Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    Jos pääset nosturille niin osa 9 vaihtuu pariin tuntiin. On vähä kettumainen vaihtaa, mut nappaat perän irti niin helpottaa

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      Originally posted by Mystinen View Post
      Jos pääset nosturille niin osa 9 vaihtuu pariin tuntiin. On vähä kettumainen vaihtaa, mut nappaat perän irti niin helpottaa
      just just.. ei kyllä jaksais perää ottaa irti, mut kattellaan. Ehjäkin varmaan on kun ei ylimääräisiä ääniä kuulu sieltä suunnalta

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by pheno View Post
        just just.. ei kyllä jaksais perää ottaa irti, mut kattellaan. Ehjäkin varmaan on kun ei ylimääräisiä ääniä kuulu sieltä suunnalta
        No minkä takia se sitten pitäisi vaihtaa?

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          Originally posted by Micce///M View Post
          No minkä takia se sitten pitäisi vaihtaa?
          Lähinnä olisin tarkastanut sen kunnon, kun tuskin on koskaan vaihdettu. Jos siis se olisi ollut helppo ottaa irti. 14 vuotta ja yli 250tkm on saattanut jättää jälkensä tuohon kumiosaan...

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by pheno View Post
            tarkoitin tota osaa nr. 9. hajooko tuo osa ylipäätään, siellä keskellä on sellanen kumihela yhdellä pultilla kiinni koriin ?
            Jos tarkoitit hajoaako osa 1, niin vastaus on kyllä. Itselläni se katkesi keskeltä poikki

            Nyt meni itselläkin vähän ohi miksi pitäis irrottaa.. Jos ei mitään kolinaa ja pauketta kuulu, ehjähän se sit on? Vääntele vaikka raudalla jos haluat nähdä sitä hapertunutta ja halkeillutta kumia..
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Dillinger
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 511
              • Lappeenranta/Kotka

              Originally posted by Mystinen View Post
              Ämmäläistä (s38B36) tai vanhempaa m30b35 koneesta olevaa vp:tä kovana. Zjark tekee myös komeita kovia vauhtiksia. Joko vakioo tai sitten race-asetelmaa Tarvikemotin Jeemulta. 765-sassi ja s38b36 levy on kestäny yli 500Nm vääntöö. Mutta kun vaihat kaksoismassan tilalle kovan, niin tilaa etukäteen jo ne lyhemmät pultit
              Helvetin kalliilta kuulostaa tosiaan, mutta mitäs muita osia vauhtiksen ja kytkinpaketin lisäksi tohon sitten tarvii ?
              sigpic

              Jetta Mk2 -89

              ex.E34 535i -89

              ex.E34 525i -88

              Comment

              • sasu`
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 352
                • Tuusula

                Tuli tänään haettua uusi raitisilmansuodatin ja vaihdettua se, yllätyksekseni siellä ei ollutkaan mitään raitisilmansuodatinta valmiina ja näinollen se kenno oli "hieman" tukkonen. No, nyt se on putsattu ja hönkii melkosesti paremmin ilmaa sisälle.

                Vikakooditkin tuli luettua ja lambdahan se siellä kettuilee, tai sitten se nopeusanturi.

                Vieläkin tosin ketuttaa se sisätilalämppärin puhaltimen vinkuminen, ja se että se pyörii aina kun virrat on päällä, katkaisijan ollessa nollassa? Missään ohjeita ton puhaltimen vaihtamiseen?

                Comment

                • Mystinen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1206
                  • Kehä3

                  Originally posted by Dillinger View Post
                  Helvetin kalliilta kuulostaa tosiaan, mutta mitäs muita osia vauhtiksen ja kytkinpaketin lisäksi tohon sitten tarvii ?
                  Ei se niin kallista oo.. Jos haluut vaan pelkästään sen kaksoismassan pois niin voit käyttää ihan normi 535 kytkinosia. Mutta kun kerta joudut vaihelaatikon ottaa irti niin uus painelaakeri, kytkinakselin laakeri, kytkinlevyyn pultit ja holkit (ei maksa montaa ekee) Samalla voit stefoja, vaihdekepin puslia yms. vaihdella jos hyvältä tuntuu
                  Edit: ja Zjarkin maksettu mainos, vp hinnat alkaen 150e Mulle provikat!

                  Vaparien virittäminen on säälittävää
                  350hp/480Nm@0,666bar
                  xxxhp/670Nm@1,6bar
                  - Mystinen.Fi -
                  -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                  Comment

                  • M-Lead
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1500
                    • Oulu

                    Originally posted by pheno View Post
                    Lähinnä olisin tarkastanut sen kunnon, kun tuskin on koskaan vaihdettu. Jos siis se olisi ollut helppo ottaa irti. 14 vuotta ja yli 250tkm on saattanut jättää jälkensä tuohon kumiosaan...
                    Juu, kumiosilla on tapana haurastua 15-20 vuodessa ja on iha suositeltavaa vaihtaa tuon ajan kuluttua uusiin. Suoraan vaihtoon vaan jos on aikomusta irrottaa ja nähdä vaivaa.

                    Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                    Comment

                    • Dillinger
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 511
                      • Lappeenranta/Kotka

                      Originally posted by Mystinen View Post
                      Ei se niin kallista oo.. Jos haluut vaan pelkästään sen kaksoismassan pois niin voit käyttää ihan normi 535 kytkinosia. Mutta kun kerta joudut vaihelaatikon ottaa irti niin uus painelaakeri, kytkinakselin laakeri, kytkinlevyyn pultit ja holkit (ei maksa montaa ekee) Samalla voit stefoja, vaihdekepin puslia yms. vaihdella jos hyvältä tuntuu
                      Edit: ja Zjarkin maksettu mainos, vp hinnat alkaen 150e Mulle provikat!
                      No kiitos painelaakerin pitää tohon koko hommaan muutenkin alkaa

                      Mutta joo jos tosissaan teetetyn vp:n saa tolla 150e niin eipä ole liian kallista

                      Ja kun tossa vanhassa laatikossa on toisen vaihteen synkrot hajalla niin yritän vielä metsästää siihen toimivan vaihto laatikon ja sellanen ehkä jo löytyy.
                      sigpic

                      Jetta Mk2 -89

                      ex.E34 535i -89

                      ex.E34 525i -88

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        Originally posted by sasu` View Post
                        Vieläkin tosin ketuttaa se sisätilalämppärin puhaltimen vinkuminen, ja se että se pyörii aina kun virrat on päällä, katkaisijan ollessa nollassa? Missään ohjeita ton puhaltimen vaihtamiseen?
                        OEM- korjausoppaassa, joka löytyy FAQ:n puolelta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=84363 tai bentleyn manuskasta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57280

                        Comment

                        • Eetu
                          Banned
                          • Oct 2008
                          • 2843

                          Paljos teidän M50 koneiset 520 Vie bensaa.

                          Omani automaatti 520 vie noin 10 l/100km sekalaisessa ajossa.

                          Comment

                          • Ravermeister
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1508
                            • Melkeen Turkkuses

                            Originally posted by Eetu View Post
                            Paljos teidän M50 koneiset 520 Vie bensaa.

                            Omani automaatti 520 vie noin 10 l/100km sekalaisessa ajossa.
                            Kuulostaa aika normaalilta, oma kokemus on ainakin se, että ihan sama mikä bensakoneinen E34 on kyseessä niin seka-ajossa vie sen kympin hujakoilla...
                            -Turku Connection-
                            HDJ80 4.2TD
                            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 875
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Missäs kohtaa mahtaa olla Typ188 perässä se huohotinreikä? Kun ei enää FAQ puolella toimi nuo kuvat niin on vähän vaikea tarkistaa.. Ja onko sillä merkitystä että laittaako viskolukolliseen(sähköhydr.?) perään lukottoman vai lukollisen öljyä? On vaan vähän tihkunnu stefan välistä öljyä ja kun ropun avasin niin painetta oli melkolailla niin nyt ois hyvä saada huohotin avattua samalla kun uudet öljyt vaihtaa.

                              Samoten IX:n omistajat vois kuvailla että minkälaista ääntä heillä pitää tuo voimansiirto kun esim syvässä lumessa ajaa tai muuten vaan jauhattaa?

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Eetu
                                Banned
                                • Oct 2008
                                • 2843

                                Originally posted by Ravermeister View Post
                                Kuulostaa aika normaalilta, oma kokemus on ainakin se, että ihan sama mikä bensakoneinen E34 on kyseessä niin seka-ajossa vie sen kympin hujakoilla...

                                Tiellä tolla oon päässyt kasin hujakoille

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎