Sattuisikohan kukaan tietämään tai viitisiä katsomaan missä järjestyksessä kolme johtoa menevät tuolle syylärin lämpömittarille? Narttu puoleinen liitin on hajalla. ja liittimet erillään...
kyseessä m30b34
Sattuisikohan kukaan tietämään tai viitisiä katsomaan missä järjestyksessä kolme johtoa menevät tuolle syylärin lämpömittarille? Narttu puoleinen liitin on hajalla. ja liittimet erillään...
kyseessä m30b34
Faq osion ETM sähkökaavioista löydät nuo tiedot eli johtojen värit ja liittimen pinnijärjestyksen.
Minkäköhän verran mahtaa olla vakioalustaisessa kolmenelkussa mitta maasta sumarin alareunaan ? Kävin eilen pöristelemässä vähän vanhuksella, ja käytin samalla leimalla.... Äijä jorisi jotain että pitäis olla 25 senttiä alareunaan, muuten on liian matalalla. Tekis mieleni väittää, et vakiossa 518:kaan ei ole noin paljon.. Saati sitten tossa omassa 540:ssä, varsinkin kun se on tehtaalta tullessa ollu M-sport alustalla. Vähän jäi sellanen pilkunnussimisen maku :think Ja toi mun rottelo nyt ei tosiaankaan oo mitenkään sikalintassa.
Edit. tai sitten jos joku tietäisi vakion navasta kaareen mitan ni voi vähän mittailla että onko tässä nyt valituksen paikka..
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Minkäköhän verran mahtaa olla vakioalustaisessa kolmenelkussa mitta maasta sumarin alareunaan ? Kävin eilen pöristelemässä vähän vanhuksella, ja käytin samalla leimalla.... Äijä jorisi jotain että pitäis olla 25 senttiä alareunaan, muuten on liian matalalla. Tekis mieleni väittää, et vakiossa 518:kaan ei ole noin paljon.. Saati sitten tossa omassa 540:ssä, varsinkin kun se on tehtaalta tullessa ollu M-sport alustalla. Vähän jäi sellanen pilkunnussimisen maku :think Ja toi mun rottelo nyt ei tosiaankaan oo mitenkään sikalintassa.
Edit. tai sitten jos joku tietäisi vakion navasta kaareen mitan ni voi vähän mittailla että onko tässä nyt valituksen paikka..
Tosta on ollut kokemusta itelläkin. Alustan muutoskatsastuksessa katsuri mittaili ja sano että on liian alhaalla. Totesi myös samaan hengenvetoon että kun polttimot poistaa, niin ei tule ongelmia. Kyselin siinä sitten että miten on noiden vakiokorkuisten kanssa. Inssi sano että periaatteessa basic m-sport alustallakin on jo vakiona liian matala, kun sumareiden vähittäiskorkeutta katotaan.
Eniten mua tossa "kyrsii" se, että silloin kun toin ja rekisteröin auton ei noista sumareista tullut mitään narinaa vaikka silloin paikallaan oli vanhat h&r:n jouset ja ehkä jo hieman kuolleet orkkisiskarit, no problem, mitta navasta kaareen otteeseen ja ei muutakuin kovaa ajoa. Ja kerran sen jälkeenkin käynyt normi vuosikatsastuksessa eikä valittamista. Nyt sitten kun olin syksyllä ennen seisontaan laittoa asentanut uudet jouset + Bilstein B8 iskarit ja auto on selvästi korkeampi kuin aikaisemmin (ei asettunut vielä) niin aletaan narisemaan.
Ja tämä siis kaikki samalla konttorilla.
Ajattelin tänään tehdä ihan mielenkiinnosta pikku kokeen ja mittailla parkkihallissa että kuinka monessa tavan perhekinnerissä ne sumarit oikeasti on 25 senttiä maasta
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Eniten mua tossa "kyrsii" se, että silloin kun toin ja rekisteröin auton ei noista sumareista tullut mitään narinaa vaikka silloin paikallaan oli vanhat h&r:n jouset ja ehkä jo hieman kuolleet orkkisiskarit, no problem, mitta navasta kaareen otteeseen ja ei muutakuin kovaa ajoa. Ja kerran sen jälkeenkin käynyt normi vuosikatsastuksessa eikä valittamista. Nyt sitten kun olin syksyllä ennen seisontaan laittoa asentanut uudet jouset + Bilstein B8 iskarit ja auto on selvästi korkeampi kuin aikaisemmin (ei asettunut vielä) niin aletaan narisemaan.
Ja tämä siis kaikki samalla konttorilla.
No joo tätähän tää on. Mutta edelleen hyväksi todettu keino on poistaa sumarit käytöstä katsastuksen ajaksi. Ei ainakaan tule valituksia, tosin kerran yks katsari kehoitti teippaamaan sumarit, kun eivät kerran olleet käytössä. Totesin siihen että "en muuten teippaa, koska auton ulkonäkö kärsii sitten. Aina teidän kehotuksia olen totellut mutta tätä en". Kelpas selitykseksi ja leima paperiin.
Eipä noista e34 sumareistakaan mitään hyötyä ole jos ajatellaan suomen olosuhteita ja yli 40 kmh nopeuksia. Otin polttimot pois jo ennen katsastusta.
Vois keväämmällä laittaa niiden tilalle led-päivävalot jotka saa palaa olamn parkkejakin. Niiden alareuna jää sitten sallituun tasoon. Muutenkin noi e34 valot on kolmanneksi huonoimmat omistamistani ajoneuvoista, huonommaksi pääsee pappa Tunturi ja polkupyörä. Kirkkain valaisin vaikuttaa olevan kaukovalojen merkkivalo, joka melkein häikäisee. Vois vaihtaa siihen himmeemmän polttimon..
Muutenkin noi e34 valot on kolmanneksi huonoimmat omistamistani ajoneuvoista, huonommaksi pääsee pappa Tunturi ja polkupyörä. Kirkkain valaisin vaikuttaa olevan kaukovalojen merkkivalo, joka melkein häikäisee. Vois vaihtaa siihen himmeemmän polttimon..
Eipä ne E34 valot mitkään tehokkaat ole, kun on saanut "hiekkapuhallusta" sen 15-20vuotta, joten ei tarvii manailla. Uusilla umpioilla valoteho paranee huomattavasti. Suosittelen lämpimästi. Jotkut hurjat on lisänny xenonit, joilla valoteho paranee entisestään. Toki laittomat viritykset, joten ite en omaani laita, kun kesällä näkee ajella vaikka ilman valoja.
Comment