Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1189
    • Muhos

    Originally posted by MikaSS View Post
    Mistähän semmoisia löytäisi? Tilaamalla tietysti :think
    Kysy paikallisesta akkukaupasta, sellaisesta missä myydään työkalujen akkuja ja uudelleen kennotuksia tai sitten elektroniikan komponentteja myyvästä liikkeestä.

    Muistelisin että silloin aikanaan kun ite vaihdoin mittariston piirilevyyn akut, niin ne juotoslajat oli valmiiksi semmoiset, että toisessa navassa oli kaksi piikkiä ja toisessa yksi. Ne piikit menee piirilevyn läpi ja juotetaan toiselta puolelta. Nyt kun kattelee juotosjalallisten akkujen kuvia, niin se juotosjalka on molemmiss navoissa pitkä ja litteä metalliliuska, jota varmaan joutuu sivuleikkureille työstämään, jos haluaa asentaa alkuperäiseen malliin.

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3253
      • Siuntio

      Mitä perkelettä tuohon vehkeeseen pitää vaihtaa että se lopettaa tuon vatkaamisen? 85-95km/h ku ajaa ni auto vapisee niin että lähtee selluliititki perseestä. Takana on uudet tolpat ja ne silmukkanivelet. Eessä uutta kaikki paitsi tolpat, mutta eipä tuo rattiin tärrää. Tekee myös toisilla takavanteilla samaa. M50B25 manuaali.
      Last edited by Rhodry; 31-08-2019, 19:29.
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1449
        • Tampere

        Originally posted by Rhodry View Post
        Mitä perkelettä tuohon vehkeeseen pitää vaihtaa että se lopettaa tuon vatkaamisen? 85-95km/h ku ajaa ni auta vapisee niin että lähtee selluliititki perseestä. Takana on uudet tolpat ja ne silmukkanivelet. Eessä uutta kaikki paitsi tolpat, mutta eipä tuo rattiin tärrää. Tekee myös toisilla takavanteilla samaa. M50B25 manuaali.
        Onkos siinä tasonsäätö?
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • jonip86
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2014
          • 581
          • lieksa

          Originally posted by Rhodry View Post
          Mitä perkelettä tuohon vehkeeseen pitää vaihtaa että se lopettaa tuon vatkaamisen? 85-95km/h ku ajaa ni auta vapisee niin että lähtee selluliititki perseestä. Takana on uudet tolpat ja ne silmukkanivelet. Eessä uutta kaikki paitsi tolpat, mutta eipä tuo rattiin tärrää. Tekee myös toisilla takavanteilla samaa. M50B25 manuaali.
          joku vanne kiero:think
          Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


          ex:e39 523iA sedan -97
          ex:e39 523 sedan -98
          ex:e34 535 sedan -88
          ex:e39 523 sedan -97
          ex:e36 325 (taxi) -95
          ex:e36 325 coupe -93
          ex:e34 525 m50 -90
          ex:e34 520 m50 -90
          ex:e34 520 m20 -89

          Comment

          • Rhodry
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 3253
            • Siuntio

            Originally posted by Haatainen View Post
            Onkos siinä tasonsäätö?
            Sedan, eli ei.

            Originally posted by jonip86 View Post
            joku vanne kiero:think
            No siis takavanteiden vaihto ei auttanu, jos etuvanteet ois kierot ni kai se rattiin tärräis?
            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              Vanteen ja jarrulevyn välissä paskaa ja vanne ei mee kunnolla paikallaan tai keskitysrenkaat puuttuu vanteista
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • ooopeee
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 2109
                • Kouvola

                Originally posted by Rhodry View Post
                Sedan, eli ei.



                No siis takavanteiden vaihto ei auttanu, jos etuvanteet ois kierot ni kai se rattiin tärräis?
                Joissain sedaneissakin on tasonsäätö ollut. Yhden omistaneena myös.
                VW passat 1.9tdi 4motion
                E36 "328" cabrio

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  Originally posted by Rhodry View Post
                  Mitä perkelettä tuohon vehkeeseen pitää vaihtaa että se lopettaa tuon vatkaamisen? 85-95km/h ku ajaa ni auto vapisee niin että lähtee selluliititki perseestä. Takana on uudet tolpat ja ne silmukkanivelet. Eessä uutta kaikki paitsi tolpat, mutta eipä tuo rattiin tärrää. Tekee myös toisilla takavanteilla samaa. M50B25 manuaali.
                  Kardaani epätasapainossa, eli asennettu eri kohtaan tai muuten vaurioitunut jotain sieltä, esim kuminivel? :think

                  Comment

                  • Rhodry
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 3253
                    • Siuntio

                    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                    Kardaani epätasapainossa, eli asennettu eri kohtaan tai muuten vaurioitunut jotain sieltä, esim kuminivel? :think
                    Se etupään kumi on vaihdettu jo alkukesästä, ja kardaania ei oo irrotettu tässä kesän aikana. Voisko se tukilaakeri sit olla niin väljä että aiheuttaa ton?
                    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2816
                      • Kuusankoski

                      Originally posted by Rhodry View Post
                      Se etupään kumi on vaihdettu jo alkukesästä, ja kardaania ei oo irrotettu tässä kesän aikana. Voisko se tukilaakeri sit olla niin väljä että aiheuttaa ton?
                      Täriseekö vain veto päällä, kardaani ei kyllä tärrää jos ei vedätä. Mutta jos tärinä loppuu kun kytkin pohjassa niin sillon voi olla kardaani viallinen
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • Rhodry
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 3253
                        • Siuntio

                        Originally posted by Scitso View Post
                        Täriseekö vain veto päällä, kardaani ei kyllä tärrää jos ei vedätä. Mutta jos tärinä loppuu kun kytkin pohjassa niin sillon voi olla kardaani viallinen
                        Ihan sama mitä tekeeni tärrää, oli veto päällä tai ei, jarruttaako tai ei.
                        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                        Comment

                        • Haatainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 1449
                          • Tampere

                          Originally posted by Scitso View Post
                          Täriseekö vain veto päällä, kardaani ei kyllä tärrää jos ei vedätä. Mutta jos tärinä loppuu kun kytkin pohjassa niin sillon voi olla kardaani viallinen
                          Kyllä epätasapainossa oleva kardaani tärrää ihan pyöriessään ilman voiman välittämistä, samoin kuin virheellisesti kasattu, jos on murrosnivelet keskenään väärässä asennossa.

                          Epätasapaino voi syntyä purkamattomaan kardaaniin esimerkiksi kuluneen nivelen liikahtaessa, kolhun seurauksena tai jos tukilaakerin kiinnitys pääsee löystymään.
                          Alla:
                          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                          E24 635Csi -84 Polaris metallic

                          Ennenkin on ollut autoja

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 460
                            • Joensuu

                            Originally posted by Haatainen View Post
                            Kyllä epätasapainossa oleva kardaani tärrää ihan pyöriessään ilman voiman välittämistä, samoin kuin virheellisesti kasattu, jos on murrosnivelet keskenään väärässä asennossa.

                            Epätasapaino voi syntyä purkamattomaan kardaaniin esimerkiksi kuluneen nivelen liikahtaessa, kolhun seurauksena tai jos tukilaakerin kiinnitys pääsee löystymään.
                            Nimenomaan. Tätä haettiin.

                            Comment

                            • Rhodry
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 3253
                              • Siuntio

                              Eli kokeilenko sit vaihtaa sen tukilaakerin? Sellanen mulla on tossa valmiina kyllä.
                              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                              Comment

                              • Scitso
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 2816
                                • Kuusankoski

                                Mulla on yks kardaani josta oli paskana sekä keskilaakeri että ristikko eikä tärisyttäny yhtään muutakuin veto päällä, pitäs olla kardaanin keskilaakerin olla kokonaan irti että tärisyttää ihan vaan pyöriessä.
                                E34 525i Touring -96 "Iris"
                                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                                E61 530d Touring -04

                                ex. E39 520ia Touring -98
                                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                                ex. E28 520i -82

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎