Minäpä testaan huomenna tuolla 535 valokatkaisijalla, notta tuleeko automatiikkaa.. Ja tosiaan, pikku virhe.. On asennossahan se kytkin täytyy koko ajan olla.
kerro miten kävi? jos onnistuu niin taidan tilata tuon "ruotsi" katkaisijan..
Neljälitraisen kasikoneen eli M60B40:n öljytilavuudeksi sanotaan 7,5l. Ostin kaksi 4l kannua ja kaiken vanhan roinan poislaskemisen jälkeen pistin sinne vähän reilut puolitoista kannua noin aluksi. Pyöräytin konetta, putsasin tikun ja hetken päästä tarkastin, niin oli vielä alamerkin alapuolella. Laitoin vielä litran, pyöräytin konetta ja arvelin sen olevan nyt ylämerkissä korkeintaan.
Nytpä se on puoli senttiä yli tikun ylämerkin eikä pienen lenkinkään jälkeen pudonnut. Toisessa kannussa on öljyä vielä yli litra. Mikä tuossa on öljymäärä ala- ja ylämerkin välillä?
Onko tässä(kin) koneessa pahasta tuon verran ylitäyttöä? Vatkaako kampiakseli öljyt vaahdoksi ja sitten ei voidella? Pitäisikö siis lypsää öjyä pois? Vai mitä kautta ylimääräinen öljy edes poistuu, jos on poistuakseen? Nornaalia kulutusta lukuunottamatta siis.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Neljälitraisen kasikoneen eli M60B40:n öljytilavuudeksi sanotaan 7,5l. Ostin kaksi 4l kannua ja kaiken vanhan roinan poislaskemisen jälkeen pistin sinne vähän reilut puolitoista kannua noin aluksi. Pyöräytin konetta, putsasin tikun ja hetken päästä tarkastin, niin oli vielä alamerkin alapuolella. Laitoin vielä litran, pyöräytin konetta ja arvelin sen olevan nyt ylämerkissä korkeintaan.
Nytpä se on puoli senttiä yli tikun ylämerkin eikä pienen lenkinkään jälkeen pudonnut. Toisessa kannussa on öljyä vielä yli litra. Mikä tuossa on öljymäärä ala- ja ylämerkin välillä?
Onko tässä(kin) koneessa pahasta tuon verran ylitäyttöä? Vatkaako kampiakseli öljyt vaahdoksi ja sitten ei voidella? Pitäisikö siis lypsää öjyä pois? Vai mitä kautta ylimääräinen öljy edes poistuu, jos on poistuakseen? Nornaalia kulutusta lukuunottamatta siis.
Ei meinaa mitään tuommonen ylitäyttö. Jos öljyä on kunnolla liikaa(useita senttejä), se huohottaa ne imusarjaan ja polttaa pois, tuollainen nyt ei aiheuta mitään Ja hetkinen, kampiakseli vatkaa vaahdoksi ?
Ja se viivojen väli on litran verran. Omassa menee aina noin 7.7 litraa ennenkuin on tikku ylärajassa.
Ei meinaa mitään tuommonen ylitäyttö. Jos öljyä on kunnolla liikaa(useita senttejä), se huohottaa ne imusarjaan ja polttaa pois, tuollainen nyt ei aiheuta mitään Ja hetkinen, kampiakseli vatkaa vaahdoksi ?
Ja se viivojen väli on litran verran. Omassa menee aina noin 7.7 litraa ennenkuin on tikku ylärajassa.
Ellei olisi jopa täältä luettu, että jos padassa on (reilusti) liikaa öljyä, niin ottaisi kampiakseliin ja kankiin asti. Vatkaisi sitten öljyä ja se ei kuulemma enää kulje kunnolla, jos pääsee vaahdottumaan. Tiedä sitten. En ole päätä tunkenut käynnissä olevan koneen kampikammioon.:think
No hyvä tietää, että ei tuosta ole moksiskaan. Ei tartte itkeä itseään uneen . Ihmettelen vain, miksi sitä meni niin vähän. Onko koneessa jotain oravia tai tukkeita. Vai onko öljytehtaan pojilla ollut perjantai.
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
kerro miten kävi? jos onnistuu niin taidan tilata tuon "ruotsi" katkaisijan..
Eihän se mennyt ihan niinkuin elokuvissa.. Eli vaihdoin katkasijan niin yllättäen OFF asennossa syttyikin mittarivalot ja mittariston näyttöön syttyi "Light ON?". Nooh parkit asennossa taas sammui mittarivalot ja ilmeisesti kaikki muutkin valot. Ajovalot asennossa virrat pois päältä ei palanut mitään (niinkuin ei kuuluisikaan) ja kun laitoin virrat päälle niin syttyi ajovalot mutta toinen takavalo, mittarivalot ja rekisterikilven valot ei syttynyt :think Eli ei se nyt ihan kytkimen vaihdolla vissiin taida onnistua..
Kummatkin kytkimet on Kirstenin valmistamat ja pinnit on samoissa kohdissa.. Katkaisijassa jossa ei ole "automatiikkaa", lukee tuo varaosanumero muttei semmosta kyllä löytyny realoemista. Vanhassa myös lukee joku "mit NSW" teksti, mitä lie tarkoittaa? Harmillisesti tuosta automatiikalla varustetusta kytkimestä on hävinnyt tuo lappu missä on varaosanumero..
Eihän se mennyt ihan niinkuin elokuvissa.. Eli vaihdoin katkasijan niin yllättäen OFF asennossa syttyikin mittarivalot ja mittariston näyttöön syttyi "Light ON?". Nooh parkit asennossa taas sammui mittarivalot ja ilmeisesti kaikki muutkin valot. Ajovalot asennossa virrat pois päältä ei palanut mitään (niinkuin ei kuuluisikaan) ja kun laitoin virrat päälle niin syttyi ajovalot mutta toinen takavalo, mittarivalot ja rekisterikilven valot ei syttynyt :think Eli ei se nyt ihan kytkimen vaihdolla vissiin taida onnistua..
Kummatkin kytkimet on Kirstenin valmistamat ja pinnit on samoissa kohdissa.. Katkaisijassa jossa ei ole "automatiikkaa", lukee tuo varaosanumero muttei semmosta kyllä löytyny realoemista. Vanhassa myös lukee joku "mit NSW" teksti, mitä lie tarkoittaa? Harmillisesti tuosta automatiikalla varustetusta kytkimestä on hävinnyt tuo lappu missä on varaosanumero..
Jotain tälläistä kyllä vähän arvelinkin, ettei onnistu noin helposti.
Kummatkin kytkimet on Kirstenin valmistamat ja pinnit on samoissa kohdissa.. Katkaisijassa jossa ei ole "automatiikkaa", lukee tuo varaosanumero muttei semmosta kyllä löytyny realoemista. Vanhassa myös lukee joku "mit NSW" teksti, mitä lie tarkoittaa? Harmillisesti tuosta automatiikalla varustetusta kytkimestä on hävinnyt tuo lappu missä on varaosanumero..
Mit Nebelscheinwerfers = sumuvaloilla varustettu.
Tuossa ohjeet valoautomatiikan rakentamiseksi på svenska:
Foorumilta pitäisi löytyä paljon vanhaa keskustelua aiheesta. Söörtsi käyttöön.
Kiitoksia tästä. Täytyy vielä koittaa tutkia että mikä juju tuossa alkuperäis asennuksessa oikein piilee.. Ilmeisesti LKM:llä ei ole merkitystä koska jouduin joskus käyttämään tuota IX:n valomoduulia 535:sessa ja ajovaloautomatiikka yms. pelas aivan normaalisti..
Mikä on halvin mutta toimiva tapa nostaa m30b34 myllyn puristuksia. Minkä verran kantta pystyy madaltamaan turvallisesti ja mitkä puristukset mahdollista näin saada.
Mitään parintonnin uusia mäntiä en ala ostamaan. Jyrkempää nokkaa olisi tarkoitus laittaa mutta noista puristuksista pitäisi saada vähän tarkempaa tietoa:think
Onko kellään samanlaista ongelmaa että kuskin puoleinen takaovi ei mene lukkoon keskuslukitusta käyttämällä, myöskään nuppi ei liiku mihinkään suuntaan... Sitte kuskinovi ei aukea keskuslukituksesta
Mikä avuksi ?
Last edited by riispa; 19-12-2010, 22:53.
Reason: tarkennus
Onko kellään samanlaista ongelmaa että kuskin puoleinen takaovi ei mene lukkoon keskuslukitusta käyttämällä, myöskään nuppi ei liiku mihinkään suuntaan... Sitte kuskinovi ei aukea keskuslukituksesta
Mikä avuksi ?
Keskuslukon moottori ovesta vaihtoa vailla. Ottanut vettä itseensä ja no.. Se riittää. Se on paskana. Hyvin yleistä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kuuluuko tonne pohjaan jonkilainen suoja eteen? Eilisen reissun jälkeen on näköjään lunta/jäätä konetilassa. Pöllys lumi sen verran että tainnu jostain alakautta päästyä ilmeisesti. Joku letku ilmeisesti antautunu kun näyttäis jäähdytysnesteetkin roiskuneen pitkin konetilaa Mukavaa näprättävää nää vanhemmat autot
Edessä vai takana ?
Edessä ei edes hätäaukaisu toimi....
Joka ovessa oma moottori.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kuuluuko tonne pohjaan jonkilainen suoja eteen? Eilisen reissun jälkeen on näköjään lunta/jäätä konetilassa. Pöllys lumi sen verran että tainnu jostain alakautta päästyä ilmeisesti. Joku letku ilmeisesti antautunu kun näyttäis jäähdytysnesteetkin roiskuneen pitkin konetilaa Mukavaa näprättävää nää vanhemmat autot
Kuuluu muovi moottorin alle.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment