Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16295
    • Leppävirta

    Originally posted by IceV View Post
    E34 M5 kuskin sähköjakkaran selkänoja ei nouse kun toiselta puolelta ylöspäin. Avittaminen ei auta. Moottori pyörii mutta mitään ei tapahdu. Eli nousee vain vinossa. Huomenna irroitan penkin niin pääsee tallissa tutkimaan. Onko vinkkejä?
    Vaijeri kutistunut. Ottamalla hieman pois muovikuorta vaijerin juuresta saadaan vaijerin toimintaa elvytettyä.

    Edit :video aiheesta https://youtu.be/T0PlmNWfIZ8
    Last edited by Haju69; 25-09-2019, 22:06.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • miyli
      BTCF Member
      • Dec 2008
      • 2077
      • Naantali

      Originally posted by Haju69 View Post
      Vaijeri kutistunut. Ottamalla hieman pois muovikuorta vaijerin juuresta saadaan vaijerin toimintaa elvytettyä.

      Edit :video aiheesta https://youtu.be/T0PlmNWfIZ8
      Just näin ja kannattaa ottaa pois sitä muovikuorta molemman puolen vaijereista.
      Itse just viime viikolla saman operaation tein.
      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
      0-200km/h 11.40s
      100-200km/h 6,00s
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

      Comment

      • IceV
        Bimmer Rookie
        • Mar 2013
        • 30
        • Olkkola

        Originally posted by Haju69 View Post
        Vaijeri kutistunut. Ottamalla hieman pois muovikuorta vaijerin juuresta saadaan vaijerin toimintaa elvytettyä.

        Edit :video aiheesta https://youtu.be/T0PlmNWfIZ8
        Kiitos vinkistä, muovikuoresta muutama milli pois ja taas wörkkii!
        Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...

        Comment

        • Lehtafi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 151
          • Helsinki

          Taka jouset

          Kokemuksia millasilla jousilla sais touring perää nostettua. Tasosäätöä ei valitettavasti ole. Edessä vakio jouset ja takana. Mutta näyttää tällä hetkellä minusta kuin takajalattomalta muulilta. Eli sais perää nostaa ainakin pari centtiä. 363 mm taisi tuo jousi takana olla. Pyörittelin kädessä olevinaan vahvistettuja jousia mutta olivat silti muistaakseni noin pari centtiä ainakin lyhyemmät että epäilen hieman korottuuko niilläkään. Jos jollakin olisi tästä tietoutta?
          Edestä ei haluta madaltaa.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Lehtafi View Post
            Kokemuksia millasilla jousilla sais touring perää nostettua. Tasosäätöä ei valitettavasti ole. Edessä vakio jouset ja takana. Mutta näyttää tällä hetkellä minusta kuin takajalattomalta muulilta. Eli sais perää nostaa ainakin pari centtiä. 363 mm taisi tuo jousi takana olla. Pyörittelin kädessä olevinaan vahvistettuja jousia mutta olivat silti muistaakseni noin pari centtiä ainakin lyhyemmät että epäilen hieman korottuuko niilläkään. Jos jollakin olisi tästä tietoutta?
            Edestä ei haluta madaltaa.
            Se vapaa pituus ei välttämättä kerro sitä miten istuu auton alla.
            Jousi kuitenkin on jo puristuneena pelkän auton painon alla joten lyhyempi mutta jäykempi saattaa olla paljonkin korkeampi kuin vanha ja väsynyt jousi.

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3253
              • Siuntio

              Onko muuta vaihtoehtoa syylliseks ku kardaanin tukilaakeri, kovemmassa kiihdytyksessä lähinnä ykkösellä ja kakkosella paukkuu pohjassa, muilla vaihteilla ja rauhallisessa kiihdytyksessä vaihdekeppi tärisee ku mikäki vibraattori
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • jonip86
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2014
                • 581
                • lieksa

                Tukilaakerin gummi on rikki
                Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


                ex:e39 523iA sedan -97
                ex:e39 523 sedan -98
                ex:e34 535 sedan -88
                ex:e39 523 sedan -97
                ex:e36 325 (taxi) -95
                ex:e36 325 coupe -93
                ex:e34 525 m50 -90
                ex:e34 520 m50 -90
                ex:e34 520 m20 -89

                Comment

                • Lehtafi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 151
                  • Helsinki

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Se vapaa pituus ei välttämättä kerro sitä miten istuu auton alla.
                  Jousi kuitenkin on jo puristuneena pelkän auton painon alla joten lyhyempi mutta jäykempi saattaa olla paljonkin korkeampi kuin vanha ja väsynyt jousi.
                  No onhan se niinki. Eikai se autakkuin kokeilla alle uusia miten asettuu

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by jonip86 View Post
                    Tukilaakerin gummi on rikki
                    Minulla oli gummi ehjä mutta se kehikko missä tuo istuu oli revennyt.
                    Ja meni uudestaankin kun vakionopeusnivel jumitti.

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      Originally posted by Lehtafi View Post
                      Kokemuksia millasilla jousilla sais touring perää nostettua. Tasosäätöä ei valitettavasti ole. Edessä vakio jouset ja takana. Mutta näyttää tällä hetkellä minusta kuin takajalattomalta muulilta. Eli sais perää nostaa ainakin pari centtiä. 363 mm taisi tuo jousi takana olla. Pyörittelin kädessä olevinaan vahvistettuja jousia mutta olivat silti muistaakseni noin pari centtiä ainakin lyhyemmät että epäilen hieman korottuuko niilläkään. Jos jollakin olisi tästä tietoutta?
                      Edestä ei haluta madaltaa.
                      Luulis nousevan uusilla vakioilla tai vahvistetuilla. Itellä oli e39 coilit takana ja saa periaatteessa nii korkeeks(korkeemmaks ku vakio)/matalaks ku haluu.

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        Vähän samaa aprikoin.

                        Oma sedani on tuoreilla vakiojousilla kyllä vähän sen näköinen, kun olis kontti täys virvoketta.

                        Helmalinja on aika likelle tasan, mutta korkealla oleva etupyöränkaari yhdistettynä matalaan pyöränkaarilinjaan takana luo kyllä nuutuneen efektin.

                        Perää jos sais jokusen sentin ylös, paranis kyllä lookki.

                        Kuormajousia taidan seuraavaksi koittaa.

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                          Luulis nousevan uusilla vakioilla tai vahvistetuilla. Itellä oli e39 coilit takana ja saa periaatteessa nii korkeeks(korkeemmaks ku vakio)/matalaks ku haluu.
                          Tää kiinnostas ittee meneeks e39 coilit suoraan?
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • ooopeee
                            BTCF Member
                            • Dec 2011
                            • 2109
                            • Kouvola

                            Originally posted by Scitso View Post
                            Tää kiinnostas ittee meneeks e39 coilit suoraan?
                            Kyllä. E34 yläpää kii vaa
                            VW passat 1.9tdi 4motion
                            E36 "328" cabrio

                            Comment

                            • BiltemaMotorWork
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2013
                              • 460
                              • Joensuu

                              Originally posted by Scitso View Post
                              Tää kiinnostas ittee meneeks e39 coilit suoraan?
                              Ja jos haluu matalaks nii uus lyhyempi jousi tai jousta saa lyhentää sen 2,5 kierrosta.

                              Comment

                              • rgaweer
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1670
                                • Vantaa

                                Moottorina M20B20. Seuraavaa vikaa: Käy tyhjää ihan ok. Kierroksia saa nostettua vain jos niitä nostaa tosi hitaasti eli painaa vain vähän kaasua. Jos painaa kaasua nopeasti niin rötää/boooaa/tuhkehtuu vai mitenkä sitä kuvailis sanoin.

                                Koneeseen tehtiin jonninverran remonttia, ja kyseistä ongelmaa ei ollut ennen sitä. Voiko pykälän pielessä oleva jako aiheuttaa kyseistä ropleemaa? Olin kyllä katsovinani että jako osuu kohdalleen senkin jälkeen kun moottoria käytin tyhjäkäynnillä. Toinen mikä mietityttää on se että pitkään kuivana olleet bensalinjat on rikkoneet/jumittaneet bensapaineensäätimen/suuttimet. Mietteitä ennen kuin alan purkamaan jakopäätä uudestaan?
                                E34 x2, E12 x2, E30
                                E28 520i -82 & 520iA -86
                                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎