Selvis muuten se klonksutuskin.. Otti vanteen lyöntipaino kiinni tolpan korkeussäätöön, pyörät ilmassa oli vitunkarvan verran väliä mutta jostain ilmeisesti sitten antaa periksi sen verran pyörät maassa että se 0.1mm rako meni pois.. Tuli reaktiotangotkin vaihdettua ja powerflexit niihin, kulmat vaan vielä säätää niin avot Piti ne tosiaan tänään säätää mutta ei pysty etupuskuri kiinni kun säteet ei pääse läpi..
Selvis muuten se klonksutuskin.. Otti vanteen lyöntipaino kiinni tolpan korkeussäätöön, pyörät ilmassa oli vitunkarvan verran väliä mutta jostain ilmeisesti sitten antaa periksi sen verran pyörät maassa että se 0.1mm rako meni pois.. Tuli reaktiotangotkin vaihdettua ja powerflexit niihin, kulmat vaan vielä säätää niin avot Piti ne tosiaan tänään säätää mutta ei pysty etupuskuri kiinni kun säteet ei pääse läpi..
Onko joku vaihtanu tulppia M60B40 koneeseen. Pääseekö kaikkiin tulppiin hyvin käsiksi ja onko vaihto operaatiossa muuten jotain huomionarvoista?
Vaihda lämpimänä ja katso ettei mahdolliseesta vuotaneesta venakopan tiivisteestä tulleet öljyt holahda kokonaisuudessaan pyttyyn. Kannattaa ennen rempan aloitusta tsekata sen tiivisteen kunto ja käydä tilaamassa uusi jos vuotaa.
Peltsii: Jäikö paljon joustovaraa keulaan? Vakiotolpilla noin alas pudottaessa jää ainakin melko lyhyeksi jousto.
Onnistuuko "vääränlaisten" etuiskarien vaihto vaihtamalla iskarien yläpään laakerit iskareihin sopivaksi, vai onko tolpissa muitakin eroja?
Ongelmana on, että tilasin -92 tds-touringiin weitecin satsin, mutta siellä oli vääränlaiset etuiskarit.
Onnistuuko "vääränlaisten" etuiskarien vaihto vaihtamalla iskarien yläpään laakerit iskareihin sopivaksi, vai onko tolpissa muitakin eroja?
Ongelmana on, että tilasin -92 tds-touringiin weitecin satsin, mutta siellä oli vääränlaiset etuiskarit.
Peltsii: Jäikö paljon joustovaraa keulaan? Vakiotolpilla noin alas pudottaessa jää ainakin melko lyhyeksi jousto.
Kyllä sinne jäi , noi on sen verran jäykät ettei paljon joustakaan ja vähän ulosjoustoo että nyt pyörä ilmassa on noin samalla korkeudella kun ennen pyörät maassa
Rocla: paha mitata tarkasti kun vanteissa on sen verran huulta, mutta noin 310mm edessä ja 320mm takana
Vaihda lämpimänä ja katso ettei mahdolliseesta vuotaneesta venakopan tiivisteestä tulleet öljyt holahda kokonaisuudessaan pyttyyn. Kannattaa ennen rempan aloitusta tsekata sen tiivisteen kunto ja käydä tilaamassa uusi jos vuotaa.
Tuo venakopan tiiviste on kyllä vähän heikossa hapessa. Täytyy vaihtaa se. Oliko siellä hyvin tilaa kaikkien tulppien vaihtamiseen vai joutuuko jotain purkamaan?
Tuo venakopan tiiviste on kyllä vähän heikossa hapessa. Täytyy vaihtaa se. Oliko siellä hyvin tilaa kaikkien tulppien vaihtamiseen vai joutuuko jotain purkamaan?
Kyllä tulpat saa vaihdettua ihan hyvin, kunhan on vaan sopivan mittasia jatkoja käytössä .
Itellä meinas vahän orggiswebasto olla tiellä, mutta sai ne silti vaihdettua..
Ja vähän sorminäppäryyttä ettei puolien kiinnitysmutterit putoa tulpankoloihin irrottaessa/ kiinnittäessä !
Ympäripyöreä kysymys. Onko kellään kokemusta e34 525tds:tä automaatti laatikolla, mitenkä toimii jokapäiväisessä käytössä ja kiihdytyksissä tai lapsenmielisissä talviluisuissa, entä kuinka paljonko kuluttaa tomaattina?
Tarkotus olis hommata diesel ja automaatilla, enemmänkin huolettaa laatikon kestävyys jos jossain vaiheessa innostuis virittämään. Minkälaisilla tehoilla on tomaatti pettäny, ja minkälaisia tehoja voi ottaa turvallisin mielin?
Ohjaako motronic E34 535:ssä automaatti vaihdelaatikkoa? Eli onko olemassa lastu, joka muuttaa vaihdelaatikon ohjausta samaan aikaan kuin moottorinohjausta?
Tai onko vaihdelaatikko mahdollista "lastuttaa"? Eli esim. S asennossa olis mukava, jos se vaihtais 1->2 6500rpm eikä 6000rpm, kun on muutenkin niin pitkät välitykset. Ja saishan se pitää S:llä pienempää vaihdettakin päällä kokoajan:think
Manuskassa oli ainakin ihan sama oliko 6000 vai 6500 rpm kun vaihtoi, muutenkin kyseenalaista luukuttaa tollasta konetta noin ylös.
Itsellä sellanen fiilis, että kiihtys nopeemmin kun vaihtaa ite manuaalisesti, tiippuu kierrokset liikaa kun se vaihtaa 6000rpm:ssä, kakkoselta kolmoselle toi haittaa toki enemmän No, laiskahan toi nyt jokatapauksessa on
Comment