Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustaremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #46
    Originally posted by jsa014 View Post
    Raidetangot (3kpl) ja alumiinitukivarret kotona, Saksasta hintaan 163€.
    Ei paha hinta jos eivät ole "made in Italy" tai vastaavat.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      #47
      Made in Germany lukee niissä.
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #48
        Originally posted by jsa014 View Post
        Made in Germany lukee niissä.


        Ja tarina jatkuu, neuvoja tarvittaessa.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #49
          Jaahas, tarina jatkuu. Eli nyt tuli reaktiotangot 750:n puslilla Kanadasta. Lopullinen hinta 226€ sisältäen rahdin, tullin ja ALV:n.

          Tilattu koiranluut eteen ja taakse, takapään isot puslat ja takapään niveltangot KL-varaosista hintaan 214€, sisältäen rahdin.

          Tilattu Bilsteinin Sprintit joka nurkkaan Saksasta hintaan 577€ sisältäen rahdin. Ei paha.

          Näitten jälkeen alkaa kai pikkuhiljaa olemaan romut kasassa. Apusimpukan puslan ja takaiskareiten pohjauskumit haen vielä.
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            #50
            Originally posted by Leka View Post
            myös takaiskareiden yläkiinnikekumit ja yläkiinnikekumin ja korin väliset tiivisteet täytyy vaihtaa jos olet iskareita/jousia vaihtamassa, yläkiinnikekumin osa# riippuu mm. siitä onko autossa tasonsäätö takana.
            http://realoem.com/bmw/showparts.do?...36&hg=33&fg=45

            Tarkoittaako siis tuosta osia 11 ja 6 vai mntiinkö metsää ja syvälle?
            Ei ole tasonsäätä takana

            KL-varaosien paketti tuli (kaikki koiranluut, takapään puslat ja niveltangot).
            Vielä Sprinttejä Saksasta odotellaan.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • basso72
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              #51
              Varmaan Leka tarkotti osaa 4,"laakeria", osa 11 pölysuoja,ei senkään vaihto pahaa tee,jos ei iskareiden mukana oo uutta.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #52
                Originally posted by jsa014 View Post
                Saksasta alumiinitukivarret, 110€
                Saksasta raidetangot+keskitanko 90€
                Valotatko vielä mistä nämä on tilattu? ATP-autoteile vai joku muu putiikki? Samanlainen projekti nimittäin itelläkin menossa. Kuulostaako muuten epäilyttävältä jos 180tkm alkaa raidetangon päistä löytyä väljää? Ilmeisesti tämä malmikasa syö enemmän niveliä kuin e30.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                  Valotatko vielä mistä nämä on tilattu? ATP-autoteile vai joku muu putiikki? Samanlainen projekti nimittäin itelläkin menossa. Kuulostaako muuten epäilyttävältä jos 180tkm alkaa raidetangon päistä löytyä väljää? Ilmeisesti tämä malmikasa syö enemmän niveliä kuin e30.
                  Kuulostaa epäilyttävältä, ei ne noin kauaa voi kestää . Se malmikasa painaa monta sataa kiloa enemmän, tottakai se syö niitä niveliä. ATP-Autoteilesta itse aikoinaan tilasin omaan kaiken etupäähän ja hyvää tavaraa sieltä tuli.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4321
                    • Kannus/Kokkola

                    #54
                    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                    Valotatko vielä mistä nämä on tilattu? ATP-autoteile vai joku muu putiikki? Samanlainen projekti nimittäin itelläkin menossa. Kuulostaako muuten epäilyttävältä jos 180tkm alkaa raidetangon päistä löytyä väljää? Ilmeisesti tämä malmikasa syö enemmän niveliä kuin e30.
                    ATP-autoteilesta tuli itse tilattua E34:een "kaikki" alustan osat. Mapco merkkistä kamaa tuli ja mielestäni laadullisesti erittäin asiallista.

                    Kannattaa sitten suosiolla ottaa ihan kaikki kulutusosat alustaan. Ei tarvi turhaan säästellä palikoita ku vaihtaa. Isoin leka vaan mitä talosta löytyy ja osat irti. Samalla ku palikoita vaihtaa niin suosittelisin vaihtamaan apusimpukan puslankin.

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      #55
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Valotatko vielä mistä nämä on tilattu? ATP-autoteile vai joku muu putiikki? Samanlainen projekti nimittäin itelläkin menossa. Kuulostaako muuten epäilyttävältä jos 180tkm alkaa raidetangon päistä löytyä väljää? Ilmeisesti tämä malmikasa syö enemmän niveliä kuin e30.
                      Joo, ATP-autoteilestä tuli nuo.
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #56
                        Originally posted by Cell View Post
                        Kuulostaa epäilyttävältä, ei ne noin kauaa voi kestää . Se malmikasa painaa monta sataa kiloa enemmän, tottakai se syö niitä niveliä. ATP-Autoteilesta itse aikoinaan tilasin omaan kaiken etupäähän ja hyvää tavaraa sieltä tuli.
                        Täytynee itsekin kokeille ATP-Autoteilen palikoita. Nivelien kulumisesta vielä. Jotenkin voisi kuvitella, että raskaampaan autoon voisi laittaa sitten vähän jämäkämmät nivelet, jolloin kestoiässä ei olisi suurta eroa.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #57
                          jämäkämmät osat painaa enemmän ja taas mennään ajo-ominaisuuksissa huonompaan suuntaan. Kumin kestoikään ei taas juurikaan voi millään vaikuttaa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #58
                            Originally posted by jsa014 View Post
                            http://realoem.com/bmw/showparts.do?...36&hg=33&fg=45

                            Tarkoittaako siis tuosta osia 11 ja 6 vai mntiinkö metsää ja syvälle?
                            Ei ole tasonsäätä takana
                            Osat 4 ja 6. Sprinttien mukana ei tule taakse pölysuojaa, omaan laitoin jonkun japsikinnerin suojat jotka ovat kiinni lyhennetyssä pohjaanlyöntikumissa.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2016
                              • Kangasala

                              #59
                              Kerronpa niveltilauksesta minäkin..
                              Eli päädyin tuohon Saksalaiseen Kohl autoteileen syistä että olivat ebayssa hyvällä arvostelulla ja heidän kotisivuiltaan pääsi ostoskori menettelyllä poimimaan kaikki etupäänosat kerralla. Tilauksen tein 22.01-07 jonka maksoin pankin ulkomaanmaksuna, tilauksesta tuli sähköpostiini myös tilausvahvistus:

                              2 x KOPPELSTANGE / PENDELSTÜTZE B 1 12,00 EUR
                              2x QUERLENKER BMW 5ER E34 7er E32 1 62,80 EUR
                              2 x QUERLENKER DRUCKSTREBE OBEN B 1 64,90 EUR
                              SPURSTANGE MITTE RECHTS / LINKS B 1 58,90 EUR
                              Warenwert netto: 166,89 EUR
                              Versand: 8,90 EUR
                              Zahlartenaufschlag: 0,00 EUR
                              MwSt: 33,13 EUR
                              Summe: 207,50 EUR

                              Lisäksi sähköpostia vaihdeltiin toimituskuluista Suomeen, pyysivät ensin 31.95 mutta kun sanoin maksaneeni niitä jo 8.90 maksoin sitten vain näiden summien erotuksen 23.05, jolloin osien lopulliseksi hinnaksi muodostui 230.55 kotiovelle toimitettuna. Osat saapuivat 27.02-07 ja vaikuttavat laadukkailta, alatukivarret alumiinia puslineen (Trucktec) Linnunluut (PEX) raidetangon päät (PEX) raidetangon keskiosa (Mapco) Reaktiotangot puslineen (Mapco) Kaikki valmistajat löytyvät Saksasta, tiedä sitten näin EU aikakaudella....Eli jos osilla ei ole kiire, voin suositella tuota. Kannattaa varautua myös olemaan itse aktiivinen kyselemällä toimituksen tilaa Sp:llä
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • jsa014
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1651
                                • Turun Pallivaha

                                #60
                                Jaahas, homma etenee kun mummo lumessa. Tänään tuli viimeinkin Bilsteinin Sprintit Saksasta, oli pitkä toimitusaika kun ei ollu niillä varastossa. No, kotona nyt kuitenkin. Ja hintaahan niille tuli 579€.

                                Ja eilen hain Motonetistä apusimpukan puslan 15,81€ ja takaiskarin ylätukilaakerit 19,50/kpl. Merkki noille oli Topran, Germany.

                                Nyt alkaa olla romut kotona, seuraavana sit palikat alle. Laitan kaikkien osien lopulliset hinnat sitten kun homman on bueno.
                                Last edited by jsa014; 21-04-2009, 09:05.
                                316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎