Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    Originally posted by grandpa-look View Post
    Konehuoneesta apukuskin iskaritolpasta
    Ja tietty tyyppikilvestä, sijaitsee konehuoneessa oikean lokasuojan kohdalta kun etsiskelee.

    Originally posted by 525 TD View Post
    ja jos luukun lukko jumittuu kiinni-asentoon , pesunestesäiliön alla on panta josta sen voi avata vetämällä (osa 15 http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=41&fg=25 )
    Sedanissa ei tietenkään ole ko. pesunestesäiliötä sillä kohtaa.

    Originally posted by pheno View Post
    Mitä toi M-Technik tai M-chassis käytännössä tarkoittaa E34:n osalta? Oon ihmetellyt tällästä kun monessa jousivalmistajan luettelossa on maininta E34:n jousissa tyyliin:

    Not suitable for M-models or cars equipped with M-chassis. Siis miten niin ei muka sovi?

    Tämäkin maininta on esim. lesjöforsin luettelossa 530/540:lle tarkoitetuissa jousissa, vaikka ymmärtääkseni tehtaalta nuo autot on tulleet M-Technik jousilla. Ei tajua. Toivottavasti joku ymmärsi mitä hain takaa..
    Eri korkeus M/M-Tech autoilla kun vakiokorkeudella olevat. Tasonsäätö, NURBURGRING paketti, yms. rajoittaa myös jonkin verran. Jousien jäykkyyksissä M/M-tech vs. vakio on tietty eroja.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Bmw_e34
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 6
      • Kälviä

      E34

      Paljonkohan vihtis ottaa etujousista rälläkällä pois ja paljonkohan se laskis??

      Alusta on vakio

      Alla on 16 tuuman vanteet

      Comment

      • gangsta
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 521
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Bmw_e34 View Post
        Paljonkohan vihtis ottaa etujousista rälläkällä pois ja paljonkohan se laskis??

        Alusta on vakio

        Alla on 16 tuuman vanteet
        0, jos meinaat tiellä pysyä.

        Comment

        • -Stalker-
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 46

          Kiireellistä!!!

          Huomenna olen autoa menossa katsomaan ja myyjän mukaan kytkin rahisee. Vaihteet menevät kuitenkin hyvin silmään.
          Myyjä on 99% varma että kytkinlevyt ovat päässeet ruostumaan, koska auto seissyt vuoden verran. Kysymys kuuluukin voiko nuo kytkinlevyt edes ruostua, kun nehän ovat öljyssä kokoajan?:think
          Mielestäni tuo kyllä kuulostais enemmän painelaakerivialta.
          Kuinkas pitkä homma tuo painelaakerin vaihto on? Kokemusta löytyy jonkunverran ja monttu...

          Kyseessä 520i, m20b25 -89

          Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by -Stalker- View Post
            Huomenna olen autoa menossa katsomaan ja myyjän mukaan kytkin rahisee. Vaihteet menevät kuitenkin hyvin silmään.
            Myyjä on 99% varma että kytkinlevyt ovat päässeet ruostumaan, koska auto seissyt vuoden verran. Kysymys kuuluukin voiko nuo kytkinlevyt edes ruostua, kun nehän ovat öljyssä kokoajan?:think
            Mielestäni tuo kyllä kuulostais enemmän painelaakerivialta.
            Kuinkas pitkä homma tuo painelaakerin vaihto on? Kokemusta löytyy jonkunverran ja monttu...

            Kyseessä 520i, m20b25 -89

            Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
            Levyjen lamellit eivät ole rautaa joten ei ne ruostukaan ja missään nimessä ne ei saa uida öljyssä.. , pelkkää laakeria ei kannata ruveta vaihtamaan vaan samalla vaihtaa myös kytkinlevyn, asetelman ja halutessaan myös koneen taka/laatikon etu stefan..
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by Axum View Post
              Levyjen lamellit eivät ole rautaa joten ei ne ruostukaan ja missään nimessä ne ei saa uida öljyssä.. , pelkkää laakeria ei kannata ruveta vaihtamaan vaan samalla vaihtaa myös kytkinlevyn, asetelman ja halutessaan myös koneen taka/laatikon etu stefan..
              Vauhtipyörä ja paineasetelma taas ovat terästä ja koskettavat kytkinlevyä, teräs ruostuu ja voi pitkässä seisonnassa jumittaa kytkimen.

              Mutta ei se ääni siitä ruosteesta kuulu.

              Niin ja tuotantoautoissa on yleensä vain yksi kytkinlevy.

              Kysymyksen esittäjä lienee tottunut pyörän kytkimeen.
              Olli.

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3311
                • Kajjjaani

                Originally posted by gangsta View Post
                0, jos meinaat tiellä pysyä.
                Juuri näin. Ei nuo enää niin pajon E34:een maksa etteikö kannata turvallisuudesta maksaa.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • -Stalker-
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 46

                  Originally posted by Rocla View Post
                  Vauhtipyörä ja paineasetelma taas ovat terästä ja koskettavat kytkinlevyä, teräs ruostuu ja voi pitkässä seisonnassa jumittaa kytkimen.

                  Mutta ei se ääni siitä ruosteesta kuulu.

                  Niin ja tuotantoautoissa on yleensä vain yksi kytkinlevy.

                  Kysymyksen esittäjä lienee tottunut pyörän kytkimeen.
                  Joo lähinnä kurapyörien kytkimistä kokemusta... Oletetaan nyt, että se rahina kuuluisi siitä painelaakerista. Onko kuinka vaarallista/akuuttia? Vai voiko huoletta ajaa? Este katsastukselle?
                  Sitten tuommosen remontin hintasuunta itse tehtynä? Niin ja taitaa tuossa hommassa koko päivä mennä?

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1842
                    • Lappeenranta, Finland

                    Originally posted by -Stalker- View Post
                    Joo lähinnä kurapyörien kytkimistä kokemusta... Oletetaan nyt, että se rahina kuuluisi siitä painelaakerista. Onko kuinka vaarallista/akuuttia? Vai voiko huoletta ajaa? Este katsastukselle?
                    Sitten tuommosen remontin hintasuunta itse tehtynä? Niin ja taitaa tuossa hommassa koko päivä mennä?
                    Ei pitäis katsastuksessa haitata, ellei ole ihan loppu. Kaipa siinä jossain kohtaa menee raja, milloin rahina lakkaa ja painelaakerin osat sinkoilee kytkinkopassa. Siihen mennessä kyllä varmaan hermo pettää ensin ja tulee vaihdettua osat. Näin se meni itselläni viime suvena. Pieni rahina ei ole vaarallista, tuo oma piti ihan hirveää meteliä viime päivinä.

                    Takuulla menee päivä ainakin jos on ekaa kertaa tekemässä. Minulla otti vähän enemmän kun tuo X:n laatikon pudotus on vielä ahtaampi homma kuin normivehkeessä. Painaakin tuplasti laatikko+jakoloota -yhdistelmä. Motonetin kytkinpaketti oli alle 200, orkkis ihan jotain muuta ja muut vaihtoehdot siltä väliltä. eBaystäkin kannattaa katsella, sieltä olisin itse ottanut mutta kyseisellä tarjoajalla olikin eioota vaikka ilmoitti muuta. Sitten Motonettiin kun sattui olemaan hyllyssä ja oli jo kiire saada homma käyntiin.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1842
                      • Lappeenranta, Finland

                      Originally posted by japala View Post
                      Kertokaahan mistä sais ostettua kyseisen ketjun, omassani se on niin venynyt että hyppii jo hampaiden yli.
                      Tai olisiko jollain antaa varaosanumeroa kyseiselle osalle, niin sekin vois helpottaa etsimistä.

                      Japala
                      Luulen, että uuden (paremman) ketjun saat vain toisesta jakolaatikosta... En tiedä onko tuohon muita osia saatavilla kuin tiivistesarja. Suoraan ZF:ltä vois udella.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • -Stalker-
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 46

                        Originally posted by 525iiäxä View Post
                        Ei pitäis katsastuksessa haitata, ellei ole ihan loppu. Kaipa siinä jossain kohtaa menee raja, milloin rahina lakkaa ja painelaakerin osat sinkoilee kytkinkopassa. Siihen mennessä kyllä varmaan hermo pettää ensin ja tulee vaihdettua osat. Näin se meni itselläni viime suvena. Pieni rahina ei ole vaarallista, tuo oma piti ihan hirveää meteliä viime päivinä.

                        Takuulla menee päivä ainakin jos on ekaa kertaa tekemässä. Minulla otti vähän enemmän kun tuo X:n laatikon pudotus on vielä ahtaampi homma kuin normivehkeessä. Painaakin tuplasti laatikko+jakoloota -yhdistelmä. Motonetin kytkinpaketti oli alle 200, orkkis ihan jotain muuta ja muut vaihtoehdot siltä väliltä. eBaystäkin kannattaa katsella, sieltä olisin itse ottanut mutta kyseisellä tarjoajalla olikin eioota vaikka ilmoitti muuta. Sitten Motonettiin kun sattui olemaan hyllyssä ja oli jo kiire saada homma käyntiin.
                        Joo, eli ei siis varsinaisesti mitään tuohoa voi aiheuttaa tuo painelaakeri vai?

                        Comment

                        • virittäjä
                          Newbiemmer
                          • Jun 2008
                          • 9
                          • Espoo

                          E34 m20b25 89 lämmöt nousee

                          Eli kaikki alkoi siitä kun lämmityslaite antoi pelkkää kylmää ilmaa kabiiniin ja vasta n. vartin ajon jälkeen rupesi tulemaan lämmintä.
                          Tämän jälkeen ongelma laajentui siten, että tyhjäkäynnillä rupesi nostamaan lämpöjä tasasesti kohti punarajaa ja pakko sammuttaa. Välillä tekee myös niin, että pysähtyessä esim.valoihin normaalin ajon jälkeen nostaa lämmöt todella nopeasti melkein punararalle (jäähdytysneste rupee haisemaan) ja laskee myös nopesti asteittain takaisin normaaliin.
                          Termostaatti juuri vaihdettu uuteen, mutta ongelma pysyy samana.
                          Mikä avuksi?
                          Anturit ja mittarit taitaa olla ok, koska kone käy oikeasti kuumana.
                          Kylmä ilma viiittaisi ettei vesi kierrä? - Ilmaa jäähdytysjärjestelmässä?
                          Jos pelkkä visko olisi viallinen niin kai puhaltaisi silti lämmintä ilmaa?

                          Apua, ei voi ajaa!

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by virittäjä View Post
                            Eli kaikki alkoi siitä kun lämmityslaite antoi pelkkää kylmää ilmaa kabiiniin ja vasta n. vartin ajon jälkeen rupesi tulemaan lämmintä.
                            Tämän jälkeen ongelma laajentui siten, että tyhjäkäynnillä rupesi nostamaan lämpöjä tasasesti kohti punarajaa ja pakko sammuttaa. Välillä tekee myös niin, että pysähtyessä esim.valoihin normaalin ajon jälkeen nostaa lämmöt todella nopeasti melkein punararalle (jäähdytysneste rupee haisemaan) ja laskee myös nopesti asteittain takaisin normaaliin.
                            Termostaatti juuri vaihdettu uuteen, mutta ongelma pysyy samana.
                            Mikä avuksi?
                            Anturit ja mittarit taitaa olla ok, koska kone käy oikeasti kuumana.
                            Kylmä ilma viiittaisi ettei vesi kierrä? - Ilmaa jäähdytysjärjestelmässä?
                            Jos pelkkä visko olisi viallinen niin kai puhaltaisi silti lämmintä ilmaa?

                            Apua, ei voi ajaa!
                            Vesipumppu, ilmaa järjestelmässä tai kansipahvi

                            Comment

                            • Bmw_e34
                              Newbiemmer
                              • Sep 2009
                              • 6
                              • Kälviä

                              Auto vittuilee

                              Eli mikähän mahtaa autossa olla vikana??

                              Auto ottaa matalat kierrokset vitun huonosti kuumana ja saattaa paukkahdella.

                              Entinen omistaja käytti autoa custcarsilla ja vikakoodi oli nokka- Akselin tunnistin joka on vaihdettu eikä auto ruvennut vieläkään pelaamaan..

                              Tänään vaihdoin siihen toisen ilmamassamittarin ja ei mitään vaikutusta. Purin sitten imusarjan pois ja siellä alapuolella on joku tyhjäkäynti moottori josta on letku halki juurestä ja se letku menee ilman putsarin haitarikumeen että voisko vika olla siinä!! Auttakaa

                              Ja auto on 520i e34 24v vm91

                              Comment

                              • baijeri88
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 958
                                • Mikkeli

                                Originally posted by Bmw_e34 View Post
                                Eli mikähän mahtaa autossa olla vikana??

                                Auto ottaa matalat kierrokset vitun huonosti kuumana ja saattaa paukkahdella.

                                Entinen omistaja käytti autoa custcarsilla ja vikakoodi oli nokka- Akselin tunnistin joka on vaihdettu eikä auto ruvennut vieläkään pelaamaan..

                                Tänään vaihdoin siihen toisen ilmamassamittarin ja ei mitään vaikutusta. Purin sitten imusarjan pois ja siellä alapuolella on joku tyhjäkäynti moottori josta on letku halki juurestä ja se letku menee ilman putsarin haitarikumeen että voisko vika olla siinä!! Auttakaa

                                Ja auto on 520i e34 24v vm91
                                puolat myös yksi vaihtoehto.. nimimerkillä kokemusta on...
                                E36 Cab Atlantisblau
                                E92 325i


                                eX:
                                E39 525i, E36 325i
                                E34 Sedan Alpinweiss II
                                , 316 -87 & 316i -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎