Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eetu
    Banned
    • Oct 2008
    • 2843

    Originally posted by Lapa735ia View Post
    Tuossahan kulutus menee äärettömäksi tyhjäkäynnillä, joten jos nollaat tyhjäkäynnillä, niin kulutus pomppaa melko joutuin 30l/100km.
    Eli ei pitäis näyttää paria litraa.

    eli avaanko vänkärin vai kuskin puolen?

    Comment

    • Eetu
      Banned
      • Oct 2008
      • 2843

      Originally posted by Peltsii View Post
      mulla on m60b30 kulutus tossa työmatka ajossa lähelle 20l/100km, työmatka on noin 3km keskustan läpi ruuhkassa kylmällä koneella. Kyllä ne tommosessa ajossa imee vaan sitä soppaa
      Oma M50B25 menee mun työmatkaajossa 24km/sivu kun lohkolämmitintä ei ole niin sellasta pyöreesti 10.5-11l/100km Matkaajoa ja tulee vedeltyä tällä sorapätkällä luisussa.

      Comment

      • desmodromic
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 256
        • Imatra

        M50B25 automaatilla työmatkaa siis n.70km päivä valtatietä 95% niin tietokone kertoo kulutukseksi näin "talvella" 8.1L

        hyvin vissiin tuo ylivaihde tiputtaa kulutusta.

        kesällä näyttäny kuutosella alkavia lukemiakin.
        Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2883
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by bantza View Post
          Onko kukaan hakkeroinut tuulilasin pesurin logiikkaa niin, että kun ruuttaa nestettä lasille ei pyyhkijät lähtisi automaattisesti päälle?
          Ärsyttää näin talvella, kun nuukana miehenä laittanut vettä pesunesteen sekaan ja pakkasella ajellessa meinaa pestä lasia, mutta suuttimet onkin jäässä ja pyyhkijät sitten vaan hierovat kuivunutta suolapölyhiekkaa ympäri lasia.

          Tuossa bentleyn kirjassa on kyllä kytkentäkaaviot, mutta lisäksi tarvisi pinoutit noista logiikkamoduuleista (general module jne.), ettei tarvitsisi lähteä arvailemaan.

          Auto on -90 535.
          Miksi ihmeessä lähteä hakkeroimaan mitään???
          Kun yksinkertaisin ja halvin tapa on pitää säiliössä tarpeeksi tiukkaa tavaraa.

          Comment

          • Morriz
            BTCF Member
            • Nov 2005
            • 1611
            • Honkajoki

            Originally posted by pexi-78 View Post
            Vittu meikä rupeaa ite niitä tekemään ja penkissä kattoo miten rupeavat toimimaan. On kuitenkin tullu ammatikseni hitsattua 15v
            Mä voin ottaa koekäyttöön sellasen
            -NO FARMS NO FOOD-

            M5 -93 Diamantschwarz
            525i -86 Diamantschwarz
            528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
            X5 3.0d -05 Titansilber metallic

            Comment

            • Jansu
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 315
              • Pori

              Olis nyt aika turhauttava vika autossa. Eli sigun 525i touring -92 m50b25.
              Elikkä mittaristossa palaa ABS merkkivalo, syttyy heti kun kääntää virrat päälle ja palaa sammumatta niin kauan kun on virrat päällä. Anturit käyty läpi ja on ehjät. Koululla kaveri koitti OBD:llä vikakoodit kattoa, eikä koko järjestelmä löytänyt autosta ABSeja. Myös rinta-joupin testerillä koitettu. Akun napa oli yhden yön irti, eikä sekään auttanut asiaa.

              Mitäs seuraavaksi? Pitäisi meinaan saada auto leimalle, kun on saatava auto pian käyttöön.
              -E34 525ia Touring
              -E36 323ia Touring ///M

              Comment

              • ruupanen
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 5156
                • Joensuu

                Originally posted by Jansu View Post
                Olis nyt aika turhauttava vika autossa. Eli sigun 525i touring -92 m50b25.
                Elikkä mittaristossa palaa ABS merkkivalo, syttyy heti kun kääntää virrat päälle ja palaa sammumatta niin kauan kun on virrat päällä. Anturit käyty läpi ja on ehjät. Koululla kaveri koitti OBD:llä vikakoodit kattoa, eikä koko järjestelmä löytänyt autosta ABSeja. Myös rinta-joupin testerillä koitettu. Akun napa oli yhden yön irti, eikä sekään auttanut asiaa.

                Mitäs seuraavaksi? Pitäisi meinaan saada auto leimalle, kun on saatava auto pian käyttöön.
                Oisko kehä halki?

                En minä vaan muut pojat on joskus näitä pommeja leimannu vetäsemällä hyppyjohon öljynpainevalosta ja käyneet leiman...

                Tietenkään tuo ei "laillista ole, enkä tuota suosittele, tai ite tekis, mut useemmat noin on tehneet, kun vika ei selviä ja auton arvo satasia = ei siihen tonnia toinna korjaukseen laittaa.
                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                Comment

                • Jansu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 315
                  • Pori

                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Oisko kehä halki?

                  En minä vaan muut pojat on joskus näitä pommeja leimannu vetäsemällä hyppyjohon öljynpainevalosta ja käyneet leiman...

                  Tietenkään tuo ei "laillista ole, enkä tuota suosittele, tai ite tekis, mut useemmat noin on tehneet, kun vika ei selviä ja auton arvo satasia = ei siihen tonnia toinna korjaukseen laittaa.
                  Tyhmänä kysyn, mikä kehä?
                  -E34 525ia Touring
                  -E36 323ia Touring ///M

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Ei se abs:n korjaaminen ole kallista, kyllä se on enemmän osaamattomuutta jos ruvetaan kikkailemaan merkkivalojen kanssa. Purkuvehkeinä noita on roppakaupalla ja osat halpoja.

                    Kaivappa FAQ:sta ETM ja sen avulla kurkkaa abs:n virransyöttö. Muistaakseni sen releohjaus tuli ecu-boksissa olevan nelinapaisen liittimen kautta, riippuu varmasti vuosimallista kuitenkin.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • rick the rocket
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 191
                      • Mänts

                      Saanko kysyä arvon kanssa forumilaisilta mitäs luokkaa teillä on vakuutusmaksut omissa rasseissanne? Itse olin kyllä yllättynyt erosta e36 328 i sedanin ja nykyisen välillä:think

                      Siis pelkkä liikennevakuutuksen ero e36:seen on 280 euroa enemmän vuodessa
                      Tokihan tuossa on ajamisen iloa, mutta silti yllätti..
                      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                      Comment

                      • Lapa735ia
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 303
                        • Martinniemi

                        Originally posted by Eetu View Post
                        eli avaanko vänkärin vai kuskin puolen?
                        Voit joutua avaamaan molemmat?
                        Kun tuossa aiemmin tuota boksi hommaa pohdin, niin en olekaan enää varma, että oliko tuo boksi episodi e32:n, vai e34:n kanssa. Toisessa kun oli automaatti-ilmastointi, ja toisessa ei. Tähän hätään en sitten enää muista, että kummassa ne liittimet oli molemmin puolin boksia.:think
                        Ja ne liittimet oli siis irronnu sieltä kuskin puolelta omassa tapauksessa.
                        Last edited by Lapa735ia; 23-11-2010, 20:12.
                        E39 525 TDSA touring
                        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                        Comment

                        • Kal.ju
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 2883
                          • Akaa / Toijala

                          ........

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by Eetu View Post
                            Oma M50B25 menee mun työmatkaajossa 24km/sivu kun lohkolämmitintä ei ole niin sellasta pyöreesti 10.5-11l/100km Matkaajoa ja tulee vedeltyä tällä sorapätkällä luisussa.

                            Hiukan eri asia vetää artsjöön kylänraittia kun tossa keskustassa aamuruuhkassa, pysähtyä kokoajan liikennevaloihin jne. Ja sullahan kerkee konekkin lämpeneen tossa kivasti. Mutta tosiaan ei toi omakaan kulutus nyt niin paha ollut. :think

                            Ja lohkolämmitintä ei ole
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1850
                              • Lappeenranta, Finland

                              Ovipahvit touring vs. sedan

                              Minkälainen ero on touringin ja sedanin ovipahveissa, jos on, takaovissa siis? Ovi ulkoapäin näyttää kyllä ihan samanlaiselta kummassakin, ikkunaan asti. ETK ja kumppanit kertoo pahvien olevan ainakin eri numerolla, mutta onko oikeasti eroa?

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • mie
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 219

                                Originally posted by rick the rocket View Post
                                Saanko kysyä arvon kanssa forumilaisilta mitäs luokkaa teillä on vakuutusmaksut omissa rasseissanne? Itse olin kyllä yllättynyt erosta e36 328 i sedanin ja nykyisen välillä:think

                                Siis pelkkä liikennevakuutuksen ero e36:seen on 280 euroa enemmän vuodessa
                                Tokihan tuossa on ajamisen iloa, mutta silti yllätti..
                                Aika kalliilta kuulostaa, mulla on e34 tds ja siinä on liikennevakuutus, täysillä boonuksilla kylläki n.134€ vuosi.
                                Vaikea tietysti vertailla kun näihin vaikuttaa asuinpaikkakunta, ikä, boonukset sun muut keskittäjä alennukset.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎