Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    Eix sen vetarin "pituus" pidäkin muuttua jouston mukaan? Että pitää siis välystä olla.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Jezzin
      Newbiemmer
      • Dec 2009
      • 13
      • Krs

      Suutin asiaa

      Elikkäs sellasta kysyn kun pitäisi omaan autoon suutin vaihtaa auto siis e34 2.5tds vm.93 tuos selasin niin löyty kone joka myytäs osina kone on siis sama mutta se on e39:ssä niin mahtaako noissa olla samat suuttimet kummassakin siis vakio suuttimet.Ja voiko vaihtaa vain yhden suutimen?:think

      Kiitoksia!

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Samat suutimet. Voi vaihtaa vain sen viallisen.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • bimmer_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 851
          • Keskisuomi

          Originally posted by TFV View Post
          Eix sen vetarin "pituus" pidäkin muuttua jouston mukaan? Että pitää siis välystä olla.
          Niin, näin itsekkin ajattelin.. Mutta voikohan ne "yli-liikkua" Kun toinen vetari on jäykempi ja toinen oikeen kolahtaa kun vetäsee :think
          Seonsekinnusenjoukokinnulasta

          e46 320i Touring -04
          e36 328i -97 Sedan Ralliauto

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by motu View Post
            Ilmastoinnin ollessa kylmällä tuuletusräppänöistä puhaltaa kunnolla ilmaa (tuntee varmaan takapenkille asti). Sitten kun väännän namikat kuumalle niin puhaltaminen loppuu lähes kokonaan. Lämmöt ovat mittarin mukaan puolessa välissä mutta ei tuo auto kyllä kuumaa puhalla millään asennolla. Melko lämmintä vain ja sitäkin heikosti. Suhteellisen ikävä ilmiö kun on -20°C pakkasta.

            Kyseessä automaatti-ilmastoinnilla oleva malli.
            Entäs mitä tapahtuu, jos laitat kuskinpuolen niin kuumalle kuin saat ja puhaltimen täysille (kuuluu se naksahdus)

            Comment

            • motu
              Newbiemmer
              • Feb 2010
              • 22
              • Lohja

              Originally posted by pheno View Post
              Entäs mitä tapahtuu, jos laitat kuskinpuolen niin kuumalle kuin saat ja puhaltimen täysille (kuuluu se naksahdus)
              Loppuu se puhaltaminen lähes kokonaan. Jos laittaa käden suuttimen eteen niin juuri erottaa,että räppänästä tulee ilmaa.

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                Originally posted by motu View Post
                Loppuu se puhaltaminen lähes kokonaan. Jos laittaa käden suuttimen eteen niin juuri erottaa,että räppänästä tulee ilmaa.
                Jaa-a.. ei varmaan ainakaan ilmastoinnin "miekassa" ole vikaa, jos puhallusnopeuden säätö toimii.

                Täällä on kuvattu IHKAn komponentit: http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html

                Parhaiten vian saisi selville INPA:lla, jossa näkyy kaikki lämpöanturien, yms. arvot. Viimeisenä konstina voisi koittaa nollausta, eli akusta piuhat irti joksikin aikaa.

                Comment

                • Valtsude
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 739
                  • Jyväskylä

                  Mikä on kun kusee tuosta vesiventtiilissä kiinni olevan mötikän keskellä olevasta reiästä jäähynesteet pihalle? Puuttuuko siitä joku osa kun ihan suora reikä vaan?





                  E: Vissiin joku lisäpumppu tämän mukaan, osa 1 siis:



                  Voikohan tuon vaan jättää välistä pois, onko jotain käytännön haittaa?
                  Last edited by Valtsude; 02-12-2010, 14:07.
                  E34

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14351
                    • Oulu

                    Mötikkähän on kiertovesipumppu, yleensä o-rengas niissä vuotaa: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1555088
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • rick the rocket
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 191
                      • Mänts

                      Muutama kysymys olisi koskien sigun autoa. Tänään kun tuli käytyä ruokatunnilla, niin jostain syystä kierroslukumittari näytti 1000 kierrosta enemmän mitä todellisuudessa oli. Kun lähti syömästä pois niin kierrokset oli taas aivan normaalit?

                      Työkaveri myös sanoi apparin paikalta, että haisee jäähyneste? Itsehän en haistanut yhtään mitään. Lämmöt on normaalit,puhaltimesta tulee lämmintä ja kylmää. Mitäs tuo tarkoittaa jos on noin, että tulee ohjaamoon jäähynesteen käry?

                      Ja heitetääs vielä, että kun ilma lauhtui niin pissapoika heitti toimimasta, pakkasilla tuntui oikeastaan kaikki toimivan ...voiko jotenkin vaikuttaa kun eilen autoon asennettiin xenonit. Ei kai ne tuollaiseen vaikuta??
                      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                      Comment

                      • Valtsude
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 739
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by zener View Post
                        Mötikkähän on kiertovesipumppu, yleensä o-rengas niissä vuotaa: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1555088
                        Okei, tulikin jo kasattua vehje ilman sitä. Ei muuta eroa paitsi että ei jaksa tyhjäkäynnillä puhaltaa kuumaa.
                        E34

                        Comment

                        • illu^^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1703
                          • Kajaani

                          Originally posted by rick the rocket View Post
                          Muutama kysymys olisi koskien sigun autoa. Tänään kun tuli käytyä ruokatunnilla, niin jostain syystä kierroslukumittari näytti 1000 kierrosta enemmän mitä todellisuudessa oli. Kun lähti syömästä pois niin kierrokset oli taas aivan normaalit?

                          Työkaveri myös sanoi apparin paikalta, että haisee jäähyneste? Itsehän en haistanut yhtään mitään. Lämmöt on normaalit,puhaltimesta tulee lämmintä ja kylmää. Mitäs tuo tarkoittaa jos on noin, että tulee ohjaamoon jäähynesteen käry?

                          Ja heitetääs vielä, että kun ilma lauhtui niin pissapoika heitti toimimasta, pakkasilla tuntui oikeastaan kaikki toimivan ...voiko jotenkin vaikuttaa kun eilen autoon asennettiin xenonit. Ei kai ne tuollaiseen vaikuta??
                          Tohon kierroslukumittariin jotkut xenoni pallastit antaa häiriötä..

                          Peltsiiillä oli samaa ongelmaa, mistä kirjoitteli tässä topicissa muutama sivu taaksepäin..

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            Originally posted by rick the rocket View Post
                            Muutama kysymys olisi koskien sigun autoa. Tänään kun tuli käytyä ruokatunnilla, niin jostain syystä kierroslukumittari näytti 1000 kierrosta enemmän mitä todellisuudessa oli. Kun lähti syömästä pois niin kierrokset oli taas aivan normaalit?

                            Työkaveri myös sanoi apparin paikalta, että haisee jäähyneste? Itsehän en haistanut yhtään mitään. Lämmöt on normaalit,puhaltimesta tulee lämmintä ja kylmää. Mitäs tuo tarkoittaa jos on noin, että tulee ohjaamoon jäähynesteen käry?

                            Ja heitetääs vielä, että kun ilma lauhtui niin pissapoika heitti toimimasta, pakkasilla tuntui oikeastaan kaikki toimivan ...voiko jotenkin vaikuttaa kun eilen autoon asennettiin xenonit. Ei kai ne tuollaiseen vaikuta??
                            Ja jäähdytin nesteen hajuun viittaa että kenno vuotaa. Huurtuuko tuulilasi? Jos huurtuu niin katoaako se huuru miten helposti..? Jos ei niin kenno on vaihtokunnossa todennäköisesti.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Valtsude View Post
                              Okei, tulikin jo kasattua vehje ilman sitä. Ei muuta eroa paitsi että ei jaksa tyhjäkäynnillä puhaltaa kuumaa.
                              Sen tarkoitus nimen omaan on tyhjäkäynnilläkin työntää sitä lämmintä. Eli ilman sitä pumppua näin ei tapahdu.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14351
                                • Oulu

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Sen tarkoitus nimen omaan on tyhjäkäynnilläkin työntää sitä lämmintä. Eli ilman sitä pumppua näin ei tapahdu.
                                Samanlaisia kiertovesipumppuja saa ihan kohtuu hintaan tarvikkeena. Liitäntä toki eri, mutta senhän saa vanhasta. Tahtoo olla lähes jokasesta E34/E32:sta rikki, jos ei oo uusittu.

                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎