E34:een ei saa korjauspaloja... Tai no marmorilta, mutta hintaki sen mukanen. Eikä nekään taida olla viralliset korjauspalat, kun mukana tulee aika iso palanen.
Mistähän E34:seen mahtaisi saada uudet helmat. Noi nykyset on kyllä aika haperot ja niitä on joku kyläseppä hitsannu
n.170e/ pala maksaa helmat marmorilla, ja se ei edes tule kuin puolestavälistä taaksepäin, tosin nousee sitten kylkilistaan asti. just viimeviikolla itelle ostin apukuskinpuolen. Oli sattunu pyörimään pitemmän aikaa varastossa niin onneks sain vähän edullisemmin. Tarvikkeena en itse mistään löytänyt.
Taisi löytyä vikakin tuosta M60 vajaasti käymisestä. Mittailin tänään puolien resistanssin ja niille tulevan jännitteen, OK. Otin sitten vielä tulpat irti, siinä toivossa että näkisi tulpan väristä/karstasta pytyn/pytyt jotka ei aina käy. No ainakin kahdessa tulpassa tulikin sitten yllätystä kun irrotin, oli aivan öljyssä yltäpäältä, vaikka itse reijässä ei öljyä ollut kuin tippa pohjalla:think Tässä lienee ehkä yksi syy. Toista asiaa jota ihmettelin, olikohan se nyt kahdessa vai kolmessa tulpassa näkyi ihmeellisiä jälkiä eristeessä, aivan posliinin alaosassa on ns. liekkimäisen näköistä rösöistä kuvioo ~1-2mm matkalla ylöspäin, ruosteen väristä:think Tuleeko tämä jostain läpi lyömisestä? Onko tulpat sököt? Tulpat näytti olevan muutenkin jotkut perkeleen championit, mutta toisaalta kaikki oli ihan ok värisiä eikä karstaisia..
Auto lähti siis käymään paremmin tämän toimenpiteen jälkeen, ei lyönyt enää putkeen eikä tärissytkään juurikaan, pientä tutinaa silti tuntuu vielä silloin tällöin, joten tulpat taitavat mennä seuraavaksi vaihtoon..
Jos jollain olis vielä jotain neuvoo/vinkkiä/kommenttia
Tulpat näytti olevan muutenkin jotkut perkeleen championit, mutta toisaalta kaikki oli ihan ok värisiä eikä karstaisia..
Auto lähti siis käymään paremmin tämän toimenpiteen jälkeen, ei lyönyt enää putkeen eikä tärissytkään juurikaan, pientä tutinaa silti tuntuu vielä silloin tällöin, joten tulpat taitavat mennä seuraavaksi vaihtoon..
Jos jollain olis vielä jotain neuvoo/vinkkiä/kommenttia
Mulla on ollu M60:ssä NGK BKR6EK:t, ne on toiminut parhaiten. Kannattaa ne puolien "kumitutit" putsata kunnolla ja tarkastaa ettei niissä ole halkeamia, muuten pääsee öljy helposti niistä läpi. Jos vielä täryyttää niin kaikki imusarjan tiivisteet + samalla se huohotinventtiili vaihtoon.
Kehut ja haukut M5 mallien eroista tarkemmin sanoen 3.6 ja 3.8 tekniikoiden välillä? Jotain pientä huhua kuulunut että se tuo 3.8 ei ole niin kestävä kuin vanhempi 3.6 motti..
Onko suurikin ero suoritus kyvyssä vai huomaako sitä perstuntumalla?
Onko se jokin vuosimalli swappi siinä tekniikan muutoksessa? eli 3.6 johonkin vuoteen asti ja siitä eteenpäin 3.8?
Edit: Niin ja joo miksköhän nää topicit ei enää ole Stickyjä?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kehut ja haukut M5 mallien eroista tarkemmin sanoen 3.6 ja 3.8 tekniikoiden välillä? Jotain pientä huhua kuulunut että se tuo 3.8 ei ole niin kestävä kuin vanhempi 3.6 motti..
Se on ihan sama, kun 3.6 -> 3.8 taitteesta on aikaa jo pitkälti yli 15v, on kestävyyserot ihan vain ja ainoastaan käyttötavasta ja -määrästä riippuvaisia. Molemmat saa rikki ja molemmat kestää.
Mikä kaksinapainenliitin on E34 540 johtosarjassa öljynpaineanturin ja laturin lähellä?, johdot tulee samassa nipussa laturin herätejohdon ja öljynpaineanturin johtojen kanssa.
Oli vaan liittimessä naaraspuolikin kiinni ja heräsi epäilys että kuuluisikohan liitin olla jossain kiinni mutta paikkaa ei vaan löytynyt.
Se on ihan sama, kun 3.6 -> 3.8 taitteesta on aikaa jo pitkälti yli 15v, on kestävyyserot ihan vain ja ainoastaan käyttötavasta ja -määrästä riippuvaisia. Molemmat saa rikki ja molemmat kestää.
Onko eroja tai yleensäkin mitä asioita joita huomioida jos M5 olisi hommaamassa että mitä huoltoja olisi tullut jo tehtyä tai olisi tehtävä joihinkin kilometreihin huomioiden..?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment