Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtsude
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 739
    • Jyväskylä

    Tunnistaako tolpan tai jousen paksuudesta että onko autossa 520 vai 540 etutolpat? Entinen omistaja jotain höpötti että ois 4-litrasen tolpat, onko siis jollain tietoa jostain strategisten mittojen eroista, joista voisi tunnistaa että kumpi on kyseessä?

    Sitten vielä, kulutusmittari toimii aluksi on/off-tyylillä. On muuten ajossa tapissa 30 litrassa, mutta moottorijarrutuksessa laskee nollaan. About tunnin ajettua mittari alkaa kuitenkin toimimaan normaalisti ja oikein. Avasin mittarin konkkien tutkiskelun takia, mutta eihän siellä ollut kuin yksi normaali konkka ja kolme vähän isompaa konkantapaista. Vaihto-ohjeiden perusteella pitäisi olla 5 yläkulmassa ja nämä olivat ympäri mittaristoa. Kyseessä siis vanhanmallin M20-koneisen mittaristo. Auttaako näiden vaihto vai onkohan vika jossain muualla, kun puhaltimen lämmitettyä mittariston seutua kulutusmittarikin herää?
    E34

    Comment

    • morguz
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 25
      • Tusby

      Mikähän tuohon omaan kiuluun tuli kun toimii pyyhkijät vain nopeimmalla asetuksella, ei toimi pissapojat eikä se, että näpäyttää viiksestä alaspäin. Kellään samaa ongelmaa? Tuli sinä aikana tuo vika kun purkanu sisustaa ja teippaillu sähköjohtoja tuolta koelaudan alta, kaikki töpselit on kunnolla kiini eikä piuhat poikki tai vastaavaa. Vinkkejä miten rupeis tutkimaa tuota vikaa?

      Comment

      • JaHu85
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 607
        • vaasa

        Originally posted by morguz View Post
        Mikähän tuohon omaan kiuluun tuli kun toimii pyyhkijät vain nopeimmalla asetuksella, ei toimi pissapojat eikä se, että näpäyttää viiksestä alaspäin. Kellään samaa ongelmaa? Tuli sinä aikana tuo vika kun purkanu sisustaa ja teippaillu sähköjohtoja tuolta koelaudan alta, kaikki töpselit on kunnolla kiini eikä piuhat poikki tai vastaavaa. Vinkkejä miten rupeis tutkimaa tuota vikaa?
        Jos on sähkövikoja niin kannattaa tarkistaa takaluukussa olevien johtojen kunto. Menee helposti poikki/murtuu siitä taitto kohdasta (haulla löytyy juttua). Eräs yleinen ongelma on myös pääsulake (sijaitsee n.20cm päästä akusta, mustassa muovikotelossa).

        Mutta sinun tapauksessa kyllä tarkistaisin vielä uudestaan nuo johdot joita olet teippaillu.
        E30 318i M43 -88

        Comment

        • M-Lead
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1500
          • Oulu

          Originally posted by Valtsude View Post
          Tunnistaako tolpan tai jousen paksuudesta että onko autossa 520 vai 540 etutolpat? Entinen omistaja jotain höpötti että ois 4-litrasen tolpat, onko siis jollain tietoa jostain strategisten mittojen eroista, joista voisi tunnistaa että kumpi on kyseessä?
          FAQ:sta löytyy juttua iskarien yläpäiden eroista, jos yhtään selventää: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876

          Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            Originally posted by M-Lead View Post
            Kiitokset. Alko selvenemään ilmastoinnin mysteerit.
            Ovat jo tallella ilmeisesti, joten otetaanpa pois turhaa tilaa viemästä

            Originally posted by jani73 View Post
            Karvalakkien karvalakki GM:n tunnistaa siitä että keltaisen ja vihreän liittimen välistä puuttuu kokonaan tuo valkoinen liitin, on sellainen tuossa lattialla.
            Bingo Olis pitänyt hieman tarkentaa kuvan kera mitä ajoin takaa. Kuvassa vasemmalla se karvalakki GM.

            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Haggis
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1570
              • Wackyland

              Konttorilla tuli käytyä ja hylsy tuli alustan ongelmista. Edessä toinen alatukivarren pallon nivel ja takaa molemmilta puolilta taka-akselin tuennasta kuvassa näkyvät puslat kai,joille inssi ei sanonut nimeä,vain näytti. Nyt siis haetaan nimeä tälle punaisella merkitylle kohdalle?
              http://i312.photobucket.com/albums/l...g?t=1270650822

              RealOEM:sta ilmeisesti osa 2 tai 5?
              http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/k/9.png
              Käyttis:Kia Optima TF

              Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

              Comment

              • bavaria:39
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 323
                • Kotka

                Originally posted by Haggis View Post
                Konttorilla tuli käytyä ja hylsy tuli alustan ongelmista. Edessä toinen alatukivarren pallon nivel ja takaa molemmilta puolilta taka-akselin tuennasta kuvassa näkyvät puslat kai,joille inssi ei sanonut nimeä,vain näytti. Nyt siis haetaan nimeä tälle punaisella merkitylle kohdalle?


                RealOEM:sta ilmeisesti osa 2 tai 5?
                http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/k/9.png
                Osa 2. Suht kivuton homma vaihtaa. Ulosvetäjä vaan lainaan foorumilta.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by bavaria:39 View Post
                  Osa 2. Suht kivuton homma vaihtaa. Ulosvetäjä vaan lainaan foorumilta.
                  Joo, ei ulosvetäjällä mee ku se n. tunti ku vaihtaa kahvitauon kera. Kaverin e34:een ja omaan e32:een oon vaihtanu.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    Originally posted by bavaria:39 View Post
                    Osa 2. Suht kivuton homma vaihtaa. Ulosvetäjä vaan lainaan foorumilta.
                    Tai tekee työkalun itse, piirrustukset löytyy puslanvaihtotopikista. Ne niveltangot KANNATTAA vaihtaa samalla.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

                      Kiitokset tiedoista,huomenna osia tilaamaan. Valitettavasti korjaamo vaihtaa
                      Käyttis:Kia Optima TF

                      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16344
                        • Leppävirta

                        360tkm ajettu M60B30 automaatilla, onko vielä huolettomia tai ns turvallisia kilometrejä edessäpäin jos auto on kuitenkin muistettu huoltaa?

                        Mitä kannattaa kysyä että olisi autoon jo tehty, huoltokirja pitäisi kuulemma löytyä mitä tähän asti on ajettuna.

                        Ne normi alusta hommat ja semmoset kyllä tiedän E34:sta.

                        Kysymys on nimenomaan tuohon moottoriin ja laatikkoon liittyen.

                        Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • -manageri-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 228

                          Mites kannattaako noita alareunoista ruostuneita ovia alkaa korjauttamaan vai hommata jostain uudet ovet? Itellä ei pysy hitsivehkeet niin hyvin käsissä että siististi korjata osais..

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14353
                            • Oulu

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            360tkm ajettu M60B30 automaatilla, onko vielä huolettomia tai ns turvallisia kilometrejä edessäpäin jos auto on kuitenkin muistettu huoltaa?
                            Oma M60B30+5HP18 yhdistelmä on rullannu nyt reilu 308tkm, eikä teknisiä murheita ole ollut. Päästöjä myöten hemmetin hyvä. Eli kyllä se kestää jos on tosiaan vaan huollettu.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Ja kestää vaikkei ois huollettukkaan, sen verran karmea omakin oli ostaessa. 405tkm mittarissa eikä ongelmia lukuunottamatta satunnaista tyhjäkäyntivavahtelua (vaivaa kyllä usein jo alle 200tkm ajettujakin eikä haittaa mitään), kun vain korjasi kaikki imuvuodot, putkistovuodot ja vaihtoi mafin.

                              Melkoisen ikiliikkuja, muutenkin noi pikkukasi-vaihtomotit maksaa käytettynä jonkun puupennin ja laatikosta ei voi tietää koskaan etukäteen oli kilsat mitä tahansa. Suosittelen, mukava käyttis.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • morguz
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 25
                                • Tusby

                                Originally posted by morguz View Post
                                Mikähän tuohon omaan kiuluun tuli kun toimii pyyhkijät vain nopeimmalla asetuksella, ei toimi pissapojat eikä se, että näpäyttää viiksestä alaspäin. Kellään samaa ongelmaa? Tuli sinä aikana tuo vika kun purkanu sisustaa ja teippaillu sähköjohtoja tuolta koelaudan alta, kaikki töpselit on kunnolla kiini eikä piuhat poikki tai vastaavaa. Vinkkejä miten rupeis tutkimaa tuota vikaa?
                                Enpä oo saanu selvitettyy mitään vaik tsekkaillu mitä on ehdotettu :S Oisko viiksi voinu jotenki hajota tai oisko viel jotain mitä pitäs tarkastaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎