Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #46
    Hiukan polttoainepulaltahan tuo kuulostaisi.

    Melkein ensimmäisten joukossa virittelisin p-a painemittauksen, mittari lasille, ja ajelemaan.

    Jos paine nyykähtää kuormalla, on pumppu työnsä tehnyt.

    Polttoainesuodatinta voi visuaalisesti tarkastella, onko miten homeinen, oikean takarenkaan etupuolelta, auton pohjasta löytyy.

    Suomen polttoaineilla tukkeutunut suti on kuitenkin harvassa, usein ruostuvat huolettomien autoilijoiden ajokeissa vain puhki, ja vaihto tulee sen tiimoilta ajankohtaiseksi.

    Comment

    • Emelita
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 131
      • Iisalmi

      #47
      Mikä on E34 normaali käyntilämpötila? Siis missä viisarin tulee olla, mikä on normaalia? :think kyseessä siis m20b20.

      Tätä tässä viime päivät pohtinut, sillä alkanut auto pikkuhiljaa tehdä sitä, että lämpömittarin viisari on yhden/kahden viisarin verran yli puolen välin pidemmällä tyhjäkäynnillä tai hitaassa ajossa... Siis.. Onkohan normaalia vai pitääkö huolestua...

      Visko vaihdettu, ei ollut tavallaan apua.. Toki entinen oli aivan kaput niin ehkä siitä hieman uutta puhtia tuli.

      Vesipumppu ajettu 23tkm, ei vuoda, ei äännä, toimii. Lämmintä tulee koppiin ja vesi kiertää. Kaikki letkut lämpimät, ja ei ilmaakaan ole. Termarikin muutaman vuoden vanha, ja aukeaa ihan normaalisti?

      Eikä ole nesteet ja öljyt sekaisin, ei myöskään painetta, paisarin korkkikin ok. Ei siis mitään normaalista poikkeavaa.

      Ja niin aikaisemmin vaihdoin varaosa-auton mittaristosta uuden lämpömittarin mutta ei auttanut. Eli vissiin mittari ei kettuile. Ellei sitten moottorin lämpötila-anturi? Huoh, kun tietäisi

      Mutta mielestäni tosiaan lämpötila pysyi aikaisemmin tasan puolesessa välissä tilanteessa kuin tilanteessa... Hankala siis tarkasti muistaa, millon vika tavallaan ilmaantui.

      Joten, huolehdinko ihan turhaa vai onko alkavaa vikaa vai pahempaa? Ei siis kuitenkaan ikinä nosta tuosta enempää. Mutta hyvin tässä olen jo kehitellyt kauhuskenaarioita hiushalkeamista ja muista....
      old bmw's never die
      ~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
      ~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
      ~ E. Parviainen Photography - Instagram

      Comment

      • ooopeee
        BTCF Member
        • Dec 2011
        • 2109
        • Kouvola

        #48
        Jossei siit nouse niin antaa soittaa vaa. Mulla oli joskus sama, alkujaan m20b20 koneinen. Swappasin m50b20 mittariston tilalle niin sillä laski mittaari puoleen väliin, pistin mittaristo viaksi
        VW passat 1.9tdi 4motion
        E36 "328" cabrio

        Comment

        • Silvio
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 293
          • *

          #49
          Eikö se viisarinverran yli puolenvälin ole aika normaali, minulla ainakin on siinä kuin nakutettu ollut useammassakin bemarissa, aikaan jolloin lämpömittari vielä oli mittaristossa... Nyt "kuumemmilla" keleillä nousi viisarinleveyden vielä lisää mutta jäähdytysneste oli vähissä niin määrän täytöllä asettui.

          Edit. Varmaan tuo täyttöön liittyminen jotain korvien välistä, nyt kun enemmän ajellut niin ihan normaalisti pelannut ylläolevan mukaisesti. Ei sitä kuitenkaan juuri desiäå enempää sinne mennyt lisää joten en usko että siihen liittyi mitenkään.
          Last edited by Silvio; 21-06-2019, 22:44.
          ...

          Comment

          • B33MERZ
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 15
            • .

            #50
            Originally posted by Klasu- View Post
            Kyllä tuo tosiaankin kuulostaa ongelmalta vesiventtiileissä, tai niiden ohjauksessa. Kojelaudan keskisuuttimiin vaikuttaa se suuttimien välissä oleva säätörulla, sillä muutetaan keskisuuttimien ilmansekoitusta. Rulla kylmällä keskisuuttimista tulee aina lämmittämätöntä ilmaa.

            Vesiventtiilit ovat mallia virrattomana auki --> täysin kuumalla.

            Tarkasta ensin sulakkeet, muistaakseni omassa sulakkeet nro 9&20 liittyivät lämmönsäätöön.
            Muistaakseni sulake syöttää suoraan +12v vesiventtiileille, ja ilmastointipaneli ohjaa maattamalla.
            Voit tarkastaa ohjauksen melkolailla helposti kääntämällä lämmönsäädöt täysin viileälle, pitäisi olla jatkuva 12v molempien solenoidien yli vesiventtiileille auton käydessä.
            Sopiikohan M50B20:sta vesiventtiili omaan M20B25? Myyjän mukaan kyllä

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16295
              • Leppävirta

              #51
              Originally posted by B33MERZ View Post
              Sopiikohan M50B20:sta vesiventtiili omaan M20B25? Myyjän mukaan kyllä
              Kyllä

              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5128
                • Pirkkala

                #52
                Onko missään e34 mallissa lukkoperää vakiona? (Tietenkin m5 mutta muissa)
                Siis niin että varustelistaus ei suoraan kerro vaikka olisi lukkoperä.

                Voiko joku muu varustepaketti sisältää lukkoperän?
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10489
                  • Saaressa

                  #53
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Onko missään e34 mallissa lukkoperää vakiona? (Tietenkin m5 mutta muissa)
                  Siis niin että varustelistaus ei suoraan kerro vaikka olisi lukkoperä.

                  Voiko joku muu varustepaketti sisältää lukkoperän?
                  Jenkkimallin M540i tulee äkkiseltään mieleen jatietty iX mallit
                  Last edited by duuk; 23-06-2019, 13:19.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #54
                    Originally posted by duuk View Post
                    Jenkkimallin M540i tulee äkkiseltään mieleen jatietty iX mallit
                    Muissa sen luulisi olevan varusteissa erikseen mutta johan nämä ovat sen verran vanhoja että voi löytyä vaikka mitä listan vastaista.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5128
                      • Pirkkala

                      #55
                      Kiitos tietomiehille
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • niiksu
                        BTCF Member
                        • Jan 2014
                        • 951
                        • KPO/HKI

                        #56
                        Tätäkin koitin etsiä searchilla ja jotain löysinkin, mutta kysytäänpä nyt vielä.
                        Eli autona -90 E34 M50B20 moottorilla. B25 toisesta e34 pitäisi olla bolt-on, mutta mitenkäs jos kone tulee e36:sta? Öljypohja ja -tikku ainakin menee vaihtoon ja ne saakin tuosta nykyisestä koneesta. Mitenkäs johtosarja ja moottorinohjaus? Ja mitä kaikkea muuta tarvitsee/pitää hankkia tuollaiseen swappiin?
                        BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                        BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                        Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                        Comment

                        • Zetz
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 3226
                          • Joensuu

                          #57
                          Originally posted by niiksu View Post
                          Tätäkin koitin etsiä searchilla ja jotain löysinkin, mutta kysytäänpä nyt vielä.
                          Eli autona -90 E34 M50B20 moottorilla. B25 toisesta e34 pitäisi olla bolt-on, mutta mitenkäs jos kone tulee e36:sta? Öljypohja ja -tikku ainakin menee vaihtoon ja ne saakin tuosta nykyisestä koneesta. Mitenkäs johtosarja ja moottorinohjaus? Ja mitä kaikkea muuta tarvitsee/pitää hankkia tuollaiseen swappiin?
                          saa periaaatteessa e36 johtosarjallakin, mutta siistimpi e34 johtosarjalla. öljypumppu, ö-pohja ja ö-tikku menee vaihtoon, moottorin korvakotkaan ei käy. jos autossa ei ajonestoa niin moottorinohjausboxi käy .

                          helppo homma kun ottaa sen e36 m5 ja tuon e34 m50 vierekkäin ja rupee vaihtaa tarvittavia osia
                          puh/txt/whatsapp: 0452673541
                          näillä mennään talvella:
                          e39 523ia arctic silver
                          e87 116i Japanrot
                          ja näillä kesällä:
                          e30 328i *Rot m50b28

                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                          Comment

                          • niiksu
                            BTCF Member
                            • Jan 2014
                            • 951
                            • KPO/HKI

                            #58
                            Originally posted by Zetz View Post
                            saa periaaatteessa e36 johtosarjallakin, mutta siistimpi e34 johtosarjalla. öljypumppu, ö-pohja ja ö-tikku menee vaihtoon, moottorin korvakotkaan ei käy. jos autossa ei ajonestoa niin moottorinohjausboxi käy .

                            helppo homma kun ottaa sen e36 m5 ja tuon e34 m50 vierekkäin ja rupee vaihtaa tarvittavia osia
                            Jees kiitos paljon tiedosta!
                            BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                            BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                            Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                            Comment

                            • Maikkeli
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1300
                              • Nousiainen

                              #59
                              Onko normipuskurin ja m-tech puskurin listoissa eroja?

                              Omaan vaihdettu m-tech puskurit ja listat on liian pitkät, mutta en löytänyt realoem/bmwfans kuin eteen sen keskimmäisen listanpätkän mtech puskurin kuvasta. :think
                              E30 316 M42TBO -87
                              BMW 1502 Turbo -77

                              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1300
                                • pks

                                #60
                                Originally posted by Maikkeli View Post
                                Onko normipuskurin ja m-tech puskurin listoissa eroja?

                                Omaan vaihdettu m-tech puskurit ja listat on liian pitkät, mutta en löytänyt realoem/bmwfans kuin eteen sen keskimmäisen listanpätkän mtech puskurin kuvasta. :think
                                Muistelen, että samat listat kyllä sopii sekä eteen että taakse. Onko listat varmasti kunnolla paikallaan? Alkuperäiset jne?
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎