Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by zener View Post
    Eipä taida olla.
    luulen ettei missään isossa obc:ssa ole webasto-ohjausta vaan ohjaus tulee GM moduulilta joka päättelee ulkolämpötilan perusteella mitä zeit nappulalla halutaan tehdä :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      Originally posted by Midway View Post
      Sopiiko vm 92 e36 ratti ilman bägiä e34 vm 89?
      Ei sovi huonostikaan.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14351
        • Oulu

        Originally posted by peto2 View Post
        luulen ettei missään isossa obc:ssa ole webasto-ohjausta vaan ohjaus tulee GM moduulilta joka päättelee ulkolämpötilan perusteella mitä zeit nappulalla halutaan tehdä :think
        No, varmaan tuossa kuitenkin haettiin takaa sitä, että löytyykö se zeit nappi jokaisesta OBC:sta...
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • |jaakko|
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 1542
          • Keski-Suomi

          Originally posted by ^alexi^ View Post
          Näyttäs vähän jamak:ilta :think
          ÖÖ, eli?

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by |jaakko| View Post
            ÖÖ, eli?
            jamak on instrumentointikaapelia, teollisuudessa käytetään aika yleisesti

            eli siis näyttää jälkiasenteiselta.. onko autossa ollut puhelinta?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • ^alexi^
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 258
              • Kemi

              Originally posted by peto2 View Post
              jamak on instrumentointikaapelia, teollisuudessa käytetään aika yleisesti

              eli siis näyttää jälkiasenteiselta.. onko autossa ollut puhelinta?
              Ei mitään tietoa mihin tarkotukseen sitä on voitu tuossa autossa käyttää mut juurikin näin miten peto tämän ilmaisi

              ASIAA: Mitenkäs jos ilmastoinnin se paneeli siellä jalkatilassa kuluttaa virtoja niin oliko jollain siihen korjausohjeet? Olen sen nähnyt vasta jossain ja hakua koitin käyttää mutta ei onnistunut...

              Comment

              • Lötkö77
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 22
                • kajjjaani

                Originally posted by Jucke View Post
                Ongelmaa poppien kanssa, ollut jo pitempään kyllä mut nyt rupeaa häiritsemään oikeasti. Itse en noista ymmärrä juuri mitään mutta mikä mättää kun kuoppaan ajaessa/vasemmalle kääntäessä tai vänkärinpuolen jalkotilaan astumalla soitin alkaa rätisemään tai ääni pimenee kokonaan, uudelleen saa kuulumaan samaa jalkotilaa sopivasti potkimalla?

                Luultavasti johdoissa/liittimissä kosketushäikkää tai johdon eriste rikki ja ottaa metalliin kiinni sopivissa tilanteissa.Purkamalla selviää varmasti mikä mättää.
                Oli työautossa samanlaista ongelmaa.Kaiutinjohdot oli vain vedetty silleen että oli puristuksissa kajarin ja ovipellin välissä.
                Vesi-/Laserleikkausta tarjolla

                Comment

                • Incarnated
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 452
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Harri G View Post
                  Onko kaikissa isoissa OBC:ssa ohjaus webastolle?
                  Tietääkseni myös kaikki pienet OBC:t osaa ohjauksen, ZEIT-napin allahan se, ja sen toimivuus ei tietääkseni vaadi kuin yhden johdon weban ja auton välillä, et alkaa näkyyn, eli luultavasti mikä tahansa lämmitin käy, jos se osaa tehdä töitä niin kauan kun se saa yhteen karvaan +12v....tokikin puhaltimen ohjaukset yms on sitten erikseen, originaalissa erillisessä relelaatikossa apukuskin kickpanelin takana. Ja mitä nyt tuli viimeksi todettua, ei tuo puhaltimen ohjauskaan ole kuin semmonen hyppylankapatentti joka tulee etuvastuksen ja sen johdon väliin

                  http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    Miten kulkee e34:n sisätilanvalojen piuhat? Lähinnä kiinnostaisi missä ovat liittimet kojelaudan alla. Pelkät kytkentäkaaviotkin tietty käy jos niissä näkyy tarpeeksi selkeästi minkä värinen piuha menee minkäkin numeroiseen pinniin. Tietty kameralla otettu kuva ja selventävä piirros/teksti olisi se kaikista paras.. :think

                    Edit: ilmeisesti takapenkin alla?
                    Last edited by Camo; 22-10-2010, 10:01.
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9042
                      • Iisalmi

                      Originally posted by peto2 View Post
                      luulen ettei missään isossa obc:ssa ole webasto-ohjausta vaan ohjaus tulee GM moduulilta joka päättelee ulkolämpötilan perusteella mitä zeit nappulalla halutaan tehdä :think
                      Originally posted by zener View Post
                      No, varmaan tuossa kuitenkin haettiin takaa sitä, että löytyykö se zeit nappi jokaisesta OBC:sta...
                      Originally posted by Incarnated View Post
                      Tietääkseni myös kaikki pienet OBC:t osaa ohjauksen, ZEIT-napin allahan se, ja sen toimivuus ei tietääkseni vaadi kuin yhden johdon weban ja auton välillä, et alkaa näkyyn, eli luultavasti mikä tahansa lämmitin käy, jos se osaa tehdä töitä niin kauan kun se saa yhteen karvaan +12v....tokikin puhaltimen ohjaukset yms on sitten erikseen, originaalissa erillisessä relelaatikossa apukuskin kickpanelin takana. Ja mitä nyt tuli viimeksi todettua, ei tuo puhaltimen ohjauskaan ole kuin semmonen hyppylankapatentti joka tulee etuvastuksen ja sen johdon väliin
                      Kiitos vaan vastauksista. Sitähän tässä mietin, että onnistuisiko pienen OBC:n päivitys isompaan tuollein plug and play. Tiedän kyllä mitä se muuten vaatii (ison kasan piuhoja OBC:n persuuksiin), mutta tuo webaston toiminta on vähän kysymysmerkki. Eli tarttee sellaisen ison OBC:n missä Zeit-nappula niin sitten "pitäis" toimia?
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Originally posted by Harri G View Post
                        Eli tarttee sellaisen ison OBC:n missä Zeit-nappula niin sitten "pitäis" toimia?
                        Ei.. tarvitset myös ohjainboksin vänkärin kickpaneelin taakse (64121378085)

                        näin ainakin orkkis asennuksessa (-91)
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • Powr
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2008
                          • 1589
                          • Kankaanpää

                          Päästöjä en keriiny viel mittaan mut vikakoodeja ei päräyttäny. Ja semmosen huomannu että kylmänä ei nyi ollenkaan :think ja ja semmosta "pientä" heijjaamista tyhjäkäynnillä. (eli käy kuin traktori) Lambdan vois mitata seuraavaks jollei päästöjä kerkee mittaileen vielä.
                          "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                          Comment

                          • Tuokki2
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2009
                            • 377
                            • hamina

                            vm-93 m50b25 vanos koneella, mistä pääsen helpoiten mittaamaan lambdan toiminnan? ecusta? mitkä pinnit?? auto toimii muuten hyvin mutta kulutus on aika huima, 65l mennyt bensaa ja tripissä on 430km, ja käytännössä pelkästään matka-ajoa ollut.

                            entä onko kellä ollut vikakoodia airbag ratin jossain kehällä olevasta ylijännitteestä?
                            Skyline R33 GT-R v-spec
                            Subaru legacy GT spec B -03
                            e39 528ia
                            ski-doo x600rs -07

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5150
                              • Joensuu

                              Esivastus (manuaali-ilmastointi): Mitä maksaa marmoritiskillä uusi? Kaveri muisteli, et jopa 90 €, joka on miusta aika vidusti. Ebaystä jo katoin, muttei montaa ollut myynnissä ja nekin käytettyjä (tai sitten en osannut hakea). 525i 24 valve, Realoemin mukaan 10/1990 valmistettu.
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14351
                                • Oulu

                                Originally posted by ruupanen View Post
                                Esivastus (manuaali-ilmastointi): Mitä maksaa marmoritiskillä uusi? Kaveri muisteli, et jopa 90 €, joka on miusta aika vidusti. Ebaystä jo katoin, muttei montaa ollut myynnissä ja nekin käytettyjä (tai sitten en osannut hakea). 525i 24 valve, Realoemin mukaan 10/1990 valmistettu.
                                Hinta riippuu onko Valeon, Behrin vai Siemensin puhallin autossa. Valeon tai Siemensin tapauksessa ei 90euroa riitä.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎