Päivitätkö kylmäaineen R134a:han vai joko sulla ne on? R134a updateen löytyy ihan viralliset BMW:n ohjeet ja asiaa on puitu xx-kertaa täälläkin.
Joo R134a:t on jo.. Ei vaan tekisi mieli mitään sekunda kuivainta ostaa jos noissa mitään eroja edes on:think Myös tuo täyttömäärä vähän mietityttää kun tarrassa lukee 1925g +- 25g, joka siis on aika perkeleesti.. Ilmastoinninhuoltolaitteen luettelosta sitten katsoin niin siellä taas luki r134a aineisille täyttömääräksi olisiko ollut jotain 1450g, mutta eiköhän tuohon tarraan kannata luottaa enemmän?
Joo R134a:t on jo.. Ei vaan tekisi mieli mitään sekunda kuivainta ostaa jos noissa mitään eroja edes on:think Myös tuo täyttömäärä vähän mietityttää kun tarrassa lukee 1925g +- 25g, joka siis on aika perkeleesti.. Ilmastoinninhuoltolaitteen luettelosta sitten katsoin niin siellä taas luki r134a aineisille täyttömääräksi olisiko ollut jotain 1450g, mutta eiköhän tuohon tarraan kannata luottaa enemmän?
Molemmat täyttömäärät väärin... 1925g +- 25g on vanhan liiton R12:lle, 1550g+- 25g R134a:lle.
Tuossa parit jutut vähän aiheeseen liittyen jotka olisi myös löytynyt haulla. E34:n ilmastoinnista löysin hetkessä n.15 tarinaa jotka kannattaa myös lukea.
Itse laitoin Boschin yleislambdan, ei ollu liitintä mutta mukana tulleilla liittimillä ja ohjeilla liittäminen kävi näppärästi.. eikä maksanutkaan kuin 80 euroa.
EDIT: itsellä Motonetin ranskalainen tarvikelambdan paska kesti jopa 6 kk.
Mulla varmaan on siitä kuitti autossa. Koitan muistaa huomenna katsoa.
EDIT:
Kävimpä sitten heti katsomassa, niin tasan 100 € joulukuussa 2009 on maksanut Bosch lambda E36 325i:hin.
Ok, kiitokset. Pitää tuolta käydä toi hakemassa ja koittaa vaikuttaako mitään.
Tänään koitin omaa maf:ia toiseen 525:seen. Hyvin toimi, ei mitään eroa testiauton oman mafin toimintaan. Ei ollut mahdollisuutta koittaa omaa autoa sillä toisella massamittarilla, mutta eiköhän tosta voi päätellä että se oma on ehjä. Toivotaan että lambdan vaihto auttaa.
Oon koittanut autoa ilman lambdaa (pistoke irti), jonka jälkeen nollasin vikakoodit ja löin lambdan kiinni -> Ei mitään vaikutusta. Kai sen jollain tapaa pitäis reagoida, jos se ehjä olis.
Kyseessä allekirjoituksessa oleva vehje ja ajotietokoneesta olisi kyse.
Tuossa äsken ennen kuin laitoin auton käymään, mittaristossa näkyi kello, päivä yms. Käytin auton lämpimäksi, niin sen jälkeen näkynyt mitään, vaikka kuinka painoi siitä viiksen päästä. Viiksi on vaihdettu tuossa viime marraskuussa, niin en jaksa uskoa että siinä olisi vika, eli jääkö sitten mittaristo ainoaksi vian mahdollisuudeksi?, itse ajotietokoneessa siis näkyy kyllä kaikki.
Missä tyhjäkäyntimoottori M50B25:sessa? Ei ole nyt mitään omaa mistä tarkistaa ja moottorin ostanut kaveri ei löydä kyseistä palikkaa, mutta irroittanutkaan en ole :think
Muistelin, että jotenkin pannalla jossain imusarjan alla kiinni tms.? M20:ssähän tuo töröttää heti imuputkessa.
Edit. löysin jo kuvan. Kohtuu hankalassa paikassa imusarjan alla, joten jäänyt näkemättä..
Kyseessä allekirjoituksessa oleva vehje ja ajotietokoneesta olisi kyse.
Tuossa äsken ennen kuin laitoin auton käymään, mittaristossa näkyi kello, päivä yms. Käytin auton lämpimäksi, niin sen jälkeen näkynyt mitään, vaikka kuinka painoi siitä viiksen päästä. Viiksi on vaihdettu tuossa viime marraskuussa, niin en jaksa uskoa että siinä olisi vika, eli jääkö sitten mittaristo ainoaksi vian mahdollisuudeksi?, itse ajotietokoneessa siis näkyy kyllä kaikki.
Tuleeko mittariston matriisinäyttöön mitään hälyjä, esim. kun vedät vähän kääppäriä päälle vauhdissa?
Comment