Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    E34 alustaremontti

    Kai se on nyt tehtävä, eli laittaa E34 alusta taas uuteen iskuun. Oikea etunurkka kolisee kuopissa ja tutut 100km/h tutinatkin löytyy.
    Eli mitä kaikkea siihen nyt kannattaa vaihtaa, jos uusis kaikki kuluvat osat. Ainakin etupään reaktiotangot, koiranluut, keskitanko, ja takapään puslat. Ja tietenkin iskarit. Mutta onko muuta mikä kannattaa samalla vaihtaa kun paikat on avattu?

    Ja miten nuo E34 alustaosat on yhteensopivia, kun Motonetin listoja ihmettelee, niin sieltä ei oikein selviä mikä sopii 540:iin.

    Tietysti helpointa on ajaa auto Metro-auton pihaan ja sanoa että laittakaas kuntoon. Mutta voi tulla hieman hintaa, onko kukaan teettänyt tuontyyppistä remppaa merkihuollossa, eli mitä kustantaa?
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring
  • G.a.G.m.B.M.W.
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 52

    #2
    Elä hyvä mies ite vaiha ainakaan takapään puslia, mee ME autoon ottivat multa 140€ osista ja töistä, tuumasin vaan että vaikka on ulosvetäjä tehtynä niin ei maksa vaivaa rypeä auton alla.

    Se on muutenkin ihan ok paikka käyttää autoa, ne sentään vielä arvostaa vanhoja ja viitsii ettiä kaikkia ihme vikoja.

    Sitten vielä tohon sun listaan, vaiha samaa kyytiä apusimpukan pusla ni eiköhän tuosta ihan ok kulkine tule.

    Ja jos ei vieläkään tutinat lopu niin viimeinen ja toimivin keino on palata alkuperäiseen rengaskokoon.
    Someone has to take the lead

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      #3
      Originally posted by G.a.G.m.B.M.W. View Post
      Ja jos ei vieläkään tutinat lopu niin viimeinen ja toimivin keino on palata alkuperäiseen rengaskokoon.
      No ne 225/60R15 on kyllä niin kamalan näköset tuon alla että taitaapa jäädä, jos se sitten enää on siitä kiinni, niin tutiskoon perkele.
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • m-power
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 731
        • TAMPERE

        #4
        etupää...tilaa alatukivarret sekä reaktiotangot kummallekin puolelle max 150€ netistä...en muista osotetta...ja sit takapää uretaaniset puslat apurunkoon.. vaik petteriu;lta....nii jopa rupee muuttuun ajettavuus,,,
        sitä saa mitä tilaa

        http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

        R.I.P. 327i
        R.I.P. 535i
        audi a6 2.7 t

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Jos E34:een haluaa kerralla kohtalaisen alustan, niin sanon vielä ties kuinka monennen kerran: Laittakaa silmänne kiinni kun kirjoitatte nimenne siihen +2000€ pankkikortin kuittauskappaleeseen

          Hinta kasvaa sitten hieman toisiin sfääreihin jos kyseessä on EDC-alusta...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3399
            • Tre

            #6
            Originally posted by Leka View Post
            Jos E34:een haluaa kerralla kohtalaisen alustan, niin sanon vielä ties kuinka monennen kerran: Laittakaa silmänne kiinni kun kirjoitatte nimenne siihen +2000€ pankkikortin kuittauskappaleeseen

            Hinta kasvaa sitten hieman toisiin sfääreihin jos kyseessä on EDC-alusta...
            Ei tässä nyt ihan näin suurista asioista ole kysymys, että 2000 euroa menisi. Kuka laittaisi esim 518:een 2000 € alustaan?

            Ebaysta saa 200 eurolla niveliä kopallisen ja lopuksi 500 eurolla jouset+iskarit kaupasta, niin hyvä tulee. Itse tein näin(ilman iskareita), parempaa en osaa toivoa...
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • m-power
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 731
              • TAMPERE

              #7
              lekan kommentti on 100% asiaa....se 2000 on kohta menny ja auto on ku uus niin ja iso kiitos sulle leka asiantuntemuksesta ym vinkeistä,,,,niin ja halusin vähän parempaa alustaa kuin esim ns pikkulohkollisiin esim tuo porakone mallia m20b20
              Last edited by m-power; 31-12-2006, 22:31.
              sitä saa mitä tilaa

              http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

              R.I.P. 327i
              R.I.P. 535i
              audi a6 2.7 t

              Comment

              • jsa014
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1651
                • Turun Pallivaha

                #8
                Jousia ei tartte vaihtaa, löytyy jo H&R:t. Mutta muuten taitaa mennä uusiks. Jos ei muuten niin varmuuden vuoks. Ettei tartte taas kohta alotella. Mutta mitä tuo Lekan klassikko "2000 kuitti" pitää sisällään, pelkät osat, ja mitkä osat vai myös työtä?
                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by jsa014 View Post
                  Jousia ei tartte vaihtaa, löytyy jo H&R:t. Mutta muuten taitaa mennä uusiks. Jos ei muuten niin varmuuden vuoks. Ettei tartte taas kohta alotella. Mutta mitä tuo Lekan klassikko "2000 kuitti" pitää sisällään, pelkät osat, ja mitkä osat vai myös työtä?
                  Osat, omalle työlle en laske mitään hintaa, eli harrastuksen piikkiin.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1996
                    • Tampere

                    #10
                    Voin, Carmanin luvalla (autoni ent. omistaja) , kaivaa kuitit ja osat hänen tekemästään alustaremontista ja mitä on vaihdettu . Täytyy sanoa että on mahtava ajaa! Ei tutise, tärise, nitise, kolise, vingu, whatever. Kaverin -03 406 Pösö ajettu 86 tkm. alusta oli kökköä tähän verrattuna.

                    Comment

                    • m-power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 731
                      • TAMPERE

                      #11
                      eli sitä saa mitä tilaa
                      sitä saa mitä tilaa

                      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                      R.I.P. 327i
                      R.I.P. 535i
                      audi a6 2.7 t

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1996
                        • Tampere

                        #12
                        Vaihdettu :

                        - raidetangon päät
                        - reaktiotangot + puslat
                        - taka-apurungon puslat
                        - vasen alatukivarsi
                        - taka-akselin tukivarsien niveltuet

                        ei ollu mitään motonetin tavaraa, vaan valmistajat oli lemforder ja febi

                        Comment

                        • nut
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1613
                          • Vaasa/Kauhajoki

                          #13
                          Iskareita kun ryhdyt vaihtamaan suosittelen samalla uusimaan kaiken niitten ympärillä olevan roinan. Itse vaihdoin kaiken mahdollisen jousikumeja myöten eikä hetkeäkään kaduttanu kun näki missä kunnossa ne vanhat osat oli purkaessa.

                          Originally posted by G.a.G.m.B.M.W. View Post
                          Elä hyvä mies ite vaiha ainakaan takapään puslia, mee ME autoon ottivat multa 140€ osista ja töistä, tuumasin vaan että vaikka on ulosvetäjä tehtynä niin ei maksa vaivaa rypeä auton alla.
                          No ei tuo niin paha työmaa oo mitä monet täällä antaa ymmärtää, jopa allekirjoittaneen ei-niin-mittatarkalla ulosvetimellä lähti aikasta kivuttomasti.
                          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by G.a.G.m.B.M.W. View Post
                            Elä hyvä mies ite vaiha ainakaan takapään puslia, mee ME autoon ottivat multa 140€ osista ja töistä, tuumasin vaan että vaikka on ulosvetäjä tehtynä niin ei maksa vaivaa rypeä auton alla.
                            Originally posted by nut View Post
                            No ei tuo niin paha työmaa oo mitä monet täällä antaa ymmärtää, jopa allekirjoittaneen ei-niin-mittatarkalla ulosvetimellä lähti aikasta kivuttomasti.
                            Ei niin, puslat ja niveltangot vaihtaa tuntiin jos ottaa oikean asenteen...
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • G.a.G.m.B.M.W.
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 52

                              #15
                              Originally posted by Leka View Post
                              Ei niin, puslat ja niveltangot vaihtaa tuntiin jos ottaa oikean asenteen...
                              No tuntia en kotioloissa / harrastetallissa usko. 2 tuntia voin sulattaa. Anyway pointti on siinä, että jos puslat maksaa motonetissa esim sen 55€ niin sen jos vertaat 140€ alkuperäisiin vaihdettuna, niin en mä ainakaan itseäni tuollaisen summan takia rupee rasittamaan. Ja toisaalta jos ajatellaan vielä näin, motonet puslien koettu max ikä on n. 50 000km (kokemuksella) ja vastaavasti alkuperäiset on ruvenneet menemään tuossa 200 000 km jälkeen! On niissä ilmeisesti jotain eroakin oltava?

                              Kyllähän se on taivaan tosi, että jos E34 alustasta haluaa hyvän ilman mitään tutinoita, niin pitää varautua kaivamaan huolella kuvetta, kyllä tuohon vaikuttaa kaikki mitä on iskareiden ja jousien jälkeen kiinni, eli jarrulevyt, laakerit, puslat, renkaat, vanteet, yms, yms.
                              Mutta tuo mitä ekassa vastauksessani sanoin, takuu konstina voi pitää vaihtoa alkuperäisiin vanteisiin / renkaisiin, kyllä ne ketä tuon alustan on suunnitellut on varmaan hieman miettinyt sen toimivuutta enemmän ajettavuuden ja mukavuuden pohjalta.

                              No taitaa taas tulla aihe josta saa juttua vaikka maailman tappiin.
                              Someone has to take the lead

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎