lohko ja kansi samat, uudemmassa imusarja on muovia uudemmassa on egr, yms. kaikkia pieniä eroja..
Juu kiitoksia elikkäs voin hyvin mielin ostaa sen e39 kannen joka (sis. nokan, suuttimet, hehkut, alipainepumppu, termostaatti kotelo, venttiilikoppa jne.?
Topicissa noin kolme ja puolisataa sivua joita en laiskana ihmisenä jaksaisi ruveta selailemaan kaikkia läpi, eikä nopeahko haku tuottanut tulosta, joten nostetaan kissa pöydälle.
Eli tarkoitus olisi hommata tuollainen e34 M50B25TU -moottorinen toukka, jossa siis imupuolella VANOS.
Allekirjoittaneella ei kyseisestä tekniikasta harmainta aavistusta ja ainoa mikä tällä hetkellä ostopäätöksen tekemisessä hieman askarruttaa, on juurikin tuo nimenomainen VANOS.
- Kuinka toimiva tuossa tekniikassa?
- Käsittääkseni moottorin ääni on ainakin erilainen kuin perus M50B25:ssa, mutta mistä erottaa onko VANOS niin sanotusti kunnossa vai tiensä päässä?
- Kuinka toimiva paketti varsinkin noin talvella? Ainakin e46:ssa oli huomattavissa järjestelmän tukkeutumista (328).
- Miten varmistua VANOKSEN kunnosta?
Vaakakupissa siis nyt M50B25TU ja M50B25. Hyviä ja huonoja puolia molemmista.
Kiitos ja anteeksi.
EDITTIÄ: Yön pikkutunteina löysin hyvät ohjeet jos mielenkiintoa remontoida VANOS itse. Joillekkin varmasti tuttua tietoa, mutta laitan tämän tänne nyt kuitenkin jos joku sattuisi vaikkapa innostumaan:
Juu kiitoksia elikkäs voin hyvin mielin ostaa sen e39 kannen joka (sis. nokan, suuttimet, hehkut, alipainepumppu, termostaatti kotelo, venttiilikoppa jne.?
Käsittääkseni kyllä
When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Ensiksi jokunen aika sitten check controlin näyttöön ilmesty brake lt circuit.
No, vaihdoin katkaisijan ja toimi jokusen ajan, kunnes ilmesty taas.
Vaihdoin sitten taas katkasijan, kun aattelin, että oli joku maanantai kappale.
Sitten kärähti LKM:stä joku komponentti, jonka jälkeen sitten aloin tutkimaan tarkemmin ja takakontista jarruvalolle menevä johto oli aivan sulanut kuin myös sulake nro 1 konehuoneesta. Korjasin piuhan(hat) ja vaihoin vanhan LKM:n jossa oli häikkää ajovaloissa, mutta jarruvalot ehjät.
Näillä mentiin katsastukseen eilen ja leima tuli, mutta tänää sitten poksahti taas LKM, mutta hieman eri kohdasta.
Elikkä semmoista kyselisin teiltä viisailta että pystyykö suora kutosesta eli kysessä on moottori m30b35 vaihtaa nokka akseli ilman että irroittaa kannen, koska laakerithan on valettu kiinni kanteen??
Elikkä semmoista kyselisin teiltä viisailta että pystyykö suora kutosesta eli kysessä on moottori m30b35 vaihtaa nokka akseli ilman että irroittaa kannen, koska laakerithan on valettu kiinni kanteen??
Kiitos Jo Etukäteen
Kansi irti. Se on M30B34
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Elikkä semmoista kyselisin teiltä viisailta että pystyykö suora kutosesta eli kysessä on moottori m30b35 vaihtaa nokka akseli ilman että irroittaa kannen, koska laakerithan on valettu kiinni kanteen??
Kiitos Jo Etukäteen
Ei.. ja eihän se nyt niiin iso vaiva ole irroittaa kantta
Eli voiko e34 540:een vaihtaa uudemman M62B44 koneen tai koneen ja laatikon? Käykö 4,4 esim. suoraan 4,0i lootaan(autom.) tai käykö myös uudempi aut.loota kiinnikkeiltään e34:n kardaaniin ja tuleeko missään ongelmia kyseisen vaihdon kanssa? Kiinnostais vaihtaa kun halvalla sais uudemman ja vähänajetun tekniikan? Kiitoksia vastauksista etukäteen.
Comment