Mikäs tuolla E34:sen perässä on mahtanu antautua kun kuuluu paukahdus kun lähtee liikkeelle tai vaihtaa vaihdetta? Ei kai näissä mitään peränrepeämisongelmaa ollu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Pitäiskö niistä päällepäin huomata että ne on paskana? Tossa ne näytti suht ok, mun 520:ssä ne on halkipoikki ja se ei kolise :thinkBMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Kyllä mulla ainakin leimasetä niistä huomautti ja sitten vielä yhdessä tarkistettiin. Selvästi oli nähtävissä ainakin raudalla vääntäessä. Kolahdus siis kuului nimenomaan kun vaihtoi kovassa kiihdytyksessä isommalle vaihteelle. Liikkeellelähdöissä ei muistaakseni kuulunut. Tästä siis aikaa yli 10v.
Comment
-
-
Jaahas, pitää siis katella vielä tarkemmin tota sitte.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Mulla kuuluu "thump" kun laitta ykkösen tai paikin päälle vaikka nostaisi kytkintä varovasti. Onko sama vika sulla Rhodry? Muuten ei ongelmia vaihtamisessa.
Tuo kannake on ehjä. (Luen täältä kun e32 osioon ei kukaan vastaa)Last edited by peeämwee; 13-06-2019, 13:36.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Mulla kuuluu siis 1-3 vaihteiden päälle laitossa ja melkein aina kun kytkintä nostaa. Oon opetellu ajaa niin ettei se kolise ni aina sitä ei kuuluBMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostMulla kuuluu siis 1-3 vaihteiden päälle laitossa ja melkein aina kun kytkintä nostaa. Oon opetellu ajaa niin ettei se kolise ni aina sitä ei kuulu
Siis siellä auton pohjaa vasten olevaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Löytyiskö täältä kokemuksia vesiventtiilin purkamis/puhdistus- operaatiosta?
Ongelmana on siis 525:ssa vm 90 että puskee sekä tuulilasille että jaloille pelkästään kuumaa ilmaa, noita ei voi siis pitää ollenkaan päällä näin kesällä - toisin sanoen sadekelin sattuessa kun on pakko puhaltaa tuulilasille ilmaa niin saa nauttia saksalaisesta saunasta samalla. Keskipuhaltimista ja takapenkin keskikonsolipuhaltimista tulee ainoastaan viileää ilmaa. Autossa on ilmastointi, joka ei ole tosin mun omistuksen aikana toiminut.
Mitä lueskelin vanhoja juttuja niin tuo vesiventtiilien jumiutuminen vaikuttaisi todennäköisimmältä vian aiheuttajalta ja ajattelin ensimmäisenä kokeilla tuota puhdistamista, jos ei auta niin sitten metsästämään jostain varaosaautosta uutta tilalle.
Comment
-
-
Kyllä tuo tosiaankin kuulostaa ongelmalta vesiventtiileissä, tai niiden ohjauksessa. Kojelaudan keskisuuttimiin vaikuttaa se suuttimien välissä oleva säätörulla, sillä muutetaan keskisuuttimien ilmansekoitusta. Rulla kylmällä keskisuuttimista tulee aina lämmittämätöntä ilmaa.
Vesiventtiilit ovat mallia virrattomana auki --> täysin kuumalla.
Tarkasta ensin sulakkeet, muistaakseni omassa sulakkeet nro 9&20 liittyivät lämmönsäätöön.
Muistaakseni sulake syöttää suoraan +12v vesiventtiileille, ja ilmastointipaneli ohjaa maattamalla.
Voit tarkastaa ohjauksen melkolailla helposti kääntämällä lämmönsäädöt täysin viileälle, pitäisi olla jatkuva 12v molempien solenoidien yli vesiventtiileille auton käydessä.
Comment
-
-
M20b25 automaatti puutuu kiihdyttäessä melkein jopa sammuu, imusarjan tiivisteet vaihdoin kun vanha omistaja oli päättänyt että pysyy se kiinni neljälläki mutterilla, ehkä aavistuksen parani mutta vielä vetoja puuttuu. Kylmä käynnistys huono saa sahata kauan ja käy hetken 5llä pytyllä. Lämmöisenä käy hyvin ja tyhjäkäynnillä ottaa hyvin kierroksia vastaan.
Tulpat hyvät ja hyvin palaneet.
Mistä nyt lähteä vikaa metsästään?
__________________Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873
Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
Myös projekti kertomus fasessa
Comment
-
Comment