Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    Originally posted by Peltsii View Post
    Päästöt oli aikaisemmin korkeat
    Onko nuo nyt sitten tullut sytkäpuolen ongelmista vai vaan rikkaasta seoksesta..

    Kerran auto käy nyt paremmin niin mittautapa päästöt vielä.
    Lambdasignaalin tuijottamisestakaan ei kai olisi haittaa.

    Jos kerran selvää tutinaa/tärinää tuntuu niin kyllä varmasti jotakin siellä on vielä vikana. Nuo päästöt tuollaisenaankin korjaantuisi ehkä pelkillä uusilla katalysaattoreilla, siinä ei vaan ole mitään järkeä jos koneessa oikeasti on jotakin vikaa...

    Tarkoitatko huohotinventtiilillä sitä imusarjan takapään kalvoviritystä? Niistä on kalvot revenneet ennenkin...
    Last edited by sleepertuning; 07-02-2010, 15:37.

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Originally posted by sleepertuning View Post

      Tarkoitatko huohotinventtiilillä sitä imusarjan takapään kalvoviritystä? Niistä on kalvot revenneet ennenkin...
      Juuri sitä.. mutta eikö sitten alkaisi öljyä kuluttamaan?:think Öljyä ei ole kulunut tippaakaan 4tkm aikana
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        Uskallan heittää, että Carsoftilla pitäs päästä kiinni mihin vaan M60-koneiseen. Livedatan luku ei tosin omasta toimi, vikakoodit löytyy kun tarpeeks hidastaa laitteita.
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          Originally posted by Morkai View Post
          Uskallan heittää, että Carsoftilla pitäs päästä kiinni mihin vaan M60-koneiseen. Livedatan luku ei tosin omasta toimi, vikakoodit löytyy kun tarpeeks hidastaa laitteita.
          Autossa on jokin vika tossa diagnoosi hommassa että ei pääse mihinkään sisään!

          Samoja vehkeitä kokeiltiin esim. E38 M62 koneiseen siinä ja E46 330d ja hyvin toimi
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by Peltsii View Post
            Autossa on jokin vika tossa diagnoosi hommassa että ei pääse mihinkään sisään!

            Samoja vehkeitä kokeiltiin esim. E38 M62 koneiseen siinä ja E46 330d ja hyvin toimi
            Tai sitten paska USB-RS-232 adapteri.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by Axum View Post
              Tai sitten paska USB-RS-232 adapteri.
              No samalla adapterilla ja vehkeillä mentiin seiskaankin sisään.. En minä näistä tietokonehommista niin tiedä, mutta veikkaanpa että Spetke joka yritti koodeja lukea tietää. Puhetta oli jotain sensuuntaista, että jos joku boksi tms. on jossain vikatilassa, se ei päästä mihinkään sisään.. Mittaristo esim. koska sen kautta mennään sisään kaikkiin auton järjestelmiin
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Biimer_90
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 169

                Varmaan aika tyhmä kysymys, mutta eipä ole ensimmäinen minulta:
                Mitenhän tuommosessa E34 525:ssa tapahtuu lämppärin moottorin vaihto? Kapistus sattu sippaamaan kovien pakkasten aikana, kun en autoa liikutellut ollenkaan..
                E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                E34 525i vm.89

                Comment

                • Radon
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 463
                  • Suomi-Finland

                  Originally posted by Biimer_90 View Post
                  Varmaan aika tyhmä kysymys, mutta eipä ole ensimmäinen minulta:
                  Mitenhän tuommosessa E34 525:ssa tapahtuu lämppärin moottorin vaihto? Kapistus sattu sippaamaan kovien pakkasten aikana, kun en autoa liikutellut ollenkaan..
                  Tulipellin kautta konehuoneesta.





                  Samalla tosiaan kannattaa tuo pyyhkijöiden vivusto vaihtaa uuteen/tai korjata jos on väljää, menee samalla vaivalla lähestulkoon.

                  Comment

                  • Biimer_90
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 169

                    Kiitän vastauksesta
                    E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                    E34 525i vm.89

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Juuri sitä.. mutta eikö sitten alkaisi öljyä kuluttamaan?:think Öljyä ei ole kulunut tippaakaan 4tkm aikana
                      Ei välttämättä öljyä kuluta, jos tuleekin vain pieni reikä. Mutta sen luulisi sitten jo kuuluvan vihellyksenä..

                      M62:ssa on tehty fiksummin tuo huohotin, sieltä tuleva ilma johdetaan etosaan, josta se pääsee tasaisemmin kaikkiin sylintereihin.

                      Olis kiva koitaa tulpata M60:n huohotin väliaikaisesti ja nähdä onko sillä mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Hei mutta Peltsii, sähän voisit sitä kokeilla nyt kun olet "asian päällä"

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        No samalla adapterilla ja vehkeillä mentiin seiskaankin sisään.. En minä näistä tietokonehommista niin tiedä, mutta veikkaanpa että Spetke joka yritti koodeja lukea tietää. Puhetta oli jotain sensuuntaista, että jos joku boksi tms. on jossain vikatilassa, se ei päästä mihinkään sisään.. Mittaristo esim. koska sen kautta mennään sisään kaikkiin auton järjestelmiin
                        Noi uudemmat on ihan erilaisia, ei ole verrattavissa E34 koodinluku-ongelmiin. Väylätkin on hiukka erilaisia kuin uudemmissa, ei oo paljoa mittaristossa älyä.

                        Vaan enpä tiedä mitä keksiä seuraavaksi, kun tuo tärähtelyn vakavuuden määrittely on niin kovin yksilöllistä. Tietynlainen satunnainen tärähtely tuntuis kuuluvan asiaan kun tulee vaikkapa reilu 400tkm tauluun.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Originally posted by Cell View Post
                          Noi uudemmat on ihan erilaisia, ei ole verrattavissa E34 koodinluku-ongelmiin. Väylätkin on hiukka erilaisia kuin uudemmissa, ei oo paljoa mittaristossa älyä.

                          Vaan enpä tiedä mitä keksiä seuraavaksi, kun tuo tärähtelyn vakavuuden määrittely on niin kovin yksilöllistä. Tietynlainen satunnainen tärähtely tuntuis kuuluvan asiaan kun tulee vaikkapa reilu 400tkm tauluun.
                          Autolla ajettu 184tkm, kilometrit kyllä pitävät paikkaansa.:think

                          Noh, keskiviikkona mittaileen päästöjä, saa nähdä onko käynti sitten parantunut muutakuin perstuntumalla.. Jos päästöt on ok, niin voihan tuo pieni värähtely tulla vaikka moottorin kannakekumeista jos ovat revenneet..:think
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Kaikilla meillä noita 184tkm ajettuja on Eikä sillä, voi se 100tkm ajettu konekin jo tärähdellä. Ei ole mitään yhtä ja ainoaa syytä löydetty asialle, joten luoja tietää mikä sen oikeasti aiheuttaa, on vaan kokeilematta miten kuluma asiaan vaikuttaa. Ohivuodot kun pyörii mulla tasaisesti siellä reilun 20% paikkeilla.

                            Päästöt voi olla ihan täydelliset vaikka hiukan värähteliskin, tule käymään herwoodissa joskus niin otetaan M60 -miitti, täällä näitä riittää
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Juhad
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 38
                              • Itä-Hiki

                              Kuinkas helvetissä nuo keinuvipuakselit tulevat pois m30 koneesta http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ear_cam_shaft/
                              kun ei tuntus lähtevän vetämällä työntämällä hakkaamalla....
                              kansi on irti ja noista akseleista pääty tapit.
                              Ja kuinka ne saa helpoiten takaisin jäädytys ja liukasta? haulla ei löytynyt mitään noiden pois ottamisesta. Keinujen vaihdosta jotain...
                              Life's a bitch, Fuck it!
                              E 34 535
                              Fzr 600r

                              Comment

                              • bimmer_
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 851
                                • Keskisuomi

                                Se tuli ainakin "kantapäänkautta" opittua ettei piheillä kannata koskea oishan se pitänyt heti arvata et jää kivat jäljet liukupintoihin, mutta jos olisi laittanut esim. nahkaläpyskät pihtien väliin, niin saattaa onnistua irroitus ilman jälkiä.. ja tietysti litra wd40 väliin kyl ne sieltä lähtöö..
                                Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                                e46 320i Touring -04
                                e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎