Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • motu
    Newbiemmer
    • Feb 2010
    • 22
    • Lohja

    Originally posted by pheno View Post
    Jaa-a.. ei varmaan ainakaan ilmastoinnin "miekassa" ole vikaa, jos puhallusnopeuden säätö toimii.

    Täällä on kuvattu IHKAn komponentit: http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html

    Parhaiten vian saisi selville INPA:lla, jossa näkyy kaikki lämpöanturien, yms. arvot. Viimeisenä konstina voisi koittaa nollausta, eli akusta piuhat irti joksikin aikaa.
    Kyllä se miekka alkaa olla myös tiensä päässä.. toimii puhaltimen nopeudensäätö vähän miten sattuu. Mutta voiko johtua miekasta, että kylmää ilmaa puhaltaa todella reippaasti mutta lämmintä ei ollenkaan. (Ei lämpötilaero vaan ero puhalluksen voimakkuudessa)

    Comment

    • rick the rocket
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 191
      • Mänts

      Originally posted by Haju69 View Post
      Ja jäähdytin nesteen hajuun viittaa että kenno vuotaa. Huurtuuko tuulilasi? Jos huurtuu niin katoaako se huuru miten helposti..? Jos ei niin kenno on vaihtokunnossa todennäköisesti.
      Ei huurru tuulilasi. Eli onko tuossa mitään sellaista ongelmaa, että tarvisi pelätä jotain isompaa probleemaa tuleman? Jännä juttu, että itse en haista kyllä mitään erikoista...

      Minkähän helvetin takia toi pissapoika lopetti toimintansa, voiskohan tuokin johta noista xenoneista? koska eilen ne kyllä toimi ennen xenoneiden laittoa. Äsken kävin tankilla ja kun huoltoasemalta lähdin, niin kierroslukumittari ei noussutr ajon aikana 1500 enemmäksi ja kun pysähdyin ja käynnistin uudestaan ja lähdin liikkeelle niin sitten se näytto koko ajan 1500 rpm enemmän...xenonit?
      E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

      Comment

      • MikRa
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 53
        • Seinäjoki

        Originally posted by rick the rocket View Post
        Muutama kysymys olisi koskien sigun autoa. Tänään kun tuli käytyä ruokatunnilla, niin jostain syystä kierroslukumittari näytti 1000 kierrosta enemmän mitä todellisuudessa oli. Kun lähti syömästä pois niin kierrokset oli taas aivan normaalit?

        Työkaveri myös sanoi apparin paikalta, että haisee jäähyneste? Itsehän en haistanut yhtään mitään. Lämmöt on normaalit,puhaltimesta tulee lämmintä ja kylmää. Mitäs tuo tarkoittaa jos on noin, että tulee ohjaamoon jäähynesteen käry?

        Ja heitetääs vielä, että kun ilma lauhtui niin pissapoika heitti toimimasta, pakkasilla tuntui oikeastaan kaikki toimivan ...voiko jotenkin vaikuttaa kun eilen autoon asennettiin xenonit. Ei kai ne tuollaiseen vaikuta??
        Mulla e32 kans xenonit sekottaa kierroslukumittarin välillä näyttää puolet liikaa tai liian vähä
        E32 740ia -93
        Chevrolet Impala -64 4dht
        MB CLS 350cdi x218

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          Originally posted by motu View Post
          Kyllä se miekka alkaa olla myös tiensä päässä.. toimii puhaltimen nopeudensäätö vähän miten sattuu. Mutta voiko johtua miekasta, että kylmää ilmaa puhaltaa todella reippaasti mutta lämmintä ei ollenkaan. (Ei lämpötilaero vaan ero puhalluksen voimakkuudessa)
          Mun mielestä miekka säätää vain puhaltimennopeutta.

          Yksi tarkastuksen paikka on tietysti vesiventtiilit. jos ovat jostain syystä jääneet jumiin (kiinni- asentoon), niin lämppärin kennolle ei tietenkään tule lämmintä.

          Comment

          • Cock
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 752
            • Tsadi

            Saakos näihin vehkeisiin tehostimen letkuja mistään muualta kuin marmorilta ? Onko joku teettänyt ihan hydrauliikkaliikkeessä, että mahtaako niiltä löytyä sopivia päitä ja suostuuko edes tekemään ? Hakusessa olisi tuo letku nro. 18



            Tuli huomattua tuossa muuten vaan rassaillessa ja putsaillessa auton ollessa talviteloilla että tekee tippaa alle ja tuo letkuhan se jostain väliltä vuotaa...
            540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
            Audi A6 C7 S-Line ABT

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Originally posted by Cock View Post
              Saakos näihin vehkeisiin tehostimen letkuja mistään muualta kuin marmorilta ? Onko joku teettänyt ihan hydrauliikkaliikkeessä, että mahtaako niiltä löytyä sopivia päitä ja suostuuko edes tekemään ? Hakusessa olisi tuo letku nro. 18



              Tuli huomattua tuossa muuten vaan rassaillessa ja putsaillessa auton ollessa talviteloilla että tekee tippaa alle ja tuo letkuhan se jostain väliltä vuotaa...
              Tuon päänhän voi rälläköidä irti ja rässätä uuteen letkuun. On noita teetetty vaihtelevalla menestyksellä. Yhdessä audissa rupesi pumppu pitämään pahaa jurinaa teetetyllä letkulla. E38:ssa toimi ihan ok.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Cock
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 752
                • Tsadi

                Originally posted by zener View Post
                Tuon päänhän voi rälläköidä irti ja rässätä uuteen letkuun. On noita teetetty vaihtelevalla menestyksellä. Yhdessä audissa rupesi pumppu pitämään pahaa jurinaa teetetyllä letkulla. E38:ssa toimi ihan ok.

                Asia pihvi. Täytyy napata letku irti ens viikolla ja kävästä paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä kysymässä josko onnistuisi. Jos ei toimi ni eipähän oo maksanu penniäkään kun se tehdään "firman vehkeeseen"
                540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                Audi A6 C7 S-Line ABT

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2881
                  • Akaa / Toijala

                  Originally posted by zener View Post
                  On noita teetetty vaihtelevalla menestyksellä.
                  Nimim. Coooper laittoi omaan talvilinttaan (e30) tehostimen. Hydrauliliikkeessä olivat maininneet että omatekemät tehostinletkut eivät ole katsastuskelpoiset. Tiedä sitten, mutta leima tuli. Toki jotkut niistä voi ruveta jupisemaan... :think

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Originally posted by Kal.ju View Post
                    Nimim. Coooper laittoi omaan talvilinttaan (e30) tehostimen. Hydrauliliikkeessä olivat maininneet että omatekemät tehostinletkut eivät ole katsastuskelpoiset. Tiedä sitten, mutta leima tuli. Toki jotkut niistä voi ruveta jupisemaan... :think
                    Enpä ole ennen moista kuullut, eikai tuommonen ole katsastuskriteerinä. :think
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Kal.ju
                      BTCF Member
                      • Mar 2003
                      • 2881
                      • Akaa / Toijala

                      Originally posted by zener View Post
                      Enpä ole ennen moista kuullut, eikai tuommonen ole katsastuskriteerinä. :think
                      Ihan uutena se tuli Coooperillekkin. Tiedä sitten mikä on tosiasia tossa hommassa. Olivat kuitenkin letkua myyneet, vaikka aluksi olivat jupisseet.

                      Tää suomi on sellanen hieno paikka että katsastuskriteerinä voi olla oikeesti ihan mitä vaan...

                      Comment

                      • Java
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 63
                        • Vihti

                        Putsasin vesiventtiilin (olikin muuten paskanen). Tietenkin onnistuin posauttamaan vänkärin puolen venttiilin jousen jonnekkin tielle tuntemattomille. Pistin homman kasaan ilman sitä jousta mikä on siellä. Kaikki toimii, paitsi että vänkärin puolelta tulee sitten vaan kuumaa, kunnes kääntää numiskan kylmälle ja käyttää virrat poissa

                        Mistä uusi jousi? Laitos kun on kuitenkin kasassa ja ainoa auto taloudessa niin en voi sen toisen jousen kanssa mennä kyselemäänkään, ellen sitten kahteen kertaan taas pura sitä...

                        Ja miten lähtee kuskinpuolen valon säätömoottori irti? Se tappi on umpiruosteessa ja tuntuu että on sen varasta jumissa siellä? Pitäkö purkaa paljonkin?

                        Comment

                        • aakoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 777
                          • Espoo

                          Originally posted by Cock View Post
                          Saakos näihin vehkeisiin tehostimen letkuja mistään muualta kuin marmorilta ? Onko joku teettänyt ihan hydrauliikkaliikkeessä, että mahtaako niiltä löytyä sopivia päitä ja suostuuko edes tekemään ? Hakusessa olisi tuo letku nro. 18



                          Tuli huomattua tuossa muuten vaan rassaillessa ja putsaillessa auton ollessa talviteloilla että tekee tippaa alle ja tuo letkuhan se jostain väliltä vuotaa...
                          Omaan kärryyn vaihdettiin sama letku tossa loppukesästä. Maksoi marmorilla muistaakseni n. 30 euroa, en valitettavasti löytänyt kuittia mistään tähän hätään.
                          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            Originally posted by Java View Post
                            Putsasin vesiventtiilin (olikin muuten paskanen). Tietenkin onnistuin posauttamaan vänkärin puolen venttiilin jousen jonnekkin tielle tuntemattomille. Pistin homman kasaan ilman sitä jousta mikä on siellä. Kaikki toimii, paitsi että vänkärin puolelta tulee sitten vaan kuumaa, kunnes kääntää numiskan kylmälle ja käyttää virrat poissa

                            Mistä uusi jousi? Laitos kun on kuitenkin kasassa ja ainoa auto taloudessa niin en voi sen toisen jousen kanssa mennä kyselemäänkään, ellen sitten kahteen kertaan taas pura sitä...

                            Ja miten lähtee kuskinpuolen valon säätömoottori irti? Se tappi on umpiruosteessa ja tuntuu että on sen varasta jumissa siellä? Pitäkö purkaa paljonkin?
                            Multa saattaisi löytyä ko. jousi. :think
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • Qeequ
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 993
                              • Ylivieska

                              hei vaan foorumilaiset, mitä tuommonen m30b34 pitäis viedä seka ajossa? joskus aikoinaan oli itellä 92- 535 niin 12.7 näytti talvella. nykyinen käyttiksen ajotietokone 18,7 onkohan nyt joku kenties vialla vielä, vaiko näyttääkö ajotietokone omiaan. hätäisesti tässä kirjoittelen tieten helpoin ku nollaa tripin ku käy tankilla, mittaristokin näytttää välistä mitä sattuu, olisikohan sitten anturin vaihto operaatio edessä. ??
                              oon uusinut seuraavat
                              -IMM
                              -Lambda
                              -V-Kansi + pyöriä
                              -Tulpan Johdot, Tulpat
                              -Polttoainesuodattimen.

                              eikai tuolla sit oo joku varakartta päällä? ku ostaessani auton oli lambda paskana.
                              Last edited by Qeequ; 05-12-2010, 00:23.

                              13xE34
                              1xE39
                              5xE36
                              1xE38
                              1xE32

                              Comment

                              • tommi--fi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 1066
                                • Riihimäki

                                E34 koodinluku

                                Mitäs kaikkea kolmenelosesta saa luettua? Ongelmana on kylmäkäynnistys. Lähtee vaikeasti käyntiin eikä käy kaikilla. Tulpat vaihdettu boschin valmistamiin, kärkiväli 0,8 joka luki pakkauksessa. Lämpimänä lähtee paremmin. Voiko imuvuodot vaikuttaa tuohon? IMM putki on teipillä paikkailtu. Lisäksi tyhjäkäynti pysyy reilussa tuhannessa kierroksessa.
                                Koneene M20B25
                                Auto tai moottoripyörä Virosta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎