Originally posted by jsa014
View Post
E34 alustaremontti
Collapse
X
-
Omassakin ruennut olemaan alusta aika levoton. Kovasti tuntuu hakevan noilla kesänakeilla urissa, vaikka viime kesänä ei hakenut. Apurungon puslat vaihdettu talven aikana. Ja edellisenä kesänä koiranluut. Mistäköhän muualta kannattaa ongelmaa lähtä ratkomaan, vai vaihtaakko suosiolla eteen/taakse osat, jotka FAQ osiostakin löytyy?
Etupäässä kolahtelee hitaalla vauhdilla ajaessa...
Comment
-
...
Omassa E34 nyt vaihdettu: moottorin tukikumit, vasen reaktiotanko, molempien puolien reaktiotangon puslat (750i:stä). Loppui se tuttu vapina 80-90km/h kuin seinään. Enää vaihtoon menossa lähipäivinä kardaanin tukilaakeri ja vaihdelaatikon tukigummitOma hommansa, mutta halvempaa kai se on huoltaa autoa kuin korjata
sigpic
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Comment
-
Noniin
Eli nyt on viimeinkin saatu myös etuiskarit alle. Niissä oli jotain todella outoa, tyyppi on Bilstein Sprint, täysin oikea tuohon autoon, mutta, iskarin sisäistä pohjauskumia piti lyhetää 85mm->70mm. Muuten etupää jäi 30mm ylemmäs kuin vanhiuilla iskareilla ennenkuin makasi kumien päällä. Asia jota ei ole vielä kukaan pystynyt selittämään, samaa iskaria laitettu madallattuihin E34:iin ilman ongelmia. Mutta nyt ne on alla. Ja onhan loistava ajaa, ainoastaan 120km/h vauhdissa tuntuu nyt "uusi" tärinä. Entinen 100km/h katosi täysin. Täytyy nyt alkaa tuota uutta tärinää ihmettelemään sitten...
Rahaa meni osiin noin 1400€ Asennustyö maksoi 650€.Last edited by jsa014; 19-06-2007, 07:42.
Comment
-
Nyt ois iskarit lähössä tilaukseen, mutta kummat sopisivat sigun autoon?
B46-1486
Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
Fitting Position Rear Axle, Gas Pressure, Monotube, Bottom eye, Top pin
B46-1247
Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
Fitting Position Rear Axle, Spring-bearing Damper, Gas Pressure,
Monotube, Bottom eye, Top pin
Mitäs muuta pitäs vaihtaa samal? Yläkiinnikekumit kai ainakin? Osanumerot ois kivat!
E: Mut pakka sekoittuu jos on seuraavaan linkkiin uskomista: http://www.upgrademotoring.com/suspe...lstein/bmw.htm
E2: Myös etuiskareissa näyttäs olevan tota tarjontaa liiaksi asti.Last edited by Carbonfiber; 25-06-2007, 18:37.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Originally posted by Carbonfiber View PostNyt ois iskarit lähössä tilaukseen, mutta kummat sopisivat sigun autoon?
B46-1486
Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
Fitting Position Rear Axle, Gas Pressure, Monotube, Bottom eye, Top pin
B46-1247
Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
Fitting Position Rear Axle, Spring-bearing Damper, Gas Pressure,
Monotube, Bottom eye, Top pin
Mitäs muuta pitäs vaihtaa samal? Yläkiinnikekumit kai ainakin? Osanumerot ois kivat!
E: Mut pakka sekoittuu jos on seuraavaan linkkiin uskomista: http://www.upgrademotoring.com/suspe...lstein/bmw.htm
E2: Myös etuiskareissa näyttäs olevan tota tarjontaa liiaksi asti.
Moikka!
Itellä oli sama tivoli tossa keväällä. Eli yks ratkaiseva tekijä etupäähän on ylälaakerin malli. Niitähän on 2 eri mallia ja sit niistäkin on viel muutamat eriversiot.
P36-3019 Etuiskarit tilattiin mulle ja ne oli tarkoitettu
m-tech alustalle joten niiden kanssa sai vähän fiksata jotta sai paikoilleen.
Tossa laakerin arvontaa http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=E34+laakeri
Ite kun olin tilaamassa niin takaiskareista sanottiin että on lähes kaikkiin sama eli toi sun arpoma B46-1486 pitäis olla oikea.
Tuolta http://www.bilstein.de kannattaa tota kataloogia kattoo. Sekin on vielä muuttuva tekijä et mul on M50b20 koneella. Sit sun pitäis vielä saada selville autos valmistus kuukausi ja vuosi, yleensä se ensirekisteröinti vuosi ei ole sama kuin valmistus.
Muita vaihdettavia osia on ne jousen ylä- ja ala kumit.
Siitä esimerkkiä miten ei toimita http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=e34+kitin%E4
Ite oon vaihtanut alustan lisäks koiranluut,reaktiotangot,tukivarret,raidetangot,ta kakelkan isot puslat. Toivottavasti tästä oli apua
Comment
-
Tuossa on suht täydellinen ja hyvin speksattu Bilsteinin katalooki.
Yläkiinnikekumien osa#:t saa vaikka nettiETK:sta, niitä on erillaisia.
Comment
-
Kiitos paljon! Noi näyttäs bilsteinin katalogin mukaan sopivan:
P36-3020 Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
B46-1486 Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
B46-1247 Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
Ei tätä valintaa oo turhan helpoksi tehty.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Laitat ne B46-1486:t taakse ja sivallat orkkispohjaanlyöntikumista siivun pois, tähän tapaan.
Muista sitten kohdistaa takaiskari ja yläkiinnikekumi näin:
Comment
-
Originally posted by Leka View PostLaitat ne B46-1486:t taakse ja sivallat orkkispohjaanlyöntikumista siivun pois, tähän tapaan.
Muista sitten kohdistaa takaiskari ja yläkiinnikekumi näin:Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Originally posted by Carbonfiber View PostKiitos! Auto menee jousien ja iskareiden vaihtoon Samin autopajalle Odilammelle, mutta välitän ohjeet Samille.
Comment
-
Originally posted by Leka View PostLuulen että siellä on nuo asiat kyllä tiedossa, ajattelin vaan jos itse meinaat tehdä ja olet ensimmäistä kertaa E34:n alustan kanssa tekemisissä...Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Comment
-
Pitääkö paikkaansa, että noi yläkiinnikekumit maksaa noin paljon?
Originally posted by KL-varaosatTerve,
Yläkiinnikekumit etupäähän sisältävät laakeroinnin, hinta 143 eur / kpl,
tilausnumero 20070 (näitä tosin ei yleensä tarvitse vaihtaa)
Taakse 24 eur / kpl, tilausnumero 7107
Pohjaanlyöntikumit
- eteen, 12 eur / kpl, tilausnumero 7818
- taakse 10 eur / kpl, tilausnumero 9950
Suojusholkit 1,5 eur / kpl (sopii eteen ja taakse) eli 4 kpl yhteensä,
tilausnumero 450Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
Comment