mulla nousee 1/3 siitä sinisestä, kun 2h lämmittää. Koneena M50B20
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Omassa kestää reilun 2h samaan. Muistakaa ettei lämpömittari ole kovinkaan luotettava tuossa kohtaa mittausaluetta, joskus olen tainnut kuvankin siitä laittaa.Originally posted by baijeri88 View Postmulla nousee tälläsellä 20 pakkasella sinisen alueen puoleen väliin n. 2 tunnissa
Comment
-
Comment
-
Paljon tollasella 525:sen moottorilla ajaa missä on 24venttiiliä? Esim onko sellanen kannattava ostaa millä on ajettu 318k? Saako noihin lastua ja kannattaako mitenkä muuten "virittää"?Originally posted by Peltsii View PostRuoste, ohjauksen väljyys, etupään kolinat jne. Aikalailla samaa kai mitä muistakin autoista
Moottoreista paha sanoa mitään kun et maininnut moottorimallia.Last edited by JonttuPeke; 23-01-2010, 13:26.F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
Riippuu hirveästi miten konetta on pidetty paljonko noilla ajaa.Originally posted by JonttuPeke View PostPaljon tollasella 525:sen moottorilla ajaa missä on 24venttiiliä? Esim onko sellanen kannattava ostaa millä on ajettu 318k? Saako noihin lastua ja kannattaako mitenkä muuten "virittää"?
Tuohon siis ei ole selkeää vastausta.
Lastuja saa mutta ei niistä juurikaan ole apua.
Comment
-
Ei kannata. Osta tehokkaampi malli jos ei 525i riitä. Jos taas ei budjetti riitä niin tyydy siihen.Originally posted by JonttuPeke View PostSaako noihin lastua ja kannattaako mitenkä muuten "virittää"?
Virittäminen ei todellakaan oo halvempaa kuin valmiiksi tehokkaamman osto, kun puhutaan vielä alle 200hp vehkeistä. Harrastepelit sitten erikseen.
Comment
-
Jaa kuinni? Muutama sata euroa tiskiin niin irtoaa esim. Mega ja säädettynä ~210hp alkuperäistä pienemmällä kulutuksella. Siihen vielä kevyttä vauhtista kaveriksi jos hynät riittää, niin saa voimaa tiehenkin.Originally posted by muuris View PostEi kannata. Osta tehokkaampi malli jos ei 525i riitä. Jos taas ei budjetti riitä niin tyydy siihen.
Virittäminen ei todellakaan oo halvempaa kuin valmiiksi tehokkaamman osto, kun puhutaan vielä alle 200hp vehkeistä. Harrastepelit sitten erikseen.
Kyllä tohon hintaan vielä miettisin, että lähdenkö sen sijaan metsästämään painavampaa, ennen kaikkea keulapainoisempaa, ylihinnoiteltua 8-sylinteristä.
ps. Käyttiksen M30 lähestyy kovaa vauhtia 340tkm ajosuoritetta, uus kone on kyllä tekeillä, mutten näe mitään syytä miksei tuolla vielä ainakin 100tkm rullaisi. 30tkm sitten luovutti vielä dynollakin sopivasti yli uutena luvattujen lukujen. M30:n vahvuus on erityisesti siinä, että kun perushuollot tekee tunnollisesti, on se muutoin lähdes idiootinvarma moottori. Kaikki sen koneen ympärillä kestää, eikä niillä kukaan aja esim. maffivikaisena kymmeniä tuhansia kilometrejä, kuten noita uudempia.
Last edited by r.w.; 23-01-2010, 16:55.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
Noh, JonttuPeken kysymykset oli muotoiltu niin että olettaisin kaiken työn tehtävän ulkopuolisella. Sillon ei riitä pari sataa, parempi varata vähintään tonni.Originally posted by r.w. View PostJaa kuinni? Muutama sata euroa tiskiin niin irtoaa esim. Mega ja säädettynä ~210hp alkuperäistä pienemmällä kulutuksella. Siihen vielä kevyttä vauhtista kaveriksi jos hynät riittää, niin saa voimaa tiehenkin.
Kyllä tohon hintaan vielä miettisin, että lähdenkö sen sijaan metsästämään painavampaa, ennen kaikkea keulapainoisempaa, ylihinnoiteltua 8-sylinteristä.
Jos 193hp ei riitä, niin ei varmasti myöskään se 210. Tai mistä minä tiijän, toisille riittää alta kunhan ääntä lähtee (takapönttö pois ja vapaavirtausfiltteri). E34 on kuitenkin niin painava auto, ettei tuommoinen pieni tehonlisä tunnu ratin takana miltään.
Comment
-
Itse vaidoin just toistamiseen Mobilin öljyt noihin. ATF220 laatikkoon ja VS600 perään. Oma kosla on vm.91.Originally posted by baijeri88 View PostElikkä M50B25 -90 manuaaliin ajattelin vaihtaa laatikkoa ja perä (lukoton) öljyt.Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
Kiitokset. Vanhemmassa bw50 mallissa on hiukan eroja tuohon, mutta kyllä tuolla alkuun jo pääseeOriginally posted by Donatsu View PostTuolta thermotop t ,tosin saksaksi kyllä.
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4
Comment
-
Onneksi nuo BMW:n omat soittimet toimii tuossa asiassa kuin ajatus. Toiminta on sopivan sivistynyttä, eli äänenvoimakkuuden muutosta ei juurikaan havaitse nopeuden lisääntyessä.Originally posted by Juhi$ View PostSieltä soittimen asetuksista saat sen kytkettyä pois päältä. Etsit sieltä asetuksista sellaisen kuin ASL, eli automatic sound levelizer ja pistät sen kokonaan pois päältä.
Comment
-
Toisaalta onko loppupeleissä järkevää alkaa "virittämään" esim. 300tkm ajettua moottoria, jonka historiasta ei tietoa. Välystä voi olla syntynyt joka paikkaan ja virityksessä todellinen hyöty jää aika vähälle pidemmällä aikavälillä. Viritys omasta mielestä lähtee siitä, että peruskorjataan moottori ennenkuin aletaan funtsii virittämistä tai lähdetään tekemään suoraan puhtaalta pöydältä viripannua. ...se o sit ihmisestä kiinni, että mitä odottaa ja haluaa virityksestä. Joillekin riittää, että saa polttoaineen kulutuksen pienemmäksi ja toisella pitää olla kiihdytyspeli varttimailille.Originally posted by muuris View PostNoh, JonttuPeken kysymykset oli muotoiltu niin että olettaisin kaiken työn tehtävän ulkopuolisella. Sillon ei riitä pari sataa, parempi varata vähintään tonni.
Jos 193hp ei riitä, niin ei varmasti myöskään se 210. Tai mistä minä tiijän, toisille riittää alta kunhan ääntä lähtee (takapönttö pois ja vapaavirtausfiltteri). E34 on kuitenkin niin painava auto, ettei tuommoinen pieni tehonlisä tunnu ratin takana miltään.
Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
-
Vähän oli huonosti muotoiltu viesti. Eli tarkotin että onko paremmasta filtteristä ja putkiston muokkauksesta mitään hyötyä tehoissa, vai muuttaako ne vain ääniä?Originally posted by muuris View PostNoh, JonttuPeken kysymykset oli muotoiltu niin että olettaisin kaiken työn tehtävän ulkopuolisella. Sillon ei riitä pari sataa, parempi varata vähintään tonni.
Jos 193hp ei riitä, niin ei varmasti myöskään se 210. Tai mistä minä tiijän, toisille riittää alta kunhan ääntä lähtee (takapönttö pois ja vapaavirtausfiltteri). E34 on kuitenkin niin painava auto, ettei tuommoinen pieni tehonlisä tunnu ratin takana miltään.
F06 640D "M6"
E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
Rööristö ei muuta ku ääniä ja vapaavirtaussuodatin päästää enemmän roskaa koneeseen.Originally posted by JonttuPeke View PostVähän oli huonosti muotoiltu viesti. Eli tarkotin että onko paremmasta filtteristä ja putkiston muokkauksesta mitään hyötyä tehoissa, vai muuttaako ne vain ääniä?

Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
Comment
Comment