Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    Originally posted by grandpa-look View Post
    Piti oikeen käydä kattomas ja nappasin puhelimella kuvan samalla. Eli nuoli imusarjaanpäin pitää olla.. Saako sitä edes toisinpäin.. ilmeisesti
    Onko muita veikkauksia?
    Tänään käänsin tuon nuoli imusarjaan päin niin tuli onkelmia. Eli kun tyhjäkäynnillä painaa vähän kaasua ja palauttaa niin meinaa sammua. Toinen ongelma: ajossa kun painaa kytkimen pohjaan, jää kierrokset humppaamaan 400 ja 700 välille.

    Jos jollain on sellanen "suoraputkimalli" tyhjäkäyntimoottori niin voisitko katsoo miten teillä on? Edelleen kyllä järkevämmältä tuntuis, että nuoli osottaa imusarjaan. Oisko sitten laitettu tyhjäkäynti toimimaan tyhjäkäyntimoottori on ollu väärinpäin ja nyt ei sitten toimi kun on oikeinpäin.:think
    E61 525xda -08

    Comment

    • -Kangas-
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 12
      • Kaustinen

      525tds

      Onko kukaan vaihtanu 525tds:sään isompaa turboa? Jos on niin millasen ja meneekö heittämällä paikalle?
      BMW 525TDS

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        Originally posted by -Kangas- View Post
        Onko kukaan vaihtanu 525tds:sään isompaa turboa? Jos on niin millasen ja meneekö heittämällä paikalle?
        Onhan noita pojjaat rakennellu. Katsoppa projektit-osiosta tds-topiikkeja. Äkkiseltään tulee mieleen herrakani, LASSI-S, ongelmalapsi, Aimo Harppaus jotka näitä on tehny uusiksi. Hyvällä menestyksellä.

        Ja sitten foorumin oma diisseliguru muuris tai märssumies jeemu voinee ohjeistaa myös.

        Oliko tuossa nyt sitten 3 pulttinen Garretin ahdin alun perin. Ei voi muistaa :think
        E39 ja E91

        Comment

        • Korppikotka
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 56

          CC alkaa joskus omassa autossa huutaa vikakoodia "brakelt. circuit" eli joku jarruvalojen piiri? Eli mitä tämä nyt tarkalleen herjaa, jotain sulaketta vai jotain ohjainboksia? Eli mitä pitäisi ronkkia että tuosta vikailmoituksesta pääsee eroon.

          Missä kohdassa sijaitsee tarkalleen ulkolämpötilanmittarin anturi? Anturi ilmeisesti temppuilee koska lämpötila putoaa aina -37 ja kohoaa oikeaan lukuun ja jossain vaiheessa taas putoaa -37 asteeseen.
          Ex. E34 525 -94
          Ex. E34 518 -91

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Originally posted by Korppikotka View Post
            CC alkaa joskus omassa autossa huutaa vikakoodia "brakelt. circuit" eli joku jarruvalojen piiri? Eli mitä tämä nyt tarkalleen herjaa, jotain sulaketta vai jotain ohjainboksia? Eli mitä pitäisi ronkkia että tuosta vikailmoituksesta pääsee eroon.

            Missä kohdassa sijaitsee tarkalleen ulkolämpötilanmittarin anturi? Anturi ilmeisesti temppuilee koska lämpötila putoaa aina -37 ja kohoaa oikeaan lukuun ja jossain vaiheessa taas putoaa -37 asteeseen.
            Varmaankin tuo jarruherja liittyy jarrupalojen kuluneisuusanturiin. Eli se anturi kuluuu palojen myötä ja alkaa hälyttämään tietyssä vaiheessa. Jos vaihtaa palat, tulee vaihtaa anturikin. Kuitenkin 80% autoista anturia ei ole paikallaan.

            Ulkolämpötilan anturi on sumarin paikkeilla, puolta en nyt muista. Kunhan ei ollut että on laitettu toisinaan toiselle puolelle.

            EDIT: ei ollukkaan tuo ilmeisesti se anturiherja vaan jarruvaloherja. Jos syttyy tuo herja kun ekan kerran painaa jarrua -> jarruvaloherja.
            Last edited by Harri G; 04-07-2009, 15:11.
            E39 ja E91

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by Korppikotka View Post
              CC alkaa joskus omassa autossa huutaa vikakoodia "brakelt. circuit" eli joku jarruvalojen piiri? Eli mitä tämä nyt tarkalleen herjaa, jotain sulaketta vai jotain ohjainboksia? Eli mitä pitäisi ronkkia että tuosta vikailmoituksesta pääsee eroon.

              Missä kohdassa sijaitsee tarkalleen ulkolämpötilanmittarin anturi? Anturi ilmeisesti temppuilee koska lämpötila putoaa aina -37 ja kohoaa oikeaan lukuun ja jossain vaiheessa taas putoaa -37 asteeseen.

              Toimiiko jarruvalot kun toi ilmoitus tulee?

              Lämpömittarin anturi löytyy etupuskurista kuljettajan puolelta
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • wtr
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 112
                • Turku

                Tottakai kaikki viat puskevat päälle kun pitäisi saada autoa myytyä mikä mahtaa sähköistä ratinsäätöä vaivata kun ei pelitä? Ei tuntunut mitään sulakettakaan sille löytyvän...
                myydään:
                - E34 M5 putkiston osia

                Comment

                • niskama2
                  Newbiemmer
                  • Apr 2009
                  • 7
                  • Helsinki

                  jahuuu ihanaa kun auto toimii aina niin moitteetta eli eli, mistäs lähtis etsimään vikaa kun auto sanoo vieläkin "oildruck motor & oildruck sensor" vikaa vaikka juuri vaihdettiin se öljyanturi hässäkkä. Kannen päällä olevat johtosarjat tarkistettu ja ei niissä ainakaan päällisesti mitään vikoja näkynyt, ja muutenkin se öljyanturin johto näyttäs vievän auton sisälle päin, mistäs lähtis etsimään tuota johtosarjaa? mitä puran? ja toinen että eilen sateli nadisti vettä ni ihanasti tuli vedet sisään,tilasin marmorilta uuden tiivisteen siihen luukkuun jaja onko se vaikea vaihtaa? pyydän anteeksi sekavasta tekstin ulkoasusta jo valmiiksi näin se kesäloma toimii :p

                  Markus

                  Comment

                  • waudeville
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 2089
                    • Nokia

                    jos kattoluukun kautta tulee vettä sisään niin sieltä on varmaan ne poistumisreitit(vai mitkä ne nyt oli) tukossa ja ne löytyy takakaarien edestä. varovasti paineella puhaltaa auki niitä
                    e34 540ia -94 Batmobile
                    candy-king

                    ex: e32 735i -89
                    e34 525i -89

                    Comment

                    • niskama2
                      Newbiemmer
                      • Apr 2009
                      • 7
                      • Helsinki

                      Originally posted by waudeville View Post
                      jos kattoluukun kautta tulee vettä sisään niin sieltä on varmaan ne poistumisreitit(vai mitkä ne nyt oli) tukossa ja ne löytyy takakaarien edestä. varovasti paineella puhaltaa auki niitä
                      Joo tuli ne putsailtua jo tuossa.

                      Comment

                      • paksu-pena
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 53
                        • finland

                        Joo eli nyt ois ongelma tuulilasinpyyhkimien kans.Elikkäs ne ei pyyhi muuta kuin täysiä ja ne hitaammat nopeudet ei toimi ollenkaan vaikka miten pyyhkimien viistä heiluttaa.Vaihoin uudet sulakkeet ja releen mutta ei toiminut tämänkään jälkeen kuin nopeimmalla nopeudella.Tämän jälkeen otin viiksen irti ja koitin kytkeä muita nopeuksia päälle johtojen avulla mutta ei auttanut ja saman koitin releeseen mutta ei vaikutusta.Voisiko pyyhkijän moottorissa olla jotain häikkää vai tietääkö kukaan mistä vika vois johtua?

                        Comment

                        • Kal.ju
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 2882
                          • Akaa / Toijala

                          Originally posted by paksu-pena View Post
                          Joo eli nyt ois ongelma tuulilasinpyyhkimien kans.Elikkäs ne ei pyyhi muuta kuin täysiä ja ne hitaammat nopeudet ei toimi ollenkaan vaikka miten pyyhkimien viistä heiluttaa.Vaihoin uudet sulakkeet ja releen mutta ei toiminut tämänkään jälkeen kuin nopeimmalla nopeudella.Tämän jälkeen otin viiksen irti ja koitin kytkeä muita nopeuksia päälle johtojen avulla mutta ei auttanut ja saman koitin releeseen mutta ei vaikutusta.Voisiko pyyhkijän moottorissa olla jotain häikkää vai tietääkö kukaan mistä vika vois johtua?
                          Katoitko molemmat pyyhkijöiden sulakkeet?? Toimiiko pissapoika?

                          Comment

                          • -manageri-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 228

                            Mikä ois hyvä alustasarja e34? :think
                            Hintahaarukka siinä 400-600€, 20-40mm madalluksella, iskarit pitää olla 'kivireki' mallia ( ei ottas ripeissä lähdöissä takarenkaat kaariin kiinni..).

                            Tällä hetkellä kai vakioiskarit ja 50&50mm madallus(kai, takana voi olla enemmänkin..), ei oo vielä kerenny tutkiin.

                            Kattokaa albumista miten lähellä kaarta takarenkaat on, niin osaatte ehdottaa jotain tiettyä alustaa

                            Vai pitäiskö heittää taakse vaan reilusti korkeammat jouset? :think



                            Kenelläkään mitään tietoa tosta sarjasta, onko millanen?

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              Originally posted by -manageri- View Post
                              Mikä ois hyvä alustasarja e34? :think
                              Hintahaarukka siinä 400-600€, 20-40mm madalluksella, iskarit pitää olla 'kivireki' mallia ( ei ottas ripeissä lähdöissä takarenkaat kaariin kiinni..).

                              Tällä hetkellä kai vakioiskarit ja 50&50mm madallus(kai, takana voi olla enemmänkin..), ei oo vielä kerenny tutkiin.

                              Kattokaa albumista miten lähellä kaarta takarenkaat on, niin osaatte ehdottaa jotain tiettyä alustaa

                              Vai pitäiskö heittää taakse vaan reilusti korkeammat jouset? :think



                              Kenelläkään mitään tietoa tosta sarjasta, onko millanen?
                              Raapiiko se nyt kaariin kiinni vai onko joku oikea syy miksi pitäisi vaihtaa alustasarjaa? Tuohon hintaluokkaan H&R cupkit tai KAW.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • -manageri-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2009
                                • 228

                                No takapenkillä kun on yks normaalipainonen ihminen, ja kun ajaa sen puolelle mutkaan kovempaa niin kaareen ottaa takaa..

                                Samoin, kun rengasta polttaa niin kaareen ottaa.

                                Eturenkaat ei ota kaariin vaikka mitä tekis, tuntus muutenkin että etupää paljon jämäkämpi kun perä..

                                Ei nyt muuten moitittavaa alustassa, löysä mutta kelpaa. Pitäisiköhän heittää vain jotkut korkeat jouset taakse Minkälainen näillä on ajaa perse pystyssä keula maassa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎