Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    Ongelma on seuraavanlainen. Autosta on särki laturin jännitteensäädin. Kyseessä 530i -88. Varusteena "Stronger power supply". Kysymys kuuluu: minkämoinen laturi siellä on kun on tuo em. varuste. Laturi on ehkä keskivertoa isomman kokoinen ja siihen menee valojen takaa sellainen ilmaputki. Jossain luki että tuohon kuuluis 140A laturi :think

    Pitää toki tutkia realoem, mutta jos jollain ois tietoa niin tukis näkemyksiä.
    E39 ja E91

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5155
      • Joensuu

      Raju on hinta E34 M30 peltipakosarjalle. Ei ole kyllä ilmasia E28 M30 turbopakosarjatkaan: alle 500 en ole löytänyt yhtään ja käytetyt pirun harvassa.

      Kukkaron päälle alkaa käydä tää 525i ajo. 18.4 keskikulutus, kun töihin ajelee.

      Mitäs porukalla näyttää kulutusta tyhjäkäynnillä? Mulla jos nollaa, niin ei mee pitkään, että näyttää + 30 litraa. Pitäskö ton näyttää tyyylin paria litraa?

      Ei se mitään jos toi ajotietokone näyttäs väärin, mutta 35 litraa tankkasin, enkä tälle menolla pääse edes 200 km, et joutuu taas tankille.

      Kaupungissa kulutus on ihan posketonta, matkassa menee "hajuilla. Esim. Joensuu - Lieksa - Joensuu (200 km yhteensä) kärriperässä (kelkka) vei 10,2 90- 95 km /h (gps) keskinopeudella ajettuna. Tuota en todellakaan pahana pie.

      Voiko vain yksinkertaisesti olla, et tuo vie kylmällä moottorilla pätkäajossa noin paljon?
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • juho-85
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 753
        • Pirkkala

        Originally posted by ruupanen View Post
        Raju on hinta E34 M30 peltipakosarjalle. Ei ole kyllä ilmasia E28 M30 turbopakosarjatkaan: alle 500 en ole löytänyt yhtään ja käytetyt pirun harvassa.

        Kukkaron päälle alkaa käydä tää 525i ajo. 18.4 keskikulutus, kun töihin ajelee.

        Mitäs porukalla näyttää kulutusta tyhjäkäynnillä? Mulla jos nollaa, niin ei mee pitkään, että näyttää + 30 litraa. Pitäskö ton näyttää tyyylin paria litraa?

        Ei se mitään jos toi ajotietokone näyttäs väärin, mutta 35 litraa tankkasin, enkä tälle menolla pääse edes 200 km, et joutuu taas tankille.

        Kaupungissa kulutus on ihan posketonta, matkassa menee "hajuilla. Esim. Joensuu - Lieksa - Joensuu (200 km yhteensä) kärriperässä (kelkka) vei 10,2 90- 95 km /h (gps) keskinopeudella ajettuna. Tuota en todellakaan pahana pie.

        Voiko vain yksinkertaisesti olla, et tuo vie kylmällä moottorilla pätkäajossa noin paljon?
        ei missää nimessä tuo kone saa viedä noin paljoa. itse en tota 3.5 litrasta maamoottoriakaan saanut viemää viime talvena yli -20 asteen pakkasessa yli 16 sadalla pätkäajossa..
        525i menee ainakin kavereilla rauhallisessa matka ajossa vähän alle 8 litraan. siis noin 100 vauhtia ja tietty ilman tota kärryä. vikakoodeja lähtisin lukemaan ja lambdan kuntoa tarkastaan. Ja se tyhjäkäyntikulutus kuuluukin näyttää +30 koska se laskee kulutusta 100km.. ja paikallaan et sitä 100 kilometriä kovin helposti pääse
        E: saan tänään tuttujen 525i 24v lainaan kun lähtevät etelään ja itselläni tuota autoa ei nyt ole, niin täytyy vähän huvikseen seurata kulutusta viä.
        Ja tolla edellisellä 740i automaatilla sain meneen talvella pätkäajossa 17,5 litraa sataselle.. ja se pitäis kumminkin hörpätä melki puolet enemmän bensaa kun 2.5 litranen
        Last edited by juho-85; 23-11-2010, 09:16.
        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
        Tilattu i4 M50

        Exät:
        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

        Comment

        • Lapa735ia
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 303
          • Martinniemi

          Originally posted by Kal.ju View Post
          Josko sitä boksia kolhasit tai muuten vaan liittimet huonosti. Eli siis se musta mötikkä minkä otit pois edestä jotta pääsit raittariin käsiksi.
          Originally posted by Eetu View Post
          Ite justii funtsin samaa että jos se on perkele se. Täytyy katella mitä se on syöny.
          Olisiko lähtenyt liitin irti boksista kuskin puolelta?
          Itse joskus tuota boksia nyin, kun suodatinta pengoin, niin oli irronnut boksista liitin sieltä kuskin puolelta. Tovin silloin ihmettelin, kun ei kuskin puolella läpät enää toimineet oikein ja kun aloin tutkimaan, että missä vika, niin huomasin liittimen olevan melkein irti.
          E39 525 TDSA touring
          Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

          Comment

          • Lapa735ia
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 303
            • Martinniemi

            Originally posted by ruupanen View Post
            Mitäs porukalla näyttää kulutusta tyhjäkäynnillä? Mulla jos nollaa, niin ei mee pitkään, että näyttää + 30 litraa. Pitäskö ton näyttää tyyylin paria litraa?
            Tuossahan kulutus menee äärettömäksi tyhjäkäynnillä, joten jos nollaat tyhjäkäynnillä, niin kulutus pomppaa melko joutuin 30l/100km.
            Eli ei pitäis näyttää paria litraa.
            E39 525 TDSA touring
            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              Originally posted by Harri G View Post
              Ongelma on seuraavanlainen. Autosta on särki laturin jännitteensäädin. Kyseessä 530i -88. Varusteena "Stronger power supply". Kysymys kuuluu: minkämoinen laturi siellä on kun on tuo em. varuste. Laturi on ehkä keskivertoa isomman kokoinen ja siihen menee valojen takaa sellainen ilmaputki. Jossain luki että tuohon kuuluis 140A laturi :think

              Pitää toki tutkia realoem, mutta jos jollain ois tietoa niin tukis näkemyksiä.
              Tämä kai sen nyt pitäisi olla jos toinen vaihtoehto oli malleihin 518-525 :think

              E39 ja E91

              Comment

              • juho-85
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 753
                • Pirkkala

                Originally posted by Harri G View Post
                Tämä kai sen nyt pitäisi olla jos toinen vaihtoehto oli malleihin 518-525 :think

                http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=11-3097
                kannattais soittaa vaikka kl-varaosiin ja kysyä.. motonetissä jos on kakskin vaihtoehtoo niin yleensä antavat sen väärän sieltä.
                F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                Tilattu i4 M50

                Exät:
                e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  Originally posted by juho-85 View Post
                  kannattais soittaa vaikka kl-varaosiin ja kysyä.. motonetissä jos on kakskin vaihtoehtoo niin yleensä antavat sen väärän sieltä.
                  No näin voi olla tietysti, mutta jotenkii järki sanois että tuota jykevämpää laturia on ollu näissä isommissa malleissa ja toi 530/535 "peruslaturi" ois kenties toi 115A. Lisävarusteena vielä super-jyty laturi 140A. Ja kun mulla vielä tuo stronger power supply -varuste, niin kovasti olettaisin että se laturi on minimissään 115A. 80-90A ois sitten 518-525 :think

                  Oisinhan minä katsonu osanumeroa kyljestä, mutta kun ei päältäpäin näkynyt mitään tuntomerkkejä. Taidan laittaa tuon 90A-140A 530-535 jännitteensäätimen tilaukseen ja toivotaan että passaa.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10510
                    • Saaressa

                    Muutamia vuosia sitten vanhaan 535:een ostin laturia ja mulla oli siinä myös suurteholaturi oliko se nyt 140a
                    Turun laturi ja startti informoi mua silloin ettei tuota 140a enään saa joten sain sitten pienempitehoisen tilalle.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10510
                      • Saaressa

                      Originally posted by ruupanen View Post

                      Voiko vain yksinkertaisesti olla, et tuo vie kylmällä moottorilla pätkäajossa noin paljon?
                      Kyllä se mahdollista on. Tuo 318i vie tässä kylmänä käyntiin muutama kilsa ajoa taas kylmänä käyntiin jne + 10l/100km M5 vei + 20l/100km

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Raju on hinta E34 M30 peltipakosarjalle. Ei ole kyllä ilmasia E28 M30 turbopakosarjatkaan: alle 500 en ole löytänyt yhtään ja käytetyt pirun harvassa.

                        Kukkaron päälle alkaa käydä tää 525i ajo. 18.4 keskikulutus, kun töihin ajelee.

                        Mitäs porukalla näyttää kulutusta tyhjäkäynnillä? Mulla jos nollaa, niin ei mee pitkään, että näyttää + 30 litraa. Pitäskö ton näyttää tyyylin paria litraa?

                        Ei se mitään jos toi ajotietokone näyttäs väärin, mutta 35 litraa tankkasin, enkä tälle menolla pääse edes 200 km, et joutuu taas tankille.

                        Kaupungissa kulutus on ihan posketonta, matkassa menee "hajuilla. Esim. Joensuu - Lieksa - Joensuu (200 km yhteensä) kärriperässä (kelkka) vei 10,2 90- 95 km /h (gps) keskinopeudella ajettuna. Tuota en todellakaan pahana pie.

                        Voiko vain yksinkertaisesti olla, et tuo vie kylmällä moottorilla pätkäajossa noin paljon?
                        mulla on m60b30 kulutus tossa työmatka ajossa lähelle 20l/100km, työmatka on noin 3km keskustan läpi ruuhkassa kylmällä koneella. Kyllä ne tommosessa ajossa imee vaan sitä soppaa
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5155
                          • Joensuu

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          mulla on m60b30 kulutus tossa työmatka ajossa lähelle 20l/100km, työmatka on noin 3km keskustan läpi ruuhkassa kylmällä koneella. Kyllä ne tommosessa ajossa imee vaan sitä soppaa
                          Sitäpä tässä itekkin olen miettinyt. Mulla noin 4 km keskustan "ruuhkassa". Valoissa / sillalla jonottamista ja tohon matkaan menee 10-20 minuuttia riippuen aamusta / illasta miten autoja sattuu.

                          Kulutushan tosiaan tippuu heti, kun vain kone lämpiää ja vauhti nousee. Näin ollen en lambda, enkä imuvuoto vikaa usko.

                          No vikakoodit käyn luetuttaa joktap, niin näkeepähän sitten onko siinä olevinaa vikaa, vai onko tämä työmatka vain myrkkyä vanhalle "iso"koneiselle Bmw:lle...
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • juho-85
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 753
                            • Pirkkala

                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Sitäpä tässä itekkin olen miettinyt. Mulla noin 4 km keskustan "ruuhkassa". Valoissa / sillalla jonottamista ja tohon matkaan menee 10-20 minuuttia riippuen aamusta / illasta miten autoja sattuu.

                            Kulutushan tosiaan tippuu heti, kun vain kone lämpiää ja vauhti nousee. Näin ollen en lambda, enkä imuvuoto vikaa usko.

                            No vikakoodit käyn luetuttaa joktap, niin näkeepähän sitten onko siinä olevinaa vikaa, vai onko tämä työmatka vain myrkkyä vanhalle "iso"koneiselle Bmw:lle...
                            okei no mulla ei ookaan tuota paikallaan oloa siinä juurikaan ollut. mitä nyt pari minuuttia kun autoa putsannut. noin 5 km matka jossa muutama risteys ja yhdet valot. eli selittää varmaan eron.
                            F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                            Tilattu i4 M50

                            Exät:
                            e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Tuli puhuttua sitten vähän väärää tietoa ilmeisesti Mittasin nyt tuon kulutuksen kun tulin ruokatunnille, 14.1l/100km tuolla matkalla :think
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • bantza
                                Newbiemmer
                                • Mar 2010
                                • 18
                                • Nurmijärvi

                                Onko kukaan hakkeroinut tuulilasin pesurin logiikkaa niin, että kun ruuttaa nestettä lasille ei pyyhkijät lähtisi automaattisesti päälle?
                                Ärsyttää näin talvella, kun nuukana miehenä laittanut vettä pesunesteen sekaan ja pakkasella ajellessa meinaa pestä lasia, mutta suuttimet onkin jäässä ja pyyhkijät sitten vaan hierovat kuivunutta suolapölyhiekkaa ympäri lasia.

                                Tuossa bentleyn kirjassa on kyllä kytkentäkaaviot, mutta lisäksi tarvisi pinoutit noista logiikkamoduuleista (general module jne.), ettei tarvitsisi lähteä arvailemaan.

                                Auto on -90 535.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎