Jos pääset nosturille niin osa 9 vaihtuu pariin tuntiin. On vähä kettumainen vaihtaa, mut nappaat perän irti niin helpottaa
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
just just.. ei kyllä jaksais perää ottaa irti, mut kattellaan. Ehjäkin varmaan on kun ei ylimääräisiä ääniä kuulu sieltä suunnaltaOriginally posted by Mystinen View PostJos pääset nosturille niin osa 9 vaihtuu pariin tuntiin. On vähä kettumainen vaihtaa, mut nappaat perän irti niin helpottaa
Comment
-
-
Jos tarkoitit hajoaako osa 1, niin vastaus on kyllä. Itselläni se katkesi keskeltä poikkiOriginally posted by pheno View Posttarkoitin tota osaa nr. 9. hajooko tuo osa ylipäätään, siellä keskellä on sellanen kumihela yhdellä pultilla kiinni koriin ?
Nyt meni itselläkin vähän ohi miksi pitäis irrottaa.. Jos ei mitään kolinaa ja pauketta kuulu, ehjähän se sit on?
Vääntele vaikka raudalla jos haluat nähdä sitä hapertunutta ja halkeillutta kumia..
DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Helvetin kalliilta kuulostaa tosiaan, mutta mitäs muita osia vauhtiksen ja kytkinpaketin lisäksi tohon sitten tarvii ?Originally posted by Mystinen View PostÄmmäläistä (s38B36) tai vanhempaa m30b35 koneesta olevaa vp:tä kovana. Zjark tekee myös komeita kovia vauhtiksia. Joko vakioo tai sitten race-asetelmaa Tarvikemotin Jeemulta. 765-sassi ja s38b36 levy on kestäny yli 500Nm vääntöö. Mutta kun vaihat kaksoismassan tilalle kovan, niin tilaa etukäteen jo ne lyhemmät pultit
sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
Tuli tänään haettua uusi raitisilmansuodatin ja vaihdettua se, yllätyksekseni siellä ei ollutkaan mitään raitisilmansuodatinta valmiina ja näinollen se kenno oli "hieman" tukkonen. No, nyt se on putsattu ja hönkii melkosesti paremmin ilmaa sisälle.
Vikakooditkin tuli luettua ja lambdahan se siellä kettuilee, tai sitten se nopeusanturi.
Vieläkin tosin ketuttaa se sisätilalämppärin puhaltimen vinkuminen, ja se että se pyörii aina kun virrat on päällä, katkaisijan ollessa nollassa? Missään ohjeita ton puhaltimen vaihtamiseen?
Comment
-
Ei se niin kallista oo.. Jos haluut vaan pelkästään sen kaksoismassan pois niin voit käyttää ihan normi 535 kytkinosia. Mutta kun kerta joudut vaihelaatikon ottaa irti niin uus painelaakeri, kytkinakselin laakeri, kytkinlevyyn pultit ja holkit (ei maksa montaa ekee) Samalla voit stefoja, vaihdekepin puslia yms. vaihdella jos hyvältä tuntuuOriginally posted by Dillinger View PostHelvetin kalliilta kuulostaa tosiaan, mutta mitäs muita osia vauhtiksen ja kytkinpaketin lisäksi tohon sitten tarvii ?
Edit: ja Zjarkin maksettu mainos, vp hinnat alkaen 150e
Mulle provikat!

Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
Comment
-
Juu, kumiosilla on tapana haurastua 15-20 vuodessa ja on iha suositeltavaa vaihtaa tuon ajan kuluttua uusiin. Suoraan vaihtoon vaan jos on aikomusta irrottaa ja nähdä vaivaa.Originally posted by pheno View PostLähinnä olisin tarkastanut sen kunnon, kun tuskin on koskaan vaihdettu. Jos siis se olisi ollut helppo ottaa irti. 14 vuotta ja yli 250tkm on saattanut jättää jälkensä tuohon kumiosaan...
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
No kiitos painelaakerin pitää tohon koko hommaan muutenkin alkaaOriginally posted by Mystinen View PostEi se niin kallista oo.. Jos haluut vaan pelkästään sen kaksoismassan pois niin voit käyttää ihan normi 535 kytkinosia. Mutta kun kerta joudut vaihelaatikon ottaa irti niin uus painelaakeri, kytkinakselin laakeri, kytkinlevyyn pultit ja holkit (ei maksa montaa ekee) Samalla voit stefoja, vaihdekepin puslia yms. vaihdella jos hyvältä tuntuu
Edit: ja Zjarkin maksettu mainos, vp hinnat alkaen 150e
Mulle provikat!
Mutta joo jos tosissaan teetetyn vp:n saa tolla 150e niin eipä ole liian kallista
Ja kun tossa vanhassa laatikossa on toisen vaihteen synkrot hajalla niin yritän vielä metsästää siihen toimivan vaihto laatikon ja sellanen ehkä jo löytyy.sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
OEM- korjausoppaassa, joka löytyy FAQ:n puolelta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=84363 tai bentleyn manuskasta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57280Originally posted by sasu` View PostVieläkin tosin ketuttaa se sisätilalämppärin puhaltimen vinkuminen, ja se että se pyörii aina kun virrat on päällä, katkaisijan ollessa nollassa? Missään ohjeita ton puhaltimen vaihtamiseen?
Comment
-
Kuulostaa aika normaalilta, oma kokemus on ainakin se, että ihan sama mikä bensakoneinen E34 on kyseessä niin seka-ajossa vie sen kympin hujakoilla...Originally posted by Eetu View PostPaljos teidän M50 koneiset 520 Vie bensaa.
Omani automaatti 520 vie noin 10 l/100km sekalaisessa ajossa.-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
Missäs kohtaa mahtaa olla Typ188 perässä se huohotinreikä? Kun ei enää FAQ puolella toimi nuo kuvat niin on vähän vaikea tarkistaa.. Ja onko sillä merkitystä että laittaako viskolukolliseen(sähköhydr.?) perään lukottoman vai lukollisen öljyä? On vaan vähän tihkunnu stefan välistä öljyä ja kun ropun avasin niin painetta oli melkolailla niin nyt ois hyvä saada huohotin avattua samalla kun uudet öljyt vaihtaa.
Samoten IX:n omistajat vois kuvailla että minkälaista ääntä heillä pitää tuo voimansiirto kun esim syvässä lumessa ajaa tai muuten vaan jauhattaa?
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
Comment