Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by tommi--fi View Post
    Koko keula tarkoitus saada ylös. Minnekäs väliin sinne on hyvä pukit laittaa.
    Itse laittaisin niihin OEM tunkin nostokohtiin. Sopivasti vaan tavaraa pukin ja helman väliin.

    Otetaan vielä jatkokysymys. Perän varmaankin parhaiten nostaa perämurikan alta. Entäs pukkien sijoitus?

    EDIT

    E36 tullut keulasta nostettua apurungosta ja pukit vakio nostokohtiin joissa nostokumit.
    paa pukit edessä niihin kallistuksenvakaajan kiinnikepisteisiin ja takana takakelkan isojen puslien alle
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      Originally posted by tommi--fi View Post
      Koko keula tarkoitus saada ylös. Minnekäs väliin sinne on hyvä pukit laittaa.
      Itse laittaisin niihin OEM tunkin nostokohtiin. Sopivasti vaan tavaraa pukin ja helman väliin.

      Otetaan vielä jatkokysymys. Perän varmaankin parhaiten nostaa perämurikan alta. Entäs pukkien sijoitus?

      EDIT

      E36 tullut keulasta nostettua apurungosta ja pukit vakio nostokohtiin joissa nostokumit.
      Ei missään nimessä siitä jos hallitunkilla nostat.. mä nostaisin runkopalkeista ja laittaisin myöskin pukit niihin.

      Perän saat murikasta nostamalla jos sulla on riittävän korkealle nostava tunkki, perus 2tn tunkeilla kannattaa nostaa takakelkan kiinnikkeistä.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • tommi--fi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 1066
        • Riihimäki

        Originally posted by peto2 View Post
        paa pukit edessä niihin kallistuksenvakaajan kiinnikepisteisiin ja takana takakelkan isojen puslien alle
        Originally posted by Axum View Post
        Ei missään nimessä siitä jos hallitunkilla nostat.. mä nostaisin runkopalkeista ja laittaisin myöskin pukit niihin.

        Perän saat murikasta nostamalla jos sulla on riittävän korkealle nostava tunkki, perus 2tn tunkeilla kannattaa nostaa takakelkan kiinnikkeistä.

        Täytynee siten käydä ostamassa tukevampi tunkki vähän pidemmällä varrella ettei tarvitse auton alle ryömiä nostelemaan. Onneksi tässä on vielä vakioalusta niin on on sitten tilaa tutkia alla.

        Suurin ongelmahan tässä taas on tilat, eli sorapiha. 20mm vaneri saa toimia alustana kuten ennenkin. Rullaa se tunkkikin hieman paremmin.



        Löytypä ihan kuvallinen ohje. E34 ei ilmeisesti hirveästi tästä eroa.
        Last edited by tommi--fi; 07-05-2011, 01:07.
        Auto tai moottoripyörä Virosta?

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          Originally posted by peto2 View Post
          vakiopaikoista ei kannata oikeastaan koskaan nostaa, jos eivät ole jo mätiä niin pian ovat
          +1

          Originally posted by zener View Post
          Kiinnostas kyllä nähdä semmonen E32/E34 missä nuo ei oo mätiä.
          Tuu mein tallista kattoo !

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • BmwPunisher
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 7629
            • Lemu

            miten E34:sen etuovipahvit lähtevät irti?
            onko eroa listojen tai ilman listojen kanssa olevissa pahveissa?

            kun olen ennen onnistuneesti saanut aina E34:sen pahvit
            alas, mutta nyt se ei onnistu sitten millään..
            olenko nyt jättänyt jonkin ruuvin löytämättä?
            kun kaikki klipsit on ainakin irti jo..
            E70 X5 30d

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14351
              • Oulu

              Originally posted by -Markus- View Post
              Tuu mein tallista kattoo !
              Olettamus on, että ne on vielä tehtaan massoilla.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • aakoo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 777
                • Espoo

                Originally posted by BmwPunisher View Post
                miten E34:sen etuovipahvit lähtevät irti?
                onko eroa listojen tai ilman listojen kanssa olevissa pahveissa?

                kun olen ennen onnistuneesti saanut aina E34:sen pahvit
                alas, mutta nyt se ei onnistu sitten millään..
                olenko nyt jättänyt jonkin ruuvin löytämättä?
                kun kaikki klipsit on ainakin irti jo..
                En tiedä onko eroja listallisissa tai listattomissa mutta näin lähtee listattomat irti:

                *Lukkonuppi kierretään irti.
                *Ovenkahvan syvennyksestä pienellä talttapäisellä ruuvimeisselillä kampeamalla tulppa pois ruuvin päältä, ruuvi keskikokoisella ristipäämeisselillä auki.
                *Peilien säädön "paneeli" vetokahvasta talttapäisellä ruuvimeisselillä kampeamalla irti ja paneeli irti liittimestä. Hieman syvemmältä paneelin alta paljastuu torx-päinen ruuvi, muistaakseni T-25. Ota ruuvi pois.
                *Yksi kerrallaan esim. muovisella verhoilutyökalulla (esim. http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=19811) kampeamalla ovipahvien klipsut irti. Kannattaa aloittaa ylälaidoista. Jos aloittaa alaalta saattaa vahingossa ovipahvia kampeamalla rikkoa klipsuja. Toisin sanoen klipsut pysyvät varmemmin ehjänä jos napsit ylälaidasta lähtien irti.
                *Aika lailla keskellä ovipahvia on viimeinen kiinnityspiste, josta ovipahvi irtoaa suoraan ylöspäin nostamalla/vetämällä. Nämä ovat yleensä ovipahveista rikki, kovamuovinen osa joka helposti rikkoutuu ovipahvia irroitettaessa. Saattavat olla myös todella vittumaisia, kun ovipahvia asentaa takaisin paikoilleen.
                *Nyt ovipahvin pitäisi olla irti varsinaisista kiinnityspisteistä, irroita vielä kahvalle menevä vaijeri.

                Ikkunaa vasten oleva sisäpuolinen lista voi näyttää siltä, että se pitäisi irroittaa jotta ovipahvin saa pois, mutta todellisuudessa näin ei ole. Ovipahvi mahtuu liukumaan sen välistä pois. Lista voi myös olla todella tiukassa, joten välttääksesi naarmuja laseissa ja yleistä vitutusta, jätä lista paikoilleen.
                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                Comment

                • BmwPunisher
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 7629
                  • Lemu

                  Originally posted by aakoo View Post
                  *Hieman syvemmältä paneelin alta paljastuu torx-päinen ruuvi, muistaakseni T-25. Ota ruuvi pois.
                  tässä syy miksi pännii vastaan, kiitos taas vinkistä!
                  E70 X5 30d

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by zener View Post
                    Kiinnostas kyllä nähdä semmonen E32/E34 missä nuo ei oo mätiä.

                    Tuuppa tsiigaamaan Muutenkin 100% ruosteeton niin pohjasta kuin pelleiltään tuo meikäläisen kosla..
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      Originally posted by -Markus- View Post
                      +1


                      Tuu mein tallista kattoo !
                      Originally posted by zener View Post
                      Olettamus on, että ne on vielä tehtaan massoilla.
                      No kieltämättä takatunkin paikoista on hiukan jo hilseilly massat ja väittäsin että alkuperäiset massa siellä ainoastaan on ja muutenkin täysin koskematon ja ehjä pohja. Just eilen pesin alustasta talven suolat pois. Mietinnässä onkin nyt että jotain noille takatunkin paikoille täytys ennen talvee tehdä ja mahdollisesti koko pohjalle muutenkin, saattaa muuten ens talven jälkeen olla tilanne jo paljon huonompi. (Auto tuli vuoden vaihteessa Suomeen) Auto siis 6/95 rekisteröity 525i Toukka.

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • ekituning
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 44
                        • turku

                        ULKO lämpötila-anturi

                        Onko kätevää tapaa testata että onko piuhat kunnossa.(yleismittari löytyy) Anturillehan tulee 2 johtoa. Vaihdoin juuri uuden anturin, mut edelleen näyttää -30c

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14351
                          • Oulu

                          Originally posted by ekituning View Post
                          Onko kätevää tapaa testata että onko piuhat kunnossa.(yleismittari löytyy) Anturillehan tulee 2 johtoa. Vaihdoin juuri uuden anturin, mut edelleen näyttää -30c
                          Kai kävit ajamassa autolla tai odotit pitkään, että alkaa muutosta tapahtumaan? Vaatii nopeus signaalin, että lämpötila alkaa nopeasti päivittymään.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • penari
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 596
                            • Vihanti

                            Originally posted by penari View Post
                            Eli 210 jälkeen rupiaa hidastaan ja mittari pysähtyy 220, onko kellään ollut samanlaisia oireita. Jälkeenpäin rajotettu?
                            Nonii. Nyt kun oli taas mahdollisuus kokeilla auton kulkua niin 180kmh mittariin ja mitä tapahtuukaan, meno hyytyy eikä vastaa kaasuun. auton kun sain melkein pysähtymään niin sammui ja pitkän sahauksen jälkeen käymäään :think:

                            Halppislastu laitettu joskus?
                            F01 730d semivoll
                            e30 325 turbo m-tech2

                            Comment

                            • Dankova
                              BTCF Member
                              • May 2011
                              • 211
                              • Kuortane

                              Mikähän voisi olla vialla kun ajonesto/varashälytin on ennemmin nostanut sähköiset etulasit ylös jos ne on ollut auki, mutta nyt ei inahdakkaan kun laittaa autonovet lukkoon. Olisko hyviä ideoita? Sähköiset lasinnostimet kyllä toimivat muuten mainiosti ja samoin keskuslukitus..

                              Varmaankin jossain ajoneston ja lasinnostimien välillä vika on :think
                              BMW X3 E83 2.5i Automatic

                              Comment

                              • wsq´_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 458
                                • Lohja

                                Miten etuvilkut irti faceliftistä? Konehuoneen puolella ruuvia?
                                e36 m60

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎