaiheessa kokeilla, nykyisillä vanteilla vaan taitaa tulla ongelma että rengas karkaa pyöränkaaresta ulos.
                        MB E55 AMG -05
                        E36 318TiA -96
                        E34 535i -89 imolarot
                        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                        Comment

                        • mrrk
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 515
                          • Satakunta.

                          Jos laittaa eteen kapeat 225/18 ja vanteina Rondellit niin mahtui matalan kunkun alle.

                          Kääntyvyys muuttui mukavasti.

                          Comment

                          • Jondis
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 698
                            • Tuusula

                            Oliko vanteen speksit se perus 8,5x18 et 13?
                            MB E55 AMG -05
                            E36 318TiA -96
                            E34 535i -89 imolarot
                            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                            Comment

                            • jj5
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1340
                              • pks

                              Onko jollakulla tietoa riittääkö se E34 raidetanko vakiona tuon E32 reaktiotanko + tukivarsi ulospäin tuotuna modin -kanssa? Mietin tässä että pistänkö tulemaan E32 reaktiotangot vai kasaanko normaalisti E34 osilla jotka jo löytyy.

                              Säädettäviä yläpäitä en ajatellut laittaa, koska haluaisin säilyttä vakio tolpan. Jos laittaisin niin saisin tarvittavan -camber lisäyksen jo sillä.:think
                              sigpic

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5266
                                • Pirkkala

                                Originally posted by jj5 View Post
                                Onko jollakulla tietoa riittääkö se E34 raidetanko vakiona tuon E32 reaktiotanko + tukivarsi ulospäin tuotuna modin -kanssa? Mietin tässä että pistänkö tulemaan E32 reaktiotangot vai kasaanko normaalisti E34 osilla jotka jo löytyy.

                                Säädettäviä yläpäitä en ajatellut laittaa, koska haluaisin säilyttä vakio tolpan. Jos laittaisin niin saisin tarvittavan -camber lisäyksen jo sillä.:think
                                En oo ikinä kuullut että ei riittäisi, käsittääkseni riittää.
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎