Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Peltsii View PostNo eikös se nyt juurikin se ole?
Comment
-
-
Niin siellä on 2 tankoa per puoli, poikittainen ja vinottainen.
Yleensä e34 puhuttaessa:
poikittainen= alatukivarsi
vinottainen=reaktiotanko
Siinäpä sitten rupeat arpomaan, että minkä vaihdat, jos insinööri on pallonivelen todennut väljäksi, noissa kun on molemmissa pallonivel toisessa päässä ja molemmat ovat akselin alapuolella, eli molemmat ovat jollain tapaa alapalloja.
Jos taas verrataan muihin eri mcpersson rakenteilla oleviin autoihin, niin se varsi joka määrittää olkatuen alanivelpisteen on alatukivarsi ja alapallonivel on se jonka ympäri sitä alapäätä pyöritetään.
Silloin voisi kuvitella että alapallo on se poikittaisen tukivarren päässä.
Olipa yksinkertainen asia hankalasti selvitetty, toivottavasti nyt kaikki ostatte väärät tangot kun Rocla käskiOlli.
Comment
-
-
Sellainen ongelma omassa e34 m5 kuskin penkissä että selkänoja (vasen kiinike..?) taipuu kun painaa selällä. Eli luultavasti jostai kohtaa rikki? Itse en ole vielä tarkemmin tutkinut mutta jos jollakin ollut vastaava tapaus niin miten saanut korjattua?Nykyiset:
Opel Insignia OPC line sedan -15
e61 520D -08
Chevrolet Sportside -89 4,3L V6
Comment
-
-
Taipuuko vaan selkä noja vai koko penkki? Omasta m5:sta oli ne etu koukut murtunu irti lattiasta, johon siis etupää tulee kiinni. Sitten kannattaa purkaa siit verhoilut pois (vittumainen homma menee aikaa nii pirusti ku laittaa takas kunnolla) ja kattoo ettei penkin runko oo poikki ja ne kippi moottorit ovat kunnolla siellä sekä ne jouset niissä kippimootttoreissa.
Ja mulla sellanen ongelma tuon oman e34:sen kanssa M5 -91 elikkä eilen heitteli tuo nopeus mittari niiku tippu 100km/h vauhissa johki 80km/h ja sit nous takas kohalleen 100km/h sitten illalla tippu kokonaan niiku nollaan ja ei liiku enää siitä. Välillä saattaa jonku pari sekunttia toimia. vika nopeusanturissa,johdoissa vai mittaristossa veikkauksia ? tai tietoa
Originally posted by awwwshit View PostSellainen ongelma omassa e34 m5 kuskin penkissä että selkänoja (vasen kiinike..?) taipuu kun painaa selällä. Eli luultavasti jostai kohtaa rikki? Itse en ole vielä tarkemmin tutkinut mutta jos jollakin ollut vastaava tapaus niin miten saanut korjattua?Last edited by bmwe30turbo; 21-05-2010, 17:35.E39 530DA - 00
E39 530DA-01
E34 "520i" s38+hx60 - 91
E34 m5 -91 projekti
E34 m5 -88 turboprojekti
MAN 12.224 isompi huoltoauto
Comment
-
-
Originally posted by bmwe30turbo View Posttaipuuko vaan selkä noja vai koko penkki omasta m5 oli ne etu koukut murtunu irti lattiasta johon siis etupää tulee kiinni sitten kannattaa purkaa siit verhoilut pois (vittumainen homma menee aikaa nii pirusti ku laittaa takas ja kunnolla) ja kattoo ettei penki runko oo poikki ja ne kippi moottorit ovat kunnolla siellä sekä ne jouset niis kippimootttoreissa
ja mullaki onkelmaa e34 m5 -91 eilen nopeus mittari tippu pois pelistä välillä nousee pikkasen mut pysyy 0 melkee koko ajan onko ne ne konkat mittarissa vaiko anturi paskan tai johdot ?? koska eilen säätelin kulmat koulussa ja putsailin perää nii oisko liitin hapettunu tai jotain paskaa menny sinne liittimeen ??
ei jumalauta opettele kirjottaan, niin joku viitsii vastatakin.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Kysyn nyt täällä kun ei viiti tehä uutta topikkia sitä varten.
Eli auto on 1/89 vm 530i ja ongelmana että ei toimi lämppärin puhallin lainkaan. Autossa ei ole ilmastointia.
Itse lämmityslaitteen moottori toimii kun syöttää suoraa virtaa akulta ja on koitettu kahdella eri etuvastuksella ja kahdella eri kabiinin puolella olevalla katkaisimella.
Vastukselle tulee 4piuhaa, ja kun antaa ruskealle(maa?) lisämaata rungosta niin toimii puhallin, mutta ainoastaa isoimmalla nopeudella. Joten onko mahdollisesti vaan maa vika, vai lisäksi myös tuo vastus rikki? Uusi vastus on tilauksessa ja tiedustelisinkin että mistä tuo vastuksen maajohto ottaa maita?
Ja vielä, pitäiskö katkaisimelle, sekä etuvastukselle tulla kaikille virta samaanaikaan?
Comment
-
-
tulee pieni kolahduksentyyppinen ääni *tummm* kuskinpuolelta välillä, kun kääntää vasemmalle. Ja sama ääni, kolahdus, kun tulee katukivetykseltä alas. n. 50tkm sitten vaihdettu lemförder alatukivarret, lemförder koiranluut, meyle hd ylätukivarret. Sitten n. 5tkm sitte vaihdettu uudet orig iskarin yläpäät jousien vaihdon kanssa
VEikkaan meylen palloniveliä sököiksi, vai oisko joku muu ?
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Posttulee pieni kolahduksentyyppinen ääni *tummm* kuskinpuolelta välillä, kun kääntää vasemmalle. Ja sama ääni, kolahdus, kun tulee katukivetykseltä alas. n. 50tkm sitten vaihdettu lemförder alatukivarret, lemförder koiranluut, meyle hd ylätukivarret. Sitten n. 5tkm sitte vaihdettu uudet orig iskarin yläpäät jousien vaihdon kanssa
VEikkaan meylen palloniveliä sököiksi, vai oisko joku muu ?
Comment
-
-
Originally posted by pheno View Postei pidä mitään ääntä
Koiranluita vois ehkä ihmetellä. :think
Comment
-
-
Joo'o.. Mistähän voisi lähteä etsimään sellaista vikaa kun molemmista takapyöristä kuuluu kuopissa yms hirveetä rilinää.. jarrua painaessa ääntä ei kuulu ja käsijarru päällä silti kuuluu. Renkaat otin pois ja koputtelin, mut mistään ei kuulu sitä ääntä. Jarrutkin purin ja tutkin mut ei mitään löytyny..Taka ovesta roikuin ja katsoin rengasta ajossa niin aina kun rilisi niin rengas tärisi.. Hiljaisemmassa vauhdissa ääni kuulu selvemmin ja kovassa vauhdissa ei juurikaan. Ihan hävettää ajaa kun on niin kova rilinä..
E: Tälläinen jarrupala juttu löyty.. Eli kuvassa punaisella ympyröidyt "kiinnikkeet" on tiukasti kiinni, mutta puna oranssilla ympyröity "kiinnike" on väljästi, joten jarrupala pääsee heilumaan.. Tämä voisi olla se vika? Molemmat on saman kokoisia paloja. mutta satulassa on just tuollainen syvennys ton kiinnikkeen kohdassa.. Miksi näin? Mitä teen? Aapuva..
Last edited by ||Nixu||; 22-05-2010, 10:28.Volvo S40 T4 -98
ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMjoo, reaktiotanko kyllä ilmottaa väljyytensä jarruttaessa kivasti. Varsinki jos oikein kiusaa pumppaamalla.
Koiranluita vois ehkä ihmetellä. :think
Koiranluut on kyllä näissä se perus vika näissä joka ensimäiseksi kannattaa katsoa, mutta nuo voi kyllä myös raidetankoista ja siitä keskitankosta johtua jos kääntäessä oirehtii.
Comment
-
Comment