Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    Miten osa #3 on kiinni?, kyseessä siis messinkinen(tai mitä lie) oleva huohotin.. kierteet vai lähteekö ihan vetämällä?



    Kyseessähän siis siqun auto.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • -weke-
      BTCF Member
      • Oct 2008
      • 92
      • Pohjois-Pohjanmaa

      Originally posted by Axum View Post
      Miten osa #3 on kiinni?, kyseessä siis messinkinen(tai mitä lie) oleva huohotin.. kierteet vai lähteekö ihan vetämällä?

      Kyseessähän siis siqun auto.
      Onko öljyn vaihto edessä ja proput ruostunu jumiin?

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        Originally posted by -weke- View Post
        Onko öljyn vaihto edessä ja proput ruostunu jumiin?
        Kerää kierroksilla painetta laatikkoon joka tulee sitten takapään stefan kautta ulos.

        huohotinta puhdisteltu jo paineilmalla ja rautalangalla.. mutta kerää silti vaikka ilmaa tuleekin läpi.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • -weke-
          BTCF Member
          • Oct 2008
          • 92
          • Pohjois-Pohjanmaa

          Originally posted by Axum View Post
          Kerää kierroksilla painetta laatikkoon joka tulee sitten takapään stefan kautta ulos.

          huohotinta puhdisteltu jo paineilmalla ja rautalangalla.. mutta kerää silti vaikka ilmaa tuleekin läpi.
          Vai nii.. No jokatapauksessa ei kannata mennä repimään sitä huohotin proppua, siinä käy niin, että se menee poikki ja puolet siitä tippuu laatikon syövereihin.

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            Originally posted by Axum View Post
            Kerää kierroksilla painetta laatikkoon joka tulee sitten takapään stefan kautta ulos.

            huohotinta puhdisteltu jo paineilmalla ja rautalangalla.. mutta kerää silti vaikka ilmaa tuleekin läpi.
            Voiskohan olla niin, että stefa on vaan loppu ja huohotin on auki?
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              Originally posted by -weke- View Post
              Vai nii.. No jokatapauksessa ei kannata mennä repimään sitä huohotin proppua, siinä käy niin, että se menee poikki ja puolet siitä tippuu laatikon syövereihin.
              Siksihän mä kyselenkin että miten se irtoaa. , ei uskalla mennä väkisin repimään.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                Originally posted by Alpina E34 View Post
                Voiskohan olla niin, että stefa on vaan loppu ja huohotin on auki?
                Uusi stefa.. entinen korkkas kovilla pakkasilla.

                EDIT: lisättäköön että huohottimen kautta kulkee ilmaa, ettei se ihan tukossa ole.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Radon
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 463
                  • Suomi-Finland

                  Originally posted by Axum View Post
                  Uusi stefa.. entinen korkkas kovilla pakkasilla.

                  EDIT: lisättäköön että huohottimen kautta kulkee ilmaa, ettei se ihan tukossa ole.
                  Ei luultavasti ole huohottimessa silloin vikaa, vaan jostain syystä tulee painetta liikaa, jossain joku tukos tmv.

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    Originally posted by apteekkari View Post

                    Ja mmiten korjata säädöt kun ratti kääntyy vasemmalle enemmän ja on pienempi kääntöympyrä kuin oikealle vääntäen? Vasen ääriasento aiheuttaa rengaskosketuksen, ja oikea ääriasento ei parkkiksella oli tarpeeksi pieni...
                    Meet auton alle ja laitat simpukan keskikohtaan kääntämällä rattia, simpukassa on merkki, joka näyttää milloin on keskitetty keskitangon suhteen. Sitten katsot, että ratti on suorassa, jos ei niin irrota ja laita se keskelle. Sitten viet aurauskulmien säätöön... korjatkaa joku jos meni pahasti metsään.

                    Comment

                    • TVR
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 108
                      • kuopio

                      Missähän lie vikaa kun ei tuo pelkääjän puolen lämpötilan säädin toimi. Molemmilta puolilta kyllä puhaltaa haluttua lämpötilaa kun kuskin säätimestä säätää, mutta tuo pelkurin säädin ei vaikuta mitenkään pelkurin puolen lämpötiloihin.
                      Eikö kukaan tiedä?
                      -------------------------------------------
                      Kesällä BMW e38 740 ia -96
                      Talvella BMW e39 528ia -96
                      -------------------------------------------
                      ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        Mitäs kannattaa maksaa e34 M5 vanteista, niistä kapeammista.. tai siis mitä ihmiset niistä huutelee?
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • Tumppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1812
                          • Oulu

                          Originally posted by Kapanos View Post
                          Mitäs kannattaa maksaa e34 M5 vanteista, niistä kapeammista.. tai siis mitä ihmiset niistä huutelee?
                          8x17 sarjojen hinnat 350e ylöspäin riippuen kunnosta

                          8+9x17 sarjat taitaa olla jostain 450e ylöspäin riippuen kunnosta ( ebayssakin hyvät jo todella hinnoissaan )

                          Ite ostin just yhden sarjan lisää varastoon kun sopivasti oli kaupan ja tuntuu hinnat olevan nousussa?? ja pitäähän niitä ollakin mistä ottaa kun tarve tulee
                          F31 320d LCI

                          Comment

                          • Purtsi123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1011
                            • Kuopio

                            Ei nyt varsinaisesti e34 kysymys, mutta sinne päin.

                            Ihme oireita.
                            Lisäsin m20b25 moottoriin noin desin öljyä tossa päivällä, niin sen jälkeen tyhjäkäynti kierrokset tippu alemmas. Joskus pyörii jopa 500 kierrosta minuutissa ja humppaa välillä ylemmäs. Ja pätkii välillä.

                            Tuskinpa tuo nyt siitä öljyn lisäyksestä voi johtua, mutta kun aikasemmin ei oo tuota tehny ja nyt kun öljyä lisäsin ja mihinkään muuhun en koskenu ja samantien alko sekoilemaan niin vähän ihmetyttää. Aikamoista sattumaa?

                            Mikähän tuohon sitten ois iskeny? Tyhjäkäyntimoottori? Lambda?
                            E61 525xda -08

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8257
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Purtsi123 View Post
                              Ei nyt varsinaisesti e34 kysymys, mutta sinne päin.

                              Ihme oireita.
                              Lisäsin m20b25 moottoriin noin desin öljyä tossa päivällä, niin sen jälkeen tyhjäkäynti kierrokset tippu alemmas. Joskus pyörii jopa 500 kierrosta minuutissa ja humppaa välillä ylemmäs. Ja pätkii välillä.

                              Tuskinpa tuo nyt siitä öljyn lisäyksestä voi johtua, mutta kun aikasemmin ei oo tuota tehny ja nyt kun öljyä lisäsin ja mihinkään muuhun en koskenu ja samantien alko sekoilemaan niin vähän ihmetyttää. Aikamoista sattumaa?

                              Mikähän tuohon sitten ois iskeny? Tyhjäkäyntimoottori? Lambda?
                              öljykorkki huonosti paikallaan tai sen tiiviste hajosi..
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Purtsi123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1011
                                • Kuopio

                                Originally posted by peto2 View Post
                                öljykorkki huonosti paikallaan tai sen tiiviste hajosi..
                                Öljykorkkia käytin auton käydessä auki tämän episodin jälkeen. Ei vaikutusta. Ja silmämääräisesti tiiviste entisessä (hyvässä) kunnossa. Tosin normaalisti kun öljy korkkia on käyttänyt auton käydessä auki, niin hetkeks on kierrokset laskenu, mutta ei tällä kertaa.:think
                                Ihme homma.
                                E61 525xda -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎