E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska PKP
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 123

    #61
    Originally posted by jsa014 View Post
    Nyt alkaa olla romut kotona, seuraavana sit palikat alle. Laitan kaikkien osien lopulliset hinnat sitten kun homman on bueno.
    No jokos se homma alkaa olla bueno?
    BMW 740IL

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14587
      • Oulu

      #62
      Omassakin ruennut olemaan alusta aika levoton. Kovasti tuntuu hakevan noilla kesänakeilla urissa, vaikka viime kesänä ei hakenut. Apurungon puslat vaihdettu talven aikana. Ja edellisenä kesänä koiranluut. Mistäköhän muualta kannattaa ongelmaa lähtä ratkomaan, vai vaihtaakko suosiolla eteen/taakse osat, jotka FAQ osiostakin löytyy?

      Etupäässä kolahtelee hitaalla vauhdilla ajaessa...
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Flanker35M
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 790
        • Rovaniemi

        #63
        ...

        Omassa E34 nyt vaihdettu: moottorin tukikumit, vasen reaktiotanko, molempien puolien reaktiotangon puslat (750i:stä). Loppui se tuttu vapina 80-90km/h kuin seinään. Enää vaihtoon menossa lähipäivinä kardaanin tukilaakeri ja vaihdelaatikon tukigummitOma hommansa, mutta halvempaa kai se on huoltaa autoa kuin korjata
        sigpic
        ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #64
          Noniin

          Eli nyt on viimeinkin saatu myös etuiskarit alle. Niissä oli jotain todella outoa, tyyppi on Bilstein Sprint, täysin oikea tuohon autoon, mutta, iskarin sisäistä pohjauskumia piti lyhetää 85mm->70mm. Muuten etupää jäi 30mm ylemmäs kuin vanhiuilla iskareilla ennenkuin makasi kumien päällä. Asia jota ei ole vielä kukaan pystynyt selittämään, samaa iskaria laitettu madallattuihin E34:iin ilman ongelmia. Mutta nyt ne on alla. Ja onhan loistava ajaa, ainoastaan 120km/h vauhdissa tuntuu nyt "uusi" tärinä. Entinen 100km/h katosi täysin. Täytyy nyt alkaa tuota uutta tärinää ihmettelemään sitten...

          Rahaa meni osiin noin 1400€ Asennustyö maksoi 650€.
          Last edited by jsa014; 19-06-2007, 07:42.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5224
            • Hki 43

            #65
            Nyt ois iskarit lähössä tilaukseen, mutta kummat sopisivat sigun autoon?


            B46-1486
            Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
            Fitting Position Rear Axle, Gas Pressure, Monotube, Bottom eye, Top pin

            B46-1247
            Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
            Fitting Position Rear Axle, Spring-bearing Damper, Gas Pressure,
            Monotube, Bottom eye, Top pin

            Mitäs muuta pitäs vaihtaa samal? Yläkiinnikekumit kai ainakin? Osanumerot ois kivat!

            E: Mut pakka sekoittuu jos on seuraavaan linkkiin uskomista: http://www.upgrademotoring.com/suspe...lstein/bmw.htm

            E2: Myös etuiskareissa näyttäs olevan tota tarjontaa liiaksi asti.
            Last edited by Carbonfiber; 25-06-2007, 18:37.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2890
              • Akaa / Toijala

              #66
              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Nyt ois iskarit lähössä tilaukseen, mutta kummat sopisivat sigun autoon?


              B46-1486
              Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
              Fitting Position Rear Axle, Gas Pressure, Monotube, Bottom eye, Top pin

              B46-1247
              Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT
              Fitting Position Rear Axle, Spring-bearing Damper, Gas Pressure,
              Monotube, Bottom eye, Top pin

              Mitäs muuta pitäs vaihtaa samal? Yläkiinnikekumit kai ainakin? Osanumerot ois kivat!

              E: Mut pakka sekoittuu jos on seuraavaan linkkiin uskomista: http://www.upgrademotoring.com/suspe...lstein/bmw.htm

              E2: Myös etuiskareissa näyttäs olevan tota tarjontaa liiaksi asti.

              Moikka!

              Itellä oli sama tivoli tossa keväällä. Eli yks ratkaiseva tekijä etupäähän on ylälaakerin malli. Niitähän on 2 eri mallia ja sit niistäkin on viel muutamat eriversiot.
              P36-3019 Etuiskarit tilattiin mulle ja ne oli tarkoitettu
              m-tech alustalle joten niiden kanssa sai vähän fiksata jotta sai paikoilleen.
              Tossa laakerin arvontaa http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=E34+laakeri

              Ite kun olin tilaamassa niin takaiskareista sanottiin että on lähes kaikkiin sama eli toi sun arpoma B46-1486 pitäis olla oikea.

              Tuolta http://www.bilstein.de kannattaa tota kataloogia kattoo. Sekin on vielä muuttuva tekijä et mul on M50b20 koneella. Sit sun pitäis vielä saada selville autos valmistus kuukausi ja vuosi, yleensä se ensirekisteröinti vuosi ei ole sama kuin valmistus.

              Muita vaihdettavia osia on ne jousen ylä- ja ala kumit.
              Siitä esimerkkiä miten ei toimita http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=e34+kitin%E4

              Ite oon vaihtanut alustan lisäks koiranluut,reaktiotangot,tukivarret,raidetangot,ta kakelkan isot puslat. Toivottavasti tästä oli apua

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #67
                Tuossa on suht täydellinen ja hyvin speksattu Bilsteinin katalooki.

                Yläkiinnikekumien osa#:t saa vaikka nettiETK:sta, niitä on erillaisia.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5224
                  • Hki 43

                  #68
                  Kiitos paljon! Noi näyttäs bilsteinin katalogin mukaan sopivan:

                  P36-3020 Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT

                  B46-1486 Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT

                  B46-1247 Shock Absorber BILSTEIN - B8 SPRINT

                  Ei tätä valintaa oo turhan helpoksi tehty.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5224
                    • Hki 43

                    #69
                    Originally posted by Leka View Post
                    Tuossa on suht täydellinen ja hyvin speksattu Bilsteinin katalooki.

                    Yläkiinnikekumien osa#:t saa vaikka nettiETK:sta, niitä on erillaisia.
                    Kiitos Lekallekin. Tuo pdf näytti niin uskottavalta, että nyt laitoin sitten tilaukseen eteen nuo P36-3019:t. Raportoin miten äijän käy.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #70
                      Laitat ne B46-1486:t taakse ja sivallat orkkispohjaanlyöntikumista siivun pois, tähän tapaan.



                      Muista sitten kohdistaa takaiskari ja yläkiinnikekumi näin:

                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5224
                        • Hki 43

                        #71
                        Originally posted by Leka View Post
                        Laitat ne B46-1486:t taakse ja sivallat orkkispohjaanlyöntikumista siivun pois, tähän tapaan.

                        Muista sitten kohdistaa takaiskari ja yläkiinnikekumi näin:
                        Kiitos! Auto menee jousien ja iskareiden vaihtoon Samin autopajalle Odilammelle, mutta välitän ohjeet Samille.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #72
                          Originally posted by Carbonfiber View Post
                          Kiitos! Auto menee jousien ja iskareiden vaihtoon Samin autopajalle Odilammelle, mutta välitän ohjeet Samille.
                          Luulen että siellä on nuo asiat kyllä tiedossa, ajattelin vaan jos itse meinaat tehdä ja olet ensimmäistä kertaa E34:n alustan kanssa tekemisissä...
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5224
                            • Hki 43

                            #73
                            Originally posted by Leka View Post
                            Luulen että siellä on nuo asiat kyllä tiedossa, ajattelin vaan jos itse meinaat tehdä ja olet ensimmäistä kertaa E34:n alustan kanssa tekemisissä...
                            Ensikertalainen juu, mutta annetaan ainakin vielä toistaseks ammattilaisen hoitaa homma kuntoon.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • Kal.ju
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 2890
                              • Akaa / Toijala

                              #74
                              Siellä tuli omaanki vessaan teetettyä. EIpä ollu valittamista.

                              Comment

                              • Carbonfiber
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 5224
                                • Hki 43

                                #75
                                Pitääkö paikkaansa, että noi yläkiinnikekumit maksaa noin paljon?
                                Originally posted by KL-varaosat
                                Terve,

                                Yläkiinnikekumit etupäähän sisältävät laakeroinnin, hinta 143 eur / kpl,
                                tilausnumero 20070 (näitä tosin ei yleensä tarvitse vaihtaa)

                                Taakse 24 eur / kpl, tilausnumero 7107

                                Pohjaanlyöntikumit
                                - eteen, 12 eur / kpl, tilausnumero 7818
                                - taakse 10 eur / kpl, tilausnumero 9950

                                Suojusholkit 1,5 eur / kpl (sopii eteen ja taakse) eli 4 kpl yhteensä,
                                tilausnumero 450
                                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                                Z3 Roadster 2.8 '98
                                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                                Comment

                                Working...
                                X